Skocz do zawartości

323i M52 bierze olej - jakie przyczyna?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

od niedawna mam 323i coupe obecnie ma zalany olej castrola edge 10w60 i musze przyznac ze dosc sporo bierze oleju okolo 1l na 1500km

auto z gazem brc sequent 56

a zbliza sie wymiana oleju i mysle nad zmiana oleju na inny np 10w40 lub 5w40 myslicie ze by to cos pomoglo??

dodam ze poprzedni wlasciciel wywalil odme a auto chodzi rowniotko nic nie puka nie stuka nie rzezi ani nie kopci na niebiesko

delikatnie poci sie pokrywa ale nic nie kapie;/

 

czekam na propozycje rozwiazania problemu

 

pozdrawiam

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano (edytowane)

a moze zalac teraz 5w50 mobila lub VALVOLINE VR1 RACING 10W60 ?

chociaz pisze ze to polsyntetyk a edge castrola pelen syntetyk o co tu chodzi nie wiem

ale wiem ze mi wciaga olej i trzeba temu zaradzic;/

Edytowane przez Stelmacher

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
zalej mineralnym na pewno będzie brał mniej

 

Nie no kurde, człowieku wyjdź i zamknij za sobą drzwi :duh: :mad2:

Żadnych mineralnych do M52. Półsyntetyk to ostateczność. Poza tym problem brania oleju nie bierze się z jego lepkości, tylko z tego co dzieje się z silnikiem.

dodam ze poprzedni wlasciciel wywalil odme

No właśnie. Wywalenie odmy nie jest idealnym rozwiązaniem... Dlaczego to zrobił? Może by tak się pokusić o jej powrót? Zacząłbym od tego i wymiany uszczelniaczy zaworowych, gdyż bardzo często w M52 to one odpowiedzialne są za nadmierne zużycie oleju, co wielokrotnie potwierdziło się na tym forum.

 

Ponieważ Stelmacher pyta o oleje w dziale Oleje, proszę w tym temacie nie pisać o olejach, nie polecać zmiany oleju, nie dyskutować o wyższości mobila nad castrolem (oba to badziewie) i niczym, co związane jest z olejem. Inaczej temat zamknę.

Proszę skupić się na problemach mechaniki silnika.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

zobacz czy przy odpalaniu auto kopci.Jeżeli tak a po chwili to ustaje to do wymiany uszczelniacze.Możesz także zrobić próbe olejową w celu wyelminowania problemu z pierścieniami.No i koniecznie wrzuć odme

A może masz zwyczajnie wyciek oleju przez simmering?

Opublikowano

Zrób jak mówi Kolega. Jeśli po dłuższym postoju po odpaleniu zakpoci chwilkę na siwo to jest objaw nieszczelnych uszczelniaczy zaworowych.

Po prostu olej sobie scieka po wyłączeniu silnika na zawory i do komory spalania. Jak odpalisz silnik to co sie nagromadziło wylatuje z rury jako siwy dymek. Drugi sposób to obserwacja koloru spalin podczas hamowania silnikiem - jeśli widzisz dymek = nieszczelne uszczelniacze.

 

Pozdr

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

przed chwila wlasnie wrocilem z auta i tak na zimnym auto strasznie kopci w miare nagrzania auta kopci coraz mniej sprawdzalem to na postoju,

jutro jak bede jechal zwroce uwage jak to jest podczas jazdy i hamowania silnikiem

powiedzcie mi jaki orientacyjny koszt wymiany uszczelniaczy z robocizna

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
Możesz także zrobić próbe olejową w celu wyelminowania problemu z pierścieniami.

 

mozesz napisac co masz na mysli

bo jakos nie przypalam ;/

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano
chodzi o to żeby sprawdzić kompresję,czy nie są zużyte pierścienie na tłokach.Inaczej też będzie znikał olej.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
powiedzcie mi jaki orientacyjny koszt wymiany uszczelniaczy z robocizna

 

Witam

 

To zależy. Za uszczelniacze zapłacisz grosze, maks 50zł, może trochę więcej... Natomiast koszt robocizny będzie wielokrotnie większy. Wymiana uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowicy to robota dla kogoś z głową na karku. Kiedyś ktoś na forum wspominał, że płacił za to 500zł, wydaje mi się, że za połowę tej kwoty też znajdziesz mechanika.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Możesz także zrobić próbe olejową w celu wyelminowania problemu z pierścieniami.

 

mozesz napisac co masz na mysli

bo jakos nie przypalam ;/

 

Tzn sprawdz kompresje raz noramalnie a za drugim razem wtryskujac 5 cm3 oleju do cylindra wyjdzie czy pierscionki czy czapka do roboty :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

narazie co piszecie z ta kompresja to dla mnie czarna magia wogole nie wiem o czym mowicie i jak i czym to sie sprawdza;)

 

pierwszy raz mam problem z tak drastycznym lykaniem oleju, przyznaje nigdy tego nie robilem i zwyczajnie nie wiem i dlatego prosze wciagcie mnie w temat

a szybko sie ucze ;)

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Opublikowano

Kompresje mierzy sie specjalnym manometrem, wkrecasz go zamiast swiecy zdejmujesz kable ze swiec i wyjmujesz bezpiecznik pompy paliwa po czym odpalasz auto manometr zmierzy kompresje i tyle oczywiscie auto sie nie odpali krecic z 5 s trzeba.

Wazne silnik ma byc rozgrzany :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.