Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Tak jak w temacie, mam pytanko w jaki sposób naciągnąć hamulec ręczny w bmw 320d 2007r. ???

 

Czy jest możliwość zrobienia tego poprzez regulacje w kabinie pod osłonką ręcznego? Proszę o jakiś dobry instruktarz. Z góry dzięki :)

Opublikowano
Przy dzwigni hamulca recznego tez jest regulacja wystarczy sciagnac mieszek i sa dwie srubki

 

 

Ale pewnie nie chodzi o tą regulację... bo jak kolega rozpinał sobie linki to się ręczny popsuł.. ;)

 

Pzdr.

Opublikowano
Witam,

 

Tak jak w temacie, mam pytanko w jaki sposób naciągnąć hamulec ręczny w bmw 320d 2007r. ???

 

Czy jest możliwość zrobienia tego poprzez regulacje w kabinie pod osłonką ręcznego? Proszę o jakiś dobry instruktarz. Z góry dzięki :)

 

Wyraznie pyta czy jest regulacja w kabinie!!! Wiec odpowiadam gdzie wystepuje regulacja w kabinie i ze tam mozna.

Ale pewnie nie chodzi o tą regulację... bo jak kolega rozpinał sobie linki to się ręczny popsuł.. ;)

 

Pzdr

 

Nigdzie nie widze zeby w swoim poscie pisal ze rozpinal linki wiec nie wiem gdzie to wyczytales 2 wyraznie pisze ze ze chodzi o regulacje w kabinie a nie jak piszesz przy kole.

 

W ksiazce sam naprawiam do e46 jest opis dokladny sciagnij sobie i przeczytaj jest tak samo jak w e90

Opublikowano

Wiesz, wyprzedzam następne pytania z cyklu.. nie działa ręczny, co robić.. :8)

 

A tą regulacją przy mieszku to sobie można... pokręcić.. nic to nie da jak jest przy bębnie rozregulowane.

 

Pzdr.

Opublikowano

Tak jak napisał syjam23 nigdzie nie było mowy o rozpinaniu linek. Właśnie czytałem już na forum ze pod mieszekiem są 2 śrubki tylko pytanie gdzie dokładnie? Zdjąłem mieszek i przypatrywałem się dokładnie temu co jest wewnątrz i nie znalazłem żadnej widocznej śrubki do regulacji. :(

Może trzeba rozebrać coś więcej? Obudowę pod podłokietnikiem ? Proszę o pomoc :x

Opublikowano
Regulacja hamulca recznego jest w bebnach hamulcowych. Reguluje sie to śrubą poprzez otwór w tarczy hamulcowej do przykrecania felg. Ja mialem przypadek (moze jedyny) gdzie pekniete byly obie tarcze hamulcowe w miejscach bebnow do recznego. Hamulec nie trzymał gdyz szczęki rozpierały bębny hamulcowe. Niestety konieczna byla wymiana obu tarcz (które nie byly zuzyte). Temat byl opisany na naszym forum viewtopic.php?f=70&t=114229
Opublikowano

Dobrze, ale proszę czytać ze zrozumieniem: :?

 

Czy moglby mi ktos wytłumaczyć gdzie dokładnie jest ta regulacja pod mieszkiem?

 

niektórzy twierdzą, że ręczny można naciągnąć nie tylko w bębnach hamulcowych, ale również w kabinie kierowcy.

 

Wyraznie pyta czy jest regulacja w kabinie!!! Wiec odpowiadam gdzie wystepuje regulacja w kabinie i ze tam mozna.

 

I o tej regulacji mowa. Po prostu chcę się dowiedzieć gdzie znajdują się te dwie śrubki do regulacji. Na pewno nie ma ich na wierzchu, pod mieszkiem, przynajmniej ja ich nie widzę. :mad2:

 

Proszę nie pisać ze ręczny reguluje się w bębnach, bo to już wiem.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Hmm, na zdjęciu nie widać śrubek, ale dzięki za pomoc.

