Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dla mnie logiczne wydaje sie ze konstruktorzy samochod z klasy -"sportowa limuzyna "(tak postrzegam marke bmw), ktory wyciaga 250 km/h powiniene przewidywac ,ze moze dojsc do wypadku i przez to konstrukcja powinna byc solidna ,chyb ze wyszli z załozenia ze przy takich predkosciach i tak nikt zywy nie wyjdzie :( , poprostu totalne rozczarownie :hand:
Opublikowano

bmka na mokrym jest bardzo niebezpieczna, uwazajcie szczegolnie teraz

 

Dziś się przekonałem. Na szczęście wszystko całe i na tętnie 250 i siwych włosach się skończyło.

 

Apropo testu, oglądałem te 2 fotki... kurcze gołym okiem widać że w BMW człowiek ma jakieś szanse, małe ale cośtam jest. W tym SC przecież nic z przednich foteli nie zostało.

Opublikowano

bmka na mokrym jest bardzo niebezpieczna, uwazajcie szczegolnie teraz

 

Wiesz co, na mokrym, to kazdy samochod jest niebezpieczny. BMW akurat stosunkowo latwo i poslusznie wraca na tor jazdy, jezeli zdarzy Ci sie uslizg kol. Pewnie, ze czterolap w rodzaju Imprezy bedzie duzo przyjemniejszy w jezdzie na sliskim, ale poza tym, jezeli ktos jest przyzwyczajony do tylnego napedu i chociaz w pewnym stopniu zdaje sobie sprawe, jak jego samochod zachowuje sie w warunkach ograniczonej przyczepnosci, to w BMW czy Mercedesie bedzie mu jeszcze stosunkowo latwo.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Witam. Parę lat temu miałem dachowanie e34. Wpadłem w poślizg przy 70km/h na mostku pod którym była rzeka (parowało i mostek był całkowicie oblodzony) spadłem z 5 metrowej skarpy, leciałem na dachu, boku i znów dachu. Miałem na pokładzie 3 pasazerów. Nikomu nic się nie stało(ani jednego zadrapania). Przewróciliśmy samochód na koła. To zdarzenie zdecydowało o wyborze marki.
Opublikowano

strefy zgniotu miałem już w vg golf 1 gti - z roku 83 - przednie podłuznice były na połowie długosci pokarbowane , aby w razie zderzenia przejac siłe ........

 

widziałem gdzies w necie schematy e32 - było pokazane co jest wzmocnione itp -nie wygladało to najgorzej.......

 

dodam - moj kuzyn jakies 2 lata temu miał wypadek w e32- jechał sobie super , a tu z boku mu na czerwonym wyjechał ktos skodą felicja - udezenie było tak mocne ze ze skody wyrwało silnik !!! skasowało pół przody - auto do kasacji - a kuzyna 735 jezdzi do dzis ( tylko u innego własciciela)......

 

nie twierdze ze e32 to cud techniki .... ale to chyba dowod na to ze masa robi swoje

 

Opublikowano

Na początku roku wyskoczył mi pies pod koła i ostro hamowałem, jadący za mną polonez hamował w bagażniku mojej E32. Bilans strat:

 

Bmw porysowany zderzak (nie pęknięty) zbita lampa i wgnieciony pas tylni

 

Polonez zdeformowane pół przodu, auto nie nadawało się do dalszej jazdy

kiedyś


E32 730

E36 318

Opublikowano
E32 750il z 87 roku , crash test w warunkach rzeczywistych:

 

moj brat wszedl w rondo w miescie z predkoscia 190 km/h, wpadl w poslizg, znalazl sie na pasie zieleni, w momencie uderzenia o kraweznik felgi zrobily sie kwadratowe, wiec juz kiedy zjezdzal z trawy wywalilo go na dach i zatrzymal sie w przystanku autobusowym.

Znalazłbym kilka określeń na opisanie tego obrazka i kierowcy, ale lepiej żebyś nie wiedział jakie... :evil:

Dobrze że na przystanku nikogo nie zabił...

