Skocz do zawartości

[E46] Wymiana poduszek silnika DIY


zielo

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem właśnie po wymianie poduszek silnika - wszystko robiłem w garażowym kanale i mam następujące pytania/refleksje:

 

1/ Zielo pisał że przy wymianie poduszki prawej przeszkadza wydech...nic takiego u mnie nie było - po prostu podniosłem silnik na wymaganą wysokość, podmieniłem poduszki i tyle - nie było żadnych przeszkód ze strony wydechu i nie trzeba było także blokować wahacza.

 

2/ Czy odpinaliście wtyczkę od sterowania turbiny (?), tą która jest bezpośrednio na górną śrubą? Przeszkadza trochę w dostępie, chociaż jej ostatecznie nie odpiąłem i dało radę.

 

 

Do lewej poduszki polecam dostęp tylko od góry - jak było napisane wcześniej - dostęp najłatwiejszy, a od dołu wcale nie jest tak łatwo ponieważ lewa łapa silnika ma wysokie burty utrudniające podejście nawet kardanem...

Pewnym problemem może być tak długa przedłużka, więc kupujemy pręt gwintowany (koszt kilku złotych w sklepie rzemieślniczym) szlifujemy piknikiem końce na kwadrat + przegub kardana + grzechotka i już śruba odkręcona...:)

 

http://img812.imageshack.us/img812/4779/prto.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Hej, właśńie jestem przed wymianą poduszek, jak długą potrzebuje przedłużkę do swobodnego odkręcenia śruby ? Dobry pomysł z tym prętem :) Poduszki kupię w Autoryzowanym serwisie BMW w Niemczech bo tutaj obecnie przebywam. Koszt jednej to ok 41 euro tej pod skrzynie ale jeszcze jutro napiszę ile dokładnie i co mamy w pudełku :) A wymienić chcę pod silnikiem i pod skrzynią aut.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam panowie :)

Jestem świeżo po wymianie poduszek Silnika i skrzyni biegów. Poduszki silnika kupiłem firmy Corteco a skrzyni biegów firmy lemforder.

Przed wymiana przy gaszeniu silnika rzucało autem, gdy silnik chodził na wolnych obrotach całe auto drżało jak stara pralka podczas wirowania. Po wymianie odpaliłem silnik i myslałem że zgasł :D

z przyzwyczajenia że musi mną trząść.Poduszka od strony Turbiny siedziała tam od nowości czyli od 98 roku.Druga od strony kierowcy była wymieniana w 2005 roku niestety jak się okazało obie były takie same.

 

http://img856.imageshack.us/img856/1392/20120214192935.th.jpg

http://img824.imageshack.us/img824/1420/20120214192917.th.jpg

 

 

Wiem że odgrzewam kotleta ale ja np przed wymiana sugerowałem się tym poradnikiem i naprawde wiem że za długo zwlekałem z ich wymiana.

Pozdrawiam i Dzięki za Poradnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jestem właśnie po wymianie poduszek silnika - wszystko robiłem w garażowym kanale i mam następujące pytania/refleksje:

 

1/ Zielo pisał że przy wymianie poduszki prawej przeszkadza wydech...nic takiego u mnie nie było - po prostu podniosłem silnik na wymaganą wysokość, podmieniłem poduszki i tyle - nie było żadnych przeszkód ze strony wydechu i nie trzeba było także blokować wahacza.

 

Jestem również po wymianie, nie wiem czy wydech przeszkadzałby mi przy podnoszeniu silnika bo cały wydech musiałem opuścić bo nie miałem manewru w lewo i prawo na grzechotkę ani klucz nasadowy żeby odkręcić nakrętkę

 

2/ Czy odpinaliście wtyczkę od sterowania turbiny (?), tą która jest bezpośrednio na górną śrubą? Przeszkadza trochę w dostępie, chociaż jej ostatecznie nie odpiąłem i dało radę.

 

 

odpina się ją normalnie, pociąga i pięknie wychodzi po co się męczyć ? a zyskuje się kolejne 2-3cm na klucz

 

 

Do lewej poduszki polecam dostęp tylko od góry - jak było napisane wcześniej - dostęp najłatwiejszy, a od dołu wcale nie jest tak łatwo ponieważ lewa łapa silnika ma wysokie burty utrudniające podejście nawet kardanem...

