Skocz do zawartości

316i M43 problem z rozruchem na zimnym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam was serdecznie.

Mam same problemy z tym silnikiem.

 

Otóż

 

Rano jak jest temperatura poniżej 0 to mój silnik ma wielki problem.

Da rade go odpalić ale tak jak by szedł na jednym garze.

Jak go trochę go po gazuje to mu przechodzi po chwili.

Co to może być??

W aucie był gaz i są jeszcze jakieś węże zaślepione za silnikiem.

Świece?? Czujnik temp na przepływce??

A i dodam że nie da się utrzymać na luzie obrotów w okolicy 2 tys, jak chce utrzymać 2 tys to leci od razu na 2,8 tys i spada do 1,7 tys "krokowiec"

I to samo przy starcie na każdym biegu właśnie w okolicach 2-3 tys szarpnie silnikiem.

No i jak dawno pisałem i się męczę z przyczyną szarpania podczas przyśpieszania i stałej prędkości.

 

Dodam że z rozpędzeniem się do prędkości 170 km nie ma problemu jako tako auto ciągnie do góry dobrze.

 

Na dodatek dymi z rury jak lokomotywa na biało.

 

 

Po podpięciu na komputerze wyszło tylko ze zła dawka powietrza w paliwie.

Ale przepływke jak odepnę to jest reakcja silnika "na moment zejdzie z obrotów i powraca, ale bez przepływki nie da się jechać w ogóle.

Opublikowano
Lewe powietrze łapie

tylko gdzie tego lewego powietrza dokładnie szukać??

Trzeba poszukać na forum - oczytany człowiek wie, o czym mowa. Wszyscy tu używamy skrótów myślowych, co jest bez korzyści dla nowicjuszy niestety. Koledze chodzi o to, żebyś zobaczył, czy wszystkie gumowe przewody, które doprowadzają powietrze do kolektora dolotowego, oraz te z niego wychodzące (jak odma) są szczelne.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Lewe powietrze łapie

tylko gdzie tego lewego powietrza dokładnie szukać??

Trzeba poszukać na forum - oczytany człowiek wie, o czym mowa. Wszyscy tu używamy skrótów myślowych, co jest bez korzyści dla nowicjuszy niestety. Koledze chodzi o to, żebyś zobaczył, czy wszystkie gumowe przewody, które doprowadzają powietrze do kolektora dolotowego, oraz te z niego wychodzące (jak odma) są szczelne.

 

Pozdrawiam

 

 

kolektor dolotowy wraz z odmą uszczelniłem czerwonym silikonem do silników.

Tzn: łączenia gdzie są metalowe blaszki, i po 3 godzinach odpalam wózek i o dziw mogę na biegu jałowym utrzymać każdą wysokość obrotomierza.

Ale jutro rano jadąc do pracy sprawdzę czy autem szarpie.

Dziś dolałem 0,5 litra denaturatu do baku i zobaczę jutro czy odpali normalnie i czy będzie dużo białego dymu.

 

Czytałem że biały dym to w 100% uszczelka pod głowicą, mam duże ciśnienie w układzie chłodzenia więc chyba tak by to wyglądało że to uszczelka. Ale może ktoś mnie wesprze na duchu i powie że muszę wymienić korek od chłodnicy.

Opublikowano

Wymień korek od chłodnicy.

Każde auto dymi w takich warunkach pogodowych na biało jak jest zimno z rana. W końcu w układzie wydechowym gromadzi się para wodna i rano musi jakoś stamtąd ujść... Sprawdź, czy po odpaleniu rano z rury wydechowej śmierdzi Ci płynem chłodniczym przez pierwszą minutę.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Wymień korek od chłodnicy.

Każde auto dymi w takich warunkach pogodowych na biało jak jest zimno z rana. W końcu w układzie wydechowym gromadzi się para wodna i rano musi jakoś stamtąd ujść... Sprawdź, czy po odpaleniu rano z rury wydechowej śmierdzi Ci płynem chłodniczym przez pierwszą minutę.

 

Pozdrawiam

 

 

Korek chyba już nie pomoże!!

Teraz odpaliłem auto i odrazu podeszłem do wydechu i na zimnym nie ma dylu, lecz jest smród z wydechu typu płyn borygo.

