Skocz do zawartości

320d śnieżne zabawy


Balugass

Rekomendowane odpowiedzi

jest skrzynia rozdzielcza a z niej idą waly na mosty wiec wszystko mechanicznie a nie jak w haldexie na sprzęgiełkach lepkościowych :D i jest tak jak kolega jakub pisze 50/50 rozkład napędu a jak w bmw jest te 32/68 to nic dziwnego ze możana bokiem polatac:)

a w bmw jest haldex czy cos innego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polatanie bokiem z tylnym napędem na śniegu czy lodzie to pikuś. Latanie bokiem autem z napędem na cztery kółka to dopiero zabawa. Poziom adrenaliny idzie ostro w górę.

a ja własnie wole na tył napęd:D 4 x4 maja za duza przyczepność bynajmniej mój czterołap i cieżko wprowadzic wyprowadzic go z równowagi :cool2: idzie jak po sznurku

 

 

Wszystko zależy od tego czym się dysponuje pod maską.

Z ponad 200 kucami i wyłączoną kontrolą trakcji ze ślizganiem się quatro nie ma problemu.

Komu w drogę, temu Neste.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ASC można całkiem wyłączyć ? Nie próbowałem tej metody z dłuższym przytrzymaniem przycisku, ale zauważyłem dziwne zachowanie podczas wygłupów w weekend. Oczywiście silnik był odpowiednio rozgrzany ( najpierw ok. 30 minut po mieście nie przekraczając 2000 obr/min ). Nie mogę postawić auta bokiem ze startu, bo przyhamowuje mi obroty do 1500 obr/min. Jeśli wchodzę w długi zakręt to wtedy obroty nie spadają i idzie ładnie bokiem. Ze startu na wprost obroty nie spadają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASC a DSC to zupełnie inne systemy.

ASC to system zapobiegający ślizganiu się tylnych kół gdy ich prędkości obrotowe są różnepoprzez obcinanie mocy sinika.. To tak w skrócie.

DSC to system kontroli trakcji auta wykorzystujący do swojej pracy również hamulce bez ingerencji kierowcy. To tak w bardzo wielkim skrócie.

W obu systemach wykorzystywane są elementy ABS-u i jego poprawne działanie jest podstawą działania ASC a tym bardziej DSC.

 

Wyłączenie ASC czy DSC nie prowadzi do zapalenia się kontrolki hamulców na desce. Zapala się żółta kontrolka "trójkąt ostrzegawczy ze strzałeczką wokół" i znajduję si między zegarami prędkościomierza i szybkościomierza.

Komu w drogę, temu Neste.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wyłączenie ASC czy DSC nie prowadzi do zapalenia się kontrolki hamulców na desce. Zapala się żółta kontrolka "trójkąt ostrzegawczy ze strzałeczką wokół" i znajduję si między zegarami prędkościomierza i szybkościomierza.

 

Kolego nie we wszystkich egzemplarzach. W jednych jest tak jak napisałeś, w innych jest trójkąt + kontroka hamulca ręcznego i jeszcze w innych żółty trójkąt zmienia kolor na czerwony.

 

Poczytaj to:

 

Witam

to teraz pytanie za 100 punktów...

To czym się różni od ASC+T od ASC + DSC?? :/

 

Wszystkie E46 są wyposażone w ABS i ASC przycisk z napisem „ASC”

DSC znane z E38 i E39 pojawiło się w E46 jako wyposażenie dodatkowe.

Wtedy mamy przycisk „DSC”. O tym na końcu. :ok:

 

W zależności od opcji silnikowej ASC jest zintegrowane z ABS.

 

 

4-cylindrowy modele (M43) : ABS / ASC (kontrola hamulców z kontrola pracy silnika bez interwencji w sterowanie przepustnicą)

 

4-cylindrowy modele M47 modele: ABS / ASC z interwencją hamulców i kontrolą ilości paliwa .

 

6-cylindrowy modele M52 m : ABS / ASC system (kontrola hamulców z kontrola pracy silnika i interwencja w sterowanie przepustnicą)

 

W opcji zintegrowanej pojawiły się funkcje:

 

Kontroli hamowania na zakrętach czyli-(CBC) kontrola hamowania na zakrętach stabilizuje pojazd podczas hamowania przy jeździe w zakręcie.

