Skocz do zawartości

parę pytań: kupno, zrobienie głowicy, ubogie wersje


venom

Rekomendowane odpowiedzi

Tak ale E30, to w gruncie rzeczy jest male auto, do tego Lanos ma 1,6, a E30 1,8, no i jeszcze to jest jakby nie patrzec to E30 pochodzi ze stajni BMW, a nie Deawoo.

Panowie, nie robmy pudru.

Moze z palcem w d.... Lanosa nie pogromi, ale cos niebardzo chce mi sie wierzyc ze zdrowe E30 dostanie baty od jakiegos wozka na zakupy 1,2 jak ktos napisal pare postow predzej. Z Waszych wypowiedzi wynika, ze aby cokolwiek mozna bylo wyprzedzic, to BMW musi miec silnik conajmniej 2,0,a w piatce to juz prawie 200-tu konne 2,5 jest absolutnym minimum do sprawnego poruszania sie. :duh: Wiec na czym polego ta wyzszosc silnikow BMW nad innymi, chocby najtanszymi samochodami?

Ja mam tylko 2,0 owszem rekieta to to moze nie jest, bo jest duzy i ciezki, ale napewno nikt nie moze powiedziec ze to zawalidroga :D kupilem go dlatego, bo trafil mi sie ladny egzemplarz i dzis nie zaluje i innym tez tak radze kupowac ze wzgledu na stan jak sie chce cieszyc dluga i bezproblemowa eksploatacja, chyba ze kogos interesuja tylko zawody w paleniu gumy, to rozumiem :cool2:

Jeszcze jedno, jak juz wspomnialem - nigdy nie jezdzilem E30, wiec moze sie myle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

jakby kolega Venom zapytał, czy opłaca się kupić 2,0litry, to zaraz wszyscy by mu radzili, że to kompletne nieporozumienie że tylko 2,5/2,7 wchodzi w rachube itd - było tych tematów tutaj mnóstwo...

czy BMW robi złe silniki 4-cylindrowe?!

mam sporo testów 1,6/1,8 z początku lat 90-tych i ZAWSZE o M40

dziennikarze wypowiadali się w samych superlatywach...

czego nie można powiedzieć o M50B20....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukam silnika 1.6 badz 1.8 i niestety bedzie to auto na gaz (takie czasy i nic na to nie poradze) i pierwsze pytanie czy jest duza roznica w mocy (odczucia) miedzy tymi dwoma motorami - silniki M40 poniewaz szukam "szerokiej lampy"

 

Po pierwsze na "szerokiej" lampie występował także M10 :norty:

Różnica musi być pomiędzy 1.8 a 1.6 ale nie jakaś kolosalna, w końcu to jest ten sam silnik.

Co do lanosa to z tego co mi wiadomo ma on standardowo jakieś 86KM, więc wątpię w to że porobi E30 1.8 który ma od 105 do 136 kucy.

Poza tym to jest BMW, a jak jesteście takimi zapalczywymi zwolennikami tych "azjatyckich tygrysów" to polecam się przesiąść z Bawarek na lanosy. :norty: :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby kolega Venom zapytał, czy opłaca się kupić 2,0litry, to zaraz wszyscy by mu radzili, że to kompletne nieporozumienie że tylko 2,5/2,7 wchodzi w rachube itd - było tych tematów tutaj mnóstwo...

czy BMW robi złe silniki 4-cylindrowe?!

mam sporo testów 1,6/1,8 z początku lat 90-tych i ZAWSZE o M40

dziennikarze wypowiadali się w samych superlatywach...

czego nie można powiedzieć o M50B20....

 

tak wlasnie jak mowisz

kup auto o malej pojemnosci i narzekaj ze slabo idzie

kup auto o duzej pojemnosci i narzekaj ze drogo kosztuje utrzymanie

 

ja nie kupuje auta ani na 400m ani do szpanowania pod remizą

nie jest mi potrzebna moc 2.5litrowki choc cenie te auta i chetnie podziwiam czasem na zlotach takie cudo pod maską

celem jest kupno 1.6-1.8 doprowadzenie do idealnego niezawodnego stanu

auto ma byc w przyszlosci baza do jakiegos ladnego caraudio i ... tyle

 

rozumiem tych co maja juz taki duzy silnik i ze to fajnie odchodzi ale pokaz mi taka droge w polsce gdzie wykorzystasz cala moc takiego silnika

ja 90% drogi pokonuje po miescie gdzie przydsaje sie max przyspieszenie do 100 a nie 150koni i darcie opon przy kazdym starcie

