Skocz do zawartości

E53 problem z napędem 4x4, swiecąca kontrolka brak DSC


ignacd

Rekomendowane odpowiedzi

kubabrzesko dzięki za dokładne wytłumaczenie problemu. Fakt że w temacie połowa postów dotyczy X3, ale co tam, temat łatwy jak diabli. Dzięki za pomoc i mam nadzieje że los Ci kiedyś wynagrodzi Twoją wyrozumiałość. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 349
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam panowie

 

moj problem jest nastepujacy swieci kontrolka 4X4 ze strzalka na zolto

zrobilem jak piszecie na forum rozebralem reduktor z silniczkiem zebatka plastykowa w idealnym stanie ,ale obrocilem zebatke o 180° profilaktycznie

i po przejechani +/- 10km wlacza sie ponownie kontrolka 4X4 i napis DSC inactife

 

i jeszcze jedno co to jest VTG ?

 

(X5 3.0D 2004)

 

moze macie jakies rozwiazanie lub co to moze byc ?

 

dzieki za wszystkie porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się podłącz do kompa. U mnie jest tak samo, zębatka ok. Po podłączeniu okazało się, że coś nie tak z czujnikiem położenia kierownicy. Muszę pojechać do lepszego specjalisty aby określił czy da się to jakoś naprawić, czy muszę kupić nowy. A może jeszcze dodatkowo siedzi jakiś czujnik ABSu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolego camel. Umnie było tak samo. Co jakiś czas pojawiała się kontrolka od 4x4 od skrzyni itp. Sprawdzany był olej wszystko w normie na kompie nic nie wykazało. Ponownie zapalila się kontrolka lecz tym razem udałem się do Serwisu BMW. Za diagnoze wzieli 35e stwierdzili, że były jakieś błędy od 4x4 ale nie poważne i że wszystko powinno być ok. Od tamtego momentu zrobiłem 10tys km i wszystko jest ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a czy z taka awaria mozna jezdzic ? musze jechac do polski i spowrotem wsumie 3000km

mozna jechac.dla swietego spokoju odlacz wtycze z silniczka reduktora.pamietaj:naped masz tylko na tylna os i brak kontroli trakcji.nie wiem czy abs dziala?trzebaby sprawdzic dla pewnosci.jesli chodzi o reduktor to nic sie nie stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jak wczesniej pisalem swieci kontrolka 4x4 zebatka w Dobrym stanie dzisiaj odlaczylem wtyczke od tego silniczka naturalnie dalej swieci 4x4 ale jak chcialem wyprzedzic auto skopyta to zebral sie elegancko i nagle [BAD] wlaczyl sie Tryb awaryjny skrzyni :( zatrzymalem sie wylaczylem silnik wlaczylem i ze skrzynia wszystko tak jak by nic sie nie stalo ? I tu moje pytanko czy dojade do polski 1500 km ? I czy jak swieci kontrolka 4x4 czy to normalne ze skrzynia wlacza sie w tryb awaryjny ? Dodam ze x5 po lifcie 2004 3.0 d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam jak wczesniej pisalem swieci kontrolka 4x4 zebatka w Dobrym stanie dzisiaj odlaczylem wtyczke od tego silniczka naturalnie dalej swieci 4x4 ale jak chcialem wyprzedzic auto skopyta to zebral sie elegancko i nagle [bAD] wlaczyl sie Tryb awaryjny skrzyni :( zatrzymalem sie wylaczylem silnik wlaczylem i ze skrzynia wszystko tak jak by nic sie nie stalo ? I tu moje pytanko czy dojade do polski 1500 km ? I czy jak swieci kontrolka 4x4 czy to normalne ze skrzynia wlacza sie w tryb awaryjny ? Dodam ze x5 po lifcie 2004 3.0 d

reduktor i skrzynia to dwie odrebne sprawy.kolega wyzej napisal co masz zrobic.wroc do nas z informacja co pokazuje inpa?inaczej spalisz sobie imie na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Otóż problem rozwiązany.

Żona pojechała do Polski na wakacje autem, gdy świeciło się to 4*4. Dojechała bez problemów.

Zgodnie z opiniami użytkowników forum, udała się do Pana Marcina we Włocławku. Przyjął ją od ręki i w ciągu około 45 min rozwiązał problem, a ja zaoszczędziłem 3500 euro.

Pierwsze pytanie było, czy jak kierownica jest prosto, to auto jedzie prosto. Teść stwierdził, że nie zwrócił uwagi, a co okazało się bardzo ważną informacją.

Po czym podłączył auto do kompa i jak to w serwisie mówili pokazał się błąd rozdzielacza w skrzyni biegów. Potem zabrał ją na rajdową przejażdżkę, bo musiał coś sprawdzić. Co się okazało.... . Oddając auto do serwisu, nie wiedziałem, że chcieli naciągnąć mnie na kase.

Pan Marcin stwierdził, że debile spieprzyli robotę. Rozkodowany układ kierowniczy, ABS, system DSC itd. Koła skierowane prosto a kierownica pokazywała odchylenie 22 stopni w prawo. Ustawił, zaprogramował czujniki przy kołach, coś tam z tym systemem DSC. Kontrolka 4*4 przestała świecić, informacja 4*4 i DSC inactive już się nie pokazało. Ostatnia próba, ruszył z kopyta na żwirowej drodze, aby sprawdzić czy prawidłowo działają ABS-y(kontrolka 4*4 mrygała, w trakcie testu i tak miało być).

