Skocz do zawartości

316i klekotanie po odpaleniu zimnego silnika.


stekue36

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ja miałem to samo, tylko, że w silniku M70B50. Po wypłukaniu silnika Motlu Engine Clean i zalaniu świeżego oleju Mobil, problem ustał na zawsze. Pragnę podkreślić, że efekt stukania regulatorów hydraulicznych miał miejsce zawsze po odpaleniu zimnego silnika, bez względu, czy zimą, czy latem. Podejrzewam, że masz to samo, stare złogi olejowe i olej nie dociera na czas do rozrządu, a hydroregulatory już nie są takie szczelne jak były nowe i olej po dłuższym postoju z nich schodzi. Oczywiście możesz wstawić nowe hydroregulatory. Jednakże nie wiem, czy w 1.6 masz samoregulację zaworów, czy się reguluje ręcznie, jakby co to mnie nie linczujcie, ponieważ nie mam do czynienia z takimi małymi pojemnościami. Łańcuch tłukłby się cały czas.
pozdrawiam Bartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajmy też, że w momencie odpalania silnika nie ma on jeszcze właściwego smarowania (a przynajmniej nie takiego, jak po chwili pracy gdy olej równomiernie we wszystkie zakamarki dotrze). Może to stąd to stukanie? całkiem zimny silnik, cyk, i słychać "co w trawie piszczy" zanim się nasmaruje ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajmy też, że w momencie odpalania silnika nie ma on jeszcze właściwego smarowania (a przynajmniej nie takiego, jak po chwili pracy gdy olej równomiernie we wszystkie zakamarki dotrze). Może to stąd to stukanie? całkiem zimny silnik, cyk, i słychać "co w trawie piszczy" zanim się nasmaruje ;)

czytaj zbyt niski poziom oleju lub jego ciśnienie, właśnie wtedy lubią stukać zawory bo są na samej górze silnika.

Jak silnik się rozgrzewa, olej rozrzedza wtedy dostają smarowanie i cichną.

http://mlodzi.pl/auto.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytaj zbyt niski poziom oleju lub jego ciśnienie, właśnie wtedy lubią stukać zawory bo są na samej górze silnika.

Jak silnik się rozgrzewa, olej rozrzedza wtedy dostają smarowanie i cichną.

 

To mówisz o sytuacji gdzie stuka na zimnym i po kilku minutach przestaje, bo się rozgrzeje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju jest w normie, nie ubywa ani grama.

Okazuje się, że to normalka, w każdym tak jest, w większości przynajmniej, ale przepłukanie silnika, przed wymianą oleju motulem albo liqui moly pomaga.

 

Dzięki, temat zamknięty.

bzdura,jeżeli stuka tzn. że któraś szklanka padła(z czasem bedzie coraz głośniej i dłużej).Mam ten problem w e36 i żadne cud-specyfiki nie pomogą.W Z3 nawet po dwóch tygodniach postoju mam ciszę po odpaleniu więc nie jest to normalne.

A little piece of heaven in my hands
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Koledy pozwólcie że podepnę się do tematu.

Mam 318 M43 czyli mam łańcuch. Jak odpale auto to czy zimny czy gorący słychać takie dziwne stukanie. Posłuchałem i łańcuch szumi ale auto ma przejechane prawie 230 tyś. Ale co chwilke słychać takie tykanie jakby ocierał o coś w pewnym miejscu.

Serwis mówi że łańcuch dożywotni ale to nie wygląda na jego normalną prace.

Prosze poradzcie coś................. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.