Skocz do zawartości

530d - mróz, zimny zapłon, nierówna praca


ar_w

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem że jestem nowy i nie powinienem mącić Koledze w głowie, ale co do chemii do paliwa - dobry zwyczaj kiedy byłem posiadaczem Vectry - środek na wytrącanie parafiny - w sumie 0,5 litra na początku "sezonu grzewczego" na pozbycie się wody z baniaka. Poza tym kilka razy w roku trochę Mixolu (jakoś motor potem "miękko" chodzi :) ) no i 2,0 Dtl 16v w Viki wyleczyłem STP - śmierdzące, czarne bąki i delirka motoru jak ręką odjął...

Pozdrówki.

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w którym miejscu jest ta nagrzewniczka?

 

Do niedawna myślałem, że filtr paliwa ma opcje podgrzewania wstępnego sugerując się wtyczką, ale niestety nie. Tam jest tylko czujnik ciśnienia.

Obiło mi się o uszy, że 2.5d/3.0d mają wstepne podrzewanie paliwa, tylko jakoś znależć tego nie mogę, ale spojrz na el. nr 8: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=13_0801&hg=13&fg=10

 

A może ta widoczna chłodniczka paliwa pełni też rolę podgrzewacza? Przyjrzę się temu bliżej jak się zrobi cieplej.

 

 

PS. Poleć publicznie ten depresator, na pewno się też komuś przyda ta informacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc u mnie nie wszystko jest git, ale kiedy za oknem -13 narazie musi tak pozostać :(

 

http://img193.imageshack.us/img193/8605/20101205171555.jpg

 

 

Yaza, z opisu błędu wynika że to nieprzewodząca wtyczka w okablowaniu świec lub walnięty przekaźnik od nich...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w którym miejscu jest ta nagrzewniczka?

 

Do niedawna myślałem, że filtr paliwa ma opcje podgrzewania wstępnego sugerując się wtyczką, ale niestety nie. Tam jest tylko czujnik ciśnienia.

Obiło mi się o uszy, że 2.5d/3.0d mają wstepne podrzewanie paliwa, tylko jakoś znależć tego nie mogę, ale spojrz na el. nr 8: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=13_0801&hg=13&fg=10

 

A może ta widoczna chłodniczka paliwa pełni też rolę podgrzewacza? Przyjrzę się temu bliżej jak się zrobi cieplej.

 

 

PS. Poleć publicznie ten depresator, na pewno się też komuś przyda ta informacja.

 

Może rzeczywiście to jest coś co wstępnie podgrzewa paliwo ale pewny to też nie jestem. Warto zwrócić jednak uwagę że dalej jest jeszcze kawałek przewodu a tam zapewne stoi paliwo i może lekko zgęstnieć a to wystarczy do chwilowych problemów.

Nie chcę być odbierany jako gawędziasz co się tylko reklamuje na forum. Mam sklep i handluję min. chemią i z dodatków jak ktoś kocha swój samochodzik to polecam tylko LIQUI MOLY lub MOTULA. Mam w ofercie depresator LM 1L w cenie 55zł, a wystarcza na 1000L paliwa więc nie jest to specjalnie duży wydatek a produkt Made in Germany najwyższa klasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i życzę wszystkiego dobrego w nowym roku.

Rozwiązałem problem nierównej pracy, dwie świece padły. Po wymianie jest równo i przyjemnie :wink:

Byłem trochę skołowany raportem z inpy o sporadycznym błędzie stawiałem na luźne wtyczki, sterownik, a tu proszę....świeczki padły.

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i życzę wszystkiego dobrego w nowym roku.

Rozwiązałem problem nierównej pracy, dwie świece padły. Po wymianie jest równo i przyjemnie :wink:

Byłem trochę skołowany raportem z inpy o sporadycznym błędzie stawiałem na luźne wtyczki, sterownik, a tu proszę....świeczki padły.

I to jest najczęstsza przyczyna chwilowej, nierównej pracy silnika po odpaleniu na mrozie. Ja też będę musiał zajrzeć do świec bo dziś zauważyłem, że także lekko nierówno pracował przez jakieś 3-4 sekundy. W ubiegłym roku jakoś w styczniu właśnie wymieniłem 2 świece bo były walnięte. Ciekawe ile teraz będzie do wymiany.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam odświeżę temat.

 

Ja mam wymienione wszystkie świece na BERU i problem pozostał. Inpa nie wyrzuca błędów silnika, wtryski OK, Nowy filtr paliwa...

Czy istnieje taka możliwość, że przekaźnik świec jest padnięty, a program tego nie pokazuje?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli przekaźnik świec byłby padnięty to chyba dałby jakiś błąd w INPA?

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

IMO jakby nie grzaly zadne świeczki, to bys jej nie odpalil.

Mozesz wejsc w INPIE w activate i odpalić wszystkie swieczki jeszcze raz. Po przygasnieciu np. oswietleniu wnetrza bedziesz widzial spory pobor pradu, lub jesli masz miernik cęgowy, zmierzyć prad pobierany z akumulatora.

 

Ktos pisal na forum, ze po wymianie ktoregos wtrysku pali mu i pracuje rowniutko.

Moze tez byc tak, ze ktores cylindry nie trzymają kompresji i sie dzieją takie kwiatki do uzyskania żądanego cisnienia oleju. Tak spekuluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.