agora Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 Witam. Musze wymienić poduszki/tuleje tylnej belki. Zastanawiam się nad dwiema firmami Lemforder lub Meyle. Ta druga oczywiście w wersji HD, lecz nie wiem jak jest ona zbudowana. Co poprawili, że jest ona tak wytrzymała i czy jak ją zamontuje to nie przyczynię się do wyrwania mocowania belki z podłogi? Czytałem kiedyś na forum, że jeden z forumowiczów wprasowywał te poduszki za pomocą podnośnika (bez demontażu belki z podwozia). Wymieniał ktoś te poduszki na własną rękę? były jakieś problemy z montażem? Dzięki za pomoc
agora Opublikowano 15 Października 2010 Autor Opublikowano 15 Października 2010 Dzisiaj siedziałem pod autem i udało mi się wreszcie znaleźć winowajców moich głuchych uderzeń podczas zmiany biegów. Naprowadził mnie na to ostatnio poznany mechanik od BMW.Belka podczas gwałtownych przyspieszeń wali o podłogę aż „miło”.
Adam093 Opublikowano 15 Października 2010 Opublikowano 15 Października 2010 Możesz wrzucić jakąś fotkę z zaznaczonymi poduchami? Bo mi też głucho puka jak wrzucam biegi... http://img515.imageshack.us/img515/3435/20101003741.jpg
agora Opublikowano 16 Października 2010 Autor Opublikowano 16 Października 2010 Fotek nie mam :( Ale na załączonym obrazku są to części nr 2 i 4http://dhf5mq.blu.livefilestore.com/y1p3GWmEQeDHocQugf9OFr8iZZbsyyQXaLUZZ5cuWzwvpNq5LqlbpOMRYsIcAut9SXqxMC590NwU1_XqUXLHCTvZODM8fYnJ6Q7/Zawieszenie%20ty%C5%82.png?psid=1 Jak będę naprawiał to nagram filmik jak zachowuje się belka z uszkodzonymi poduszkami :D
Manniac Opublikowano 17 Października 2010 Opublikowano 17 Października 2010 Hmmm, ciekawe, bo w większości podobnych przypadków (głuche stuki przy zmianie biegów) padają tuleje nr 7 i 9. Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerkihttp://www.clart.plDodatkowe info, zapytania, porady na PW.
agora Opublikowano 18 Października 2010 Autor Opublikowano 18 Października 2010 Tuleje 7 i 9 już wymieniłem. W moim przypadku tuleje 7 i 9 (szczególnie 9) były odpowiedzialne za stuki podczas wrzucania 1 i R.W sobotę będę brał się za wymianę to zrobię parę fotek i nagram jakiś filmik dla zobrazowania usterki :P
agora Opublikowano 27 Października 2010 Autor Opublikowano 27 Października 2010 Jestem już po częściowej naprawie. Udało mi się wymienić tuleje nr 4 i niestety podczas demontażu okazało się, że dopadła mnie bolączka E46 (wersja przed liftem) tzn. pęknięta podłoga przy mocowaniu tulei od strony kierowcy (zdjęcie poniżej). W najbliższym czasie wymienię pozostałe dwie tuleje oraz wzmocnię podłogę w miejscach mocowania belki. Poczytałem trochę na forum odnośnie naprawy nocowania i myślę, że bez problemu powinienem to naprawić bez wizyty u mechanika.Zastanawiam się tylko, jakiej użyć do tego blachy?.Co do głuchych odgłosów podczas zmiany biegów i gwałtownego przyspieszania to mogę powiedzieć, że po wymianie tulei nr 4 odgłosy znacząco ucichły. Ciekawe czy umilkną całkowicie jak wymienię pozostałe dwie tuleje oraz wzmocnię podłogę. http://dhf5mq.blu.livefilestore.com/y1pTjFBPuxsvwImQjIaK-f493c3xBYHbGcv8Xurwd8ZIN18NgLsQjDYbr0TrpJh5qLKpVb1LMo_Sc2jFIEk5h0hFhCD0EVlitEP/23102010048.jpg?psid=1
agora Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2011 Właśnie wczoraj z moim kolegą skończyliśmy spawanie. Różnica jest niesamowita. Jutro wymienię jeszcze tuleje przednie mocowania dyfra (mechanik mi ich jednak nie wymienił :nienie: ), bo okazało się, że są uszkodzone. Mimo tego po zakończeniu spawania stuki praktycznie znikły. Mam nadzieję, że jak wymienię te zużyte tuleje to w autku nastanie błoga cisza.
