Skocz do zawartości

E60 drgania na kierownicy przy hamowaniu


Prezioso

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Wpadły do mnie nowe łożyska w piastę (pod xdrive, bez x-a całe piasty się wymienia) tarcze nawiercane Zimmermann sport i klocki teżtej firmy o zmniejszonym pyleniu.


Dzień przed wymianą robiłem trasę 1000km, dwa po wymianie drugi tysiąc, więc do porównania idealnie.


No i wrażenia - hamulce biorą pięknie, nic nie czuć na kierownicy, nie pamiętam jak było rok temu przy wymianie na ATE, ale tak fajnie to chyba nie, bo chyba faktycznie łożyska już mogły być trochę dojechane po tych 300 tysiakach mimo braku dźwiękowych objawów, bo prowadzenie też się poprawiło. Biorąc zakręt na niemieckim autobanie przy 180 musiałem kontrować delikatnie, teraz idzie jak po sznurku dokładnie tam gdzie chcę.


Geometria nie ma wpływu bo robiłem jedną miesiąc temu, drugą teraz po wymianie łożysk i hamulców, w tym samym warsztacie.


No, ale to tylko na początek, zobaczymy czy po roku dalej będzie hamować tak jak powinien, ATE z klockami ceramicznymi wytrzymał niecały rok na starych łożyskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
:duh: To chyba miałeś te klocki z kartonu albo korka. Wiesz ile to jest 30%? Przy hamowaniu ze 100km/h droga hamowania wydłużyła by się o 10m :!: Inna sprawa, że praktycznie wszędzie piszą na odwrót, klocki ceramiczne hamują lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mocnym hamulcu ze 100 wyhamowanie do 0 zajmie mi okolo 30 metrów. Na ceramicznych z 5-6 metrów więcej. Zaleta ceramicznych jest brak pylenia na felgi. Ceramiczne Ate vs zwykle Ate. Przynajmniej takie moje odczucia, a dlugosc hamowania widac jak na dłoni. To moje odczucia, kazdy może mieć odmienne zdanie w zależności od konfiguracji jaka ma tarcze/klocki. Edytowane przez DarkSideofBmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Idź już dziecko od tego komputera albo przynajmniej weź sobie parę dni odpuść pisanie bo w każdym możliwym temacie piszesz takie bzdury, że bania mała. BMW M5 E60 ma katalogowo drogę hamowania ze 100km/h do ZERA - 37,5m :!: :!: A takie Audi RS5 - w/g testu - 32,5m


SPOWAŻNIEJ :norty:


Tu masz test drogowy, swoim wynikiem kasujesz wszystko co jeździ po ziemi.


https://www.wyborkierowcow.pl/mistrzowie-hamowania-ktore-samochody-zatrzymuja-sie-najszybciej/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
https://www.youtube.com/watch?v=4xBQg2MCYMM


To tutaj chyba chlop zaprzeczyl wszystkim pomiarom z twojej strony. Pobil je o dobre 50%.

 


:mad2: On nie hamuje do ZERA tylko bazując na opisach pod filmem to z 280km/ do 140km/h, a i tak zajmuje mu to /bazując na komentarzach/ TRZY SEKUNDY! I teraz skup się w 49 sek. filmu zauważa samochód i zaczyna hamować, w oddali widać most, a z prawej strony drogi słupki kilometrażowe, które są rozstawione co 100m /STO METRÓW/ w 0:52 filmu kończy hamowanie dokładnie pod tym mostem, po drodze mija nie mniej niż TRZY słupki. Pytanie dla pierwszoklasisty - jaką +/- przejechał odległość w te trzy sekundy czyli ile zajęło mu hamowanie?


Widzę, że już się poprawiłeś z 20m na 30m wcześnejszy post. :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milej rozmowy z pierwszoklasistami. Ciekawe w ile ty bys swoim 530xi w ogole wyhamowal z 260 do 140 o ile to wolnossace monstrum w ogole by sie do tej predkosci rozepdzilo. Film wrzucilem by jedynie pokazac, ze hamujac awaryjnie mozna poprawic wyniki z stron typu tych, jakie zalinkowales. Nie chce tworzyc off topa interesuja mnie merytoryczne rozmowy tylko i wylacznie majace na celu rozwiazanie problemu danego watku. Temat dotyczyl drgania przy hamowaniu, a ty przekstałcasz to w licytacje jakie hamulce sa lepsze. To nie ma znaczenia. :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
. Nie chce tworzyc off topa interesuja mnie merytoryczne rozmowy tylko i wylacznie majace na celu rozwiazanie problemu danego watku. Temat dotyczyl drgania przy hamowaniu, a ty przekstałcasz to w licytacje jakie hamulce sa lepsze. To nie ma znaczenia. :8)

 

Z mojego doświadczenia wynika, ze klocki ceramiczne dobrej klasy hamuja do 30% słabiej niz zwykle klocki.

 

No nie mam siły do typa....faktycznie lepiej rozmawia się z pierwszoklasistami. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Film wrzucilem by jedynie pokazac, ze hamujac awaryjnie mozna poprawic wyniki z stron typu tych, jakie zalinkowales.

