Skocz do zawartości

320i - Wymiana poduszek / tulei tylnej belki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Musze wymienić poduszki/tuleje tylnej belki. Zastanawiam się nad dwiema firmami Lemforder lub Meyle. Ta druga oczywiście w wersji HD, lecz nie wiem jak jest ona zbudowana. Co poprawili, że jest ona tak wytrzymała i czy jak ją zamontuje to nie przyczynię się do wyrwania mocowania belki z podłogi?

 

Czytałem kiedyś na forum, że jeden z forumowiczów wprasowywał te poduszki za pomocą podnośnika (bez demontażu belki z podwozia).

Wymieniał ktoś te poduszki na własną rękę? były jakieś problemy z montażem?

 

Dzięki za pomoc

Opublikowano

Dzisiaj siedziałem pod autem i udało mi się wreszcie znaleźć winowajców moich głuchych uderzeń podczas zmiany biegów.

Naprowadził mnie na to ostatnio poznany mechanik od BMW.

Belka podczas gwałtownych przyspieszeń wali o podłogę aż „miło”.

Opublikowano

Fotek nie mam :(

Ale na załączonym obrazku są to części nr 2 i 4

http://dhf5mq.blu.livefilestore.com/y1p3GWmEQeDHocQugf9OFr8iZZbsyyQXaLUZZ5cuWzwvpNq5LqlbpOMRYsIcAut9SXqxMC590NwU1_XqUXLHCTvZODM8fYnJ6Q7/Zawieszenie%20ty%C5%82.png?psid=1

 

Jak będę naprawiał to nagram filmik jak zachowuje się belka z uszkodzonymi poduszkami :D

Opublikowano

Tuleje 7 i 9 już wymieniłem. W moim przypadku tuleje 7 i 9 (szczególnie 9) były odpowiedzialne za stuki podczas wrzucania 1 i R.

W sobotę będę brał się za wymianę to zrobię parę fotek i nagram jakiś filmik dla zobrazowania usterki :P

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem już po częściowej naprawie. Udało mi się wymienić tuleje nr 4 i niestety podczas demontażu okazało się, że dopadła mnie bolączka E46 (wersja przed liftem) tzn. pęknięta podłoga przy mocowaniu tulei od strony kierowcy (zdjęcie poniżej). W najbliższym czasie wymienię pozostałe dwie tuleje oraz wzmocnię podłogę w miejscach mocowania belki. Poczytałem trochę na forum odnośnie naprawy nocowania i myślę, że bez problemu powinienem to naprawić bez wizyty u mechanika.

Zastanawiam się tylko, jakiej użyć do tego blachy?.

Co do głuchych odgłosów podczas zmiany biegów i gwałtownego przyspieszania to mogę powiedzieć, że po wymianie tulei nr 4 odgłosy znacząco ucichły. Ciekawe czy umilkną całkowicie jak wymienię pozostałe dwie tuleje oraz wzmocnię podłogę.

 

http://dhf5mq.blu.livefilestore.com/y1pTjFBPuxsvwImQjIaK-f493c3xBYHbGcv8Xurwd8ZIN18NgLsQjDYbr0TrpJh5qLKpVb1LMo_Sc2jFIEk5h0hFhCD0EVlitEP/23102010048.jpg?psid=1

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Właśnie wczoraj z moim kolegą skończyliśmy spawanie. Różnica jest niesamowita. Jutro wymienię jeszcze tuleje przednie mocowania dyfra (mechanik mi ich jednak nie wymienił :nienie: ), bo okazało się, że są uszkodzone. Mimo tego po zakończeniu spawania stuki praktycznie znikły. Mam nadzieję, że jak wymienię te zużyte tuleje to w autku nastanie błoga cisza.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Tuleje wymienione i dale coś stuka :cry:. No cóż szukam dalej. Jak znajdę to dam znać ale wydaje mi się, że zabiorę się za to dopiero na wiosnę.

Jak ma ktoś jakiś pomysł na co mogę jeszcze zwrócić uwagę to z chęciom wysłucham :wink:.

Opublikowano

Też tak miałem kolego Tuleje do wymiany i stuki przy zmianie biegów tylko że tuleje wymieniałem ze względu na ich zużycie a nie dlatego że mam stuki przy zmianie biegów.

 

Wymieniłem wszystkie tuleje na Oryginalne i te w belce 7 szt. czy ile ich tam jest bo już nie pamiętam i po 4szt. bodajże na koło z tyło przy wahaczach czyli w sumie wszystkie gumy jakie miałem z tyłu nawet pod skrzynią i dyfrem. Powiem Ci że efekt który chciałem uzyskać uzyskałem ale stuki przy zmianie biegów nie ustały :cry:

Jest to taki gluchy odgłos tak jakby echo sie robiło w bagażniku.

 

W Krk na Szczecińskiej są Dobre chłopaki od spraw Bmw właśnie i chyba tam usłyszałem kiedyś zanim robiłem to ja żeby zainteresować się Sprzęgłem :cry: Następna kosztowna sprawa....

 

Napisz jak coś się dowiesz bądź coś wymyślisz...

Pozdrawiam...

Opublikowano

Ostatnio byłem u „Piórkowskiego” jest to w naszym regionie znany warsztat od BMW. Zgodnie z jego sugestią wymieniłem wszystkie tuleje belki oraz dyfra (7szt. – cześć była zużyta i od początku wyprodukowania auta tj. ponad 10 lat !!!). Wymieniłem także górne mocowanie tylnich amortyzatorów (jedno zerwane). Z jego zaleceń pozostało mi teraz niwelowanie luzów które mogą pochodzić z dyfra lub półosi. Na razie wymienię smar w półosiach bo według niego aktualny smar jest zbrylowany i słychać jak półośki chodzą na sucho. Operacja ta powinna wyciszyć „klekot” półosi.