 

ja tez bym to odpowiednio nazwal, ale chodzilo mi o crsh-test, a nie chwalenie takiego sposobu jazdy.

na szczescie to bylo w nocy i niewielu ludzi czekalo na autobus.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

nie twierdze ze e32 to cud techniki .... ale to chyba dowod na to ze masa robi swoje

 

 

a ja twierdze :mrgreen: bo wszystko co było w E32 poszło do E38 , m.in. system F.I.R.S.T. - czyli - Fully Integrated Road Safety Technology

 

składał się na to - crash sensor- przy wypadku właczający aut. awaryjne , swiatło w środku i odblokowując centralny zamek

 

trzypunktowe pasy bezp z napinaczami

 

2 Airbagi

 

strefy kontrolowanego zgniotu i szereg wzmocnień

 

w 1986 roku przy crash testach przed premierą E32 stwierdzono ,ze przy uderzeniu z predkoscią 50 km/h na manekina działa przeciazenie rzedu 15 g !! dlatego przekonstruowano całkowicie nadwozie , zapewniając jego lepszą deformowalnosc i tym samym wieksze bezpieczenstwo. Oczywiscie koszty napraw aut po wypadku musiały wzrosnąc :)

 

w swoim czasie E32 była naprawdę rewolucyjna pod wzgledem bezpieczenstwa :cool2:

 

http://img435.imageshack.us/img435/3872/airbag3fp.jpg

 

http://img418.imageshack.us/img418/2254/fondgurt1lt.jpg

 

http://img435.imageshack.us/img435/7629/bmw7ere32airbagsc3mq.jpg

 

http://img435.imageshack.us/img435/5707/bmw7ere32sicherheitskarossec3i.jpg

 

http://img435.imageshack.us/img435/6356/e32crashtestdummy5od.jpg

 

http://img435.imageshack.us/img435/9118/e32airbagsteuerung1c0qu.jpg

 

http://img435.imageshack.us/img435/8414/e32crashtest1c1gc.jpg

 

nie wyglada zle ta siodemka po tym uderzeniu - na pewno lepiej niz Smart :mrgreen:

Opublikowano

BMW to baaardzo bezpieczne auta, nie ma co porównywac zakresu bezp. biernego e32 ze smartem, matizem, czy nawet fordem focusem. stare beemki wypadają w testach słabo bo nowe samochody są konstruowane właśnie pod kątem testów

 

dlatego renault osiąga rewelacyjne wyniki co nie znaczy że jets super bezpiezne tylko, że ma dobrych marketingowców

 

z tego samego powodu w testach europejskich auta amerykańskie wypadają słabo

Opublikowano

Jakoś nie ufam tym testom, nie ma dwóch takich samych wypadków. Zawsze uderza się pod innym kątem, z innym obciążeniem, prędkością. Jak już ktoś napisał wcześniej to służy tylko porównaniu aut. Sądzę, że gdyby w crashteście spotkały się E32 i Smart to wyglądałoby to mniej więcej tak:

http://www.renault-eisenmann.de/fun/Bilder/tuer_gif.jpg

:mrgreen:

Aczkolwiek lepiej, żeby nigdy żadne wozy się nie zderzały.

Opublikowano

Po pierwsze: testy EURONCAP sa przeprowadzane w poszczegolnych klasach.

Co oznacza, ze np. 5 gwiazdek w Renault Lagunie jest czym zupelnie innym, niz 5 gwiazdek w Renault Megane.

i to jest prawda nie ma wiele dyskutować na ten temat,sc to nie ta sama klasa co e36,e32 to nie smart rożni je przedewszystkim masa i wielkość która wytraca energie.Wszystko zalezy od tego na co samochód trafi jesli bedzie to drzewo to ono raczej nie ustąpi,jesli cos mniejszego i lzejszego to zostanie odrzucone.Sciany też nie są zbyt wiarygodnym dowodem ponieważ wiekszy i cieższy samochód uderza zwiekszą energią w nieruchomą przeszkode bo jest cieższy , małe sc jest lzejsze i uderza zmniejsż energią

Opublikowano
JESTEM W CIEZKIM SZOKU !!!!

