Skocz do zawartości

Kierownica sama kręciła się podczas wyłączonego silnika - ?!


bawar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dzisiaj podczas postoju w moim aucie (530d E60) doszło do bardzo dziwnej rzeczy, mianowicie po zgaszeniu silnika i pozostawieniu kluczyka w stacyjce kierownica zaczęła sama kręcić się dookoła :shock: . Wyglądało to tak, jakby była napędzana jakimś silniczkiem (dodam, że nie mam active lenkung). Tempo obracania się kierownicy nie było szybkie ale wystarczające, żeby można było to zobaczyć. Co ciekawe, jak wyszedłem i popatrzyłem na koła, to one wcale się nie skręcały tylko stały w miejscu! Kierownica wykonała jakieś pół obrotu i stanęła w miejscu. Wiem, że brzmi to dość nieprawdopodobnie, ale specjalnie nagrałem to na telefonie, w razie gdybym sam po chwili zastanawiał się, czy rzeczywiście coś takiego miało miejsce. Nie mogę dojść co to mogło być, ale podejrzewam, że na pewno nic dobrego. Podczas jazdy nie odczułem żadnych problemów związanych z prowadzeniem auta, na wszystkie "polecenia" reagowało jak należy. Próbowałem szukać podobnych problemów w google, ale nic nie znalazłem. Ma ktoś jakiś pomysł, co to mogło być? Co to za awaria??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może egzorcystę wezwać :D

 

A tak na serio, to układ kierowniczy przecież na stałe jest spięty z kołami, bo w razie awarii układu wspomagania musisz mieć kontrolę nad tym gdzie auto jedzie, wiec jeśli kierownica okręciła się o pół obrotu to koła tez musiały się skręcić!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie łykam, byłem w 100% trzeźwy i wyspany :D film na linku na dole posta. Niestety nie nakręciłem kół i słabo widać po ciemku ze względu na średni flash w telefonie. Daje słowo, że jedną ręką trzymałem telefon, a drugą nie kręciłem kierownicą :) Koła na 100% stały w miejscu, bo specjalnie wyszedłem sprawdzić i nawet nie drgnęły, a auto było gotowe do jazdy na wprost. Zwróćcie uwagę na miejsce gdzie jest perforowana skóra i patrzcie jak się zmienia położenie tej części kierownicy. Film zacząłem kręcić mniej więcej w połowie całej akcji. Jeszcze raz dodaje, że nie ściemniam, bo jakbym miał to robić to bym z tym zgłosił się do Faktu :lol:

P.S. nie zobaczyłem postu niżej - jestem na 100% pewny, że koła stały w miejscu, bo podjechałem pod bramę prostą drogą i w momencie gaszenia silnika nie ruszałem kierownicą. Jak wyszedłem z auta to koła również były ustawione prawidłowo, co przy takim skręcie kierownicy jak na filmiku jest niemożliwe

LINK

http://www.youtube.com/watch?v=7NYu4oYTZVQ

Edytowane przez bawar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A premier twierdzi że sklepy z dopalaczami zniknęły.....

 

Dziwne to zwłaszcza w opcji bez kręcenia kół- miałem bardzo podobną przypadłość w VW Touranie. Ale to było jeden raz - w dodatku kiedy stałem na nieco krzywym podłożu - i koła też się minimalnie skręciły (tak sobie to wytłumaczyłem bo jak inaczej ;) )

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A premier twierdzi że sklepy z dopalaczami zniknęły.....

 

Dziwne to zwłaszcza w opcji bez kręcenia kół- miałem bardzo podobną przypadłość w VW Touranie. Ale to było jeden raz - w dodatku kiedy stałem na nieco krzywym podłożu - i koła też się minimalnie skręciły (tak sobie to wytłumaczyłem bo jak inaczej ;) )

 

Nie chodzi mi o taką sytuację, bo wtedy kierownica skręca momentalnie i to razem z kołami. Moja sytuacja wyglądała inaczej, bo kierownica jak widać kręciła się bardzo powoli i do tego jakby była niezależna od kół, układu kierowniczego :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A premier twierdzi że sklepy z dopalaczami zniknęły.....

 

 

Nie chodzi mi o taką sytuację, bo wtedy kierownica skręca momentalnie i to razem z kołami. Moja sytuacja wyglądała inaczej, bo kierownica jak widać kręciła się bardzo powoli i do tego jakby była niezależna od kół, układu kierowniczego :roll:

 

 

No to jednak masz active lenkung :norty:

w innym wypadku kiera musi latać razem z kołami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę mieć active lenkung, bo auto mam od nowości i wiem, co znajduje się na liście wyposażenia, a tego na pewno nie ma :D

 

Skoro nie możesz mieć active lenkung to kierownica obracała się razem z kolami. Pamiętaj, że między kierownica a kołami jest przekładnia. Oprócz przełożenia są jeszcze luzy. Tak mały ruch kierownicy na postoju może być na kołach niezauważalny, a nie mogłeś jednocześnie obserwować kierownicy i kół!

A żeby koła chciały same skręcać wystarczy stanąć na jakiejś nierówności, czy nawet kamieniu.

 

Innej opcji nie ma!

 

W innym wypadku nie radziłbym jeździć tym samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę mieć active lenkung, bo auto mam od nowości i wiem, co znajduje się na liście wyposażenia, a tego na pewno nie ma :D

 

Skoro nie możesz mieć active lenkung to kierownica obracała się razem z kolami. Pamiętaj, że między kierownica a kołami jest przekładnia. Oprócz przełożenia są jeszcze luzy. Tak mały ruch kierownicy na postoju może być na kołach niezauważalny, a nie mogłeś jednocześnie obserwować kierownicy i kół!

A żeby koła chciały same skręcać wystarczy stanąć na jakiejś nierówności, czy nawet kamieniu.

 

Innej opcji nie ma!

 

W innym wypadku nie radziłbym jeździć tym samochodem.

 

Auto było ze 3 tygodnie temu na przeglądzie głównie pod kątem zawieszenia i ogólnej sprawności w sprawdzonym serwisie, także o jakimś zagrożeniu dla bezpieczeństwa nie powinno być raczej mowy tym bardziej, że podczas wolnej, jak i szybkiej jazdy auto zachowuje się, tak jak powinno. Tak samo podczas manewrowania na parkingu etc. Wybieram się niedługo na wymianę oleju to wtedy każe sprawdzić jeszcze raz układ kierowniczy.

Może jest tak jak mówisz Ty lub Wiku, że auto stało na jakimś małym garbie z lodu albo czymś takim (bo w sumie droga była miejscami oblodzona) i się lekko osunęło i stąd ten dziwny ruch kierownicy. A co do tego, że nie mógłbym zauważyć skrętu kół przy takim ruchu kierownicy, to akurat napisałem, że film zacząłem kręcić później niż połowie całego zamieszania (wcześniej ruch ten trwał dobre 20 sekund), także ten obrót był wystarczająco spory, żeby koła nawet minimalnie zmieniły swoje położenie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.