Skocz do zawartości

zamek w wykładzinie bagażnika touring


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam taki problem, zablokowało mi się otwieranie wykładziny bagażnika, skutkiem czego nie mogę podnieś tej półki i dostać się do koła zapasowego, czy ktoś ma jakieś pomysły?

 

Próbowałem na siłę, ale nie idzie, a boję się za mocno bo rączka jest plastikowa i może się złamać, wygląda tak jakby się zablokowała ta rączka i nie chce się przekręcić do końca.

 

Nie wiem jak to dokładniej opisać, więc pytajcie jeśli coś jest niejasne :mad2:

Opublikowano

zadaj sobie pytanie czy nie bawiłeś się kluczykiem w bagażniku ewentualnie ktoś z twoich znajomych, może zamknąłeś klapę kluczykiem, druga opcja że wpadło tam coś i blokuje klamkę.

powodzenia.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano
zadaj sobie pytanie czy nie bawiłeś się kluczykiem w bagażniku ewentualnie ktoś z twoich znajomych, może zamknąłeś klapę kluczykiem, druga opcja że wpadło tam coś i blokuje klamkę.

powodzenia.

 

Koło zapasowe zamykane na kluczyk? A to ciekawostka.

Opublikowano

Problem w tym, że ta rączka nie przesuwa się na tyle, żeby się dało tam kluczy włożyć, już wcześniej trochę się blokowała, ale nigdy tak ja teraz...

 

Czy wiecie może jaki rodzaj zapadki tam jest? może da się to z którejś strony śrubokrętem podważyć?

Opublikowano
zadaj sobie pytanie czy nie bawiłeś się kluczykiem w bagażniku ewentualnie ktoś z twoich znajomych, może zamknąłeś klapę kluczykiem, druga opcja że wpadło tam coś i blokuje klamkę.

powodzenia.

 

Koło zapasowe zamykane na kluczyk? A to ciekawostka.

 

A z ciekawostek to tego zamka do zamykania koła zapasowego nie otworzysz kluczykiem serwisowym ani schowka w kabinie

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano
Problem w tym, że ta rączka nie przesuwa się na tyle, żeby się dało tam kluczy włożyć, już wcześniej trochę się blokowała, ale nigdy tak ja teraz...

 

Czy wiecie może jaki rodzaj zapadki tam jest? może da się to z którejś strony śrubokrętem podważyć?

 

kluczyk wkłada się od góry z prawej strony klamki i nie trzeba jej podnosić aby to zrobić.

jutro zrobię kilka fot jak to wygląda od spodu a może "się poświęcę" :lol: i wymontuję ten zamek do fotek żebyś wiedział co i jak tam grzebać śrubokrętem. Podobnie miałem w Accordzie kombi i potrzebna była brutalna siła ale było to spowodowane tym że ktoś po stłuczce nie wyciągnął podłogi do końca i czasami nie chciał puścić zaczep.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano

Dzięki wszystkim za sugestie.

 

limex77 Nie wiem jak to jest u Ciebie, ale widziałem dwa takie zamki, w tym jeden u siebie i jeden sprawny w innej buni i kluczyk da się włożyć dopiero po uniesieniu rączki do pozycji pionowej, patrz zdjęcie poniżej.

 

http://img716.imageshack.us/img716/2185/snc00433e.jpg

 

Niestety jak widać na zdjęciu poniżej wymagało to u mnie włożenia siły, żeby wygiąć oś tej rączki, na drugim końcu jest po prostu języczek, który ma za zadanie zwalniać zamek (patrz zdjęcia poniżej), który z niewiadomych przyczyn zamiast pod ramie zwalniające zamka, trafiał w i tym samym się blokował.

 

http://img841.imageshack.us/img841/4193/snc00437d.jpg

 

http://img821.imageshack.us/img821/5387/snc00439l.jpg

 

http://img840.imageshack.us/img840/5567/snc00440.jpg

 

Podniesienie do pozycji pionowej spowodowało,że blokujący się języczek rączki poszedł górą ramienia zamka i można było śrubokrętem zwolnić zamek, wsuwając go dokładnie w miejsce gdzie pracuje ten języczek. Po otwarciu. procedura była prosta dwa wkręty mocujące zamek out i zamek mamy w ręce, dalej wybiłem skrzywioną ośkę, więc raczka została uwolniona i można było spiłować języczek tak żeby był na powrót gładki.

Potem zostaje wyprostowanie ośki, dla pewności przeczyszczenie i smarowanie wazeliną zamka, zwłaszcza powierzchni gdzie ma się ślizgać języczek, sprawdzenie fikcjonalne i montaż.

W porównaniu z wersją oryginalną u mnie nie było sprężynki, która powoduje samoczynny powrót rączki w pozycję poziomą, widać było już naprawiane, funkcja jej jest jedynie prestiżowa, bo dla działania mechanizmu nie ma znaczenia.

 

Tyle, zajęło to raptem z 15 min tylko trzeba się było odważyć mocniej podciągnąć i wygiąć ośkę, mam nadzieję, że komuś pomoże. :8)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.