Poniewaz zobaczylem na stronce autocentrum.pl testy euroncap i ku memu przerazeniu bmw 3 seri e-36 (tu wynik http://www.autocentrum.pl/?FF=295&s=4&id=55) ma gorszy wynik zderzeniowy niz Fiat Seicento 1.1 (tu wynik http://www.autocentrum.pl/?FF=295&s=2&id=6) i z tego co przegldam bmw i sc mj najgorsze wyniki po 1.5 gwiazdki :mad2:

a ja ma silnik 328 czyli bmw e36 to gorzej niz puszka do konserw :cry2: ale sie zawiodłem

 

ja uderzyłem poprzednia e36 sedan przodem prawa strona w drzewo o srednicy ok 80cm (kasztan) predkosc ok 70-80 km/h

zeszły sie wszystkie szparki po prawj stronie wygieło dach cofneła sie deska 4 cm do srodka mocowanie amortyzatora było w miejscu akumulatora nawet tylna klapa sie przestawiła

auto było z 92 roku

podłoga sie złozyła pod fotelem pasazera

jak by tam ktos siedział nic by go nie zmiazdzyło itp

z samochodu wyszedłem sam o własnych siłach

obtarcie na nosie i spuchnieta warga od poduszki

obtarta klatka piersiowa od pasa bezpieczenstwa

gdybym jechał seicento z pwenoscia by mnie tu z wami nie było wiec nie wydaje mi sie zeby mozna było porównac seicento z bmw e36

:duh:

 

dajcie spokój

 

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Opublikowano

Ogladalem kilka dni temu crash-test Smart vs Seicento. Smart mimo krociutkiego przodu wyszedl bez szwanku, przedzial pasazerski zostal nienaruszony a Seicento - porazka - dach sie zgial :duh: i male szanse na przezycie. Dlatego tez kilka postow wczesniej stwierdzilem ze Smart jest bardzo bezpiecznym autem.

Jeszcze co do bezpieczenstwa e32 (bede upierdliwy) Ogladal ktos zdezenie BMW e34 525 z Volvo w 5gear? Obydwa auta jechaly po okolo 80km/h w chwili uderzenia. Po zderzeniu jakis tam ekspert stwierdzil ze nikt nawet z tylu by nie przezyl.

Drugi przyklad, rowniez program 5gear: zderzyli najnowsze Renault Espace ze starym Espace I generacji z poczatku lat 90. W chwili zderzenia stary Espace doslownie sie rozpadl, manekin nie mial najmniejszych szans na przezycie :cry2: :wink:

Wnioski koncowe:

1. e34 wypadlo fatalnie, wiec e32 mysle ze tez nie byloby duzo lepsze

2. Nowe auta sa duzo bezpieczniejsze niz te sprzed 15 lat

Opublikowano
nie martw sie wynikiem e34. Ty masz strefe zgniotu w postaci 5 litrowego silnika, ktory sie nigdy nie cofnie bo blokuje go wal i most. Mysle ze to dosc solidne wzmocnienie :)

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

850i - kolejny chwyt marketingowy Volvo , nic wiecej . Jesli chodzi o solidnosc konstrukcji to raczej E32 wypada lepiej niz np S80 ...a i tak jak pisałem wczesniej - poczatkowo E32 było az zbyt pancerne , bo przy 15 G to manekiny były przecinane na pół pasami ...

