Skocz do zawartości

316i pękł zbiornik wyrównawczy


grzechusk

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj sprawdziłem pewną rzecz a mianowicie temp silnika była 105-107 wentylator jeszcze sie nie krecił (później zaczął) dół chłodnicy zimny ale mówie nie o czesci dolnej tylko całkowity dół a kolanko dolnego węża przed czujnikiem temp zimne a wąż letni mhy czy tak powinno być? Górny wąż gorący ale nie napięty jak baranie jaja :D dało się go zgiąć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 182
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

z temperaturą chłodnicy i węża objawy prawidłowe - część dolna i wąż na wyjściu z chłodnicy powinny być chłodne, wąż cieplejszy im bliżej termostatu. górny gorący, oby nie spuchnięty. ja w weekend obserwowałem wskazania temp. w swoim i coś się zmieniło - mianowicie prawie non stop miałem 105 (nigdy nie przekroczył mi tej wartości), przy lekkim zwalnianiu schodził do 104, gdy całkiem puszczałem gaz spadał do 103 i w rzadkich przypadkach do 102. Jeszcze niedawno jadąc sobie spokojnie, niezależnie czy trzymałem gaz czy nie temperatura wahała się od 103-15 (o czym wcześniej pisałem).

Trochę dziwne, że do 107 u Ciebie idzie i dopiero wentylator się włącza. nie jest to jakaś tragedia, ale skoro termostat na pełne otwarcie przy 105 więć wyżej nie powinien iść. chyba że robiłeś obserwację zdrowo deptając, to może nie nadążał chłodzić aby utrzymać max 105. inna opcja to za wolno otwierający się termostat, może czyjnik...

Może masz jeszcze trochę powietrza w układzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzałem na parkingu po przejażdżce na wolnych obroatch zresztą przy jeździe 105 to standard ale zauważyłem że 107 to temp gdzie własnie dopiero zaczyna schładzać wentylator chodzi ale nie na najszybszych obroatch, wsumie dałbym temu spokój tylko nie wiem jak będzie w upalne dni w korkach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziwna sprawa odpalam auto ruszam za niedługo temp 107 C zacząłem trochę cisnąć auto 100-130 km/h temp spadła bodajże na 90 a przeważnie czy jade wolno czy szybko jest to 102-107 +-... specjalnie jechałem bez ogrzewania ostatnio jak wracałem z takiej samej jazdy na parkingu miałem 105 dzisiaj 87 :shock: włączam ogrzewanie 32C na max temp 81 wył 87...86.. czy może ktoś mi powiedzieć o co tutaj chodzi bo mi się już skończyły pomysły zawsze wydawało mi sie za duzo teraz zas za mało termostat pompa nowa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te nasze bmki sa wogole dziwne 2 tyg temu pekl mi zbiorniczek wyrownawczy a dzis zauwazylem wyciek z chlodnicy juz mnie krew zalewa co jest z tym samochodem termostat sie otwiera weze nie sa twarde a tu takie rzeczy sie dzieja,dodam ze zbiornik byl od nowosci i chlodnica tez nie byla wymieniona i znowu koszta mnie czekaja,straszna lipa z tym ukladem chlodzenia zeby bmw takie kaszany odwalala wstyd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziwna sprawa odpalam auto ruszam za niedługo temp 107 C zacząłem trochę cisnąć auto 100-130 km/h temp spadła bodajże na 90 a przeważnie czy jade wolno czy szybko jest to 102-107 +-... specjalnie jechałem bez ogrzewania ostatnio jak wracałem z takiej samej jazdy na parkingu miałem 105 dzisiaj 87 :shock: włączam ogrzewanie 32C na max temp 81 wył 87...86.. czy może ktoś mi powiedzieć o co tutaj chodzi bo mi się już skończyły pomysły zawsze wydawało mi sie za duzo teraz zas za mało termostat pompa nowa

 

