Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam glupie pytanie.. Czy hamulec reczny ma blokowac kola w czasie jazdy?

Ostatnio podczas jazdy tak jakos reczny poszedl.. i nic. Auto delikatnie zaczelo zwalniac, bez blokowania kol. Czy jest to normalne? Na postoju przy zaciagnietym nie rusze, czyli dziala

Wszystkimi autami do tej pory (w tym rownierz bmw e36) podcinalo dupsko za kazdym razem, a ten jest taki delikatny ;)

Opublikowano
Ja u siebie podciągałem przy dżwigni ale nie wiele to dało, fakt faktem jest lepiej, w takich przypadkach to najczęściej są już do wymiany szczęki i być może tarcze również ( e39 ma tarczo-bębny).
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
przy dźwigni jest dokładna regulacja a przy bębnach jest "grubsza"

taka zębatka (wystarczy odkręcić jedną śrube koła aby wyregulować)

coś takiego

http://img33.imageshack.us/img33/7921/ebrake2.jpg

Wszystko ładnie i pięknie. Sęk w tym, że nie wystarcza to na zbyt długo. Prawda jest taka, że ręczny w e39 to jeden wielki paździerz...

Nawet w swoim poprzednim - 15 letnim - Audi 80 B4 miałem ręczny taki, że bez problemu blokował tylne koła na suchym asfalcie jak się mocniej zaciągnęło. W e39 to się zdarza moooooże tylko zaraz po regulacji/podciągnięciu - choć zaznaczyć muszę, że nie czuję potrzeby blokowania hamulcem ręcznym tylnych kół podczas jazdy w moim aucie jednak hamulec ten powinien być po prostu o wiele mocniejszy/wydajniejszy.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale umnie odczuwam różnice jak nie używam ręcznego (praktycznie niema hamulca)

więc co jakiś czas zamiast gazu na zakręcie zaciągne ręczny :D i po paru takich zakrętach jest o wiele lepiej :)

Jest różnica bo to co zardzewieje w środku się trochę przeszlifuje,bo podczas jazdy i hamowania zasadniczym ręczny niestety jest bezczynny.I w ten sposób wszystko rdzewieje,i powinno się(nie na zakręcie bo skutek może byc :cry2: )tylko podczas jazdy na wprost z niedużą prędkością zaciągnąc hamulec ręczny i przejechac tak 50-100m.Co nie zmienia faktu,że ręczny taki jak w E 39 się nie sprawdza bo jest wszystko za małe(szczęki mają z 1cm szerokości :shock: ).Mam wszystko nowe(cały układ ham.+ręczny) i ręczny jest kiepściutki,do tego w naszych autach naprawdę pasuje nazwa "hamulec postojowy".

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

a co wy chcecie od tego recznego okładziny są podobne do tych w maluchu i to ma zatrzymac koła w e39 o szerokosci 235 czy tam jakie macie

i mase 1,6T zastanowcie sie zanim bedziecie podciagac kombinowac w rezultacie bedą okladziny do wymiany

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
a co wy chcecie od tego recznego okładziny są podobne do tych w maluchu i to ma zatrzymac koła w e39 o szerokosci 235 czy tam jakie macie

i mase 1,6T zastanowcie sie zanim bedziecie podciagac kombinowac w rezultacie bedą okladziny do wymiany

Dokładnie. Ja u siebie jedynie podkręciłem śrubki przy dźwigni bo ręczny łapał mi strasznie wysoko i dźwignia praktycznie już zapierała się o wysunięty do przodu podłokietnik a hamulec średnio trzymał auto na pochylonym terenie. Teraz jest w miarę ok jeśli chodzi o postój auta. W trakcie jazdy nawet nie próbuję używać ręcznego bo to całkiem zbyteczne.

Pzdr.

Opublikowano
Ręczny w E39 to jakaś tandeta, jak miałem moje poprzednie auto (Mondeo MKIII), gdzie ręczny był hydrauliczny, to zaciągając w czasie jazdy blokowało koła, obojętnie czy przy prędkości 20km/h czy 120km/h, ale opon było szkoda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.