Skocz do zawartości

koledzy co daje zmiana softu silnika??


agpiotras

Rekomendowane odpowiedzi

Co daje zmiana softu silnika?? Pewien serwis co bawią się BMW (nie aso) namawia mnie na zmianę softu bo podobno dużo daje m.ni. lepsze osiągi, mniejsze spalanie, lepsza temp. oleju itp. Napiszcie swoje zdanie, jakie są konsekwencje bo nie mogę się doszukać na forum jednoznacznej odpowiedzi. Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana softu daje to, że zmienia/polepsza (tak powinno przynajmniej być w przypadku dobrze przeprowadzonego up-date'u softu) parametry pracy silnika. W skrócie: zmienić dawkę paliwa, jego efektywniejsze spalanie, parametry pracy osprzętu silnika czyli wszystko to, co może spowodować zwiększenie mocy silnika lub podniesienie jego momentu obrotowego. Oczywiście zależy czy zmiana softu ma polegać na wrzuceniu nowszego aby wyeliminować jakieś niedociągnięcia poprzedniej wersji czy ma to być stricte program skoncentrowany na zwiększenie mocy/wydajności/momentu silnika. Podejrzewam, że chcą Ci zaoferować właśnie modyfikację softu w celu wyciśnięcia większej ilości KM oraz Nm.

Konsekwencje: wszystko zależy jak bardzo podniesiesz moc/moment. Jeśli w granicach zdrowego rozsądku (przy takich mocach diesli w serii rzędu 163KM - 192KM podniesienie mocy o około 20-30KM mieści się w miarę w granicach zapasu fabrycznego) aby np głównie polepszyć trochę moment obrotowy silnika a nie głównie moc i jest to zrobione pod konkretne auto po jego przebadaniu to nie powinno być jakichś większych konsekwencji. Ale jeśli podniesiesz moc dość znacznie to pod tyłku dostanie sprzęgło, koło dwumasowe, skrzynia, most itp, itd gdyż nie są przystosowane do tak dużych mocy/momentów. Wszystko należy robić z głową i program ustawiać INDYWIDUALNIE pod dane auto - bez wrzucania hurtem gotowców jak leci.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co kolega mówił to zrozumiałem że chodzi o aktualizacje a nie podnoszenie mocy, mówił właśnie o tym ze spalanie spadnie będzie bardziej wydajny silnik itp z tąd moje pytanie czy jest sens płacić za takie ingerencje

Wszystko zależy jak bardzo wzrośnie wydajność silnika i o ile spadnie to spalanie. Jeśli jest to tylko aktualizacja to nie liczyłbym na jakieś odczuwalne rezultaty i nie wiem czy warto wywalać kasę za to - zależy jeszcze ile miałbyś za to zapłacić. Jeśli dajmy na to około 1000pln to wolałbym dorzucić jeszcze z 500-600pln i zrobić sobie indywidualny program (z hamownią) na podniesienie mocy i taką "optymalizację" jednostki napędowej żeby za tą kasę mieć przynajmniej jeszcze większą radość z jazdy. Jeśli miałbym wywalić kilka solidnych stówek pln tylko na aktualizację, której potem jakoś bym szczególnie nie odczuwał to tylko bym się mocno $(#)@&%&%(#@)@ że wywaliłem kasę w błoto... :twisted:

Pzdr.

Edytowane przez Manolito77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha dzięki za wyczerpującą odpowiedź :) powiem Ci tak w cenie 500zl ma być aktualizacja softu, wykasowanie ewentualnych błędów ze sterowników, wgranie polskiej mapy 2010 do navi oraz programowanie świateł dziennych i mrugnięcie kierunkami po sygnale z pilota. Co do specjalisty to chyba jest ok robi tylko BMW i to grube fury widziałem u niego na takie zabiegi. No nic coś już wiem teraz tylko muszę przemyśleć. Dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha dzięki za wyczerpującą odpowiedź :) powiem Ci tak w cenie 500zl ma być aktualizacja softu, wykasowanie ewentualnych błędów ze sterowników, wgranie polskiej mapy 2010 do navi oraz programowanie świateł dziennych i mrugnięcie kierunkami po sygnale z pilota. Co do specjalisty to chyba jest ok robi tylko BMW i to grube fury widziałem u niego na takie zabiegi. No nic coś już wiem teraz tylko muszę przemyśleć. Dzięki