A od czego jest ta wtyczka w termostacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Ciąg dalszy gotowania się moje fury.Tym razem 116c w teście 7.0 wskazówka leci w prawo.Zgasiłem,maska w górę wąż górny twardy jak skała i gorący że nie można się dotknąć.Dolny też w miare dobrze twardy i też gorący nie tak jak górny ale dość gorący.I co myślicie termostat?Bo już oprócz pompy i termostatu to wszystko było robione i sprawdzane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień termostat miałem tak samo jak ty z tym że wskazówka nie szła na czerwone, dzisiaj gdzie np było ciepło 105 +-, a z ciekawostek jechałem chwile 160 patrze a temp leci do 90 poźniej zwolniłem do 70 i wzrosła do 105, u mnie można powiedzieć czym predkosc wieksza tym temp mniejsza, jeszcze mam płyn do wymiany i oryginalny czujnik temp w dolnym wężu chłodnicy ale już teraz jestem zadowolony, prawdziwy test będzie na chorwacji mam nadzieje że nie przejade połowy trasy na lawecie :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem 116c to wyjechałem na drogę ekspresową i powietrze schłodziło mi do 102C i dopiero wróciłem i zgasiłem bo w trasie to się nie gotuje trzyma tak od 90 do 98C temperaturę a po mieście no to tak 106C-102C no a mały korek i masakra;)no dobra to po wypłacie trzeba będzie wymienić ten nieszczęsny termostat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam. Oświeżę kotleta.

Czy Grzechusk i radiomlawa uporali się z chłodzeniem?

Ja niestety wciąż jestem na polu bitwy i zaczynam przegrywać.

A więc od chyba 2 lat, po wymianie termostatu walczę z wyciekami płynu. Po wymianie pół roku szukałem wycieku - nieszczelny termostat - zrobione. po kilku miesiącach poszukiwania kolejnego wycieku - oring w łączniku węża górnego ze zbiorniczkiem - wymiana węża (najpierw ciekło i odparowywało, później już zostawał ślad). po tej naprawie dalej ubywa płynu - znowu wyciek przy termostacie - tak zleciał prawie rok, bo nie mogłem znaleźć, a że ubywało bardzo wolno nie spieszyło mi się. w końcu namierzyłem i zrobiłem. dalej ubywa ale szybciej. przy okazji wjazdu na kanał zauwazyłem że plyn leci po skrzyni, nawet jak samochód przejechał 500 m nie zagrzany, :mad2: Wyciek na łączniku z tyłu (pod filtrem kabinowym), łączenie plastikowego krućca z wężem - jak nic oring. Na obudowie dolnej silnika krople płynu, na silniku też w okolicy podstawy filtra oleju (jest tam kruciec plastikowy - luźny wąż idący do odmy był więc go dokręciłem, wytarłem i jest sucho), w okolicy sprężarki klimy też krople - jakby przez uszczelkę głowicy wyleciało - wytarłem i jest tam teraz sucho więc może przypadek. No generalnie lipa. Postanowiłem zmienić korek, kupiłem więc na próbę nowy ale nie ori. I tu zonk. wczoraj zrobiłem trasę 50 km. Temp. na teście 7 waha się od 102-105, a więc cool. zaglądam pod machę a tam co? oczywiście nachlapane na obudowie silnika, płyn wali przez zakręcony korek, wąż górny miękki jak kapcie dziadka, dolny i chłodnica zero oznak ciepła. O co kaman? Korek - lipa, chyba nie trzyma w tym wypadku ciśnienia. Niby samochód się niegrzał, ale czy krótki obieg cieczy był dla niego wystarczający do schłodzenia silnika? no jakoś wątpię żeby to było możliwe. Uszczelka pod głowicą puszcza olej, więc chyba najczarniejszy scenariusz mnie spotkał. :cry: Dziś sprawdziłem stan płynu, nie ubyło tak dużo jak myślałem potrząc na zachlapania. nawet nie pół długości międzi min a max.

