Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiem ze bylo sporo na ten temat na forum ale nie znalazlem nic konkretnego.

Mam ta bemke od trzech miesiecy takze nie znam jeszcze dobrze jej objawow grzewczych takze pytam.

Po jej zakupie gdy jeszcze nie bylo mrozow gdy wskaznik temperatury opuscil niebieskie pole co dzialo sie dosc szybko nastepowalo przelaczenie na gaz. Problem z przelanczaniem pojawil sie gdy pojechalem na przeglad instalacji gazowej. Pan wymienil mi dwa filtry podpiol laptopa i skasowal 140 zl. Od tego momentu dzieja sie cuda na kiju jesli chodzi o temperatute. Na gaz przelacza sie jak mu pasuje raz po opuszczeniu niebieskiego pola drugi na pierwszej kresce a trzeci jak wskaznik jest w pionie. Z kolega mechanikiem od tego momentu wymienilismy kruciec wodny ten od strony grodzi gdyz byl z niego wyciek oraz termostat gdyz byl problem z dlugim rozgrzewaniem sie ukladu i spadaniem temperatury po wlaczeniu dmuchawy. Za kazdym razem uklad odpowietrzany. Na dzien dzisiejszy jestem biedniejszy o klikadziesiat zloty i o stracony czas przy wymianie tych rzeczy gdyz nie przynioslo to zadowalajacych efektow. Dla porownania dzis przejechalem golfem 3 dystans okolo 2 km przy 13st mrozu z pokretlem temp. ustawionym na max od odpalenia auta i mialem wskaznik temp centralnie na srodku i ani drgnol przec caly dystans jazdy a z tego co pamietam zawsze tak bylo od paru lat co w przypadku bemki jest nie mozliwe do uzyskania na dzien dzisiejszy.

 

Kolega stwierdzil ze moze nagrzewnica jest zapchana bo przewody wodne idace do parownika sa wpiete wlasnie przed nagrzewnica ale gdy pokretlo ustawie na zimne powietrze to plyn nie przeplywa przez nagrzewnice i powinien szybko dosc do parownika tak ?

 

Stwierdzil tez ze pompa wody dziala prawidlowo gdyz gdy auto stoi a wskaznik temp osiagnie polowie skali to przy przytrzymaniu go na wiekrzych obrotach minimalnie spada czyli pompa wymusza obieg.

 

W opisie odpowietrzania http://www.forum.maxbimmer.pl/topics15/vademecum-uklad-chlodzenia-odpowietrzanie-vt2163.htm jest takie sformulowanie:

 

Jeżeli nie mamy strumienia to upewniamy się, czy w górnym przewodzie na chłodnicy jest płyn - wystarczy go ucisnąć z parę razy i jeżeli strumień się jakiś pojawi to napewno jest padnięta pompa wody, jeżeli zaś strumienia nadal nie ma, to układ jeszcze jest zapowietrzony i trzeba powrócić do punktów odpowietrzania.

Bywa i tak że strumień jest dobry, poziom się nie podnosi, chłodnica nagrzewa, a ogrzewania nadal nie ma. W tej sytuacji proponuję się skupić na elektrozaworach ogrzewania, gdyż one mogą szwankować, albo wymaga ręcznej ingerencji w odkręcenie jednego z węży i upuszczenie zapory powietrznej.

 

I wlasnie tak jest u mnie strumienia na wolnych obrotach nie ma a jak ucisne weza to sie pojawia i nie wiem czy tak ma byc czy nie.

 

Jestem w kropce bo nie wiem czy jest wszystko w porzadku czy mam przyslaniac chlodnice tekturami jak w zuku czy szukac przyczyn w pompie wody czy innych rzeczach bo jezdzic po mechanikach i wydawac pieniadze na ich teorie mi sie nie usmiecha.