Poza tym E34 to nie E32 i kropka

Opublikowano
nie martw sie wynikiem e34. Ty masz strefe zgniotu w postaci 5 litrowego silnika, ktory sie nigdy nie cofnie bo blokuje go wal i most. Mysle ze to dosc solidne wzmocnienie :)

 

Stoney, przy mocnym uderzeniu wał sie łamie jak zapałka a silnik wjezdza na tylnią kanapę

Opublikowano

850i, wszystko dobrze, tylko ze to zderzenie w Fifth Gearze bylo przy predkosci ok 200 km/h. Tzn. jeden i drugi samochod byl rozpedzony do ok. 100 km/h. A energia wraz ze wzrostem predkosci rosnie kwadratowo.

Wiec nie dziw sie, ze zarowno E34, jak i Volvo poszlo w drzazgi.

Podobnie byloby z kazdym samochodem, niewazne, czy nowym, czy starym i jakiej klasy. Po prostu od pewnej predkosci samochod i tak nie ma szans Cie ochronic, nawet minimalnie. A w Fitfth Gearze pokazali to po to, zeby uzmyslowic ludziom, czym grozi zderzenie przy normalnej predkosci 'podroznej', ktora wiekszosc z kierowcow znacznie przekracza.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Co do testów NCAP, był spory artykuł kiedyś w dodatku Wysokie Obroty.

 

Po pierwsze jak ktoś zauważył:

5 gwiazdek w Yarisie i 5 gwiazdek w Volvo S80 to zupełnie inna bajka.

O ile mnie pamięć nie myli a pewnie myli to

5 gwiazdek Yarisa to 4 Corolli a 3 Avensisa. Albo jeszcze bardziej.

 

Dodatkowo bardzo ciekawe że nowe samochody mają pikacza na nie zapięte pasy , a już coraz więcej na pasy pasażera. Są to istotne punkty (podobno to dodało ostatnią pomoc Avensisowi do 5 gwiazdy) a nie jestem pewien czy nawet czujnik wycieraczek na deszcz nie jest pomocny albo takie pierdy jak kubełkowe fotele.

 

Jak więc e36, e32 lub e34 ma zdobyć full-a?

 

 

W artykule tym pisali również że nie da się stworzyć samochodu który zdobyłby 5 gwiazd NCAP i maks wynik odpowiednika amerykańskiego.

Po prostu inne sa wymogi. Z tego co mi pamięć podpowiada właśnie BMW nowe nie mają 5 gwiazdek NCAP dlaetego że ich (o dziwo) głównym rynkiem jest USA :roll: . A Szef BMW wypowiedział się właśnie że 5 gwiazd NCAP? Bez problemu ale my stawiamy na rynek USA i tam są inne testy. Coś za coś.

 

Zresztą co mnie to obochodzi mam e30 Baura.... :mrgreen:

 

Pozatym ktoś mówi, człowieku przywaliłem przy 80km/h i tylko mam lekko maskę wgniecioną a widziałęm lekko puknął nowym BMW i ma pół przodu skasowane. Fajnie tylko że praw fizyki się nie oszuka, gdzieś ta energia musi się podziać ja wolałbym mieć pogiętą furę niż przebite płuco żebrem. ODPUKAĆ.

 

 

Pozdro & PEACE

Opublikowano

Jeszcze co do bezpieczenstwa e32 (bede upierdliwy) Ogladal ktos zdezenie BMW e34 525 z Volvo w 5gear? Obydwa auta jechaly po okolo 80km/h w chwili uderzenia. Po zderzeniu jakis tam ekspert stwierdzil ze nikt nawet z tylu by nie przezyl.

 

Wnioski koncowe:

1. e34 wypadlo fatalnie, wiec e32 mysle ze tez nie byloby duzo lepsze

2. Nowe auta sa duzo bezpieczniejsze niz te sprzed 15 lat

Oglądałem, oglądałem, nawet kilka razy... tak się zdarza, że kilka razy miałem też wątpliwą przyjemność oglądąc skutki wypadków na żywo :cry2:

