Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A może po prostu są wyzombkowane lub nierówno zużyte, próbowałeś przekladać tył z przodem ?

Witam!

Opony przełożone, geometria robiona 2 miesiące temu. Zastanawiam się nad reklamacją opon :(

  • Odpowiedzi 118
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
żeby opony się równomiernie zużywały i nie było problemu ząbkowania najlepiej przekładać opony co sezon, żeby kręciły się raz w lewą raz w drugą strone. Niestety jest problem z oponami kierunkowymi, które w przeciwną stronę nie mogą się krecic wiec pozostaje zmiana między osiami. Między innymi dlatego kupując felgi wybrałem dla siebie 4x 8 cali a nie 2x 8 cali i 2x 8,5 cala na tył.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

Odświeżę temat.

Chcę kupić opony letnie na obręcze 16" w fabrycznych wymiarach; czyli 205/55/16. Wychodzi na to, że będą to opony run on flat, bo ani lewarka, ani miejsca na zapas nie mam.

Czy ktoś z Was może mi polecić opony ROF, powiedzmy do 450zł/szt, które będą ciche podczas jazdy i w miarę trwałe? Zakładam, że odprowadzenie wody w klasie premium jest co najmniej dobre.

Gdzie najlepiej kupić opony?

Z góry dzięki.

Opublikowano

Jak czytam i słyszę ile osób ma teraz problemy z koślawymi gumami których nie da się wyważyć to chyba najlepiej kupić u sprzedawcy który od razu założy na obręcze tak żeby w razie czego od razu kazać wymienić na inne jak będzie coś nie tak a nie bujać się z reklamacjami wysyłaniem kurierem, czekaniem 14 dni na rozpatrzenie reklamacji i tak dalej.

 

Osobiscie znam dwie osoby co kupiły w zeszłym roku krzywe gumy

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Planuje zakup opon letnich na przyszły sezon nie ROF. Teraz jeżdżę na RE050A ROF i chcę trochę więcej spokoju w środku :) nie tracąc przy tym dużo na przyczepności. To są moje typy, jak sądzicie które będą lepszym wyborem.

1.SP SportMaxx RT 225/45 R17 91 Y MFS

2.Potenza S001 225/45 R17 91 Y FR

Opublikowano

Osobiście, szczerze polecam Pirelli P1 Cinturato (lub sportowy odpowiednik P Zero). Model z tego roku.

Są bardzo ciche, a producent pisze o innych duperelach, których nie jestem w stanie sprawdzić (np. mniejsze zużycie paliwa, mniejszy opór toczenia o ileś tam %, odprowadzanie wody, etc).

Opublikowano
Ja kupiłem Toyo Proxes T1-R 225/40R18 92 Y na przód oraz Toyo Proxes T1-R 255/35R18 94 Y na tyl. Zakladam je na wiosne, zobaczymy jak sie beda sprawdzały w BMW,miałem kiedyć Adi A3 tylko 17 i byłem bardzo zadowolony zarówno na sychej jak i mokrej nawierzchni sprawdzały sie dobrze.
Opublikowano (edytowane)
mam od maja Bridgestone Potenza RE052A XL r17/45/225 4x8", nieco twardsze niż zwykłe, ale i miększe niż ROF.. zauważalne większe zużycie paliwa niż na poprzednich MICHELIN PRIMACY HP.. ale tez nic nie bije w całym przedziale licznika, trzyma się drogi i jest bardzo okay. Edytowane przez Sincere
Opublikowano

Ja od siebie mogę z czystym sumieniem polecić Vredestein Ultrac Sessanta 225/40 R18 - miałem w poprzedniej A4 i słowa nie powiem złego :cool2:

Bardzo ciche, trwałe i super klejące, zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni - a wolno nie jeździłem :cool2: Różnica w stosunku do Conti SC2 i Dunlop'a SP01 na wieeeelki +.

Przypuszczam, że w mniejszym, typowym rozmiarze, tj. 225/45 R17 też powinno być ok.

Opublikowano
Planuje zakup opon letnich na przyszły sezon nie ROF. Teraz jeżdżę na RE050A ROF i chcę trochę więcej spokoju w środku :) nie tracąc przy tym dużo na przyczepności. To są moje typy, jak sądzicie które będą lepszym wyborem.

1.SP SportMaxx RT 225/45 R17 91 Y MFS

2.Potenza S001 225/45 R17 91 Y FR

A używał ktoś Yokohama ADVAN Sport V103 225/45 R17 91 W MO, pewnie bez większych różnic, co wcześniejsze!?Oprócz mniejszej vmax

Opublikowano

Panowie - potrzebuję tym zastąpić opony RunOnFlat, dla których BMW przewiduje nośność chyba 91. Biorąc pod uwagę sztywność RoF'a, to pewnie zwykłej opony musi być większa?

Wpadło mi w oko coś takiego:

GY Eagle F1 Asymmetric 2 94Y XL MFS

Pirelli P7 Cinturato 94W XL

Hankook K107 94Y XL ZR

Vredestein Ultrac Sessanta 94Y XL (użytkowałem bardzo zadowolony przez 2 sezony, tyle że w rozmiarze 225/40 R18)

Nokian Z G2 94Y XL ZR

Hankook V12 EVO 94Y XL ZR

 

Pierwsze to widziałem, że leja większość opon na rynku, ale czy ktoś wie, jak z ich trwałością i hałaśliwością?

Ktoś podpowie co i jak - szukam cichej i niezbyt szybko ścierającej się opony do x-Drive'a.