No i oczywiście jak nie dymi na początku to tak jak by nie szedł na wszystkie gary, dopiero po kilku sekundach idzie jak potrzeba.

1) Na 100% uszczelka pod głowicą do wymiany??

2) Płyn pod dłóższym postoju dostaje się do cylindra??

Opublikowano
kolego a jak byly cieple poranki czy w trakcie dnia jak temperatura jest typu 15stopni tez dymi na bialo? albo czy latem nie zauwazyles nadmiernego dymienia na bialo?
Opublikowano
kolego a jak byly cieple poranki czy w trakcie dnia jak temperatura jest typu 15stopni tez dymi na bialo? albo czy latem nie zauwazyles nadmiernego dymienia na bialo?

 

autko mam zaledwie miesiąc i poznaje jego mankamenty, dymi niezależnie od temperatury.

Ale jak już zacznie dymić to nie czuć płynu z chłodnicy, płyn jest odczuwalny po uruchomieniu silnika.

I jak się silnik zagrzeje to szarpie autem, myślałem że problem z dolotem.

Sprawdzałem po kolei prawie cały dolot i nic nie pomaga, więc wydaje mi się że szarpie po zagrzaniu się, i jest to spowodowane uszczelką pod głowicą lub pękniętym cylindrem?

 

Chce auto oddać do mechanika aby zrobił to co trzeb, lecz najpierw chce się na necie dowiedzieć co jest aby nie dać się nabić w butelke, bo nie zapłace kupe kasy za wymyślone przez mechanika usterki.

Opublikowano

sprawdz czy ci płynu z chlodnicy nie ubywa(jak tak to uszczelka pod głowica) jak masz instalacje gazowa sprawdz swieczki moze do wymiany a może do czyszczenia przepustnica, a moze krokowiec poprostu zasyfiony a moze sonda lambda, a moze dziurawy waz dochodzacy od przepływomierza do przepustnicy sprawdz lubia one pekac i sie przecierac

radze pierw podjechac na komputer i jak sa błedy poprostu je sprawdzic

 

wysokie obroty moga tez byc spowodowane tym ze jak masz na przepustnicy regulator biegu jałowego tzw krokowiec on jest wlasnie przykrecony na 2 srubki do przepustnicy a pomiedzy jest mala uszczeleczka jak ona jest leciutko naderwana czy ma przeswit nawet 1mm bedzie zasysac powietrze i obroty daja góre :)

tak to jest w be em kach wszystko musi byc szczelne !

Opublikowano

http://img707.imageshack.us/img707/1002/dsc00513d.jpg

 

ja gdybym mial taki objaw zrobiłbym tak:

1. Sprawdzenie filtra powietrza czy czysty i przeczyscil wszystko z obu stron nawet za przepływomierzem

 

2.sprwdzenie właśnie tego gumowego weza co pisalem powyzej czy szczelny tak z gory na oko nie patrz!! zdejmij i NAGNIJ, ZEGNIJ moze ma przetarcie

 

3.przepływomierz wyjać przeczyscic benzynka ekstrakcyjną

 

A.W m43 jest to krokowiec u tu chyba jest twoj problem na pracujacym silniku odepnij go i sprawdz co sie dzieje? w miare mozliwosci mozesz go wykrecic i przeczyscic bo rozbierac to sam sie go boje u siebie. tylko przy odkrecaniu bardzo uwazaj na ta uszczeleczke co pisalem powyzej

 

B.A moze wezyk cisnieniowy pekniety ale watpie bo moc masz jak pisaleś.

 

4. jak silnik sie nagrzeje sprwdz czy ten waz od chlodnicy jest miekki, jak bedzie twardy nie do scisniecia to uszczeleczka pod głowica :(

 

No i sprwdz świeczki bo ja ostatnio wymienilem i obroty tez mi sie unormowaly, oraz filtr paliwa

bo pewnie tego nie sprwdziles przeciez auto masz miesiac jak pisałeś

powodzonka i pisz jakie wyszly tego skutki sadze ze nie zaszkodzisz raczej takie sprawdzenie cie umocni w tym ze od strony dolotu wszystko jest OK

 

a i napisz jak z temperatura silnika u ciebie czy trzyma pion wskazówka czy szybko auto osiaga temperature optymalna pracy

 

 

a to moj problem z odpaleniem przy 0*C obroty lecialy góra i dół

http://img87.imageshack.us/img87/2695/dsc00835s.jpg

i kupilem na alledrogo NGK BKR6EK V-Line 20 Kpl.