Pewnym problemem może być tak długa przedłużka, więc kupujemy pręt gwintowany (koszt kilku złotych w sklepie rzemieślniczym) szlifujemy piknikiem końce na kwadrat + przegub kardana + grzechotka i już śruba odkręcona...:)

 

lewa poducha to bajka, tylko przedłużka z przegubem i sekund pięć jest odkręcona,

 

co dodam że musiałem zdjąć osłony filtra kabinowego i osłony silnika żeby swobodnie wyciągnąć poduchy

 

ja miałem 2 ori, ze znakami BMW i corteco/freutenberg (lewa była zerwana i olej z niej wypływał, prawa zaczęła pękać)

kupiłem 2 też corteco/freutenberg

i różnia jest zauważalna przy odpalaniu, gaszeniu, jeździe po nierównościach na +

gdybym wiedział dużo wcześniej bym je wymienił !!!!

 

Poduszka od strony Turbiny siedziała tam od nowości czyli od 98 roku.Druga od strony kierowcy była wymieniana w 2005 roku niestety jak się okazało obie były takie same.

 

miałeś zamontowaną prawa poduszkę po stronie lewej czyli kierowcy, ponieważ tylko prawa poducha ma od góry 2 dziury

to dlatego ta jedna poducha od spodu jest jakaś zmasakrowana ? spiłowana ? bo nie pasowała jakiemuś druciarzowi po lewej stronie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Dziś wymieniłem poduchy silnika i skrzyni. Zdecydowałem się na Corteco i Lemfordera.

Z tych co miałem okazało się, że jedna była oryginalna, ale olej wyciekł i była przekoszona, a druga była przez kogoś wymieniana i założona była zwykła :(

Po wymianie odpalam auto i automatycznie pojawia się uśmiech na twarzy. Teraz to jest bajka :D Zapalanie i gaszenie jest bezszelestne !!!

 

Polecam każdemu taką wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś też wymieniłem poduszki na używane oryginalne. Efekt super. Tylko zamiast z kombinowaniem podniesienia wahacza odkrecilwm tłumik na środku w złączu i poszło wyśmienicie. Reszta wg opisu, tylko jak odkrecilem srube z góry to użyłem jeszcze przegubu. Pozdrawiam;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłożono kawałek dechy i grubej gumy. Misce nic sie nie stało.

Pod prawą poduchę trzeba było podejść jednak pod łapę silnika, be za miskę było z tej strony troszkę za nisko i poduszka nie chciała wyjść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzis zmienilem w swoim BMW poduszki pod silnikiem i skrzynia.(orginaly)

Na postoju trzeslo mi sie w samochodzie wszystk od kierownicy po fotele, przy gaszeniu trzeslo cala buda.

Po wymianie wibracje na wolnych obrotach ustapily. gasnie bardziej miekko , ale i tak rusza samochodem na boki.

Sprawdzony dwumas - jest ok. sprawdzone kolo pasowe z tlumikiem drgan- ok.

a wciaz trzesie...

Zastanawiam sie teraz czy "ten model tak ma" (moze jest tu ktos z Krakowa z kim moglbym porownac- byc moze przesadzam)

Czy moze jest jakis problem z klapkami.. Mam wrazenie ze zamykaja sie za pozno , niema totalnego odciecia powietrza i dlatego silnik probuje sie ratowac ..

A moze poprzedni wlasciciel je wyciagnal? hmmm

Znacie w Krakowie kogos kto moglby zajac sie PROFI taka przypadloscia? oczywiscie procz ASO :P

Pozdrawiam i z gory dziekuje za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Znajomy wymieniał mi uszczelkę miski, ale przypadkowo zerwał podzuchy- przy podnoszeniu silnika ponoć.

Troche pojeździłem na uszkodzonych poduszkach- strasznie było słychać takie "buczenie" czy rezonans po zwiększeniu obrotów. Poduchy kupiłem nowe firmy VAICO i okazało się że problem pozostał... wydawały się być w miare ok- były dosyć miękkie- napewno olejowe. Ale czemu dalej trzęsie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strone znam ale dzieki za polecenie

 

btw zanim napisalem sprawdzilem i prosze:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=22_0049&hg=22&fg=10

widze tu tylko jedna poduszke dlatego zapytalem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie dziś wymieniłem poduchy.Lewa to faktycznie łatwa sprawa ale prawa to już trochę pomęczenia wymaga.Mam rocznik 2005 i sterowanie elektroniczne turbiny i nieszczęsną wtyczkę która uniemożliwia ( w moim modelu nawet po odpięciu wtyczki) zastosowanie przegubu kardana. Dospawałem do klucza nasadowego płaskownik i tak odkręciłem i zamontowałem nową poduchę:) Choć wymieniłem trochę zawczasu, przy zakupie spec od bmw polecał wymianę w niedługim czasie prawej poduchy(wymieniłem dwie od razu) ale minimalnie zmniejszyły się wibracje na wolnych i może lewarkiem nie rusza podczas przyspieszania więc jeszcze bym pojeździł tym bardziej że nie widać było zużycia i obie ori bmw.

Ale udana wymiana cieszy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.