Skocz do zawartości

[3xx] uszczelka obudowy filtra oleju M52


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

Mam wyciek spod uszczelki pomiędzy obudową filtra oleju a blokiem (M52 B20)

Przeszukałem archiwum i poczytałem że to częsty dość przypadek. Doczytałem jak to wymienić, ale oprócz tego co poczytałem mam kilka pytań:

 

- uszczelka będzie ori, czy przy montażu smarować ją dodatkowo jakąś pastą czy silikonem? Jeżeli tak, to czym? Polećcie jakiś szuwaks.

- czy ktoś ostatnio zmieniał oringi przy 2 zaślepkach? W ASO nadal tego nie mają. Jak jest średnica oringów, pamięta ktoś? Kupiłbym już przed wymianą, a nie szukał w trakcie roboty... Od czego dobrać te oringi?

- jakim momentem dokręcać obudowę? W 2 manualach tego nie znalazłem. Raczej delikatnie (10-12 Nm) czy konkretnie (ze 40 Nm)?

 

Dzięki z góry, pozdr!

R6 + V4 = :)
Opublikowano

Witam

 

Wg TIS:

Śruba M8 - 22Nm

Śruba M20x1.5 - 40Nm

 

Niczym tej uszczelki już nie smaruj. Zadbaj, żeby powierzchnie były czyste i odtłuszczone. Załóż uszczelkę i dokręć.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Czy w twoim aucie te dwie duże zaślepki są odkręcane?

Wszystkie M52 jakie widziałem do tej pory mają niestety wprasowane broki na stałe.

Miałem niedawno problem u siebie bo zaczął ciec stamtąd olej.Niestety musiałem wymienić całą podstawę.

Tej uszczelki podstawy niczym nie smaruj.Dostępna jest tylko orginalna ale w dobrej cenie.

Opublikowano
Czy w twoim aucie te dwie duże zaślepki są odkręcane?

Wszystkie M52 jakie widziałem do tej pory mają niestety wprasowane broki na stałe.

Miałem niedawno problem u siebie bo zaczął ciec stamtąd olej.Niestety musiałem wymienić całą podstawę.

Tej uszczelki podstawy niczym nie smaruj.Dostępna jest tylko orginalna ale w dobrej cenie.

 

Cena jest dobra - niecałe 17 pln na Śląsku, dzisiaj odbieram uszczelkę. :)

 

Mam M52, ale jeszcze ze starym filtrem oleju - tzn taki jak w M50 (zmiana byłą od 09.1995), ale szczerze mówiąc nie oglądałem tych zaślepek jeszcze dokładnie, szykuję robotę na weekend. Z tego co widzę na realoem to uszczelka jest taka sama przez cały czas produkcji.

Obudowę mam taką:

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=CE51&mospid=47460&hg=11&fg=30

Jak zrobię, to napiszę czy mam wkręcane czy prasowane.

Dzięki za informację!

R6 + V4 = :)
Opublikowano

Skoro masz obudowę jak w M50 to broki są odkręcane.W M52 z plastikową pokrywą filtra niestety wprasowane na stałe.Obudowa pasuje od M54 na szczęście i tam są już wkręcane.Ten wyciek z broków zdarzał się dość często i jak widać fabryka zareagowała :D .

Założyłem teraz do siebie od E46 330 i po kłopocie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

odgrzewam temat, bo wyciek naprawiony. Niestety nie dałem rady sam :) Musiałem się wspomóc mechanikiem. Lało całkiem konkretnie właśnie z uszczelki podstawy filtra oleju.

 

Dla przyszłych czytaczy:

jeżeli masz M50 - masz wkręcane korki (zaślepki) + oringi które też należy wymienić.

jeżeli masz M52 ze starym filtrem oleju, jak w M50 (czyli produkcja do 09.1995) - też masz wkręcane korki (zaślepki) + oringi które też należy wymienić.

jeżeli masz M52 z nowym filtrem oleju - plastikowa pokrywka (po 09.1995) - masz zaślepki wprasowane. Jeżeli masz tam wyciek, to lepiej wymienić całą podstawę filtra oleju (tak jak pisał Aguire, można zastosować element z M54)

jeżeli masz M54 - masz wkręcane korki (zaślepki) + oringi - należy wymienić. BMW wróciło do wkręcanych zaślepek i wymiennych oringów.