Może zdejmę jeszcze raz tego mieszka i poszukam drugi raz tych śrubek,

ale wątpię czy w ogóle tam są... :(

Opublikowano
Odnośnie fotki to nie zrozum mnie zle. Ja nie twierdziłem, że tam jest regulacja i nie mam zamiaru zadawać Ci zagadek. Ja wymieniałem niestety tarcze i regulowałem przy bębnach ale to już wiesz.
Opublikowano

Witam , przegladajc TISa nie ma nic napisane o regulacji pod dzwignia hamulca , krok pierwszy zwolnic zaczep samoregulatora na dzwigni hamulca recznego , krok drugi wyregulowac szczeki hamulcowe przy kolach , krok trzeci spiac zatrzask samoregulatora pod dzwignia hamulca recznego patrz krok pierwszy.

I to wszystko .

Powodzenia.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega mechanik powiedział mi bo mam trochę słaby ręczny że jest jakaś regulacja automatyczna i teoretycznie hamulca ręcznego się nie reguluje. Powiedział też że jak regulować to tylko na bębnach.
http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

Ostatnio szukałem tej regulacji w bębnach, tak jak było napisane w instrukcji w książce "Sam naprawiam bmw", że do regulacji należy dostać się przez otwór szpilki koła tylnego, położonej w najniższym punkcie (obracając kołem otwór ma być w pozycji najniższej czyli jak byśmy postawili linie pionową przeprowadzoną przez środek tarczy/bębna czy tam koła otwór pokrył by się z dolną częścią linii). Może troszeczkę namieszałem ale myślę, że wiecie o co chodzi. Tyle że w przypadku mojego modelu bmw, tej regulacji w ogóle nie widać przez otwór szpilki. obracając tarczą dookoła, nie znalazłem żadnej śrubki do regulacji. Jedynie widoczne były dwie zapinki ze sprężynkami...

Może ktoś już regulował hamulec przy bębnach w BMW 320d 2007r ?

Czy aby dostać się do tej regulacji, nie trzeba wyjąć całej tarczy hamulcowej ?

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Ostatnio szukałem tej regulacji w bębnach, tak jak było napisane w instrukcji w książce "Sam naprawiam bmw", że do regulacji należy dostać się przez otwór szpilki koła tylnego, położonej w najniższym punkcie (obracając kołem otwór ma być w pozycji najniższej czyli jak byśmy postawili linie pionową przeprowadzoną przez środek tarczy/bębna czy tam koła otwór pokrył by się z dolną częścią linii). Może troszeczkę namieszałem ale myślę, że wiecie o co chodzi. Tyle że w przypadku mojego modelu bmw, tej regulacji w ogóle nie widać przez otwór szpilki. obracając tarczą dookoła, nie znalazłem żadnej śrubki do regulacji. Jedynie widoczne były dwie zapinki ze sprężynkami...

Może ktoś już regulował hamulec przy bębnach w BMW 320d 2007r ?

Czy aby dostać się do tej regulacji, nie trzeba wyjąć całej tarczy hamulcowej ?

 

Witam nie trzeba nic sciagac oprocz kola a sruba do regulacji znajduje sie mniej wiecej od strony kierowcy na okolo godziny 2 a od pasazera na okolo godziny 10, przyswiec latarka w otwor po szpilce i przekrecaj pomalu tarcze a bedzie widac ta srube do regulacji, sama regulacja jest banalnie prosta ja przynajmniej robilem tak reczny w dol regulowalem do momentu az tarcza ciezko sie obracala teraz reczny trzyma na trzecim zabku.inni robia tez tak reczny na pierwszy zabek i regulacja do blokady tarczy. pozdrawiam

Opublikowano
Co do tematu to kolega czykryszard opisał dobrze właśnie przed chwilą zrobiłem tak jak w opisie. Może co do godzin ustawienia na otworze to prawa strona na 11 a lewa na 1 godzinie. Z prawej strony wprowadzamy śrubokręt i przesuwamy do dołu ząbek aż uznamy, że tarcza zacznie stawiać opór, podobnie z lewej strony tylko ze przesuwany ząbek do góry . Sprawdzamy ręczny i ustawiamy tak jak nam pasuje na 2 lub 3 ząbek. Ja mam mniejwięcej na połowie ręcznego max 4 ząbek ręcznego .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.