agora Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2011 Tuleje wymienione i dale coś stuka :cry:. No cóż szukam dalej. Jak znajdę to dam znać ale wydaje mi się, że zabiorę się za to dopiero na wiosnę.Jak ma ktoś jakiś pomysł na co mogę jeszcze zwrócić uwagę to z chęciom wysłucham :wink:.
melon115 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Też tak miałem kolego Tuleje do wymiany i stuki przy zmianie biegów tylko że tuleje wymieniałem ze względu na ich zużycie a nie dlatego że mam stuki przy zmianie biegów. Wymieniłem wszystkie tuleje na Oryginalne i te w belce 7 szt. czy ile ich tam jest bo już nie pamiętam i po 4szt. bodajże na koło z tyło przy wahaczach czyli w sumie wszystkie gumy jakie miałem z tyłu nawet pod skrzynią i dyfrem. Powiem Ci że efekt który chciałem uzyskać uzyskałem ale stuki przy zmianie biegów nie ustały :cry: Jest to taki gluchy odgłos tak jakby echo sie robiło w bagażniku. W Krk na Szczecińskiej są Dobre chłopaki od spraw Bmw właśnie i chyba tam usłyszałem kiedyś zanim robiłem to ja żeby zainteresować się Sprzęgłem :cry: Następna kosztowna sprawa.... Napisz jak coś się dowiesz bądź coś wymyślisz...Pozdrawiam...
agora Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2011 Ostatnio byłem u „Piórkowskiego” jest to w naszym regionie znany warsztat od BMW. Zgodnie z jego sugestią wymieniłem wszystkie tuleje belki oraz dyfra (7szt. – cześć była zużyta i od początku wyprodukowania auta tj. ponad 10 lat !!!). Wymieniłem także górne mocowanie tylnich amortyzatorów (jedno zerwane). Z jego zaleceń pozostało mi teraz niwelowanie luzów które mogą pochodzić z dyfra lub półosi. Na razie wymienię smar w półosiach bo według niego aktualny smar jest zbrylowany i słychać jak półośki chodzą na sucho. Operacja ta powinna wyciszyć „klekot” półosi. Wzmacniając mocowanie belki spawaliśmy tylko elementy pod spodem. Nie pruliśmy górnego poszycia bagażnika i nie spawaliśmy wzmocnienia od góry. Stwierdziliśmy że sposób montażu oraz grubość zastosowanej blachy powinna wystarczyć. W najbliższym czasie postaram się pożyczyć sondę z kamerką i sprawdzić poprzez otwory technologiczne czy faktycznie mogło się także wyrwać mocowanie od góry.
spikepool Opublikowano 27 Stycznia 2011 Opublikowano 27 Stycznia 2011 kolego !! przy okazji jak byłem na aktywacji kompa pokładowego rozmawiałem z mechanikiem a propos tych stuków to mówił, że trzeba wymienić dokłądnie tą część: http://allegro.pl/lemforder-lacznik-walu-bmw-3-e46-7-e65-e66-i1391607542.html i akurat wymieniał ją, była bardzo rozwalona, nawet nie mogli śrub wyciągnąć. Dowiedz się o ten łącznik. U mnie też stuka przy zmianie biegów, ale jeszcze nie tak bardzo więc nie zmieniam nic na razie.
agora Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2011 U mnie łącznik wygląda dobrze, ale nie zaszkodzi, aby sprawdził go ktoś obeznany w tematyce naprawy BMW. Przy okazji sprawdzę jeszcze podporę wału. Tylko wydaje mi się, że za te stuki odpowiada coś innego, bo odgłosy dochodzą wyraźnie z tyłu auta.
