Skocz do zawartości

Problemy po wymianie termostatu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Na wstepie:

  • e39 2001 520d m47

  • czytalem posty o wymianie termostatu

  • czytalem posty o odpowietrzaniu

 

Objawy jakie mailem jak wiekszosc, silnik nie dogrzewa i temperatura potrafi spasc prawie do niebieskiego pola gdy ogrzewanie wlaczone.

Wymienilem nowy termostat, wszystko super bylo przez 250KM dopuki nie odkrecilem korka na cieplym chodziacym silniku.

Oczywiscie to byl blad bo chyba sie uklad spowrotem zapowietrzyl i znowu temperatura spada.

 

Proboje juz go 2 dni odpowietrzyc, ale dalej lipa.

strumien tylko na wlaczonym silniku,

odpowietrzanie na zgaszonym, uciskam weze itp.

 

Znalazlem tylko dwa odpowietrzniki jeden na chlodnicy EGR drugi pod EGR'em.

Nie moge namierzyc odpowietrznika WEBASTO i nagrzewnicy (wczoraj spedzilem 3h i rozkrecilem wszystko razem z filtrami kabinowymi i odpowietrznikow nie namierzylem).

 

Poniewaz bylo juz dobrze i znowu nie jest to podejrzewam ze pompa jest sprawna i termostat tez nowy.

 

Prosze o rady bo rece opadaja i przez cala ta zabawe rozladowalem akumulator....:(

Opublikowano

Rece mi juz opadaja,

Odpowietrzalem juz kilka razy wedlug 3 roznych instrukcji na tym forum.

Jeszcze tylko nie dmuchalem w zbiorniczek wyrownawczy.

W opisach sa takie rozbieznosci ze glowa boli. Nic konkretnego do 520d m47 2001r. i wyzej nie znalazlem.

 

z tego opisu silnik m47 (320d ja mam 520d)(http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=52140&hilit=odpowietrzanie+m47)

punkty:

6. Odkrecic odpowietrznik przy Webasto (jeśli samochod jest w nie wyposazony) – po lewej stronie przy scianie grodziowej.

7. Odkrecic odpowietrznik na przewodzie do nagrzewnicy – po prawej stronie, blisko miarki poziomu oleju.

W moim przypadku nie wykonalne... nie mam tych dwu odpowietrznikow.

 

Tutaj (odpowietrzanie wszystkiego od robertbmw: http://www.forum.maxbimmer.pl/topics15/vademecum-uklad-chlodzenia-odpowietrzanie-vt2163.htm)...

- uciskam uciskam i nic z tego

- nie mam odpowietrznika na korpusie termostatu

- plyn sie nieznacznie podnosi po odpaleniu i potem juz nic sie nie dzieje (jest tylko strumien z przewodu odpowietrzajacego bez bombelkow)

 

 

Tutaj http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=113735

- nie mam odpowietrznika obok zbiornika wyrownawczego

- plyn tylko przy dmuchawie i ogrzewaniu na max nie wylatuje przez odpowietrzniki

 

 

Tutaj (http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=100751&highlight=)

- kolega pisze ze po calej operacji odkrecic odpowietrzniki i sprawdzic czy cieknie z nich plyn na chodzacym silniku.

(gdzie inni pisza ze odpowietrzanie na chodzacym silniku == zapowietrzanie)

 

 

Wisko:

- silnik zimny wylaczony: wisko kreci sie 'luzno'

- silnik zimny pracujacy: wisko palcem nie da sie zatrzymac, ale da sie zatrzymac gumowa raczka od srubokreta (troche go przyszlifuje)

- na troche nagrzanym (pierwsza kreska) silniku wylaczonym : wisko kreci sie tak samo 'luzno'

- przy zwiekszaniu obrotow wisko troszke przyspiesza

 

O odpowietrzaniu Webasto nic nie znalazlem.

 

Wczoraj przejechalem 80KM i po 30KM dopiero na A4 przy 3tys. obrotow wskaznik zaczal isc do pionu i w aucie oczywiscie robi sie cieplej.

Ale jak tylko chamuje silnikiem to temperatura automatycznie spada.

 

Po tej jezdzie temp. jest na pierwszej kresce (min) (temp. otoczenia -1st. C)

- Dolny waz zimny, gorny cieply.