 

a tak miedzy nami lzejsze i lepiej prowadzone auto na kretych drogach objedzie wszystko :norty:

 

aha i OT co do lanosow i innych takich wynalazkow - nie ma to mocy wcale i slabo idzie po zakretach - do objechania zwyklym golfem wiec prosze nie wyskakiwac tu z takimi tekstami ze was lanosy objezdzaja :roll:

E30 Touring 88' sprzedane

E30 Coupe 90' winterauto

Z3 Roadster 97' funcar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brawo VENOM - jak zaczynasz przygodę z BMW, to nie musisz od razu skakać w najmocniejsze wózki-tym bardziej, że idzie zima,a jazda tylnionapędówką jest (podobno) trudniejsza w takich warunkach...

i druga sprawa, której tu nikt nie poruszył:

modele 316, 318 - wydaje mi się że łatwiej jest kupić w dobrym stanie niż 6-cylindrówy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brawo VENOM - jak zaczynasz przygodę z BMW, to nie musisz od razu skakać w najmocniejsze wózki-tym bardziej, że idzie zima,a jazda tylnionapędówką jest (podobno) trudniejsza w takich warunkach...

i druga sprawa, której tu nikt nie poruszył:

modele 316, 318 - wydaje mi się że łatwiej jest kupić w dobrym stanie niż 6-cylindrówy...

 

mialem juz tylno napedowke a golf jest napedzany na 4kola - wiec nie bedzie to dla mnie nowosc

co do tego ze latwiej trafic na niezajechany egzemplarz z mniejszym silnikiem - mam nadzieje ze tak bedzie :mrgreen:

E30 Touring 88' sprzedane

E30 Coupe 90' winterauto

Z3 Roadster 97' funcar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co mnie jeszcze irytuje, powszechna opinia w stylu nie kupuj 1,6 wez 1,8 tyle samo pali, a lepiej idzie, potem nie, jesli juz to 2,0, prawie tyle samo pali, a 6 garow to 6 garow, nastepny ktos znow: nie, 2,0 to taczka, jak juz brac, to conajmniej 2,5 znacznie wieksza moc, a pali tyle co dwulitrowka itd... :evil:

I ta droga dochodzimy, ze 1,6 pali prawie tyle co V12, no moze ciut wiecej :duh:

Co za bzdura :duh:

Tak sie sklada, ze akurat jezdze teraz dwulitrowka M50, poprzednio E39 2,8 i w podobnych warunkach jest kilka litrow (2-5) roznicy w spalaniu :!:

OK. Nie jezdzilem M50 2,5 ale cos nie chce mi sie wierzyc ze pali mniej.

Pozdrawiam czarodzieji :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam czarodzieji
:cool2:

 

Brutus to ty nie wiedziałeś, że 12 cylindrów pali mniej jak trzy cylindry z Matiza?? hehe. I te pytania w stylu "ile pali ci ta beeemka?? pewnie dużo??" jak powiesz 10-12 to cię wyśmieją, bo im golf 1.8 pali 6 no góra 7 litrów przy ostrej jeździe, a wynik 20 litrów na sto kilometrów jest dla niektórych czymś niemożliwym heeh. :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co mnie jeszcze irytuje, powszechna opinia w stylu nie kupuj 1,6 wez 1,8 tyle samo pali, a lepiej idzie, potem nie, jesli juz to 2,0, prawie tyle samo pali, a 6 garow to 6 garow, nastepny ktos znow: nie, 2,0 to taczka, jak juz brac, to conajmniej 2,5 znacznie wieksza moc, a pali tyle co dwulitrowka itd... :evil: ...

 

Bo jest w tym sporo racji!!!i Nie jest to żadna bzdura!!! Miałem 318 i 316 i mogę Ci powiedzieć, że na trasie 318 paliła mniej niż 316 jest to spowodowane tym, że nie trzeba nabierać i przeciągać tak wysokich obrotów i jazda ciągła np przy 100km/h odbywa się przecież w 318 przy niższych obrotach niż 316...

drugi przykład: kumpel ma 2.0 pali mu ok 15l gazu, a mój kuzyn ma 2.5ete i też tyle pali (może nawet troche mniej) i stąd te opinie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt tu nie mówi, że od razu trzeba kupić trójkę 2,5L.

 

Jeźdzę 318, ale miałem okazję polatać 318is i wiem jaka jest różnica. Dlatego radzę przyszłym nabywcą 318i M40, aby zastanowili się nad is'em.

 

Każdy kto miał styczność z is'em chwali go. Nie jednych pozytywnie zadziwił nawet w e36.

