Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jak w temacie, zapaliła mi się dzisiaj kontrolka akumulatora, dodam że alternator kiedyś padł potem na przełomie 1,5 roku był dwa razu naprawiany( co dało w chwili obecnej koszt nowego;/). Mam zatem zamiar już nie naprawiać tego starego za xx set złotych tylko kupić używkę na allegro i już. I tutaj zaczynają się schody:

Stary alternator spisałem numery(BOSH 80A 0 123 315 013) - elektryk niby kupił regenerowany taki sam( to ten co był dwukrotnie naprawiany)

Według tej strony:

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/523i-M52/LHD/M/1996/july/browse/engine_electrical_system/compact_alternator/

wynika że są dwie możliwe opcje 90A i 120A

według tej też:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD31&mospid=47539&btnr=12_0626&hg=12&fg=20

Zachodzi pytanie skąd w moim samochodzie była 80A, może poprzedni właściciel załadował taki? - nie wiem.

Czy ktoś z szanownych użytkowników jest w stanie powiedzieć mi jaki alternator w podobnym silniku? e39 523i 69 rok, dodam że mam LPG stag 300, VIN to Bu14393

Myślałem o używce a może o Valeo za 200zł np tu:

http://allegro.pl/bmw-e39-525-2-3i-alternator-alternatory-90a-valeo-i1247058167.html

Może ktoś pomoże, bo krew mnie zalewa ;/

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Odgrzewam.

 

Problem podobny, jedyna różnica to to, ze silnik swapowany z 2.0 na 2.8, jednak problemu z prądem do tej pory długo nie było. Altek Bosch 90A (chyba,że to za mało po zmianie motorowni, ale wyposażenia ciągle to samo). Ponoć lepiej, że nie Valeo (powtarzam zasłyszane jedynie).

 

Podobna historia, czasem nie ładuje rano, po 20 minutach jazdy, jak już systemy po kolei klękają potrafi się obudzić i nagle wsio ok. I tak potrafi być tydzień, a później znowu itd. Sporo zależy od wilgoci (obserwacja).

Altek wyjąłem, został sprawdzony w dobrym (w temacie) zakładzie - nic. Jedynie co stwierdzili z mojego opisu, to, że może regulator, ale pewności brak i gwarancji, ze na nowym będzie lepiej nikt nie da. Mogę sobie wydać te 140zł, ale czy będzie lepiej.....

 

Pytanie do szanownego grona. Czy ktokolwiek miał podobną sprawę i potrafi podać jakiś alternatywny (abstrahując od altka :) )trop bo szlag mnie trafia jak kolegę w poście powyżej i pewności zabiera do auta to dość sporo.

 

Aku na wszelki podpiąłem sobie w domku do prostownika i ma kurację, choć trasy nie trasy, wsio przeżył. Ori BMW a rok produkcji muszę odcyfrować.

 

Z góry dziękuje za jakieś rady. :cool2:

Świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia.


Komponenty poliuretanowe do aut - zainteresowany ? pisz.

Opublikowano
sciagnij sobie plastikową pokrywke z tylu alternatora i wyczysc, altek jest chlodzony powietrzem czesto zapycha sie lisciami i innym dziadostwem .

To prawda. Tak też zrobiłem. W ogóle go wyciągnąłem i trafił jeszcze na sprawdzenie do ludzi którzy robią we Wrocławiu od lat tylko alternatory. Mam nadzieje, że po dzisiejszym teście (leżał na dworze co by zasymulować warunki postoju pod chmurką :D ) jeśli zabangla, to zakładam z powrotem i zobaczymy.

 

Swoją droga, ktoś z was testował patenty typu siatka stalowa etc w dolocie na chłodzenie co by tyle barachła tam nie wpadało ?

Świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia.


Komponenty poliuretanowe do aut - zainteresowany ? pisz.