 

Bo co, jak hamowanie jest awaryjne to mocniej klocki łapia, czy w czym tkwi ta magia? Twierdzisz, że jakby rzucili kurę przed samochód w tych testach to Ford Ka miałby drogę hamowania 20m zamiast 40.1? :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

On niczego nie rozumie, pisze co mu się wydaje albo gdzieś usłyszał/wyczytał i hamuje ze 100km/h na 20m /teraz już 30m/, a klocki ceramiczne z jego doświadczenia hamują o 30% słabiej od zwykłych. Taki forumowy janusz co na wszystkim się zna.


I jeszcze jedno odnośnie tego https://www.wyborkierowcow.pl/mistrzowie-hamowania-ktore-samochody-zatrzymuja-sie-najszybciej/ testu. Z treści można wyczytać, że pomiary dotyczą TYLKO samej drogi hamowania, pomijają czas zwany reakcją kierowcy, która przy 100km/h w warunkach drogowych może dołożyć kolejne 20m i więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do e60 zaproponował w innym temacie 19” noname opony za 300zl, wiec dyskusja nie ma sensu, ceramiczne hamulce to on widział co najwyżej na półce w sklepie, albo jak wyciął klocki z płytki Podłogowej. Sam ciagle podkreśla ze „tata ma e60” wiec z czym do ludzi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On niczego nie rozumie, pisze co mu się wydaje albo gdzieś usłyszał/wyczytał i hamuje ze 100km/h na 20m /teraz już 30m/, a klocki ceramiczne z jego doświadczenia hamują o 30% słabiej od zwykłych. Taki forumowy janusz co na wszystkim się zna.


I jeszcze jedno odnośnie tego https://www.wyborkierowcow.pl/mistrzowie-hamowania-ktore-samochody-zatrzymuja-sie-najszybciej/ testu. Z treści można wyczytać, że pomiary dotyczą TYLKO samej drogi hamowania, pomijają czas zwany reakcją kierowcy, która przy 100km/h w warunkach drogowych może dołożyć kolejne 20m i więcej.

Już to pisałem ale się powtórzę :D

To Domino92 z innego konta.

Pisze nadal brednie tylko pod innym nickiem



quote="Lashie"]Do e60 zaproponował w innym temacie 19” noname opony za 300zl, wiec dyskusja nie ma sensu, ceramiczne hamulce to on widział co najwyżej na półce w sklepie, albo jak wyciął klocki z płytki Podłogowej. Sam ciagle podkreśla ze „tata ma e60” wiec z czym do ludzi...




Jako Domino92 posiadał E60 a później kupił F10 525d i wszędzie się tym chwalił pisząc że ma 265 po czipsie :D

Dziwnym trafem w dniu kiedy ostatnio był widziany Domino92 na forum zarejestrował się DarkSide....

Sorry za offtop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częstotliwość postów i idiotyzm w ich treściach pasuje jak ulal, tez mi się wydawało ze to on, bo z 30 postów dziennie zrobiło się 0 i nowy czub zarejestrował się na forum, który reklamuje te same felgi. jak to mówią: przypadek? Nie sadze. :roll: teraz wrócił z podwójna mocą, bo tata ma 335d a on ma 335i wiec nikt mu nie powie ze nie wie co mowi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No cóż faktycznie schodzi na inny tor temacik...

to trochę naprostuję.

Przyszły graty.

b025e8ba01197c83med.jpg

46a0e926df78b79bmed.jpg

zobaczymy czy coś z tego będzie.

mam nadzieję, że pomoże...bo jeśli nie to kolejnym dość kosztownym tematem będą opony.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No cóż faktycznie schodzi na inny tor temacik...

to trochę naprostuję.

Przyszły graty.


zobaczymy czy coś z tego będzie.

mam nadzieję, że pomoże...bo jeśli nie to kolejnym dość kosztownym tematem będą opony.

 

Łożysk nowych nie ładujesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Grube wydatki. Widzę sie szarpnales na porządne wahacze. Życzę by problem zniknął raz na zawsze, bo inwestycje spore.

 

Jakiej marki te wahacze których nie ma na zdjęciach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ogólnie zawiecha była.ok przy sprawdzaniu. Jedynie jeden łącznik był "podejrzany"

Ale też bez jakichś objawów niewiadomo jakich.

Co do łożysk to już sam nie wiem. Zobacze jak się temat rozwinie. Wiem, że podwójna robota jakby co... ale na tym etapie tak zostaje.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nawet nie podwwójna robota, bo tarcze też będziesz musiał zmieniać. Z mojego doświadczenia - mogę polecić póki co. Mi ATE w mniej niż rok się zwichrowały, a mam wrażenie, że jak je założyłem to nie hamowały tak ładnie jak obecne po wymianie łożysk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak nie masz xDrive to szybka robota na 4 śruby, może nawet nie trzeba nic rozpinać (w e39 nie trzeba było). Ja mam xDrive i była masa roboty, bo wypięcie zawiasu, zdjęcie całej piasty i wyciskanie łożyska.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.