62 zł z przesylką byla likwidacja sklepu dlatego tak tanio :))

 

maniura » Sob Lip 31, 2010 5:51 pm

Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą:

spadek mocy silnika

utrudniony rozruch, silnik jest zalewany przez płyn chłodniczy

kopcenie auta na biało

swąd płynu chłodniczego w spalinach (zapach podobny do zapachu płynu)

znaczny ubytek cieczy chłodzącej

podwójny stan na bagnecie oleju, czyli bagnet jest mokry od oleju i powyżej od płynu

 

Jeśli płynu ubywa to musi gdzieś uciekać,a jeśli uszkodzona uszczelka i wpada do komory to będzie dymił na biało.

Wykręć świece ,któraś musi być wymyta ,lub mieć biały nalot.

Druga opcja to płyn idzie do oleju (sprawdź na bagnecie)

To są objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą,ale jeśli u ciebie są tylko ubytki płynu to może to być nieszczelność układu chłodzenia np nagrzewnica (mokro pod dywanikami w środku).

Lub płyn nie wycieka,a paruje przez nieszczelność np chłodnicy.

 

 

nochyba ta litania do ciebie sie na coś przyda!!!!!

Opublikowano
http://img707.imageshack.us/img707/1002/dsc00513d.jpg

 

ja gdybym mial taki objaw zrobiłbym tak:

1. Sprawdzenie filtra powietrza czy czysty i przeczyscil wszystko z obu stron nawet za przepływomierzem

 

2.sprwdzenie właśnie tego gumowego weza co pisalem powyzej czy szczelny tak z gory na oko nie patrz!! zdejmij i NAGNIJ, ZEGNIJ moze ma przetarcie

 

3.przepływomierz wyjać przeczyscic benzynka ekstrakcyjną

 

A.W m43 jest to krokowiec u tu chyba jest twoj problem na pracujacym silniku odepnij go i sprawdz co sie dzieje? w miare mozliwosci mozesz go wykrecic i przeczyscic bo rozbierac to sam sie go boje u siebie. tylko przy odkrecaniu bardzo uwazaj na ta uszczeleczke co pisalem powyzej

 

B.A moze wezyk cisnieniowy pekniety ale watpie bo moc masz jak pisaleś.

 

4. jak silnik sie nagrzeje sprwdz czy ten waz od chlodnicy jest miekki, jak bedzie twardy nie do scisniecia to uszczeleczka pod głowica :(

 

No i sprwdz świeczki bo ja ostatnio wymienilem i obroty tez mi sie unormowaly, oraz filtr paliwa

bo pewnie tego nie sprwdziles przeciez auto masz miesiac jak pisałeś

powodzonka i pisz jakie wyszly tego skutki sadze ze nie zaszkodzisz raczej takie sprawdzenie cie umocni w tym ze od strony dolotu wszystko jest OK

 

a i napisz jak z temperatura silnika u ciebie czy trzyma pion wskazówka czy szybko auto osiaga temperature optymalna pracy

 

 

a to moj problem z odpaleniem przy 0*C obroty lecialy góra i dół

http://img87.imageshack.us/img87/2695/dsc00835s.jpg

i kupilem na alledrogo NGK BKR6EK V-Line 20 Kpl.

62 zł z przesylką byla likwidacja sklepu dlatego tak tanio :))

 

maniura » Sob Lip 31, 2010 5:51 pm

Objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą:

spadek mocy silnika

utrudniony rozruch, silnik jest zalewany przez płyn chłodniczy

kopcenie auta na biało

swąd płynu chłodniczego w spalinach (zapach podobny do zapachu płynu)

znaczny ubytek cieczy chłodzącej

podwójny stan na bagnecie oleju, czyli bagnet jest mokry od oleju i powyżej od płynu

 

Jeśli płynu ubywa to musi gdzieś uciekać,a jeśli uszkodzona uszczelka i wpada do komory to będzie dymił na biało.

Wykręć świece ,któraś musi być wymyta ,lub mieć biały nalot.