 

 

Zaobserwowalem ciekawe zachowanie:

- z rana silnik odpalony pierwszy raz, powiedzmy ze nagrzewa sie w miare niezle,

- przy obrotach 3tys. obrotow ma pion i trzyma go nawet niezle

- przy chamowaniu silnikiem spada ale w miare sprawnie idzie w gore przy obiazeniu.

 

- przerwa jakies 2-3 godz. silnik praktycznie sie nie nagrzewa

- przez 30km stoi na polowie niebieskiego pola

- na zewnatrz -5 st. C

- ogrzewanie wlaczone caly czas na 23 st. C, 2 kreski na wiatraku,

- w aucie jakies +10 st C

 

 

PS. Na zbiorniczku wyrownawczym nie mam zadnej kreski ktora mowi jaki ma byc poziom plynu, nie mam zadnego plywaka, ktos moze wie jaki mam miec poziom?

Opublikowano

podepne sie bo widze, że mamy ten sam problem.

też jestem po wymianie głównego termostatu. zaraz po wymianie wydawało sie że jest ok ale też sprawdzałem stan na ciepłym silniku i na drugi dzien znów to samo - nagrzewa sie do pierwszej kreski za niebieskim polem a przy zjeździe z góry bez gazu po chwili temp. leci w dół.

zaślepiłem egr na próbe i jest troche lepiej tzn. nagrzewa sie troche szybciej i do wyższej temp. ale nadal nie do pionu.

 

też znalazłem tylko te dwa odpowietrzniki - przy chlodnicy spalin i niedaleko niej na wężu.

 

zastanawia mnie to czy to wina odpowietrzenia?

do tej pory myślałem, że jak będzie układ zapowietrzony to silnik bedzie sie przegrzewał??

Opublikowano

do tej pory myślałem, że jak będzie układ zapowietrzony to silnik bedzie sie przegrzewał??

 

 

To zależy gdzie powietrze stoi ruch cieczy w zbiorniczku po odpaleniu auta masz :?:

330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
nie wiem czy to na pełnym/otwartym układzie chodzi. Dziwi mnie też ta zależność hamowania do temperatury
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
nie wiem czy to na pełnym/otwartym układzie chodzi. Dziwi mnie też ta zależność hamowania do temperatury

 

Jeden starszy mechanior (moj ojczulek) powiedzial ze jak hamujesz silnikiem (czyt. jedziesz na biegu) to silnik sie troszke chlodzi, tak jest zawsze.

A wiec jak sa problemy z nagrzewaniem silnika to to chlodzenie jak hamujesz silnikiem jest bardzo skuteczne niestety...

 

W zasadzie ma to sens, bo silnik pracuje wtedy bez zadnego obciazenia (nawet mniejsze niz na jalowym).

W komoze praktycznie nie ma paliwa, wiec i temperatura spalania jest duzo mniejsza.

Odzwierciedla to tez pomiar na EGT jaki mialem w poprzednim aucie.

 

 

@pedros-20

Jak cos sie ruszy u ciebie w temacie to daj znac.

U mnie jak 'dmuchanie' w uklad nie pomoze to spuszczam plyn i zalewam od nowa powoli.

(problem w tym ze nie mam gdzie tego zrobic...)

Opublikowano

w sumie to masz racje, temperatura może spadać gdy silnik pracuje bez paliwa. u nas ten spadek jest widoczny na wskaźniku bo temp. jest poniżej normy. jak silnik jest nagrzany do 90 stopni i podczas jazdy np. z góry bez gazu spadnie o 10 stopni to i tak wskaźnik będzie w pionie więc nikt tego nie zauważa.

jutro jadę na warsztat i zobaczymy czy uda sie zdiagnozować problem...

Opublikowano

Nie chce zapeszac ale problem wydaje sie byc rozwiazany.

pomogl ten temat:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=34606&hilit=nie+dogrzewa

 

Zdecydowalem sie na wymiane termostatu EGR co najprawdopodobniej rozwiazalo problem.

Auto szybko sie nagrzewa, wczoraj -2 st. C na jalowym doszedl do 82 st. C bez ogrzewania.

