Skocz do zawartości

328i pedal gazu z bardzo duzym oporem.


subway

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Kolejna przypadłość męczy naszą przyjazn( moja i buni )

Otóż od samego początku jak ją kupiłem gaz chodził ciężko, teraz w sumie jest podobnie jak wczesniej ale zaczyna mnie to wkurzać, dla rozjasnienia sytuacji: gdy dodaje gazu z wylaczonym silnikiem nie ma wiekszego oporu i plynnie wciskam pedal do konca, gdy silnik jest wlaczony pedal stawia opor dosc znaczny w początkowej fazie wciskania po przekroczeniu tej fazy chodzi juz naturalnie i plynnie, ale jezdzac po miescie to dosc przeszkadzajace.Jak pisze opor ten stawia w poczatkowej fazie te pierwsze 1-2 cm, jak np jade autem i trzymam w tym max. puknice oporu gaz to mimo ze nie dodaje gazu ani troszke predkosc nieznacznie rosnie i widze po ekonomizerze ze auto przyspiesza choc wolno....

Czy w moim aucie jest linka gazu? moj mecher mowi ze nie i ze jest tylko potencjometr...ale na innym forum czytalem ze w tym modelu jest i linka i potencjometr( ze wzgledu na tempomat) zastabnawiam sie co stawia taki opor, bo jesli jest linka to sprawa dosc jasna wymiana/przesmarowanie i po kilku kilometrach wioadomo, jak nie ma to moze byc wina potencjometru? moze byc cos zatarte w nim? moze mial badz ma ktos podobny problem?

 

Do tego jak np. zmieniam bieg na wyzszy 2-3 puszczam gaz i pozniej puszczam sprzeglo i wciskam gaz auto nie przyspiesza zanim nie przebije sie przez ta czesc z oprem a pozniej gwaltownie wzrastaja obrotytak jakby moment ciszy nic sie nei dzieje i po sekundzie jak juz opor mine na pedale autko wyrywa...to strasznie mnie zaczyna wkurzac a chcialbym jezdzic spokjnie czasem...

 

Bardzo prosze o pomoc bo moja kobieta nie umie sobie poradzic(a mi znacznie utrudnia spokojna i relaksujaca jazde) z wyczuciem tego i czesto sie zdaza ze zamiast spokojnie ruszyc rusza jakby sie scigala startujac z 3-4k obrotow:)

I jeszcze jedno pytanie, czy podczas ruszania obroty w przedziale 1.5-2k to normlana sprawa? bo zauwazylem ze ruszajac z takimi obrotami auto idealnie plynnie sie rozpedza z mneiejszymi potrafi szarpnac albo sie nieco zdlawic...z wiekszymi wiadomo..traci przczepnosc:)

POzdrawiam prosze o rady,porady fakty i mity na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inny silnik M43,nie wiem jak u Ciebie u mnie jest linka idąca do przepustnicy.Wyczyściłem przepustnicę(haczyła klapka o scianki przepustnicy).Oprócz tego przesmarowałem linke i jak ręką odjął.podczas ruchu ta klapka haczy http://img440.imageshack.us/img440/787/1224927533.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK brak linki..teraz pytanie czy potencjometr moze stawiac opor na poczatku jak jest zabrudzona przepustnica?

Jesli tak rozbieram i czyszcze...jak jest na prawde?

 

potencjometr to element elektroniczny, to jest "drive by wire". nie ma fizycznego połączenia z przepustnicą, więc to nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim modelu linki brak

 

W jego modelu właśnie może być linka! Nie wiem skad bierzesz te informacje... chyba na podstawie 325i?

 

http://images49.fotosik.pl/349/49f4a4205a22a900.png

 

Kolego subway, podaj końcówkę VIN'u to powiem Ci na 100% co tam masz... ale daleko prawdpodobne, że właśnie linke z cięgnem Bowdena... mało prawdopodobne, wręcz niemożliwe, że potencjometr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to na rysunku wygląda identycznie jak moj pedał gazu!! i ja podejrzewam że mam linke...objawy..na wyłączonym silniku pedal chodzi bez zadnego znacznego badz wyczuwalnego oporu w calosci skoku...na wlaczonym jest ten dziwny nienaturalny opor( na poczatku_1-2cm) i nawet jak nie nodaje gazu a trzymam pedal i noge n anim w jednym polozeniu auto caly czas powoli przyspiesza(pedal jest bardzo delikatnie wcisniety)...ekonomizer wedruje ku prawej:-)Takze teraz mam pytanie jak linke wymienic?duzo pracy?Przeczyscic przepoustnice moze tylko?