Druga opcja to płyn idzie do oleju (sprawdź na bagnecie)

To są objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą,ale jeśli u ciebie są tylko ubytki płynu to może to być nieszczelność układu chłodzenia np nagrzewnica (mokro pod dywanikami w środku).

Lub płyn nie wycieka,a paruje przez nieszczelność np chłodnicy.

 

 

nochyba ta litania do ciebie sie na coś przyda!!!!!

 

 

Dzięki że na tyle się rozpisałeś.

Gaz był przed zakupem i widzę żę pozostały węże gumowe zaślepione.

1:) ok

2:) ok

3:) nie trzyściłem jeszcze

A:) Jak odpiołem to tak jak by silnik lepiej pracował.

B:) ok

4:) Wąż nie do ściśnięcia po nagrzaniu silnika.

Sonda raczej działą bo nie ma wzrostu spalania za 50 zł robie 130 km

Silnik temp: trzyma dobrze.

 

Ale po tym co napisałem to stawiam na uszczelke pod głowicą i krokowiec.

Opublikowano

no to uszczelka pod głowica robocizna+czesci okolo 700 zł jesli sie myle prosze o poprawe. Jednym z objawów jest spuchniety waz od chlodnicy ktorego nie da sie zgniesc :( a ty napisales ze tak wlasnie jest. Dlatego masz problem rowniez z rozruchem. Proponuje czym szybciej to zrobić!!

co do krokowca tu jest sposob na czyszczenie dokladnie taki sam jak my mamy

 

viewtopic.php?f=15&t=137571

 

pozdr

Opublikowano
no to uszczelka pod głowica robocizna+czesci okolo 700 zł jesli sie myle prosze o poprawe. Jednym z objawów jest spuchniety waz od chlodnicy ktorego nie da sie zgniesc :( a ty napisales ze tak wlasnie jest. Dlatego masz problem rowniez z rozruchem. Proponuje czym szybciej to zrobić!!

co do krokowca tu jest sposob na czyszczenie dokladnie taki sam jak my mamy

 

viewtopic.php?f=15&t=137571

 

pozdr

 

 

700zł?? co tak dużo?? na allegro uszczelki zaczynają się od 75 zł, wymiana 600zł??

Opublikowano

planowanie+uszczelka+ robota

czyli sama robocizna 300-350, sprawdzenie szczelnosci 100, planowanie bodjaze 50 + uszczelka i inne pierdołki...

 

to nie fiatkolego a usczelka pod głowica to przypadłośc w 316 :)

 

z palca nie wyciągłem tylko z tego forum a zreszta sam mialem robiona + inne rzeczy i okolo 1000 wywalilem

 

nie kupuj tanich uszczelek bardziej pod głowicą no chyba ze lubisz mniec wiecznie cos do roboty

Opublikowano
planowanie+uszczelka+ robota

czyli sama robocizna 300-350, sprawdzenie szczelnosci 100, planowanie bodjaze 50 + uszczelka i inne pierdołki...

 

to nie fiatkolego a usczelka pod głowica to przypadłośc w 316 :)

 

z palca nie wyciągłem tylko z tego forum a zreszta sam mialem robiona + inne rzeczy i okolo 1000 wywalilem

 

nie kupuj tanich uszczelek bardziej pod głowicą no chyba ze lubisz mniec wiecznie cos do roboty

 

 

jak się okaże że mechanik tyle sobie zawoła, to nie lepiej zainwestować i wsadzić 2-2,5 litrowy silniczek??

Opublikowano

wiesz kwestia funduszy- koszt silnika + skrzynia + montaż + pewnie i tarcze bo bebny to chyba za słebe na tył:p + drozsze czesci w takim motorze = troszke kasiorki, dotego wieksze spalanie, nie wiem w jakiej kondycji kupisz silnik a zreszta co do sprzedazy pozniej auta patrza czy to byla pierwsza jednosta czy druga z kolei ja mam w 90% oryginał czyli czesci nie wszystkie pewnie oryginalne typu tuleje tłumik okładziny mam na mysli rzeczy ktore sie zuzywaja i na biezoco sie wymienia+ brak duperelków typu kluczy w schowku bagaznika oraz latarki w schowku pasazera no i siedzeia z anglika bo mialem jasne upaćkane i poprzypalane

