Skocz do zawartości

Nie zapala na zimnym zilniku [e39 2,5 tds]


drluca

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Problem wygląda tak: bmw e39 2,5 tds 1998 r. nie zapala od pierwszego kopa na zimnym silniku. Rozrusznik pracuje bez zarzutu ale potrzebuje ok. 3 podejść żeby silnik zaskoczył. Problem nie występuje na ciepłym silniku- zapala od pierwszego kopa.

 

Przejrzałem posty w tej sprawie na forum i znalazłem takie oto możliwe przyczyny:

1. świece

2. przewody

3. rozrusznik- który pobiera za duży prąd i nie wystarcza go dla pompy.

 

Tylko tak się zastanawiam. Skoro problem występuje tylko na zimnym silniku to raczej nie jest to wina rozrusznika ( bo o ile się nie mylę prądu pobiera tyle samo niezależnie od temperatury silnika). Dobrze kombinuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Kupuj 6 szt nowych świeczek i do dzieła :D Wymienisz je samodzielnie,tylko trzeba zwalac kolektor ssący.Wymieniałem u siebie NGK 28 zł/szt.Możesz również wymienic uszczelki pod kolektorem,są takie gumowe 4 zł/sztuka.Dobrze byłoby sprawdzic czy sterownik świec nie dał d....y ale to raczej wykluczam.
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info :cool2:

 

mam pytanie jakie świece polecacie? CIHY525 proponuje NGK 28 zł/szt- rozumiem, że to optymalny wybór?

 

co do wymiany. nie wymieniałem jeszcze świeczek w Betoniarce i wole zapytać o wszystko lepiej poinformowanych zanim zacznę rozkręcać :mrgreen: . Czy będę potrzebował jakiegoś specjalnego klucza żeby wykręcić to ustrojstwo? trzeba odłączać akumulator? dużo zabawy ze zdjęciem kolektora jest? każda rada mile widziana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Kolego co do świec NGK to akurat tańsza opcja świeczek tych lepszych,Bosch 40 zł/szt,Beru też tyle(prawdopodobnie idą na pierwszy montaż).Aku nie rozłączałem kolektor przykręcony na nakrętki klucz 12(ori nakrętki)mogą trafic się 13-tki,zdjęcie węży dolotu,pod kolektorem trzeba odkręcic prądowy przewód.Przyda się nasadka dosyc długa,i jak nie odkręcałem przewodów do wtrysków przydał mi się klucz z tzw. łamańcem,świece na klucz 12,nakrętki na nich 8 lub 7(nie pamiętam dokładnie).Dwie-trzy godziny(z przerwą na piwo :mrgreen: )to tak na spokojnie się wyrobisz,powodzenia.
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
To niech sobie wsadzi w d......(bedzie mu cieplej :mrgreen: ).Idź do sklepu motoryz. i kupisz bez problemu a jak nie mają to sprowadzą Ci na drugi dzień(zależy jakiego producenta Chcesz).Za wymianę powinieneś się zmieścic myślę 50-100 to max.Poszukaj jakiegoś kumpla z garażem i przy piwku :D wymienicie to nic skomplikowanego.Żywotnośc świec to ok.2-3lata.
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem podzwonić po warsztatach i popytać o ceny wymiany tych świec z ciekawości.

 

Obdzowniłem z 6-7 warsztatów w całej Warszawie i nikt tego nie chce się podjąć :!: Jak tylko słyszą, że to BMW to oświadczają że się nie podejmą, że to dużo roboty i żeby najlepiej do kogoś kto się zna na BMW. nie wiem czy trafiam na same warsztaty obsługujące ople i hondy czy co?! ale chyba nie bo zadzwoniłem też do takiego, który mi już robił dwie naprawy kosmetyczne w becie i też nie chciał się podjąć wymiany świec :?: :!: już im się w głowach poprzewracało od nadmiaru klientów czy co?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wymieniłem świece. trzy były martwe. po wymianie jeszcze nie zdążę przekręcić silnika i już mi zapala :wink:

 