Opublikowano
podłącze sie do tematu 2dni temu tez tak mam auto przełącza sie na gaz nie tak jak powinno powinno jak sie nie mysle po 30C mam pytanie moze tak sie dziac jak za malo plynu w zbiorniku lub nie szczelna chlodnica
Opublikowano

Gaz powinien sie przelaczac przy odpowiedniej temp plynu w ukl.Jesli pojawiaja sie z tym problemy to najpierw sprawdzilbym czy ukl chlodzenia nie jest zapowietrzony.Przechodzilem to-zima gaz zacząl mi sie coraz pozniej wlaczac.Trzeba sprawdzic czy wraz ze wzrostem temp silnika nagrzewa sie reduktor.Nie wiem gdzie i w jaki sposob masz go zamontowanego ale czasem ciezko jest to poprawnie odpowietrzyc.

Jesli silnik sie nie przegrzewa to pompa wody raczej jest sprawna.Gdyby byla padnieta to i problemy z ogrzewaniem by byly a nic o tym nie wspominasz.

Przy odpowietrzaniu wazne jest by pokretlo od ogrzewania ustawic na max.

Opublikowano

Zwyczajne zapowietrzenie układu ze względu na niski poziom płynu. Zaopatrz się w co najmniej litr płynu i zrób odpowietrzanie. Nagrzej samochód tak aby otworzył sie termostat i odkręć odpowietrznik. Kłęby pary tzw. czajnik świadczy o zapowietrzeniu. Podobno nie jest to chwalony sposób na forum ze względu na duże ciśnienie w układzie ale na pewno skuteczny. Walka z odpowietrzaniem trwa około 20 min. Cały czas kontroluj ilość wody w układzie. Minimum 4/5 zbiorniczka powinieneś utrzymywać. Nie odkręcaj korka zbiorniczka gdy jest otwarty termostat. Stracisz litr płynu i poparzysz ręce.

Otwieranie termostatu zauważysz gdy wskazówka po przekroczeniu środka skali zacznie powolutku opadać (moment przepływu wody przez chłodnicę)

Opublikowano

No wlasnie pompa wody wyglada na sprawna.

A moze sie uklad zapowietrzac jezeli nie ma odpowiedniego poziomu w zbiorniczku ? bo mam maly wyciek z krucca wody i moze jak dolewam to jest juz za pozno ?

Na zbiorniczku jest podzialka - takie wypukle kreski poziome - i tak gdzies w polowie jakies onaczenia to jest max min czy cos ? bo mam nie czytelne.

 

Musze wyeliminowac wszystkie wycieki i pozadnie go odpowietrzyc moze cos pomoze bo na razie mam dosc jazdy autem na gaz ktrore jezdzi prawie tylko na benzynie.

Opublikowano
Jezeli plynu w zbiorniczku nie ma lub jest go bardzo malo to ukl sie zapowietrzy i mimo ze dolejesz plynu ukl bedzie dalej zapowietrzony.To oznaczenie na zbiorniczku to jest prawidlowy poziom plynu-tyle go tam powinno byc.
Opublikowano
Jezeli plynu w zbiorniczku nie ma lub jest go bardzo malo to ukl sie zapowietrzy i mimo ze dolejesz plynu ukl bedzie dalej zapowietrzony.To oznaczenie na zbiorniczku to jest prawidlowy poziom plynu-tyle go tam powinno byc.

 

Czyli maximum ? a ile to mimimum ?

Opublikowano

Jeśli reduktor jest zamontowany wysoko i jest najwyższym punktem układu chłodzenia,to jest ciężko go odpowietrzyć.

Zachowanie gazu jakie opisujesz może świadczyć o niedogrzanym reduktorze.

Napisz czy obydwa węże idące do reduktora są gorące,jak i sam reduktor .

Jeśli jest zamontowany wysoko i węże są gorące to układ na 100% nie jest zapowietrzony.

Opublikowano
cześć kolego Mr salieri,jak wymieniłeś króciec od strony grodzi to daj znać jaki to zrobiłeś,nie wiem jak się zabrać do tego.
Klema

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.