To za takie "bajery" powiedzmy, że te 500pln można dać. Sam korzystam z opcji świateł do jazdy dziennej na światłach długich i to bardzo funkcjonalny motyw. Jeśli Ty masz jeszcze NAVI i Ci ją zaktualizują + jeszcze wykasują błędy itp, itd a do tego wrzucą aktualniejszy soft (z rozmowy z mechanikiem, który też się bawi w sprawy oprogramowania w dieslach wynika, że np u mnie w e39 525d 163KM można bez problemu wrzucić soft z e60 525 w wersji 177KM) to myślę, że za tą cenę można się pokusić.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Manolito77 kolega ma na myśli jedynie aktualizację softu samochodu. Nie ma to żadnego związku z podnoszeniem mocy !!!

 

agpiotras skąd jesteś? Jeśli z centralnej Polski to ci polecę osobę która zrobi to w lepszych pieniądzach i na oryginalnym sofcie i głowicy BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manolito77 kolega ma na myśli jedynie aktualizację softu samochodu. Nie ma to żadnego związku z podnoszeniem mocy !!!

Dray - toż przeca w jednym z postów napisałem:

Jeśli jest to tylko aktualizacja to nie liczyłbym na jakieś odczuwalne rezultaty i nie wiem czy warto wywalać kasę za to - zależy jeszcze ile miałbyś za to zapłacić.

...aby dać koledze do zrozumienia, że to własnie tylko sam UP'DATE softu. A inna para kaloszy to zmiany softu czysto tuningowe, ingerujące już w parametry pracy silnika w celu podniesienia jego mocy/momentu obrotowego i zmiany jego charakterystyki. Ale te softy mają już swoją odpowiednio wyższą cenę bo z reguły pisane indywidualnie pod konkretne auto i to, czego życzy sobie kupujący/nabywający taką usługę.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha dzięki za wyczerpującą odpowiedź :) powiem Ci tak w cenie 500zl ma być aktualizacja softu, wykasowanie ewentualnych błędów ze sterowników, wgranie polskiej mapy 2010 do navi oraz programowanie świateł dziennych i mrugnięcie kierunkami po sygnale z pilota. Co do specjalisty to chyba jest ok robi tylko BMW i to grube fury widziałem u niego na takie zabiegi. No nic coś już wiem teraz tylko muszę przemyśleć. Dzięki

A może orientuje się ktoś kto zajmuje się takimi rzeczami w kujawsko-pomorskim :?:

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że masz 2003 rocznik, koncówka produkcji, wiec soft nie powinien być aż tak „stary”

Niech Ci fachura najpierw zrobi zrzut z inpy jaki miałeś i jaki został wgrany, bo może się zdarzyć(ale nie musi), że masz najnowszy soft i różnice nie będą aż tak zauważalne.

 

Moja jest 01’ 2001’ i po aktualizacjii różnica jest spora na + , auto lepiej się zbiera z dołu, szybciej reaguje na gaz i troch mniej pali przy ciężkiej nodze

Robiłem to samo u brata w 528i 99’ manual i też od razu zauważył sporą poprawe elastyczności. O spalaniu jeszcze nie wiem bo warunki na razie nie pozwalają na miarodajne kalkulacje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z ta aktualizacją softu? Czy to to samo, co np. możliwość ustawienia świateł dziennych? Ostatnio poprosiłem w serwisie, żeby mi poustawiali jakieś dodatkowe gadgety i dowiedziałem się, ze się nie da, bo za stary soft... Czy trzeba kupować nowy komputer, czy można wgrać do posiadanego przeze mnie kompa nowszy soft/
Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z ta aktualizacją softu? Czy to to samo, co np. możliwość ustawienia świateł dziennych? Ostatnio poprosiłem w serwisie, żeby mi poustawiali jakieś dodatkowe gadgety i dowiedziałem się, ze się nie da, bo za stary soft... Czy trzeba kupować nowy komputer, czy można wgrać do posiadanego przeze mnie kompa nowszy soft/