... i tak - to, że eksperci powiedzieli że nikt nie ma szans, nawet z tyłu, na szczęście nie zawsze znajduje odzwierciedlenie w praktyce - niewiarygodne z jakich wraków ludzi potrafią wyciągnąć żywych :modlitwa:

po drugie... jeśli już mam wybór ze starych samochodów, to po tym programie wolę e 34 niż volvo... tam była 900-tka, nie wiem jak to się ma do klasyfikacji tych pojazdów, ale wydaję mi się że 900 to raczej klasa e32-ki niż 34ki. A jeśli się dobrze przyjrzałeś, to faktycznie w tym volvo nawet tylnej kanaopy nie było a w bawarce ...trochę miejsca zostało. Poza tym w wyniku uderzenia, te niby najbezpieczniejsze ówcześnie auto świata nie dość że rozpadło się tak samo jak piąteczka, to jeszcze fiknęło kozła na dach - piątka została na łapkach. Na chłopski rozum, nic mi łba w d... nie wcisnęło.

Nie zamierzam tym samym bronić teorii, że tak stare samochody są super bezpieczne, ale jednak miejmy wzgląd na marketing i jego wpływ na wyniki poszczególnych badań, w tym "niexzależnych" laboratoriów.

Dla przykładu wrzuciłem dziś w poście dot. opon zimowych link do artykułu z der spiegel - poczytajcie a skumacie o co mi biega - jest on z onetu.

A poza tym... najlepsze poduszki, strefy, i klatki i inne wynalazki nie zastąpią rozwagi, ostrożności i myślenia na drodze...

respect dla kumatych :D

- to ja przepraszam! ...i znikł
Opublikowano

Wszystkie te testy to se można miedzy bajki włożyć!!

Moje auto wazy prawie 2 tony a taki Smart 600 kilo!!

I co mówicie ze jak ja przyłożę w takie małe badziewie to ja zginę a kierowca Smarta nie??

Bzdura!! Praw fizyki nic i nikt nie oszuka....

To samo tyczy się E36 i Seicento. A dzisiaj gwiazdki dostaje się za to czy jest kontrolka nie zapiętych pasów i czy na lusterkach jest ostrzeżenie ze obiekt jadący za tobą jest dalej niż rzeczywistości.

Moja matka ma Matiza który w testach otrzymał 3 gwiazdki. Auto ma kontrolkę nie zapiętych pasów ale drzwi to ma grubości 3cm no ale przecież jest bezpieczniejszy od E36 ludzie trochę logiki!!!!

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
no i Smart ma gwiazdke za ochrone pieszego, bo jak Ty NIKI bys kogos "pocałował " swoim HIGHLINEREM to by się znalazł na czubku drzewa :D a Smart zapewnia maksymalną ochronę pieszych , bo potrafi przejechac miedzy nogami :lol: :lol: :lol: :lol:
Opublikowano

A jak jest z bezpieczeństwem BMW z lat późniejszych-w okolicy 97-98?? raczej 3 i 5 niż 7-te powinny mieć 4 gwiazdki za same rozmiary+masę-mam dobrego znajomego który uczył pewną pannę jazdy, niestety 735 z automatem. No i niestety przy okazji kręcił papierosa-efekt: przy 120 nie udało sie wejść w zakręt, rów, drzewka itpitd. nikomu się nic nie stało, auto w miarę ok, jeżdżace.

Tak czytam temat i z każdym postem coraz mniej chce mieć BMW-że sie składa, silnik wlatywa do środką, jakieś wały się łamią i wszyscy giną jak w dobrym SF. Nie wiem czy nie lepiej kupic Szuruburu forestera-ten ma mocne 4 gwiazdy we wszystkich testach, silnik wjeżdża pod auto a nie na kolana, i jeszcze naped na 4 koła-ponoć jedzie jak po torach. I ten tylni napęd obracajacy w koło na zakrętach i na prostej. STRACH sie bać

Opublikowano
Przeczytaj topic "jak kupować BMW" to dopiero zaczniesz sie bać :D Jakbym najpierw dorwał tamten temat to dziś bym nie miał e36 ale rower trek. Do dziś boję się dotknąć pompy hamulcowej jak sie naczytałem :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.