Balugass Opublikowano 27 Stycznia 2011 Opublikowano 27 Stycznia 2011 agora czy ciężko wymienic te tuleje ?? dużo roboty?? czy na szarpakach było widac ze są zużyte?? bo dzis byłem na stacji diagnostycznej i wyszarpał diagnosta na wszystkie sposoby bunie i niegdzie luzów nie znalazł a też po wrzuceniu jedynki puka delikatnie :( Mój maraton z BMW : http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=163203&start=30 :)obecne X3 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=142&t=311363&p=2326529#p2326529
agora Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2011 Wszystko zależy, o których tulejach mówisz. Ogólnie jak zrobisz sobie ściągacze to wymiana jest prosta. Tuleje belki wymienia się łatwo. Wystarczy podbudować tylne zawieszenie. Ja podłożyłem lewarek pod dyfer. Odkręcasz i opuszczasz zawieszenie około 10 cm w dół. Zakładasz ściągacz i działasz. Jak tuleja nie chce ruszyć to na naciągniętym ściągaczu grzejesz palnikiem (palnik przenośny przypomina wyrośnięty dezodorant) miejsca osadzenia tulei. Co do tulei dyfra to tu sprawa jest troszeczkę trudniejsza tzn. tuleje tylną wymienisz bez problemu i bez większego rozbierania. Odkręcasz tylko tylni dekiel dyfra (przy okazji uszczelniasz i wymieniasz olej). Jak nie chcesz „otwierać” dyfra to musisz go wybudować. Jak zdecydujesz się na drugą opcję to będzie ci dużo łatwiej wymienić przednie tuleje, dyfra bo będziesz miła wszystko odsłonięte. Proponuje używania tulei firmy Lemforder. Nie polecam produktu Meyle HD chyba, że nie zależy ci na komforcie, bo jak założysz HD to wszystko się strasznie usztywni.
spikepool Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 no Lemforder to w końcu pierwszy montaż ! a powiedz mi jak zrobiłeś ściągacz? Ja już kiedyś wymyśliłem sobie coś na swoje potrzeby (wymieniałem tuleję w progu) ale z chęcią zobaczę jak ktoś inny to rozwiązał ;)
agora Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2011 Ściągacz dobieram do tulei, którą chce założyć. Wymiaruję tuleje i z kawałka rurki i blachy robie ściągacz. Poniżej masz przykładowy ściągacz. Na zdjęciu brakuje tylko pręta gwintowanego oraz nakrętek. http://dhf5mq.blu.livefilestore.com/y1pnQrH2KC5SHo-8-z53hayIyF3vU27ro7WjwdOM0hCQSmzMzWrrRR79c2tkvQ6qSLHSwpJQpE5QFRC0IYOyO177jnJhJlexq9o/28012011070.jpg?psid=1
spikepool Opublikowano 28 Stycznia 2011 Opublikowano 28 Stycznia 2011 no to podobnie jak i u mnie. Kawałek gwintowanego pręta i coś co wypchnie tuleję :) jedynym problemem u mnie to często pękający gwint pręta.
agora Opublikowano 28 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2011 Miałem ten sam problem z prętem. Zainwestowałem w twardszy i w dłuższe nakrętki i problem znikł. Oczywiście przy tak prostych rozwiązaniach istnieje możliwość ze gwint i tak się zerwie. U mnie zdarzyło się to na tulejach tylnej belki (twardszy pręt), ale problem rozwiązałem poprzez podgrzewanie siedzisk tulei (w TIS też instrukcja nakazuje grzanie tych „siedzisk”).
spikepool Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 może to i jest sposób, ja niestety nie mam czym grzać :( a za tym prętem wzmacnianym muszę się rozejrzeć
Marcin330D Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 panowie czeka mnie wymiana części numer 9 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=33_0839&hg=33&fg=30&hl=24. W zasadzie to tylko ona jest zużyta... Czy nie wpadać w koszta i wymienić tylko ją CZY jest przy niej aż tyle roboty żeby ją wyjąć że lepiej od razu wymienić te pozostałe? :duh: PS. Nie chce spuszczać oleju z Dyfra bo pracuje bezbłędnie. 330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
agora Opublikowano 4 Marca 2011 Autor Opublikowano 4 Marca 2011 Wymień wszystkie trzy tuleje dyfra. Jak będziesz demontował dyfer to nie musisz spuszczać oleju. Odkręcasz półosie, wał napędowy i wyciągasz dyfer. :cool2:
Marcin330D Opublikowano 8 Marca 2011 Opublikowano 8 Marca 2011 możesz napisać o które numery ci chodzi? 330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się
Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu
Zaloguj się