Myślę, że chodzi bardziej o zbyt stary moduł świateł. Nie wszystkie moduły świateł miały taką opcję świateł dziennych, które można odblokować kompem. Jeśli masz jakiś starszy moduł LCM to raczej musiałbyś go wymienić na nowszy a to trochę grzebania i kodowania aby w aucie wszystko działało. Zresztą był tu na forum gdzieś wątek "DLR światła dzienne" czy jakoś podobnie zatytułowany i tam były poruszane kwestie modułów, które nie mają takiej opcji i z kompa świateł dziennych nie odpalisz. Zaś nowsze modele modułu LCM taką opcję już miały i ją można bez przeszkód odpalić w aucie.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie moduł świateł mam do wymiany (o ile mowa o takiej płytce drukowanej z kilkoma wtykami i wielkim radiatorem żeberkowym...). Poprzedni świecił cały czas jednym światłem długich, a obecny wyświetla błąd jednej żarówki... Jutro podmianka na - mam nadzieję - sprawny :cool2:

Odpuszczę chyba sobie grzebanie w tym temacie. Oryginalna E39 jest najładniejsza... A za chwilę kupie interface i sam sobie pooglądam o co chodzi jakby w tych komputrach... :mrgreen:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam wasze podpowiedzi, wypowiedzi i już coś wiem i nadal się zastanawiam nad tym czy jechać to robić. Powiem że gościu tani nie jest, widzę że nie jest to jakiś problem zaprogramować z tego co piszecie. Najgorsze jest to ze w Krakowie albo są patałachy co spierd... albo ceny z kosmosu. Tak jak piszecie 1h na prostowniku klikniecie świateł, kierunków wgranie navi i 400-500zł hmmm nie przemawia do mnie:) dzięki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam wasze podpowiedzi, wypowiedzi i już coś wiem i nadal się zastanawiam nad tym czy jechać to robić. Powiem że gościu tani nie jest, widzę że nie jest to jakiś problem zaprogramować z tego co piszecie. Najgorsze jest to ze w Krakowie albo są patałachy co spierd... albo ceny z kosmosu. Tak jak piszecie 1h na prostowniku klikniecie świateł, kierunków wgranie navi i 400-500zł hmmm nie przemawia do mnie:) dzięki za pomoc

 

Patrząc z drugiej strony, czy drogo czy tanio, jak myslisz kto bierze na siebie odpowiedzialność jak coś pójdzie nie tak? Zdajesz sobie sprawe jakie są koszta „uwalenia” DDE czy DME?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Tak czytam wasze podpowiedzi, wypowiedzi i już coś wiem i nadal się zastanawiam nad tym czy jechać to robić. Powiem że gościu tani nie jest, widzę że nie jest to jakiś problem zaprogramować z tego co piszecie. Najgorsze jest to ze w Krakowie albo są patałachy co spierd... albo ceny z kosmosu. Tak jak piszecie 1h na prostowniku klikniecie świateł, kierunków wgranie navi i 400-500zł hmmm nie przemawia do mnie:) dzięki za pomoc

 

Piszesz Kolego,że 400lub 500zł za prace związane z flaszowaniem sterowników (nazywasz to kliknięciem) to zbyt wygórowana cena..

 

Pojęcie wartości i ceny jest bardzo relatywne .Najlepiej się o tym przekonać udając się do ASO. Tam z pewnością za to samo 2 lub trzy razy więcej.. Ponadto "uwalenie" sterownika podczas wgrywanie innego softu jest bardzo realne (i to nie z winy wgrywającego) a wówczas ten kto się tego podjął musi z własnej kieszeni pokryć koszty przywrócenia auta do życia.To jest czasami nawet dziesięciokrotność tego co powyżej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.