 

moje zdanie jest takie motor calkowicie padnie, mozna zrobic przeszczep na wiekszy lub taki sam wtedy bedziesz mial czesci na wymiane typu przpustnica przepływomiesz silniczek krokowy itd. reszte sprzedac mozna

 

lub poprostu sprzedac auto dołozyc kase i kupic 2.5 L

 

ja na takich rzeczach sie nie znam typu wsadzanie innego silnika ale latajac po forum widzialem zakladane watki na ten temat poszukaj a napewno znajdziesz pewnie ktos moze kosztorys zrobil poszukaj

Opublikowano

kolejny nowy problem.

Teraz jak przejade kawałek to już węże od chłodnicy nie są takie twarde :) ale nawet po ostudzeniu np po 24 godzinach, jak odkręce korek zbiornika wyruwnawczego to płun z pod korka ciśnie.

Utwarza się ciśnienie na silniku??

Opublikowano

no wiec jak napisałem uszczelka pod głowicą a ze gora idzie to nie wiem ale moze po ubytchach plynu zapowietrzony masz układ ktory wywala wlasnie plyn przez korek. jedz do mechanika bo jeszcze zajezdzisz auto. My tu snujemy domysly nie widzimy tego co sie dzieje. jedz do obojetnie jakiego juz mechanika bo widze ze sie ociagasz z tym a nie pisalem zebys cos robil w tym kierunku.

masz klimatyzacje czy zwykły nawiew i napisz mi czy mozesz z nadmuchow puscic cieple jak i zimne powietrze??

Opublikowano
no wiec jak napisałem uszczelka pod głowicą a ze gora idzie to nie wiem ale moze po ubytchach plynu zapowietrzony masz układ ktory wywala wlasnie plyn przez korek. jedz do mechanika bo jeszcze zajezdzisz auto. My tu snujemy domysly nie widzimy tego co sie dzieje. jedz do obojetnie jakiego juz mechanika bo widze ze sie ociagasz z tym a nie pisalem zebys cos robil w tym kierunku.

masz klimatyzacje czy zwykły nawiew i napisz mi czy mozesz z nadmuchow puscic cieple jak i zimne powietrze??

 

 

no nadmuch działął w 100% jak odpowietrzyłem układ, teraz nie ogrzewa i ma przerwy w działaniu, co wnioskuje ze układ jest zapowietrzony już z powodu przelewania do cylindra płynu na postoju.

Bo wygląda na to że jak auto stoi kilka godzin to zalewa płynem silnik.

 

No i dziś patrzyłem na korek oleju: Cały biały i bagnet to samo :(

 

Już stwierdziłem że auta nie odpalam do ostatniego aż wypłate wezme, w tedy zawioze go do mechanika na reanimacje. Puki co niech stoi

Opublikowano
Witam!! Jestem nowy na forum i nie wiem czy w dobrym temacie piszę. Mianowicie mam taki problem, że niedawno założylem instalacje gazową sekwencyjną brc do mojego autka silnik m43 1.6i. Problem jest następujący auto przegrzewa sie na wonych obrotach wywala plyn z chłodnicy a przy wyższych obrotach koło 2500 jest wszystko ok. Odłączyłem reduktor od gazu przewody wodne podłączyłem jak orginalnie było i jest ok bez gazu. Po podłączeniu reduktora znowu wywala płyn. Co moze być przyczyną tego?? prosze o odpowiedź bo już nie mam siły do tego autka
Opublikowano

do jakub1602 -lepiej nie ruszac go narazie bo sie cos sknoci poki co autobus lub 2 auto ci pozostaje do wyboru. ewidentnie uszczelka pod głowica jak mowielem. niech mechanik zdiagnozuje co dolega auto jak uszczelka pod glowica i krzyknie tobie okolo 700 zł to ok

cos napisałem ze ci płyn do cylindra sie wlewa w takim razie moze zacholowac do mechanika bylo by lepiej co

 

 

do łukasz bmw -załozyles instalacje gazowa wiec jest na gwarancji, złóż reklamacje, jesli uzywka i piszesz ze na bezynie ok moze wina reduktora załoz nowey temat bo ode mnie za bardzos ie nie wdowiesz bo takiego problemu nie mialem. A moze termostat...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.