A co do kosztów, to nie liczyłbym na to, że 318i jest tańszy w serwisie niż 318is. Raczej jest odwrotnie.

JUST HT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt tu nie mówi, że od razu trzeba kupić trójkę 2,5L.

 

Jeźdzę 318, ale miałem okazję polatać 318is i wiem jaka jest różnica. Dlatego radzę przyszłym nabywcą 318i M40, aby zastanowili się nad is'em.

 

Każdy kto miał styczność z is'em chwali go. Nie jednych pozytywnie zadziwił nawet w e36.

A co do kosztów, to nie liczyłbym na to, że 318i jest tańszy w serwisie niż 318is. Raczej jest odwrotnie.

 

jesli tak to prosze poprzyj te teze jakimis dowodami :)

co do spalania u mnie jest 10miasto 8 trasa (1.8 gaz golfII)

mysle ze spalanie do 12 litrow gazu jest dla mnie akceptowalne w pelni (tzn nie musze uwazac jak jezdze) :cool2:

E30 Touring 88' sprzedane

E30 Coupe 90' winterauto

Z3 Roadster 97' funcar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 litrow gazowni to M40 wciaga przy spokojnej jezdzie :D

 

A silnika M42 (IS) nie wypada porownywac do M40 - po prostu nie ta technika..a jedyna dolegliwoscia zwiazana z ISem o ktorej poczytasz na forum to halasujacy lancuch....wymienia sie go raz na 200 000 km i masz spokoj.

 

Pozdrawiam.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iS napewno jest lepszy, ale często są zajechane, łańcuch często trzeba wymienić po 150tys km, bardzo drogie są przewody zapłonowe -

a przy wymianie łańcucha należy też wymienić wszystkie koła - koszt bodajże ok.2.000zł -niech mnie ktoś poprawi, jak zna to z życia...

 

pozdro

 

ps.a może M3E30 - też 4garki a jak zap.... :twisted: :twisted: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis przejechalem sie 1.8 w combi M40 - dzieki mojej przyjaciolce

 

stwierdzam ze powinno to wystarczyc - przyspiesza normalnie i dzie juz od "dolu" ladnie

tyle ze jej szklanki klekoca juz i troche napewno zabiera to mocy

pozatym nie cisnalem auta bo wlascicielka na pokladzie :norty:

 

do dyskusji o IS dodam jeszcze ze to silnik maksymalnie ustawiony na moc (jak GTi) wiec nie ma tam mowy o polsrodkach - dlatego teile sa drozsze

 

nie potrzebuje 140koni :mrgreen:

 

pozdro

 

Ps Robocop co do M3 to jak najbardziej jak znajdziesz mi nie zabita w cenie do 8 tysiakow to biore od razu :mrgreen:

E30 Touring 88' sprzedane

E30 Coupe 90' winterauto

Z3 Roadster 97' funcar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem o M3 e30 bo one mało palą... poważnie...

rozmawiałem z właścicielami - auto jak na tamte czasy wysilone jak cholera, a spalanie niewielkie - no, mniej niż moje 2,5l...

 

do 8tys zł? jak znajdę to dam znać :mrgreen:

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja rozmawialem z wlascicielem M3 - jednego z dwoch ktore jezdza w mojej miescinie (bylem szczerze zainteresowany zakupem tej perelki) i mowil szczerze ze w miescie przy jezdzie szybkiej ciagnie od 15-17 a na trasie jak jedziesz dynamicznie 11 - wiec nie wiem czy to malo - no chyba ze twoje 325 chla wiecej ;d

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak jest jak mówi Brutus, wielu ocenia auto po jego zdolnościach w dziedzinie zwanej paleniem gumy, tylko te osoby nie zdają sobie sprawy, że nawet zajechana 2,5 litrówka spali laki bez problemu, dodatkowo zapominają o różnych przełożeniach dyfra, które też mogą sprzyjać paleniu :norty:

Reasumując

to, że auto pali gume, nie świadczy o jego dobrym stanie technicznym,

osobiście widziałem już E30 1.6 totalny złom, który bez problemu palił ową gume :norty:

Jeżeli chcesz auto do normalnej jazdy po mieście, zupełnie wystarczy ci silnik 1.8.

Co do hamulcy to nie widzę sensu w ich modyfikacjach, w końcu to nie jest odrzutowiec :norty:

A jak chcesz cztery tarcze i dużą moc :arrow: kup Mpowera

:arrow: tylko nie zapomnij o spalaniu :norty:

 

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.