Wszelkie sugestie mile widziane. :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widziałem kilka znanych testów i w rozmiarze 225/45 wygrywają albo są w ścisłej czołówce NOKIAN Z G2 i dodatkowo są w rozsądnej cenie. http://www.opony-auto.pl/nokian-zg2-i-nokian-h-wygrywaja-test-opon-letnich-niemieckich-magazynow/134/

 

http://beta.oponeo.pl/artykul/test-opon-letnich-2012-w-rozmiarze-225-45-r17-w-y

Opublikowano

ja do testów podchodzę sceptycznie bo większość jest sponsorowanych , jesli nie same testy to portale i gazety .

 

Właściwie ostatnio mam wrażenie ,że wróciła komuna i mamy cenzurę ale nie państwa tylko sponsorów. Popatrzcie ile jest wszędzie lokowanego produktu :mad2: masakra.

Wszystkie testy w TVNowskim Gadżecie to jedna wielka reklama.

W oponach fizyki nie oszukasz jak jest lepsza w jednym to gorsza w drugim inaczej w formule nie zmienialiby opon :norty:

 

Maja rada. Nie kupować chińszczyzny i bieżnikowanych :mad2: !!! Kupować w jednym rozmiarze i najlepiej jednocześnie wszystkie 4. Pilnować daty produkcji (DOT) aby nie były starsze jako nowe niż 3 lata .

A tak to myślę ,że wszystkie pozostałe marki (opony) są dobre. A idealnej nie ma. Reszta to kwestia reklamy i portfela bo kto bogatemu zabroni ...

 

Bardziej zwróć uwagę na charakterystykę opony i własne upodobania , bo jedne są miękkie a inne twarde, inne zaś głośne lub ciche. Niestety z zasady im się lepiej trzymają tym są twardsze i głośniejsze - taki urok ;)

 

Z moich obserwacji :

 

1. wszystkie Conti są dobre ale głośne , mam je w Audi A6

2. w Bumie mam Bridgestone (letnie i zimowe 225/45/17 i 205/55/16 ) i jestem zadowolony . Nie są głośne , może się szybko scierają ale to moja wina bo ostro latam po łukach :cool2: trzymają się idealnie , czasem mam wrażenie ,że nie chcą się odkleić i są cichsze od Conti.

3. Cicha zawsze była Fulda ale miękka i trzymanie w łukach było średnie - chociaż może to wina rozmiaru bo 195/60/15 , miałem je w dawnym Focusie na zimowe w Foce miałem Dębicę - ogólnie słaba ale na śniegu nie było na nią ..... :norty: we wsi .

4. Danlopy 16 cali w RF dla mnie zdecydowanie za twarde wymieniłem je na w/w Bridgestone 17" bez RF :D

Opublikowano

Wiadoma sprawa, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego - jednak w kwestii opon wolę wybrać lepszej jakości produkt. To jest w moim przypadku kwestia dbania o rodzinę i siebie, a to jest akurat dla mnie i pewnie dla większości z Was najważniejsze :cool2:

Chińszczyzny nie kupowałem i kupował nie będę, podobnie, jak już nie zrobię błędu i dopóki będzie mnie stać, to nie kupie opon używanych...

Nie sugeruję się też pismami motoryzacyjnymi, TV i innymi mediami, bo w większości są to sponsorowane teksty, a zwycięzca jest zależny od "smarowania" przez Producenta.

Bridgestone'a nie testowałem nigdy, ale za to Conti SC2 wyząbkowały mi się błyskawicznie i były mega głośne chociażby w porównaniu do Vredestein'a Ultrac Sessanty. Dodatkowo jeszcze szybko mi się ścierały mimo spokojnej (umiarkowanej) jazdy.

Teraz rozważam właśnie Nokian Z G2 lub GY Asimmetric 2. Po głowie chodzi mi też Hankook S1 EVO2.

Opublikowano
Po głowie chodzi mi też Hankook S1 EVO2.

 

hankooki 195/50/16 zimówki kupiłem do dziewczyny autka , wiec powiem coś na ich temat po ziemie . Ale są montowane na 1 montaż do japońców i chyba nawet teraz do BMW -to dobrze świadczy. Opinie w necie tez mają dobre.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A macie jakieś opinie o oponach KUMHO ? Podobno są zakładane na pierwszy montaż do Mercedesów, cena jest atrakcyjna.
Opublikowano
Swojego czasu sporo osób ujeżdżało KUMHO KU31 na forum A4 :wink: Nie spotkałem się z negatywną opinią na ich temat - głównie 17 i 18" za to słyszałem pochlebne opinie na temat hałaśliwości i ścieralności :cool2: Dodatkowo z tego, co pamiętam bardzo ładnie się kleiły.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
za to słyszałem pochlebne opinie na temat hałaśliwości i ścieralności :cool2: Dodatkowo z tego, co pamiętam bardzo ładnie się kleiły.

 

Pewnie dlatego że KU31 to opona kierunkowa a takie zawsze są głośniejsze i szybciej się ścierają od asymetrycznych za to lepiej odprowadzają wodę, czytałem wypowiedzi ekspertów z Continental, Goodyear i Stomil że do samochodów wielowahaczowych zalecane są opony asymetryczne. http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/bieznik-asymetryczny-czy-kierunkowy/?id=11

Opublikowano

Ale to właśnie odwrotnie :D Są wytrzymałe i ciche ponoć :wink:

Panowie a pytanie mam - czy zmieniając 16"ROF na 17" zwykłe, wypadało by kupić jakieś opony XL (extra load), lub o podniesionej nośności, np. z zalecanych 91 na 94? Musze zamówić gumy i właśnie nie wiem :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.