Skocz do zawartości

bawar

Zarejestrowani
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E60

Osiągnięcia bawar

Nowicjusz

Nowicjusz (1/14)

0

Reputacja

  1. Skoro nie możesz mieć active lenkung to kierownica obracała się razem z kolami. Pamiętaj, że między kierownica a kołami jest przekładnia. Oprócz przełożenia są jeszcze luzy. Tak mały ruch kierownicy na postoju może być na kołach niezauważalny, a nie mogłeś jednocześnie obserwować kierownicy i kół! A żeby koła chciały same skręcać wystarczy stanąć na jakiejś nierówności, czy nawet kamieniu. Innej opcji nie ma! W innym wypadku nie radziłbym jeździć tym samochodem. Auto było ze 3 tygodnie temu na przeglądzie głównie pod kątem zawieszenia i ogólnej sprawności w sprawdzonym serwisie, także o jakimś zagrożeniu dla bezpieczeństwa nie powinno być raczej mowy tym bardziej, że podczas wolnej, jak i szybkiej jazdy auto zachowuje się, tak jak powinno. Tak samo podczas manewrowania na parkingu etc. Wybieram się niedługo na wymianę oleju to wtedy każe sprawdzić jeszcze raz układ kierowniczy. Może jest tak jak mówisz Ty lub Wiku, że auto stało na jakimś małym garbie z lodu albo czymś takim (bo w sumie droga była miejscami oblodzona) i się lekko osunęło i stąd ten dziwny ruch kierownicy. A co do tego, że nie mógłbym zauważyć skrętu kół przy takim ruchu kierownicy, to akurat napisałem, że film zacząłem kręcić później niż połowie całego zamieszania (wcześniej ruch ten trwał dobre 20 sekund), także ten obrót był wystarczająco spory, żeby koła nawet minimalnie zmieniły swoje położenie. Pozdrawiam
  2. Nie mogę mieć active lenkung, bo auto mam od nowości i wiem, co znajduje się na liście wyposażenia, a tego na pewno nie ma :D
  3. Nie chodzi mi o taką sytuację, bo wtedy kierownica skręca momentalnie i to razem z kołami. Moja sytuacja wyglądała inaczej, bo kierownica jak widać kręciła się bardzo powoli i do tego jakby była niezależna od kół, układu kierowniczego :roll:
  4. nic nie łykam, byłem w 100% trzeźwy i wyspany :D film na linku na dole posta. Niestety nie nakręciłem kół i słabo widać po ciemku ze względu na średni flash w telefonie. Daje słowo, że jedną ręką trzymałem telefon, a drugą nie kręciłem kierownicą :) Koła na 100% stały w miejscu, bo specjalnie wyszedłem sprawdzić i nawet nie drgnęły, a auto było gotowe do jazdy na wprost. Zwróćcie uwagę na miejsce gdzie jest perforowana skóra i patrzcie jak się zmienia położenie tej części kierownicy. Film zacząłem kręcić mniej więcej w połowie całej akcji. Jeszcze raz dodaje, że nie ściemniam, bo jakbym miał to robić to bym z tym zgłosił się do Faktu :lol: P.S. nie zobaczyłem postu niżej - jestem na 100% pewny, że koła stały w miejscu, bo podjechałem pod bramę prostą drogą i w momencie gaszenia silnika nie ruszałem kierownicą. Jak wyszedłem z auta to koła również były ustawione prawidłowo, co przy takim skręcie kierownicy jak na filmiku jest niemożliwe LINK http://www.youtube.com/watch?v=7NYu4oYTZVQ
  5. Witam. Dzisiaj podczas postoju w moim aucie (530d E60) doszło do bardzo dziwnej rzeczy, mianowicie po zgaszeniu silnika i pozostawieniu kluczyka w stacyjce kierownica zaczęła sama kręcić się dookoła :shock: . Wyglądało to tak, jakby była napędzana jakimś silniczkiem (dodam, że nie mam active lenkung). Tempo obracania się kierownicy nie było szybkie ale wystarczające, żeby można było to zobaczyć. Co ciekawe, jak wyszedłem i popatrzyłem na koła, to one wcale się nie skręcały tylko stały w miejscu! Kierownica wykonała jakieś pół obrotu i stanęła w miejscu. Wiem, że brzmi to dość nieprawdopodobnie, ale specjalnie nagrałem to na telefonie, w razie gdybym sam po chwili zastanawiał się, czy rzeczywiście coś takiego miało miejsce. Nie mogę dojść co to mogło być, ale podejrzewam, że na pewno nic dobrego. Podczas jazdy nie odczułem żadnych problemów związanych z prowadzeniem auta, na wszystkie "polecenia" reagowało jak należy. Próbowałem szukać podobnych problemów w google, ale nic nie znalazłem. Ma ktoś jakiś pomysł, co to mogło być? Co to za awaria??
  6. Dzięki za odpowiedź. Napisałem ci PW, ale chyba nie przechodzi do ciebie więc napisze tutaj. Nie wiem za bardzo co masz na myśli? Maglownica była wymieniana jakieś 2 lata temu, myślisz, że coś tam mogło nie zostać dokręcone lub się z biegiem czasu odkręciło? Jaką belkę masz na myśli? Sorry, może za głupie pytania, ale w temacie mechaniki jestem zielony EDIT sprawa wyjaśniona na PW. Podjadę jutro do innego serwisu i spróbuje zrobić, to co poradziłeś. Dam znać, co z tego wyszło
  7. Witam, ostatnio w mojej 530d zaobserwowałem dziwne objawy. Przy kręceniu kierownicą z kolumny kierowniczej dochodzą ciche stuki. Szczególnie stuki te można usłyszeć przy kręceniu kierownica w trakcie, gdy silnik jest wyłączony. Dodam, że w zawieszeniu nic nie stuka. W serwisie BMW powiedzieli mi, że przekładnia jest do wymiana. Jednak przekładnie miałem już wymienianą na nową przy przebiegu 110 000 km (obecnie mam 155 000), więc nie chce mi się wierzyć, że w tak krótkim czasie kolejna przekładnia jest do wymiany. Zawsze omijam wszystkie dziury, na większych nierównościach bardzo często "zamulam" tak, że tworzy się za mną mini korek, także sposób jazdy też nie powinien mieć wpływu na szybsze zniszczenie przekładni. Rozmawiałem z kolegą, który również posiada E60 i on mówi, że miał bardzo podobne stuki dochodzące z kolumny kierowniczej i u niego związane to było ze zużytym amortyzatorem przednim. Po wymianie amortyzatorów stuki ustały. Moje pytanie brzmi czy jest to trafna diagnoza, czy problem leży gdzieś indziej? Bardzo proszę o poradę, ponieważ stuki te są na tyle irytujące, że aż odechciewa się jeździć. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.