 

Elektroniczny rozdział siły hamowania czyli- (EBV) kontroler EBV funkcja spowolnienia przednich i tylnych kół .Układ porównuje obciążenie przy hamowaniu każdego z kół .W ten sposób siła hamowania mże być optymalnie dostosowana do odpowiednich warunkach obciążenia.

 

ASC wiemy jak działa –ogranicza moment obrotowy i powoduje że koła nie „ mielą” załącza się kiedy sterownik zauważy różnice prędkości kół tylnych.

 

Więc wnioski : ABS i ASC w większości przypadków są zespolone wtedy mamy „ASC” i posiadamy wyżej wymienione funkcję czyli CBC i EBV dlatego pojawiło się określenie „ASC+T” i wiemy teraz co oznacza „ T” to CBC i EBV

 

Ale jeśli są zintegrowane sterowniki ABS i ASC to są też zapewne nie zintegrowane.

Te nie zintegrowane jak łatwo się domyśleć dawały tylko ABS i tylko ASC. I również był przycisk "ASC"

 

Ktoś zada pytanie więc jak to poznać co mamy ?

 

Tutaj musimy przejść do czarodziejskich lampek w naszym „liczniku” i poznać co kiedy się zapala i co oznacza.

 

Trzy lampki znajdują się w zestawie wskaźników służą do monitorowania różnych funkcji:

 

- Lampka ABS (ABS pomarańczowy napis)

 

- Lampka ASC (pomarańczowy trójkącik)

 

- Lampka ABL (ogólne lampka ostrzegawcza hamulca) czerwony wykrzyknik ale może świecić na pomarańczowo

 

I zaczynamy:

 

Lampka ABS jest włączana na 2sek. Po włączeniu zapłonu jeśli układ ABS od strony elektronicznej jest sprawny –gaśnie .Nie gaśnie gdy jest awaria.

Nie zapala się i nie mruga gdy system jest sprawny nawet gdy hamujemy czujemy ABS lampka nie daje znaku życia

Zapali się również gdy moduł ABS nie będzie miał komunikacji z ASC.

Ale wtedy zapali się również lampka ASC.

 

Lampka ASC jest włączana na 2sek. Po włączeniu zapłonu jeśli układ ASC od strony elektronicznej jest sprawny –gaśnie .Nie gaśnie gdy jest awaria.

Lampka mruga z częstotliwością 3Hz kiedy układ jest w stanie pracy (czyli kiedy jest ograniczany np. moment obrotowy)

 

Lampka się świeci kiedy układ ASC zostanie wyłączony na wskutek naciśnięcia przycisku „ASC” wtedy nie działa ograniczanie momentu obrotowego.

 

 

I kluczowa dla większości kolegów lampka:

Lampka ABL (ogólne lampka ostrzegawcza hamulca) monitoruje trzy różne funkcje i zapala się gdy!!!

Hamulec ręczny jest zaciągnięty (na czerwono)

Poziom płynu hamulcowego w zbiorniku jest zbyt niski

Gdy system CBC i EBV są wyłączone. A można je wyłączyć przytrzymując dłużej przycisk „ASC” (zapala się na pomarańczowo)

Czerwony wykrzyknik nie zapali się wszystkim tym którzy nie posiadają potocznie nazywanego „T” czyli CBC i EBV pomimo dłuższego przytrzymania przycisku "ASC"

 

Dodam że wszystkie zawory systemu ABS i ASC są aktywowane i gotowe do działania po przekroczeniu 20km/h.

Dodatkowo system ASC+T w pojazdach z automatyczna skrzynią ma powiązanie z sterownikiem skrzyni i potrafi w razie potrzeby zmienić w górę lub w dół bieg.

System ten w zależności od potrzeby potrafi sam :

ograniczyć moment obrotowy silnika

ale jeśli to będzie mało przyhamować odpowiednie koło na osi tylnej.

 

Podobno w opcji bez „T” przy zmianie sterownika ABS na zintegrowany z ASR po odpowiedniej aktualizacji softu uzyskujemy „T”

 

Mam nadzieję że wyczerpałem temat na max.

Jeśli ma ktoś coś do dodania naturalnie będę rad.

 

DSC to trochę inna bajka- jeśli nie masz na przycisku napisane „DSC” nie masz tego systemu o nim innym razem.... Dodam że DSC to połączenie ABS +ASC+ CBC + EBV +dodatkowych możliwości kontroli odchylenia auta,przyśpieszenia wzdłużnego , bocznego i innych .Co umożliwia działania bardziej złożone niż opisane powyżej. :ok:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez guzior2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.