Nie wiem czy to dobrze czy zle (powinien trzymac w okolicach 86-92) zdaje sie.

Co ciekawe jak zgasze silnik to test 07 pokazuje wtedy 90...

 

Jak wlacze ogrzewanie (23 st. C) to temperatura spada do 78 na jalowym.

Moze to dlatego ze webasto nie pracuje...nie wiem dlaczego.

 

Nie wiem o co chodzi ale test 07.03 (temperatura otoczenia) pokazuje +12 st. C.

 

No i dalej nie wiem jaki mam miec poziom plynu, w zbiorniczku nie mam plywaka i na sciankach nie ma zadnej podzialki (min/max).

Narazie mam zalany pod korek.

 

Czy ktos moze powiedziec ile powinienem miec plynu w wyrownawczym?

I czy webasto mozna ogarnac juz tylko na kompie?

Jaki wplyw na uklad ma korek wlewu (slyszalem ze to tez termostat...)?

 

ps. mam dosyc tej wyszukiwarki i postow odsylajacych do wyszukiwarki, o webasto nic co by rozwiazalo moj problem nie znalazlem, a o termostacie EGR znalazlem dopiero po TYGODNIU....wiekszosc postow to smieci typu: 'poszukaj bylo juz 100 razy'

Opublikowano

Witam,

co do poziomu płynu w zbiorniczku to też miałem ten sam problem, ale... Przyjrzyj się uważnie zbiorniczkowi. Na czarnej pokrywie na samym środku jest wygrawerowane po niemiecku i angielsku, minimalny poziom płynu. Śledź te kreski i odeślą Cię one na frontową ściankę, tak jak patrzysz od strony reflektora. Najdziwniejsze, że poziom minimalny jest na prawie na maksa zalanym zbiorniczku (będziesz miał śmieszne znaki na ściance). Przynajmniej tak u mnie jest. Pozdrawiam.

Opublikowano

Fakt - też na początku nie mogłem rozgryźć oznaczenia poziomu płynu na zbiorniczku dopiero po dłuższym "oczytaniu" zbiorniczka skumałem gdzie to jest i ile ma tego być.

Pzdr.

Opublikowano
Witam jesli po wymianie głownego termostatu i egr w silniku m47 auto dalej nie grzeje to polecam sprawdzic czy nie zostało po starym termostacie jakiejś niespodzianki.Wymieniłem 2 termostaty w swoim aucie e46 320 d i auto grzało przez miesiąc potem dalej problem z niedogrzaniem. Kupiłem nastepny termostat głowny wymieniłem i zobaczyłem ze pod termostat wpadła metalowa cześć ze starego terostatu i obieg był cały czas otwarty.W ten sposób wymieniłem sprawny nowy termostat na nastepny.
Opublikowano

Witam mam to samo w moim 520d M47, jutro wymieniam EGR i mam nadzieję że zapomnę o nie dogrzanym silniku, napiszę czy tak będzie, ale przy okazji o innym problemie może ktoś ma coś podobnego, otóż mam problemy z zapłonem kiedy silnik wystygnie do tego stopnia że wskaźnik jest mniej więcej na połowie niebieskiego pola lub poniżej, świece wtedy jeszcze nie grzeją i nie mogę odpalić.

Jak jest zimny pali na dotyk, ciepły tak samo a jak ostygnie jest problem.

Swiece nowe Bosha, na kompie zero błędów, bateria kręci równo.

Napiszcie czy u was w obrębie niebieskiego pola na wskażniku temperatury zaświeca się info na desce że świece się grzeją tak jak przy porannym rozruchu. Pliss :(

Opublikowano
U mnie zawsze się zapala kontrolka od świec, nawet jak jest nagrzany do 95 stopni to zapali się na chwilkę. Nie wiem, czy to dobrze czy źle, ale wiem, że przynajmniej działa ;) Pozdro.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

naprawa troche sie odwlekła w czasie ale problem rozwiązany. winny był termostat egr. mimo odcięcia zaworu egr, chłodnica spalin i tak wychładzała silnik. po wymianie silnik sie rozgrzewa do "pionu".

wygląda na to że większość problemów niedogrzanego silnika sprowadza sie do wymiany termostatów.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.