tylko, że pojawiła się kolejna tandeta. dioda wskazująca grzanie świec ( żółta dioda ze sprężynką) po przekręceniu stacyjki zapala się (tak jak powinna) po czym gaśnie (tak jak powinna) - silnik odpala od pierwszego kopa i wesoło pracuje ( tak jak powinien) tylko, że po chwili dioda zapala się ponownie ( nie powinna). :?: :!: nie wiem co jest. źle coś podłączyłem? świece mi się cały czas grzeją? ktoś zna rozwiązanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Po odpaleniu to już świece ci nie grzeją tylko błąd DDE wywala(jedna kontrolka).Sprawdź na 4 garze jest wtrysk sterujący odchodzą od niego kabelek(2 żyły) powinien byc wpięty w kostkę sprawdź połączenie.Od kiedy ci się to zaczęło,czy przy nagrzanym silniku też swieci,czy na świecenie kontrolki mają wpływ obroty,czy przy przegazowaniu gaśnie(na rozgrzanym silniku) :?: Pytam dlatego,bo mam objawy które wymieniłem a po podłączeniu kompa wyrzuca błąd wtrysku sterującego(kąt wtrysku 0 tak jakby wtrysk nie dawał żadnych informacji).Po sprawdzeniu miernikiem oporności wtrysku wynika,że jest dobry :shock: .Czekam na nowy wtrysk założę to zobaczę czy coś się zmieni.Dodam silnik pracuje normalnie moc też bez zmian.
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zapala się przed odpaleniem silnika. Czekam aż zgaśnie i odpalam silnik. Silnik startuje, kontrolka znowu się zapala. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły, obroty też nie mają wpływu- kontrolka pali się stale.

 

Jeżeli po przekręceniu stacyjki czekam aż nagrzeją się świece- kontrolka gaśnie na jakieś 2 sekundy, po czym zapala się znowu nie zależnie czy zapale silnik czy nie.

 

Silnik zapala bez problemu, moc w normie, obroty nie falują- krótko mówiąc wszystko cacy, tylko kontrolka się pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A sprawdzałeś wpięcie na kostce od wtrysku sterującego?Tak jak pisałem czwarty cylinder.Jak wypiąłem swój to było tak jak u Ciebie,świeciła się na stałe i motor pracował normalnie.Najlepiej podpiąc pod komputer wtedy wyjdzie co jest walnięte.
ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może być to co piszesz. mogłem gdzieś nie docisnąć. przejże to po niedzieli.

 

co do kompa to zamówiłem obwoźnego diagnostę. przyjechał z komputerem ale okazało się, że laptop mu zamarzł. potem próbował jeszcze takim mniejszym gówienkiem się podpinać (coś jak czytnik jaki noszą kanary w tramwajach) ale nie udało się. kolo stwierdził, że wróci na wiosnę to spróbuje jeszcze raz :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie 2 tygodnie temu kupiłem e39 tds z przebiegiem 149tys.

auto na mrozie zapalało za 2 razem ale zapalało.

w sobote wziełem sie za wymiane oleju filtrów swiec zarowych bo 2 były przepalone ,oraz wyczysciłem filtr od pompy elektrycznej w zbiorniku.

Na drugi dzien auto juz nie chciało zapalic,jeszcze raz posprawdzałem wszystko czyli swiece grzeją , pompka w zbiorniku paliwo podaje,w wezu od filtra paliwa do pompy wtryskowej paliwo jest bez powietrza a auto ani drgnie dymi z rury na czarno i koniec .Dopiero jak kolega siknał w dolot plakiem auto zapaliło na dotyk lecz po 2, 3 godzinach znów to samo auto nie odpala.

Moze ktos z was miał taki przypadek.

Pozdrawiam i zycze Wesołych Swiat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Panowie 2 tygodnie temu kupiłem e39 tds z przebiegiem 149tys.

Skąd wziąłeś,z takim przebiegiem :shock: :shock: :shock: To nie możliwe :mrgreen: <349 :D

Trzeba by obadac:

1.ciśnienie na cylindrach.

2.wtryskiwacze.

3.pompę i jej nastawnik.

A przede wszystkim podpiąc komputer i zobaczyc jakie błędy są,a są napewno bo ewidentnie jest coś uwalone w układzie paliwowym.

Również zdrowych i wesołych :cool2:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg jest autentyczny sprawdzałem u Smorawinskiego.

auto odpalało dopiero po wymianach tych zeczy co napisałem padło.

nie wiem jak powinno byc ale po odpieciu weza przed filtrem paliwa ropa wypływa ale nie ma za duzego cisnienia.

jak juz odpali to chodzi idealnie i kreci bez problemu moc tez ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zapala się przed odpaleniem silnika. Czekam aż zgaśnie i odpalam silnik. Silnik startuje, kontrolka znowu się zapala. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły, obroty też nie mają wpływu- kontrolka pali się stale.

 

Jeżeli po przekręceniu stacyjki czekam aż nagrzeją się świece- kontrolka gaśnie na jakieś 2 sekundy, po czym zapala się znowu nie zależnie czy zapale silnik czy nie.

 

Silnik zapala bez problemu, moc w normie, obroty nie falują- krótko mówiąc wszystko cacy, tylko kontrolka się pali.

jak kontrolka się oświeci gdy już silnik pracuje to ona sygnalizuje że któraś świeca przepalona

tak jest przeważnie we wszystkich dieslach

jeśli wymieniłeś wszystkie to albo która już padła albo nie dostaje prądu

takie moje zdanie na ten problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.