Opublikowano
zakładałem kiedyś taki post dotyczacy mojego altka.chodziło o to że prawie całyczas świeciła się kontrolka ładowania .ludzie się wypowiadali że pewnie bad alternator a ja przejechałem ponad 1300 km na tak świecacej kontrolce i nie było problemu tylko to świecenie trochę drażni ale do tej pory nie wiem co jest rady mile widziane dzięki.
Opublikowano

Za świecenie kontroli a aku odpowiadają diody, chyba 3 z 8 czy jakoś tak, nie jestem pewien czy tak jest również w tych z bmw. W każdym razie jedna mogła być padnięta i dlatego kontrolka się świeciła.

 

U siebie mierze teraz za każdym razem jak jeżdżę, testem 9 i napięcie zależnie od obciążenia (klima, radio, podgrzewanie szyb, siedzeń, światła) prąd ładowania z kompa buja się od 13 do 13,8. Postój na działającym silniku, beż żadnego obciążenia poza silnikiem samym w sobie, 14,1. Mierzone jednocześnie miernikiem, pokazuje wartości o te0,1-0,2 więcej. Albo mój miernik albo komp ciotkę obniża.

 

Ciutkę za mało imho, wiec można by rzec, że działa, jednak deko niepoprawnie. Pożyjemy zobaczymy, regulator nowy 180zł Bosch, 120zł zamiennik, altek używka od znajomego który ma górę części 170zl za którykolwiek altek czy 90 czy 150A...... Wiec może 120A załatwi sprawę a już jakoś lepsza perspektywa przy ew. regeneracji.

 

Aku mam oryginał, jednak jeszcze nie wiem jak z kodu odcyfrować datę produkcji. [jak ktoś wie to proszę, niechaj napisze]

Świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia.


Komponenty poliuretanowe do aut - zainteresowany ? pisz.

Opublikowano

Odświeżę i pozwolę uszczegółowić swój problem, może ktoś to jednak przerabiał.

 

Teraz od 4 dni jest tak, ze kontrolka ładowania świecie się tylko rano po nocnym postoju, gaśnie zależnie od temperatury chyba, ale zawsze jak auto się dogrzeje, czyli po ok. 10-15 minutach.

Napięcie z testu 9 to 11.3 i spada, po kolei wymiękają systemy, trakcja, abs, poduszki, radio, i tak mając już ledwo 9 volt nagle (3-4 razy już tak było) lekkie szarpniecie i wsio wraca do normy...... 13,8-13,9 (ciut za mało, może to wskazuje na regulator, a może objawy na diody - ciul wie).

Alternator oglądany, sprawdzany, regulator zdrowy ori Bosch (sprawności to już mało ktoś ię podejmie oceny sprawdzenia, ale szukam), szczotki si, tulejki na altku ok, nic nie wygląda źle, a mostka nie wiem jak sam sprawdzić (przewodności mierzyć ?ale które i gdzie, na zimno, na ciepło ;/) , bo jak wiemy kasę wydać nie trudno, mostek z 80 zł, regulator ori 190 zamiennik 120, tylko wolał bym nie wydać bez sensu (święta są :? ).

Stoję przed wyminą czegoś w tym altku, albo założeniu innego i oczekiwania powtórki problemu - wtedy gdzieś w budzie. I tu pytanie do grupy - czy miedzy aku a altkiem jest jeszcze jakikolwiek element który według Was mógłby w tej sytuacji, i przy opisanych objawach, robić taką borutę, że zjawisko "nie puszczania prądu" przez jakiś czas jest możliwe ? Jest po drodze jakikolwiek przekaźnik (lub cokolwiek co steruje wzbudzeniem ?)

 

Sorki za rozwleczony temat,ale staram się to jak najdokładniej opisać.

http://img573.imageshack.us/img573/4778/schematrozruchuiadowani.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

http://yfrog.com/fxschematrozruchuiadowanij

 

Prosty układ, jedynie zastanawiam się co sprawdzić rano, może układ w którym jest ASC razem z kontrolką ładowania - czy tam jest wsio si.... gdzie tu indziej szukać babola poza altkiem ofc ?

Świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia.


Komponenty poliuretanowe do aut - zainteresowany ? pisz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.