Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

mam takie pytanie, mianowicie obszukałem troche i nic nie moge znaleśc na ten temat... więc zapytam znawców. Mianowicie czym różni sie szpera wiskotyczna od ciernej?? Która jest lepsza i wytrzymalsza???

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano

Witam

 

Szpera płytkowa ma stały stopień zasprzęglenia i wynosi on z reguły 25%. Wiesz co to oznacza dla auta i tłumaczyć tego nie muszę.

 

Szpera wiskotyczna natomiast jest nieobliczalna - może mieć nawet 100% zasprzęglenia, albo w ogóle. Jest to rozwiązanie obecne w 325ix. Taka szpera nie jest tak przewidywalna w prowadzeniu auta jak szpera płytkowa.

O rozwiazaniach technicznych poczytaj na necie.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Szpera wiskotyczna jest stosowana jako element współdziałający z centralnym mechanizmem rożnicowym (wiskotycznym lub ciernym), i generalnie nie sprawdza sie jako szpera do upalań w driftowozach. Stosuję się ja w układach 4x4.
Opublikowano
czyli mam rozumiec ze do latania bokiem lepsza bedzie szpera cierna??? A czy da sie jakoś na I rzut oka rozpoznać wiskotyczna od ciernej??
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

 

Odkopię "trochę" temat. Czy możecie rozwiązać mój problem?

 

Czy oznaczenie szpery S3,64 V820 to oznaczenie szpery ciernej czy wiskotycznej?

 

Szpera pochodzi z E30 325ix.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.