 

Wzmacniając mocowanie belki spawaliśmy tylko elementy pod spodem. Nie pruliśmy górnego poszycia bagażnika i nie spawaliśmy wzmocnienia od góry. Stwierdziliśmy że sposób montażu oraz grubość zastosowanej blachy powinna wystarczyć. W najbliższym czasie postaram się pożyczyć sondę z kamerką i sprawdzić poprzez otwory technologiczne czy faktycznie mogło się także wyrwać mocowanie od góry.

Opublikowano

kolego !! przy okazji jak byłem na aktywacji kompa pokładowego rozmawiałem z mechanikiem a propos tych stuków to mówił, że trzeba wymienić dokłądnie tą część:

 

 

http://allegro.pl/lemforder-lacznik-walu-bmw-3-e46-7-e65-e66-i1391607542.html

 

i akurat wymieniał ją, była bardzo rozwalona, nawet nie mogli śrub wyciągnąć. Dowiedz się o ten łącznik. U mnie też stuka przy zmianie biegów, ale jeszcze nie tak bardzo więc nie zmieniam nic na razie.

Opublikowano
U mnie łącznik wygląda dobrze, ale nie zaszkodzi, aby sprawdził go ktoś obeznany w tematyce naprawy BMW. Przy okazji sprawdzę jeszcze podporę wału. Tylko wydaje mi się, że za te stuki odpowiada coś innego, bo odgłosy dochodzą wyraźnie z tyłu auta.
Opublikowano
agora czy ciężko wymienic te tuleje ?? dużo roboty?? czy na szarpakach było widac ze są zużyte?? bo dzis byłem na stacji diagnostycznej i wyszarpał diagnosta na wszystkie sposoby bunie i niegdzie luzów nie znalazł a też po wrzuceniu jedynki puka delikatnie :(
Opublikowano

Wszystko zależy, o których tulejach mówisz. Ogólnie jak zrobisz sobie ściągacze to wymiana jest prosta. Tuleje belki wymienia się łatwo. Wystarczy podbudować tylne zawieszenie. Ja podłożyłem lewarek pod dyfer. Odkręcasz i opuszczasz zawieszenie około 10 cm w dół. Zakładasz ściągacz i działasz. Jak tuleja nie chce ruszyć to na naciągniętym ściągaczu grzejesz palnikiem (palnik przenośny przypomina wyrośnięty dezodorant) miejsca osadzenia tulei.

 

Co do tulei dyfra to tu sprawa jest troszeczkę trudniejsza tzn. tuleje tylną wymienisz bez problemu i bez większego rozbierania. Odkręcasz tylko tylni dekiel dyfra (przy okazji uszczelniasz i wymieniasz olej). Jak nie chcesz „otwierać” dyfra to musisz go wybudować. Jak zdecydujesz się na drugą opcję to będzie ci dużo łatwiej wymienić przednie tuleje, dyfra bo będziesz miła wszystko odsłonięte.

 

Proponuje używania tulei firmy Lemforder. Nie polecam produktu Meyle HD chyba, że nie zależy ci na komforcie, bo jak założysz HD to wszystko się strasznie usztywni.

Opublikowano
no Lemforder to w końcu pierwszy montaż ! a powiedz mi jak zrobiłeś ściągacz? Ja już kiedyś wymyśliłem sobie coś na swoje potrzeby (wymieniałem tuleję w progu) ale z chęcią zobaczę jak ktoś inny to rozwiązał ;)
Opublikowano

Ściągacz dobieram do tulei, którą chce założyć. Wymiaruję tuleje i z kawałka rurki i blachy robie ściągacz. Poniżej masz przykładowy ściągacz. Na zdjęciu brakuje tylko pręta gwintowanego oraz nakrętek.

 

http://dhf5mq.blu.livefilestore.com/y1pnQrH2KC5SHo-8-z53hayIyF3vU27ro7WjwdOM0hCQSmzMzWrrRR79c2tkvQ6qSLHSwpJQpE5QFRC0IYOyO177jnJhJlexq9o/28012011070.jpg?psid=1

Opublikowano

no to podobnie jak i u mnie. Kawałek gwintowanego pręta i coś co wypchnie tuleję :) jedynym problemem u mnie to

często pękający gwint pręta.

Opublikowano
Miałem ten sam problem z prętem. Zainwestowałem w twardszy i w dłuższe nakrętki i problem znikł. Oczywiście przy tak prostych rozwiązaniach istnieje możliwość ze gwint i tak się zerwie. U mnie zdarzyło się to na tulejach tylnej belki (twardszy pręt), ale problem rozwiązałem poprzez podgrzewanie siedzisk tulei (w TIS też instrukcja nakazuje grzanie tych „siedzisk”).
Opublikowano
może to i jest sposób, ja niestety nie mam czym grzać :( a za tym prętem wzmacnianym muszę się rozejrzeć
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
panowie czeka mnie wymiana części numer 9 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL91&mospid=47642&btnr=33_0839&hg=33&fg=30&hl=24. W zasadzie to tylko ona jest zużyta... Czy nie wpadać w koszta i wymienić tylko ją CZY jest przy niej aż tyle roboty żeby ją wyjąć że lepiej od razu wymienić te pozostałe? :duh: PS. Nie chce spuszczać oleju z Dyfra bo pracuje bezbłędnie.
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
Wymień wszystkie trzy tuleje dyfra. Jak będziesz demontował dyfer to nie musisz spuszczać oleju. Odkręcasz półosie, wał napędowy i wyciągasz dyfer. :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.