Generalnie krew mnie zalewa i chyba się obrażę na beatę - a dopiero co uszczelniłem jej podstawę filtra (bo jakże, ciekł mi tamtędy olej), zrobiłem manetę z BC i kierunki infor. o otwarciu i zamknięciu, zbieżność, przewody hamulcowe i pewnie kilka rzeczy bym sobie jeszcze przypomniał). Niewdzięcznica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tych porządnych to mało. w mojej okolicy to sami hałaciarze co tylko rękę po kasę wyciagają i najlepiej jak im się palcem pokaże co mają zrobić. ale znalazłem kolesia (okazało się że nie jako rodzina), który specjalizuje się w bmw. na telefon stawia na uszczelkę - niby częsta przypadłość. ale umówimy się, podjadę i się wypowie. a reklamuje się jako zakład napraw bmw więc jest szansa.

 

PS. jak potrzę na twoją betkę z avatora, to widzę swoją :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

znowu odświerzę. może komuś przyda się.

 

chyba koniec moich kłopotów z ubytkami płynu.

przyczyna nie wyjaśniona na 100%, bo sam magik nie bardzo wiedział. generalnie zmienił korek i odpowietrzył układ po swojemu - na zimnym silniku (wg mnie to chyba był źle odpowietrzany).

jakie zmiany zauważyłem - praca silnika w przedziale temperatur jak poprzednio od 103-105, z tym że przy wolnej jeździe wskakuje na 106 (wcześniej tego nie było), częściej włącza się wentylator, przewód od termostatatu dość ciepły (wcześniej nawet po jeździe 25 km potrafił być zimny, dziwne to było, bo jakby termostatat wcale się nie otwierał). węże twardawe, elastyczne moża trochę je ugiąć, ten od termostatu też tak samo twardo jak górny - czy tak ma być? poprzednio jak magik ścisnął to stwierdził, że górny mocno był twardy, mi się wydawało że nie. po zrobieniu magik stwierdził że węże nie są tak trwarde - mi się wydaje że tak samo. co ważne zrobione ok.1000 km i nie ubyło płynu, brak wycieków.

Mam wrażenie, że wcześniej był zapowietrzony i chodził na małym obiegu, dziwne to bo się nie przegrzewał, zawsze do 105 max. może to kwestia ciśnienia w układzie i płynu, który wytrzymuje wysokie temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
w niektórych modelach lubi też siąść wentylator elektryczny, akurat w Twoim modelu niema wiska jest tylko on, nieraz jest też tak, że raz się włącza a raz nie... wali się ta elektronika przy wentylatorze...

 

Jeśli wentylator raz włącza sie a raz nie, to czy jest na to jakies lekarstwo? Czy tylko wymiana kompletnego wentylatora? Nowy oryginał jest niestety dosyć drogi...

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

 

moglby ktorys z kolegow posiadajacy 316 lub 318 czy u niego weze tez sa dosc twarde? ogolnie korek jest do 2 barow wiec takie cisnienie jakie ja mam na wezach wydaje mi sie realne.. ale jakby mogl ktos porownac. jestem po wymianie pompy i termostatu, obydwa weze cieple (gorny cieplejszy) i dosc twarde ale mozna je ugiac (nizej filmik bedzie). temperatura zawsze okolo 105 stopni.

http://www.youtube.com/watch?v=SUTWd2cK3Bw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak i na nowy i na starym termostacie wahala mi sie zawsze od 103 do 106 czasem 107 jak naprawde cieplo bylo. teraz na tym termostacie krotko jezdze bo myslalem ze on jest winowajca przecieku a jednak okazala sie pompa. wszystko odpowietrzone idealnie, przeplyw w zbiorniczku jest caly czas, na wolnych obrotach sika i zwiekszeniu obrotow rowniez (przylozylem sie do odpowietrzenia nie powiem) ale szukajac tematu o cisnieniu natrafilem na ten watek, przeczytalem go calego i postanowilem zapytac. korek jest do 2 barow wiec mi sie wydaje ze jest jak najbardziej w porzadku, w koncu to cisnienie jest niewiele mniejsze niz w moich oponach (2.2b)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.