Skocz do zawartości

Jak naciągnąć hamulec ręczny???


neo32

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Tak jak w temacie, mam pytanko w jaki sposób naciągnąć hamulec ręczny w bmw 320d 2007r. ???

 

Czy jest możliwość zrobienia tego poprzez regulacje w kabinie pod osłonką ręcznego? Proszę o jakiś dobry instruktarz. Z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Tak jak w temacie, mam pytanko w jaki sposób naciągnąć hamulec ręczny w bmw 320d 2007r. ???

 

Czy jest możliwość zrobienia tego poprzez regulacje w kabinie pod osłonką ręcznego? Proszę o jakiś dobry instruktarz. Z góry dzięki :)

 

Wyraznie pyta czy jest regulacja w kabinie!!! Wiec odpowiadam gdzie wystepuje regulacja w kabinie i ze tam mozna.

Ale pewnie nie chodzi o tą regulację... bo jak kolega rozpinał sobie linki to się ręczny popsuł.. ;)

 

Pzdr

 

Nigdzie nie widze zeby w swoim poscie pisal ze rozpinal linki wiec nie wiem gdzie to wyczytales 2 wyraznie pisze ze ze chodzi o regulacje w kabinie a nie jak piszesz przy kole.

 

W ksiazce sam naprawiam do e46 jest opis dokladny sciagnij sobie i przeczytaj jest tak samo jak w e90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał syjam23 nigdzie nie było mowy o rozpinaniu linek. Właśnie czytałem już na forum ze pod mieszekiem są 2 śrubki tylko pytanie gdzie dokładnie? Zdjąłem mieszek i przypatrywałem się dokładnie temu co jest wewnątrz i nie znalazłem żadnej widocznej śrubki do regulacji. :(

Może trzeba rozebrać coś więcej? Obudowę pod podłokietnikiem ? Proszę o pomoc :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacja hamulca recznego jest w bebnach hamulcowych. Reguluje sie to śrubą poprzez otwór w tarczy hamulcowej do przykrecania felg. Ja mialem przypadek (moze jedyny) gdzie pekniete byly obie tarcze hamulcowe w miejscach bebnow do recznego. Hamulec nie trzymał gdyz szczęki rozpierały bębny hamulcowe. Niestety konieczna byla wymiana obu tarcz (które nie byly zuzyte). Temat byl opisany na naszym forum viewtopic.php?f=70&t=114229
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, ale proszę czytać ze zrozumieniem: :?

 

Czy moglby mi ktos wytłumaczyć gdzie dokładnie jest ta regulacja pod mieszkiem?

 

niektórzy twierdzą, że ręczny można naciągnąć nie tylko w bębnach hamulcowych, ale również w kabinie kierowcy.

 

Wyraznie pyta czy jest regulacja w kabinie!!! Wiec odpowiadam gdzie wystepuje regulacja w kabinie i ze tam mozna.

 

I o tej regulacji mowa. Po prostu chcę się dowiedzieć gdzie znajdują się te dwie śrubki do regulacji. Na pewno nie ma ich na wierzchu, pod mieszkiem, przynajmniej ja ich nie widzę. :mad2:

 

Proszę nie pisać ze ręczny reguluje się w bębnach, bo to już wiem.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , przegladajc TISa nie ma nic napisane o regulacji pod dzwignia hamulca , krok pierwszy zwolnic zaczep samoregulatora na dzwigni hamulca recznego , krok drugi wyregulowac szczeki hamulcowe przy kolach , krok trzeci spiac zatrzask samoregulatora pod dzwignia hamulca recznego patrz krok pierwszy.

I to wszystko .

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Kolega mechanik powiedział mi bo mam trochę słaby ręczny że jest jakaś regulacja automatyczna i teoretycznie hamulca ręcznego się nie reguluje. Powiedział też że jak regulować to tylko na bębnach.
http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy Hamulec ręczny trzyma na 2 tylne koła czy tylko na jedno ??? dziwne ale czasem jak stoję ale to może że przez nie równość z jednej strony mam bardziej schowane koło w nadkole tak jak by jedna strona trzymała ale na równym jest już ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio szukałem tej regulacji w bębnach, tak jak było napisane w instrukcji w książce "Sam naprawiam bmw", że do regulacji należy dostać się przez otwór szpilki koła tylnego, położonej w najniższym punkcie (obracając kołem otwór ma być w pozycji najniższej czyli jak byśmy postawili linie pionową przeprowadzoną przez środek tarczy/bębna czy tam koła otwór pokrył by się z dolną częścią linii). Może troszeczkę namieszałem ale myślę, że wiecie o co chodzi. Tyle że w przypadku mojego modelu bmw, tej regulacji w ogóle nie widać przez otwór szpilki. obracając tarczą dookoła, nie znalazłem żadnej śrubki do regulacji. Jedynie widoczne były dwie zapinki ze sprężynkami...

Może ktoś już regulował hamulec przy bębnach w BMW 320d 2007r ?

Czy aby dostać się do tej regulacji, nie trzeba wyjąć całej tarczy hamulcowej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Ostatnio szukałem tej regulacji w bębnach, tak jak było napisane w instrukcji w książce "Sam naprawiam bmw", że do regulacji należy dostać się przez otwór szpilki koła tylnego, położonej w najniższym punkcie (obracając kołem otwór ma być w pozycji najniższej czyli jak byśmy postawili linie pionową przeprowadzoną przez środek tarczy/bębna czy tam koła otwór pokrył by się z dolną częścią linii). Może troszeczkę namieszałem ale myślę, że wiecie o co chodzi. Tyle że w przypadku mojego modelu bmw, tej regulacji w ogóle nie widać przez otwór szpilki. obracając tarczą dookoła, nie znalazłem żadnej śrubki do regulacji. Jedynie widoczne były dwie zapinki ze sprężynkami...

Może ktoś już regulował hamulec przy bębnach w BMW 320d 2007r ?

Czy aby dostać się do tej regulacji, nie trzeba wyjąć całej tarczy hamulcowej ?

 

Witam nie trzeba nic sciagac oprocz kola a sruba do regulacji znajduje sie mniej wiecej od strony kierowcy na okolo godziny 2 a od pasazera na okolo godziny 10, przyswiec latarka w otwor po szpilce i przekrecaj pomalu tarcze a bedzie widac ta srube do regulacji, sama regulacja jest banalnie prosta ja przynajmniej robilem tak reczny w dol regulowalem do momentu az tarcza ciezko sie obracala teraz reczny trzyma na trzecim zabku.inni robia tez tak reczny na pierwszy zabek i regulacja do blokady tarczy. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tematu to kolega czykryszard opisał dobrze właśnie przed chwilą zrobiłem tak jak w opisie. Może co do godzin ustawienia na otworze to prawa strona na 11 a lewa na 1 godzinie. Z prawej strony wprowadzamy śrubokręt i przesuwamy do dołu ząbek aż uznamy, że tarcza zacznie stawiać opór, podobnie z lewej strony tylko ze przesuwany ząbek do góry . Sprawdzamy ręczny i ustawiamy tak jak nam pasuje na 2 lub 3 ząbek. Ja mam mniejwięcej na połowie ręcznego max 4 ząbek ręcznego .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.