Krótko mówiąc, nikomu innemu już nie oddam auta w łapska, tylko jemu.

Przyjemność ta kosztowała jedyne 100 ZŁOTYCH. A ja byłem wniebowzięty.

A tak a propos. Czytałem różne opinie o Panu Marcinie. Żona stwierdziła, że bardziej kompetentnego i jednocześnie miłego faceta w życiu nie widziała. Zero arogancji, bezczelności i tym podobne. Polecam go w 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze,że wszystko ok. Udało Ci się zrobić za małą kaskę. Ciekawe czy nie za małą :D ? I opinie żony takie pochlebne :D Sporo jest spraw w naszych autach które można rozwiązać za pomocą kompa. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam Koledzy,

temat trzech kontrolek - BMW X5 z roku 2001.

Po czytaniu forum miałem nadzieję, że problem mam z głowy. Niestety, jestem po nurkowaniu pod autem - chy nie mam opisanego wcześniej napędu.

Problem więc zostaje zapalające się trzy kontrolki. Poniżej wydruk z INPa.

Czy ktoś spotkał się z tym?

Według błędów jest to czujnik światła stopu i czujnik ciśnienia (?)

Nie chciał bym zabrnąć w ślepą uliczkę - czy to faktycznie te elementy? Jeśli tak, to o jaki czujnik ciśnienia chodzi, gdzie go szukać?

 

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 08/05/12 20:13:11

ECU: DSC57

JobStatus: OKAY

Variant: DSC57

-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

105 Bremslichtschalter Plausibilitaet

Error frequency : 252

Fahrzeuggeschwindigkeit 25.94 km/h

ASC nicht passiv geschaltet

ABS-Regelung passiv

BLS nicht betaetigt

ASC-Regelung passiv

ACB passiv

HBA passiv

ECD passiv

HDC passiv

-------------------------------------------------------------

115 Druck Sensor Einstreuung

Error frequency : 255

Fahrzeuggeschwindigkeit 2.75 km/h

ASC nicht passiv geschaltet

ABS-Regelung passiv

BLS nicht betaetigt

ASC-Regelung passiv

ACB passiv

HBA passiv

ECD passiv

HDC passiv

=============================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

No i u mnie pojawiła się na pulpicie nieproszona TRÓJCA wskażników - 4x4, ABS i hamulec ręczny.

Objawy typowe:

 

1. Tykanie przy skrzynce rozdzielczej po zgaszeniu auta.

2. Błąd o numerze 5F3A na komputerze

3. Mocniejsze niż dotychczas szarpanie podczas przyspieszania

 

Jutro jadę kupić olej do skrzynki - oryginalny w serwisie BMW

a potem spróbuję obrócić tą nieszczęsną zębatkę i przy okazji olej wymienię.

 

Najgorsze jest to, że tą zębatkę w USA można kupić za 125 dolców :)

 

http://www.odometergears.com/products/BMW/X3+%28E83-N%29+-+X5+%28E53%29+1999-2010/132

 

Tu filmik z objawami i wymianą całego sterownika:

 

 

a u nas każą nam wymieniać co najmniej sam silniczek - 2300zł :!:

a najlepiej całą skrzynkę rozdzielczą - 8000zł :duh:

 

Dam znać jak będzie po obrocie :)

 

A może ktoś wie jaki jest napęd jak sie te kontrolki świecą - czy tylko tył, czy po równo na przód i tył :?:

BMW = Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok Panowie, zębatka wymieniona :)

Zamówiłem zębatkę w USA (500zł z przesyłką) i za 4 dni była u mnie :)

 

Wyjęcie silniczka to ok 30 minut roboty na zwykłym podnośniku auta.

 

Cały zestaw po wymontowaniu:

 

http://www.voodooracing.pl/bmw/bmw1.jpg

 

Teraz zamieniamy zębatkę na nową ściągając starą z białego plastiku i zakładając nową w jej miejsce (zatrzaskuje się idealnie):

 

http://www.voodooracing.pl/bmw/bmw2.jpg

 

Potem montaż silniczka do skrzynki i jeszcze wymiana oleju w skrzynce rozdzielczej.

 

http://www.voodooracing.pl/bmw/bmw3.jpg

 

Olej kupiłem w ASO - 165zł/litr

Do skrzynki wchodzi 0,7 litra.

Z tego co czytałem na zagranicznych forach lepiej kupować oryginalny w ASO i wymieniać co 100 tys. km.

Wypuszcza się dolnym korkiem a potem najlepiej za pomocą dużej strzykawki (100ml) wlewa przez górny korek 700ml nowego oleju.

 

Całość operacji trwała 40 minut :)

 

I mam spokój na następne 150 tys. km. i radość z zaoszczędzenia co najmniej 3000zł (nowy silniczek (2400zł) + robocizna)

 

:P

BMW = Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie ale warto sobie w ten sposób pomagać :) bo można zaoszczędzić dużo nerwów, pieniędzy i czasu :8)

Szczególnie że w większości sytuacji można dużo rzeczy w prosty sposób naprawić.

BMW = Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.