Skocz do zawartości

318i halogeny nie świecą / bębny z tyłu szorują


CYGAN_Bless

Rekomendowane odpowiedzi

Od tygodnia jestem posiadaczem genialnego samochodu marki BMW 318i w sedanie z silniczkiem 1.8 benzyna skórą oraz 2 strefową klimą. Jednak samochód nie jest nowy trzeba w niego trochę ingerencji żeby go doprowadzić do właściwego stanu. A więc mam takie problemy dolne halogeny nie świecą żarówki dobre kable nie po nadcinane bezpieczniki ok ale nie świecą. Kolejny problem to wentylator przy zwarciu 2 pinów według opisów coś pstryka w przekaźniku dodam że u mnie jest on koloru fioletowego i jest trzeci od szyby, dodam jeszcze że sam wiatrak wyjmowałem i sprawdzałem działa. Kolejny nurtujący mnie problem zarazem bardzo dokuczliwy to tylne bębny od wymiany szczęk miną jakiś tydzień pierwsze 3 dni luks się jeździło niestety teraz jak hamuję słychać zgrzyt szuranie czy nie wiem jak to nazwać i odbijają szczęki dopiero po paru sekundach od ruszenia do przodu bądź do tyłu czasami podczas jazdy jeszcze szurają. I jeszcze mniej ważne sprawy czy jak samochód jest 318is to ma to się wbite w dowodzie rejestracyjnym czy nie bo jak kupowałem auto mówił mi koleżka że to 318is a w dowodzie mam tylko 318i, i kolejne pytanie jak wyłączyć kontrole trakcji czy nie ma takiej opcji w tym modelu. Za porady i odpowiedzi będę dozgonnie wdzięczny!!! Pozdrawiam !!!

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szorujace szczeki, zle wyregulowanie. Tam sa samoregulatory w miare ubywania zarowno bebna jak i szczek przesuwa kolejny zabek aby sila docisku byla taka sama. reguluje sie to za pomoaca recznego na pierwszysch 2 -3 zabkach nie moze buc zadnego odczyuwalnego styku szczeki z bebnem -reka okrecasz kolem swobornie, dopiero kolejne zabki blokuja. Jest z ksiazce sam naprawiam

ale czekaj ty masz tarczobeben czy sam beben?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj co do halogenow, sprawdz czy dochodzi napiecie do nich, jak nie to szukaj na wylaczniku, zmostkuj styki na wylaczniku omijajac go i spinajac na krotko (napiecie bezposrednio podaj na halogen. Czesto sie zdarza ze wylacznik padnie. Co do hamulców, jak kolega wyzej pisal rozbierz je wyczysc samoregulatory, czesto lapie je rdza i przestaja spelniac swoje zadanie wystarczy szczotka druciana troche papieru sciernego i dzilaja jak nalezy, wyjmij szczeki i zrob to samo, musi wszystko ladnie i lekko chodzic, potem regulacja i powinno dzialac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co chodzi o hamulce to tą samo regulację nie wiem jak złożyć ktoś wcześniej też źle złożył i jak złożyłem tak jak było wcześniej to nie spełnia swojej roli. Co chodzi o kontrole trakcji i silnik to tu wstawiam zdjęcia przycisk od kontroli nawet nie wygląda jak od kontroli trakcji tylko jest dioda zaślepiona jakimś delikatnie przejrzystym plastikiem zresztą widać na zdjęciu http://yfrog.com/mlbild1684j A co chodzi o silni też wstawiam zdjęcie http://yfrog.com/0kbild1685j

Co chodzi o światła to nie dochodzi napięcie do tych dolnych reszta działa jak należy. Czekam na odpowiedzi i dzięki za poświęcony czas na tego posta Pozdrawiam !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisalem sprawdz czy dochodzi do wylcznika jesli tak to zewrzyj na krotko i zobacz czy zaswieca a jesli nie masz pojecia jak to zrobic to lepiej udaj sie do elektryka bo taki zabieg to podstawa (wystarczy zmostkowac styki)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to wszystko wyjaśnia ja mam alarm odłączony i dlatego też u mnie nie miga. Hamulce zrobione okazało się że nie bębny szorowały tylko przednia prawa tarcza tłoczek krzywo się wysuną i zblokował a ja tego nie zauważyłem. Muszę jeszcze z diagnozować na komputerze błędy bo wyświetla mi się parę kolumn i ostatnie dwie jedna na żółto druga na czerwono to chyba jest nie dobrze. Czy wiecie może gdzie jest bezpiecznik od wiatraka tego przy chłodnicy bo przekaźnik pstryka ponoć dla tego że jakiś duży bezpiecznik jest spalony ale nie mogę go zlokalizować. A mam u siebie takich mechaników i elektryków że trzeba wszystko palcem pokazywać a się wybieram do elektryka z reflektorami i wiatrakiem i chciał bym wiedzieć tak na wszelki wypadek gdzie może być ten bezpiecznik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Kolego te świecące diody żułta i czerwona to znak że trzeba olej wymienić chyba że już wymieniałeś to trzeba podjechać do kogoś z komputerem i wykasować a wtedy zaświecą się zielone diody i komputer w samochodzie będzie od nowa liczył kilometry do następnej wymiany oleju. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego te świecące diody żułta i czerwona to znak że trzeba olej wymienić chyba że już wymieniałeś to trzeba podjechać do kogoś z komputerem i wykasować a wtedy zaświecą się zielone diody i komputer w samochodzie będzie od nowa liczył kilometry do następnej wymiany oleju. :)

Kolego Oring,ale żeś temat odgrzebał myślisz że Cygan od 5miesięcy czeka na odpowiedz :duh: Co do kasowania inspekcji wystarczy drucik pin 7 i 19 i masz inspekcje wykasowaną :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.