Jest ktos na forum kto ma takie auto i ten motorek?NIe sadze zebym był jednym przedstawicielem problemu...pozdrawiam :)

Edytowane przez subway
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no VIN : WBAAM52090AM46254 Jeśli możesz rozkodować to proszę Cie bardzo wyślij mi wszystko na temat auto dziekuję serdecznie za pomoc!!!

 

No rozkodować mogę, to znaczy nie ja, ale jak będę w ASO to poproszę, natomiast z moich informacji wynika, że Twoje auto było przeznaczone na rynek brytyjski? (kierownica po prawej) Jeśli Twoje auto to przekładaka z anglika... to z tego mogą wynikać Twoje problemy... mieszkasz w Polsce, czy W. Brytani? zanczy dokładnie pytam czy Twoje auto było przerabiane na kierownicę po lewej stronie, czy nadal ma po prawej, bo jeśli po prawej to trzeba przyczyn szukać w przepustnicy bądź... lince... jeśli było po przeróbce... to linka może być za długa, ze względu na to, że nikt jej nie wyminił tylko przełożył, linki z tego co wiem się różnią długością... może byc też gdzieś zgięta... itp... napisz coś więcej... to problem znajdziemy i wyeliminujemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć auto jak i ja znajduje się w Wielkiej Brytani, oryginalnie jest z kierą po prawej i żadnej przekładki nie było ani nie będzie :)

Jak się dostać do przepustnicy?Ona jest pod przepływką i tym całym dolotem powietrza jak się nie mylę?Popraw jeśli się mylę,jeśli nie co muszę odkręcić aby sie do niej dobrać?

Podobna sytuacje miałem w oplu zafirze, taka mała blaszka wypadła z linki i był za duży luz i dziwnie to działało...z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć auto jak i ja znajduje się w Wielkiej Brytani, oryginalnie jest z kierą po prawej i żadnej przekładki nie było ani nie będzie :)

Jak się dostać do przepustnicy?Ona jest pod przepływką i tym całym dolotem powietrza jak się nie mylę?Popraw jeśli się mylę,jeśli nie co muszę odkręcić aby sie do niej dobrać?

Podobna sytuacje miałem w oplu zafirze, taka mała blaszka wypadła z linki i był za duży luz i dziwnie to działało...z góry dzięki za odp.

 

Przepustnica jest za przepływką... generalnie w kilku krokach.... to mniej więcej tak...

 

1. Zdejmujesz filtr powietrza łacznie z obudową filtra...

2. Zdejmujesz przpeływkę i węże za nią... będą do poluźnienia trzy opaski dostęp nie zaciekawy... ale da się...

3. Dalej odkręcasz przpeustnicę 4 śruby M6 (10 kluczyk)

4. Odkrecasz kabel, (obudwę wtyczki się przekręca wtedy kabel się odkręci)

5. Odpinasz linkę od gazu przepustnicę możesz wyciągnać...

 

niżej załączam rysunek poglądowy...

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/n/s/31.png

 

Przy okazji jak już bedziesz tak deleko w rozkecaniu wymień sobie odme (odpwoietrzenie skrzyni krobowej), odma ni jak się ma do Twojego problemu, ale na przyszłość jak zamierzasz użytkowac jeszcze trochę to auto warto to zrobić koszt znikomy nie wiecej jak 15 - 20 GBP w ASO, a autko jest już troszkę leciwe, więc w krótce problem może Cię dotknąć, a tak go unikniesz... a zdjęcie przpustnicy do wymiany odmy jest nie uniknione...

