Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dzisiaj wnikliwie zaglądając po lewej stronie silnika (patrząc od przodu) zainteresował mnie brud zgromadzony na wózku silnika. Zdjąłem koło prawe przednie, kilka osłon i oczom mym ukazał się taki widok :

 

http://images50.fotosik.pl/334/a15aa16ff1c62fcbm.jpg

 

http://images43.fotosik.pl/333/5a79ef09c5c4678dm.jpg

 

http://images38.fotosik.pl/330/3b6b16274bd43eb7m.jpg

 

http://images38.fotosik.pl/330/14d99d716995f3eam.jpg

 

http://images41.fotosik.pl/329/6a900df37951086em.jpg

 

Dodam że aktualnie nie mam możliwości skorzystania z kanału. Dodatkowo mam przerwany przewód podciśnienia "z czerwonym paskiem" z lewej strony, na wysokości lewej poduszki silnika, więc zdaję sobie sprawę że system podciśnienia może działać nieprawidłowo - ale o dziwo wszystko działa wręcz jak najbardziej prawidłowo (!?).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mała aktualizacja...

Połączyłem łącznikiem zerwany wężyk z czerwonym paskiem, nic się nie zmieniło. Dodam że zauważyłem po włączeniu kluczyka na "zapłon" że coś mi syczy po środku kolektora ssącego - stawiam na sparciałą rurkę podciśnienia. Kupiłem już 6m wężyka 3,2mm chyba x7 (paliwowy, wydaje się bardziej miękki niż ori) za pare dni wymieniam całość.

Wymieniając kompletną odmę zauważyłem że nie była wymieniana od nowości :( A olej regularnie ASO wymieniało (co potwierdza wydruk z ASO) - czyżby zaniedbanie niemców ?!

 

Czy ten wyciek może być poważny? Ze zdjęć wnioskuje że to leci gdzieś z przodu lub po środku turbiny .... :( Kolektor ssący podczas czyszczenia nie wydawał się zbytnio ubrudzony.

Klapki już usunąłem, jedna miała już kręcącą się śrubkę torx mocującą klapkę.

Opublikowano
Witam. Mi to wygląda na cieknącą turbinę z racji wieku (przebiegu). Takie czasy :cool2:
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Opublikowano

Auto ma poświadczony przebieg 178 tys, z dokumentacji z ASO mam też poświadczenie wymiany turbiny na nową w 2004 r przy przebiegu 68tys - czyli turbina ma praktycznie 110 tys przebiegu... wymiana musiała być pewnie konieczna bo ASO wymieniło także katalizatory.

Nasuwa mi się podejrzenie że wskutek długiej pracy sprężarki bez sterowania - czyli niesprawnego podciśnienia - oraz jazdy na oryginalnej odmie, mogło się tam zebrać dość dużo oleju?

 

Teraz pytanie typowo teoretyczne : czy doprowadzenie podciśnienia do stanu fabrycznego POPRAWI czy POGORSZY stan cieknącej turbiny? Tzn. boję się najbardziej owego "rozbiegania" silnika :(:(:(

Opublikowano

Podciśnienie jest ważne ale jeszcze ważniejsze jest dbanie o odmę i jej wymiany. Te wycieki mogły być spowodowane zapchaną odmą. Moja co prawda przy zapchanej odmie nie wyrzucała oleju na zewnątrz tylko go pożerał i kopciła na biało. Po wymianie odmy (a raczej po trzech już wymianach) oleju nie ubywa, a i turbina ma się jeszcze dobrze choć na kieracie 267.000km :cool2: Ciekawe kiedy padnie :norty:

P.S

Co do podciśnienia to pomimo przerwanego wężyka turbina podejrzewam pracowała poprawnie, w innym wypadku auto byłoby mułowate. Łatwo sprawdzić odczytując błedy z DDE

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mała aktualizacja:

 

http://images50.fotosik.pl/345/7bad22076f1ebd86m.jpg

 

http://images44.fotosik.pl/317/6654cbe24708b161m.jpg

 

http://images48.fotosik.pl/317/c2f87c34dae221a7m.jpg

 

http://images49.fotosik.pl/345/515a16deea3bb0cam.jpg

 

Podejrzewam tu element nr 11 (względnie 10):

http://static.bmwfans.info/images/epc/MzA0MzlfcA==.png

 

Co o tym myślicie? Łatwo tą podkładkę wymienić? Czy w tym króćcu nr 10 znajduje się cały czas olej na wyłączonym silniku?

Opublikowano

U mnie było identycznie mokro, trochę oleju znikało (około 200ml na 5 tyś. km), winna była uszczelka na dolocie z odmy poz. nr. 7:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP01&mospid=47555&btnr=13_0652&hg=13&fg=20

Opublikowano
U mnie było identycznie mokro, trochę oleju znikało (około 200ml na 5 tyś. km), winna była uszczelka na dolocie z odmy poz. nr. 7:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP01&mospid=47555&btnr=13_0652&hg=13&fg=20

 

Dzieki za odp.

A musiałeś wyciągać turbinę do wymiany tych podkładek? Wymieniałeś 2 od strony turbiny czy komplet 4 z obu stron węża?

No i podkładki brałeś z ASO czy dało się kupić w sklepie?

Byłbym wdzięczny o więcej informacji :-)

Opublikowano
Ja może cos dodam z własnego doswiadczenia, podobny wyciek z turbiny i dokładnie z tej uszczelki miał mój kolega. Wydawało nam sie że to właśnie uszczelka jest do wymiany, po jakims czasie padła turbina. Sprawdz wogóle czy masz luzy na wirniku turbiny, bo moze sie okazać że tak samo bedzie u Ciebie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.