Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale to właśnie odwrotnie :D Są wytrzymałe i ciche ponoć :wink:

 

Wg. tych ekspertów gdzie podałem link to opony kierunkowe są głośniejsze i szybciej się ścierają.

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Vredestein Ultrac Sessanta to też nie asymetryki, a na cichszych nie jeździłem w życiu :wink: Wiesz jak to jest z pisanym, chociaż rzeczywiście w 95% przypadków asymetryczny bieżnik jest cichszy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie a pytanie mam - czy zmieniając 16"ROF na 17" zwykłe, wypadało by kupić jakieś opony XL (extra load), lub o podniesionej nośności, np. z zalecanych 91 na 94? Musze zamówić gumy i właśnie nie wiem :roll:

 

Na pewno jak kupisz z wyższym indeksem nośności to auto będzie się lepiej zachowywało na łukach bo opona jest bardziej wzmocniona.

Opublikowano

Teraz z ciekawości sprawdziłem wartości na tabliczce w aucie. BMW zaleca 225/45 R17 94V XL - tylko nie wiem, czy to są parametry dla opony ROF, czy zwykłej? Pod spodem są jeszcze 2 rodzaje 225/45 R17 z indeksami 91H oraz W. W chwili obecnej mam 205/55 R16 91W ROF :?

Czyli chyba wypadało by dać te wzmocnione i o podwyższonym indeksie nośności nie? (94 XL)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mam właśnie zamiar kupić w najbliższym czasie zwykłe opony ale o wyższej nośności niż na naklejce, myślę że to będzie najlepszy kompromis między ROF a zwykłymi.
Opublikowano
No mi się właśnie też tak samo wydaje. Nie wiem tylko, czy to XL nie będzie przesadnie na wyrost i czy mi się twardością nie dopasuje do ROF'a :mrgreen: Ale skoro na tabliczce podaje producent 94V XL to pewnie nie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może ktoś się wypowie jeszcze na temat opon Extra Load, na pewno wiele osób przeszło z ROF na zwykłe i mają już jakieś porównanie.
Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie, bo na forum krąży wiele wersji. Jak to jest z osiągami i spalaniem po zmianie opon z 205/55 R16 ROF na 225/45 R17 zwykłe. Co niektórzy piszą, że spalanie spada o ponad 1l/100km, auto jest bardziej komfortowe, itp. Może ktoś, kto dokonał takiej zmiany się wypowiedzieć?
Opublikowano
Auto po zmianie z ROF na klasyczne jest na pewno bardziej komfortowe, ale słyszałem opinię, że przy spalaniu znaczenie ma wysokość profilu opony, a nie to czy są ROF czy nie.
Opublikowano

Z "chłopskiego" punktu widzenia nie wiem ,w jaki sposób spalanie może spaść po przesiadce z 205/55 R16 na 225/45 R17 (szczególnie opory toczenia w porównaniu 205/225). Czyżby opony ROF oprócz większej masy i twardości charakteryzowały się również większymi oporami toczenia?

Pierwszy raz mam do czynienia z oponami ROF i dlatego staram się kilka informacji na ten temat uzyskać (racjonalnych oczywiście) :roll:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie chciałbym się poradzić.

Na chwile obecną mam letnie opony przód 222/45 i tył 255/40 (17 cali) i wg mnie to lekka przesada taki szeroki kapeć w dwu litrowym dieslu. Muszę kupić nowe opony na wiosnę i jestem za tym by na obu osiach były takie same. Tylko czy na tył mam kupić 225/45 czy 225/40?

 

pozdrawiam

Piotr

Opublikowano
A po kiego grzyba chcesz dać mniejszy profil opony? Normalnie 4 x 225/45 R17 :wink: Tylko przypuszczalnie masz na tyle felgę 8,5" szerokości, więc ta opona Ci się mocno dość naciągnie :roll:
Opublikowano
A po kiego grzyba chcesz dać mniejszy profil opony? Normalnie 4 x 225/45 R17 :wink: Tylko przypuszczalnie masz na tyle felgę 8,5" szerokości, więc ta opona Ci się mocno dość naciągnie :roll:

Miałem wątpliwości bo teraz mam różne profile. Dzięki Panowie za szybką odpowiedź :).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyżby opony ROF oprócz większej masy i twardości charakteryzowały się również większymi oporami toczenia?

 

Dokładnie, opony ROF mają większe opory toczenia i są głośniejsze.

Opublikowano
A po kiego grzyba chcesz dać mniejszy profil opony? Normalnie 4 x 225/45 R17 :wink: Tylko przypuszczalnie masz na tyle felgę 8,5" szerokości, więc ta opona Ci się mocno dość naciągnie :roll:

Miałem wątpliwości bo teraz mam różne profile. Dzięki Panowie za szybką odpowiedź :).

 

Różne profile masz z racji tego, że szerokości opon się różnią, a średnica koła z oponą musi być jednakowa/zbliżona jak najbardziej.

 

guzior2 - podziękował. Teraz mam wyząbkowane 16" ROF i wiem, jak potrafią zaleźć za skórę - nie wiedziałem jednak, że opory toczenia są większe. Stąd może opinie userów, że na 225/45 17" pali mniej i jest ciszej niż na 205/55 16" ROF :D

Opublikowano
A po kiego grzyba chcesz dać mniejszy profil opony? Normalnie 4 x 225/45 R17 :wink: Tylko przypuszczalnie masz na tyle felgę 8,5" szerokości, więc ta opona Ci się mocno dość naciągnie :roll:

Miałem wątpliwości bo teraz mam różne profile. Dzięki Panowie za szybką odpowiedź :).

 

Różne profile masz z racji tego, że szerokości opon się różnią, a średnica koła z oponą musi być jednakowa/zbliżona jak najbardziej.

 

 

Dzięki za wyjaśnienie.

Opublikowano

Witam, dziś przesiadłem się z następującego zestawu :

 

- Zawieszenie Sportowe

- Felga 19 Cali

- Opona ROF

 

Na :

 

- Zawieszenie sportowe

- Felga 16 Cali

- Opony zwykła

 

Różnica : Już nie chcę 19tek, kij z wyglądem, komfort jest odczuwalnie wyższy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.