 

Radzę zabepzieczać otwór za przepustnicą, po jej zdjęciu sporym kawałkiiem czystej nie kudlącej szmaty, w celu uniknięcia wpadnięcia czegokolwiek do silnika :) powodzenia w akcji, najlepiej jeszcze do tego kratę browca, bo jest z czym walczyć, szczególnie jak skusisz się na wymianę odmy :) za pierwszym razem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Skusiłęm się na wymiane odmy, linki gazu,linki asc , umycier przepustnicy, wymianae sporej ilosci czujnikow, chlodnic obu, polecialem po calosci i wymieniam wszystko co juz ma swoje latka i co w sumie chce wymienic, autko garazuje sie narazie i jest nieco w rozsypce z powodyu wszystkich wymian i braku czasu:)

Ale mam nadzieje ze jak wszystko powymieniam i skompletuje bede sie cieszyl jazda bo juz nie chce miec problemow z moja bunia, a wioem ze bmw to bmw anie inna marka i nie chce zucic tej milosci.

Pozdrawiam i dziekuje za opis i schemat BArdzo POmocny:)

Napisze jak przebiegły prace i jakie efekty,

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skusiłęm się na wymiane odmy, linki gazu,linki asc , umycier przepustnicy, wymianae sporej ilosci czujnikow, chlodnic obu, polecialem po calosci i wymieniam wszystko co juz ma swoje latka i co w sumie chce wymienic, autko garazuje sie narazie i jest nieco w rozsypce z powodyu wszystkich wymian i braku czasu:)

Ale mam nadzieje ze jak wszystko powymieniam i skompletuje bede sie cieszyl jazda bo juz nie chce miec problemow z moja bunia, a wioem ze bmw to bmw anie inna marka i nie chce zucic tej milosci.

Pozdrawiam i dziekuje za opis i schemat BArdzo POmocny:)

Napisze jak przebiegły prace i jakie efekty,

Pozdrawiam.

 

Myślę, że z chłodnicami to przesadziłeś, conajwyżej pokusił bym się o wyczyszczenie żeberek sprężonym powietrzem z zachowaniem szczególnej ostrożności... wymiane płynów w chłodnicy i ukladzie hamulcowym i odmy jak wcześniej wspominałem... do reszty urządzeń dostęp jest w miarę, więc poczekał bym aż rzeczywiscie coś padnie, chyba, że auto miało już jakieś zagrywki i tester diagnostyczny na coś wskazywał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica...no na dole była bardzo wybrzuszona..poprtzedni wlasciciel zaniedbal chlodzenie i sie oberwalo chlodnicy i glowicy...uszczelke wymienilem nadal jednak ubytek plynu byl wiec diagnoza byla na chlodnice zwlaszcza ze byla niemilosiernie "zabita" syfem i do tego widac bylo pod nia caly czas mokra plame...

kupilem behra mial byc nissen ale w sumie behr to ori jak sie nie myle wiec...poszlo :)

 

Auto czasem mialo muła....doagnoza czujnik włka rozrzadu na wydechu, falowanie obrotow- krokowy, itd etc.

Nazbieralos ie tego w sumie ale nie bede zalowal bo chce sie tym autem pocieszyc ma przyjemny silnik i milo mis ie jezdzi :)

Jedynie zastanawia sie nad kondycja sprzegla...ale diagnoza mowi ze trzeba sprawdzic i wymienic olej w skrzyni,dyfrze spr. podpore walu itd.

Roboty naprawde sporo i czasu ale jak wspomnialem szykuje je dla siebie:)

JEdynie na M pakietem sie zastanawiam bo zderzak z tylu mi nie przeszkadza ale przod chce wymienic bo odrazy dodaje wigoru autku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam linke...okazalo sie ze byla...pozaginana itp itd i ciezko chodzila i teraz juz chodzi jak maselko....wystarczylo odpiewdnio ja ulozyc nawet nie rozebraelm przepustnicy ale dziekuje za wszelka pomoc i wysilek wlozony w znalezienie punktu oparcia.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
No ja mam podobny problem na wyłaczonym silniku pedał gazu chodzi ładnie dopiero jak odpale i wcisne pedał to do 1 cm ciezko chodzi czuje sie pod noga taki mały zgrzyt i sie przebija.Jest to uciazliwe bo autem nieraz mi szarpie przez to ze tak chodzi.Próbowalem przy silniku dodawac gazu to tez czułem ze jakis opór tam jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.