Skocz do zawartości

opony letnie do 320 d


andrzej23305

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

żeby opony się równomiernie zużywały i nie było problemu ząbkowania najlepiej przekładać opony co sezon, żeby kręciły się raz w lewą raz w drugą strone. Niestety jest problem z oponami kierunkowymi, które w przeciwną stronę nie mogą się krecic wiec pozostaje zmiana między osiami. Między innymi dlatego kupując felgi wybrałem dla siebie 4x 8 cali a nie 2x 8 cali i 2x 8,5 cala na tył.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam,

Odświeżę temat.

Chcę kupić opony letnie na obręcze 16" w fabrycznych wymiarach; czyli 205/55/16. Wychodzi na to, że będą to opony run on flat, bo ani lewarka, ani miejsca na zapas nie mam.

Czy ktoś z Was może mi polecić opony ROF, powiedzmy do 450zł/szt, które będą ciche podczas jazdy i w miarę trwałe? Zakładam, że odprowadzenie wody w klasie premium jest co najmniej dobre.

Gdzie najlepiej kupić opony?

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam i słyszę ile osób ma teraz problemy z koślawymi gumami których nie da się wyważyć to chyba najlepiej kupić u sprzedawcy który od razu założy na obręcze tak żeby w razie czego od razu kazać wymienić na inne jak będzie coś nie tak a nie bujać się z reklamacjami wysyłaniem kurierem, czekaniem 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i tak dalej.

 

Osobiscie znam dwie osoby co kupiły w zeszłym roku krzywe gumy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Planuje zakup opon letnich na przyszły sezon nie ROF. Teraz jeżdżę na RE050A ROF i chcę trochę więcej spokoju w środku :) nie tracąc przy tym dużo na przyczepności. To są moje typy, jak sądzicie które będą lepszym wyborem.

1.SP SportMaxx RT 225/45 R17 91 Y MFS

2.Potenza S001 225/45 R17 91 Y FR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście, szczerze polecam Pirelli P1 Cinturato (lub sportowy odpowiednik P Zero). Model z tego roku.

Są bardzo ciche, a producent pisze o innych duperelach, których nie jestem w stanie sprawdzić (np. mniejsze zużycie paliwa, mniejszy opór toczenia o ileś tam %, odprowadzanie wody, etc).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem Toyo Proxes T1-R 225/40R18 92 Y na przód oraz Toyo Proxes T1-R 255/35R18 94 Y na tyl. Zakladam je na wiosne, zobaczymy jak sie beda sprawdzały w BMW,miałem kiedyć Adi A3 tylko 17 i byłem bardzo zadowolony zarówno na sychej jak i mokrej nawierzchni sprawdzały sie dobrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam od maja Bridgestone Potenza RE052A XL r17/45/225 4x8", nieco twardsze niż zwykłe, ale i miększe niż ROF.. zauważalne większe zużycie paliwa niż na poprzednich MICHELIN PRIMACY HP.. ale tez nic nie bije w całym przedziale licznika, trzyma się drogi i jest bardzo okay. Edytowane przez Sincere
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie mogę z czystym sumieniem polecić Vredestein Ultrac Sessanta 225/40 R18 - miałem w poprzedniej A4 i słowa nie powiem złego :cool2:

Bardzo ciche, trwałe i super klejące, zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni - a wolno nie jeździłem :cool2: Różnica w stosunku do Conti SC2 i Dunlop'a SP01 na wieeeelki +.

Przypuszczam, że w mniejszym, typowym rozmiarze, tj. 225/45 R17 też powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje zakup opon letnich na przyszły sezon nie ROF. Teraz jeżdżę na RE050A ROF i chcę trochę więcej spokoju w środku :) nie tracąc przy tym dużo na przyczepności. To są moje typy, jak sądzicie które będą lepszym wyborem.

1.SP SportMaxx RT 225/45 R17 91 Y MFS

2.Potenza S001 225/45 R17 91 Y FR

A używał ktoś Yokohama ADVAN Sport V103 225/45 R17 91 W MO, pewnie bez większych różnic, co wcześniejsze!?Oprócz mniejszej vmax

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie - potrzebuję tym zastąpić opony RunOnFlat, dla których BMW przewiduje nośność chyba 91. Biorąc pod uwagę sztywność RoF'a, to pewnie zwykłej opony musi być większa?

Wpadło mi w oko coś takiego:

GY Eagle F1 Asymmetric 2 94Y XL MFS

Pirelli P7 Cinturato 94W XL

Hankook K107 94Y XL ZR

Vredestein Ultrac Sessanta 94Y XL (użytkowałem bardzo zadowolony przez 2 sezony, tyle że w rozmiarze 225/40 R18)

Nokian Z G2 94Y XL ZR

Hankook V12 EVO 94Y XL ZR

 

Pierwsze to widziałem, że leja większość opon na rynku, ale czy ktoś wie, jak z ich trwałością i hałaśliwością?

Ktoś podpowie co i jak - szukam cichej i niezbyt szybko ścierającej się opony do x-Drive'a.