 

To chyba tyle w temacie :)

R6 + V4 = :)
  • 3 lata później...
Opublikowano
Przeczytałem w wielu tematach iż, podstawę z silnika m54 można zamontować do m52 i wszystko pasuje. Wyczytałem też również, że do m52 można zamontować od m50. Oczywiście można, ale jest inne mocowanie pompy wspomagania oraz zbiorniczka na plyn wspomagania (mocowania w m50 w ogóle nie ma). Widzę, ze podstawa z m54 ma takie samo mocowania które są w m52. Jednak ta z m54 posiada 2 czujniki oleju, a m52 jeden. Czy wystarczy jak podłącze ten jeden czujnik? Kolejne pytanie, czy przewod olejowy pasuje?
Opublikowano
A co to ma do rzeczy, ze 4 letni? Nie znalazlem w innym temacie informacji na ten temat. Ktos cos moze wie w tej sprawie?
Opublikowano

Podstawa z m54 ma też jeden czujnik oleju.

 

Wysłane z mojego HUAWEI P6-U06 przy użyciu Tapatalka

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No to ja jeszcze rzucę pytanie odnośnie oringów przy silniku M52 z nowym filtrem.

Czy istnieje taka możliwość, że jak oringi (nr 5) już są trochę odkształcone i słabo trzymają, to zacznie powoli schodzić olej z głowicy?

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM31&mospid=47638&btnr=11_2201&hg=11&fg=30

Ostatnio wymieniałem olej bo już był czas i po długim postoju (parę godzin), po odpaleniu słychać szklanki. Mam wrażenie, że kontrolka również trochę później gaśnie. Może jestem trochę wyczulony, ale nie daje mi to spokoju. W komplecie z filtrem nie było tych małych oringów do wymiany, tylko duży pod pokrywę filtra.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Opublikowano

oring nr 5 tylko uszczelnia ten dekiel co się wkręca i nie spełnia takiej roli.

To jaki filtr kupiłeś, że nie było tego. ja w pudełku od manna mam podkładkę do korka spustowego i właśnie ten oring o który pytasz.

 

Jaki masz olej dokładnie? Długo masz to auto?

Opublikowano

Co do uszczelek w komplecie, to był oring pod dekiel (nr 4) i podkładka pod korek spustowy. Natomiast ja pytam o te dwa mniejsze oringi, to one są na rysunku oznaczone nr 5.

Samochód mam już 4 lata, i to jest moja druga wymiana oleju. Przedtem i teraz zalewałem Valvoline XL-III 5W-30.

Generalnie silnik chodzi super, nawet jak postoi 3-4 godz., to przy odpaleniu w zasadzie nie słychać szklanek.

Problem pojawia się przy dłuższym postoju i mniej więcej efekt jest taki jak zaraz po wymianie oleju, gdy układ i filtr nie jest całkowicie wypełniony olejem.

Silnik ma już zrobione ponad 240 tys. km, więc i możliwe, że szklanki już puszczają :(

A wszystko to przez REKINA ;-)
Opublikowano

Może trochę przesadziłem z tą wymianą, zrobiłem prawie 20000 km od ostatniej wymiany. W zasadzie to poprzednią wymianę robiłem z końcem czerwca 2012 r., więc nie całe dwa lata temu, ale mniejsza o szczegóły. Niemniej jednak jest to olej LongLife, swoją drogą zegar wymiany oleju ustawiony jest na 25000 km.

Chodziło mi jeszcze po głowie zastosowanie Ceramics-a, ale przy szklankach jeśli już puszczają, to pewnie i tak nie pomoże.

W dolnej części jest jeszcze zawór zwrotny. Przynajmniej taki temat wypatrzyłem na forach, ale w zasadzie nie wiem czy np. on może powodować ściekanie oleju z głowicy :?:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM31&mospid=47638&btnr=11_2169&hg=11&fg=15

Inna sprawa czy do niego można się dostać bez ściągania głowicy, a tego nie chciałbym robić, bo nie ma po co tego ruszać.

Zobaczę czy się to unormuje czy nie.

A wszystko to przez REKINA ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.