Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam parę dni temu zakupiłem e36 320i 92r. sedanik, chciałbym się od was jako doświadczonych właścicieli dowiedzieć, na co zwracać uwagę podczas eksplatacji tego samochodziku. Autko jest od 2006 rok w Polsce i na początku 2000 został założony gaz sekwencyjny. Proszę o wskazówki, porady itp.

 

Pozdrawiam :)

 

_______

Tytuł poprawiłem z przyczyn oczywistych ("ogólnie co i jak ;) ?" ???!!!! :duh: )

Opublikowano

Kolega nie szuka jakiegos konkretnego tematu tylko pyta ogólnie na co zwraca uwagę. Chyba wyraźnie napisał. I raczej moder nie zamknie a jak zamknie to niech przynajmniej napisze dlaczego.

 

Nie mam doswiadczenie z r6tkami ale na pewno mozesz sprawdzić czy działa ci wisckoza. To jaki mechanizm odpowiedzialny za załączanie wentylatora chłodnicy. Nie wiem czy ktos ci mówił już ża wkazówka od temp powinna być zawsze w pionie. No jezeli będzie przed połową to też nie ma się co martwić na zapas ale jest już coś nie tak. Mowa oczywiscie już po dłuższej jezdzie kiedy silnik i płyny sa rozgrzane. Sprawdz tez czy w podłodze nie masz odkrytych dziór. Chodzi o takie orginalne dziury w każdej części podwozia gdzie stawia się nogi. Sa one zaślepiane i czesto są to nieszczelne miejsca którędy dostaje się woda.

 

Moze ktoś się wypowie na temat silnika. Szkoda ze się nie odezwałeś przed zakupem auta to napewno dużo chętnych by ci opisało na co zwrócić uwagę przy zakupie.

Opublikowano
Jeżeli auto chodzi dobrze bez żadnych zgrzytów, to jedynie czego pilnuj to wymiany oleju, i najważniejsze tak jak kolega wyżej napisał pilnuj wskazówki temperatury. Sprawdź czy nie ubywa płynu , bo to jest jedna z najsłabszych części tego auta. Czasami może uciekać gdzieś lekko płyn i ludzie nie mogą znaleźć miesiącami gdzie ucieka :D Ale życzę Ci żebyś nie miał żadnych problemów z tym autem... Pozdrawiam
Opublikowano

A ja z własnego doświadczenia - do wymiany:

termostat

wiskoza (jezeli jest jeszcze oryginalna to na bank nie trzyma)

świece

wszystkie płyny i filtry

sprawdz klocki

Ja w swojej przez dwa lata tylko to zrobiłem

Opublikowano
Temperaturę trzyma idealnie na samym środku czyli tak jak powinno być... i na temp. nie ma wpływu czy dam mu troszkę ;) czy nie, trzyma elegancko równo centralnie w "pionie". Płyny na dniach wymienię. I czy to normalnie że lekko trzęsie buda jak chodzi na wolnych obrotach ... ? I czy jak trzyma mi tak temperature to czy jest git z tym wiskoz?
Opublikowano

Ogolnie to do wymiany zestaw startowy, nawet jesli cos z zestawu niejest do wymiany to lepiej zmienic dla swietego spokoju :D

Paski wielorowkowe

pompa wody na taka z metalowym wirnikiem

wisko

swiece

olej i filtr

filtr paliwa (sprawdzic pompe)

filtr powietrza

sprawdzic odme ew wymienic

skontrolowac rozrzad teznie zaszkodzi :mrgreen:

sprawdzic kompresje

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Hej koledzy , moment ! Bo niedługo rozbierze cały samochód :D .

Wg mnie , ogólnie - jeśli to Twoje pierwsze autko :

 

1. wymień oleje ,filtry - poszukaj na forum , znajdziesz...

2. wymień płyn hamulcowy - -"-

3. wymień płyn w chłodnicy /... może być przed zimą , wszystkiego na raz nie zrobisz

4. sprawdź ciśnienie w kołach / ...od tego zależy też spalanie/literki ubywają ...

5. sprawdź swoje opony /jaki mają bieżnik , ma być min. 4 mm ... , na łysych się zabijesz...

6. pooglądaj kable , przewody , rury w komorze silnikowej - jeśli gumy są zmurszałe to czeka cię wymiana ...

7. sprawdź klocki hamulcowe , bo może niewiele im potrzeba do wymiany .../jak zdejmiesz koła to popatrz na gumowe zaciski hamulcowe ...

8. gumowe zaciski hamulcowe / ważny jest stan gumy ... albo sam sprawdzasz ,albo z tym jedź do dobrego mechanika , niech popatrzy na stan gumy tych wężyków hamulcowych /...jeden kosztuje ok.25-35zł, są cztery... - to one "hamują..."

9. pooglądaj akumulator , szczególnie czy czyste są zaciski na bolcach + i - , psiknij płynem WD-4 po śrubach utrzymujących akumulator/ przyda się wtedy gdy będziesz go kiedyś chciał wyjąć ...

10. sprawdź amortyzatory/metodą "ręczną" - lepiej tak ,niż wogóle / karoseria powinna się wahnąć do 3-razy ... / a przy okazji - nie daj się nabrać na sprawdzanie metodą miernika ...- zostaniesz kiwnięty przez "pana Jasia"... /

11. sprawdź sobie zapasowe koło ..., jak wyżej...

12. sprawdź , ruszając kierownicą : lewa-prawa , powinno być sztywno ... Jak nie jest , to szukaj co to ... / pytaj na forum ...

 

 

uff

i ciesz się jazdą . Powodzenia ... :D

panta rei
Opublikowano
No dzięki postaram się to wszystko ogarnąć ;) jak ktoś ma jeszcze jakieś porady z chęcią poddam się krótkiej lekturze :)
Opublikowano

Ogólnie to nie zamknę tego tematu, ale ogólnie to autor dostaje ode mnie przemiłe ostrzeżenie na start.

Dąbasz - mógłbym ten temat spokojnie zamknąć, bo pytań tego typu jest milion, a ich twórcy wykazują się na tyle wysoką ignorancją i lenistwem, że nie chce im się korzystać z wyszukiwarki, aby odnaleźć milion odpowiedzi na swoje "pytania". Może i jest to nawet ich pierwsze auto, więc jeszcze nie wiedzą co i jak i że powinno się wymienić wszystko, o czym pisał M-Technic, ale każdy z nas przez to przechodził i jakoś większości udało się bez zakładania "ogólnie co i jak" na forum :duh:

Nie zamykam, bo jest szansa, że taki w miarę świeży temat będzie szybko wyskakiwał w wyszukiwarce dla innych opornych...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.