Wszelkie sugestie mile widziane. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Widziałem kilka znanych testów i w rozmiarze 225/45 wygrywają albo są w ścisłej czołówce NOKIAN Z G2 i dodatkowo są w rozsądnej cenie. http://www.opony-auto.pl/nokian-zg2-i-nokian-h-wygrywaja-test-opon-letnich-niemieckich-magazynow/134/

 

http://beta.oponeo.pl/artykul/test-opon-letnich-2012-w-rozmiarze-225-45-r17-w-y

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja do testów podchodzę sceptycznie bo większość jest sponsorowanych , jesli nie same testy to portale i gazety .

 

Właściwie ostatnio mam wrażenie ,że wróciła komuna i mamy cenzurę ale nie państwa tylko sponsorów. Popatrzcie ile jest wszędzie lokowanego produktu :mad2: masakra.

Wszystkie testy w TVNowskim Gadżecie to jedna wielka reklama.

W oponach fizyki nie oszukasz jak jest lepsza w jednym to gorsza w drugim inaczej w formule nie zmienialiby opon :norty:

 

Maja rada. Nie kupować chińszczyzny i bieżnikowanych :mad2: !!! Kupować w jednym rozmiarze i najlepiej jednocześnie wszystkie 4. Pilnować daty produkcji (DOT) aby nie były starsze jako nowe niż 3 lata .

A tak to myślę ,że wszystkie pozostałe marki (opony) są dobre. A idealnej nie ma. Reszta to kwestia reklamy i portfela bo kto bogatemu zabroni ...

 

Bardziej zwróć uwagę na charakterystykę opony i własne upodobania , bo jedne są miękkie a inne twarde, inne zaś głośne lub ciche. Niestety z zasady im się lepiej trzymają tym są twardsze i głośniejsze - taki urok ;)

 

Z moich obserwacji :

 

1. wszystkie Conti są dobre ale głośne , mam je w Audi A6

2. w Bumie mam Bridgestone (letnie i zimowe 225/45/17 i 205/55/16 ) i jestem zadowolony . Nie są głośne , może się szybko scierają ale to moja wina bo ostro latam po łukach :cool2: trzymają się idealnie , czasem mam wrażenie ,że nie chcą się odkleić i są cichsze od Conti.

3. Cicha zawsze była Fulda ale miękka i trzymanie w łukach było średnie - chociaż może to wina rozmiaru bo 195/60/15 , miałem je w dawnym Focusie na zimowe w Foce miałem Dębicę - ogólnie słaba ale na śniegu nie było na nią ..... :norty: we wsi .

4. Danlopy 16 cali w RF dla mnie zdecydowanie za twarde wymieniłem je na w/w Bridgestone 17" bez RF :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadoma sprawa, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego - jednak w kwestii opon wolę wybrać lepszej jakości produkt. To jest w moim przypadku kwestia dbania o rodzinę i siebie, a to jest akurat dla mnie i pewnie dla większości z Was najważniejsze :cool2:

Chińszczyzny nie kupowałem i kupował nie będę, podobnie, jak już nie zrobię błędu i dopóki będzie mnie stać, to nie kupie opon używanych...

Nie sugeruję się też pismami motoryzacyjnymi, TV i innymi mediami, bo w większości są to sponsorowane teksty, a zwycięzca jest zależny od "smarowania" przez Producenta.

Bridgestone'a nie testowałem nigdy, ale za to Conti SC2 wyząbkowały mi się błyskawicznie i były mega głośne chociażby w porównaniu do Vredestein'a Ultrac Sessanty. Dodatkowo jeszcze szybko mi się ścierały mimo spokojnej (umiarkowanej) jazdy.

Teraz rozważam właśnie Nokian Z G2 lub GY Asimmetric 2. Po głowie chodzi mi też Hankook S1 EVO2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po głowie chodzi mi też Hankook S1 EVO2.

 

hankooki 195/50/16 zimówki kupiłem do dziewczyny autka , wiec powiem coś na ich temat po ziemie . Ale są montowane na 1 montaż do japońców i chyba nawet teraz do BMW -to dobrze świadczy. Opinie w necie tez mają dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swojego czasu sporo osób ujeżdżało KUMHO KU31 na forum A4 :wink: Nie spotkałem się z negatywną opinią na ich temat - głównie 17 i 18" za to słyszałem pochlebne opinie na temat hałaśliwości i ścieralności :cool2: Dodatkowo z tego, co pamiętam bardzo ładnie się kleiły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
za to słyszałem pochlebne opinie na temat hałaśliwości i ścieralności :cool2: Dodatkowo z tego, co pamiętam bardzo ładnie się kleiły.

 

Pewnie dlatego że KU31 to opona kierunkowa a takie zawsze są głośniejsze i szybciej się ścierają od asymetrycznych za to lepiej odprowadzają wodę, czytałem wypowiedzi ekspertów z Continental, Goodyear i Stomil że do samochodów wielowahaczowych zalecane są opony asymetryczne. http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/bieznik-asymetryczny-czy-kierunkowy/?id=11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to właśnie odwrotnie :D Są wytrzymałe i ciche ponoć :wink:

Panowie a pytanie mam - czy zmieniając 16"ROF na 17" zwykłe, wypadało by kupić jakieś opony XL (extra load), lub o podniesionej nośności, np. z zalecanych 91 na 94? Musze zamówić gumy i właśnie nie wiem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.