Skocz do zawartości

misioooo

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 M43B18 Touring '96 LPG Powered
  • Lokalizacja
    Wrocław
  • Zawód
    Specjalista ds. handlowych

Osiągnięcia misioooo

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Nie wiedziałem czy aby o reklamę nikt mnie nie posądzi więc nie pisałem gdzie. Kolega zgadł dobrze - PITEC w Poznaniu :) Polecam ten zakład. Ceny są na pewno nieco wyższe niż u "gazowników", ale auto zrobione elegancko.
  2. Witam. Wczoraj w nocy parkowałem i przy wyjeżdżaniu okazało się, że jakiś idiota na środku miejsc parkingowych pomontował kawałki krawężników... Pomalutku wyjeżdżałem, coś chrupło i zgrzytło... Wyrwany lewy halogen (połamane zaczepy w zderzaku i na halogenie), połamane wszystkie plastikowe osłonki (te od spodu i przy nadkolu), wyrwany i połamany tunel powietrzny ten co dmucha na tarczę hamulcową... Może ktoś podpowiedzieć jak się te elementy nazywają? Na realoem obrazek z nimi to istne puzle i nie mam pojęcia czego szukać (chcę powymieniać te połamańce wszystkie). _______ Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu. Następnym razem otrzymasz ostrzeżenie. mattiss
  3. Dziękuję za pomoc - tylną już się naumiałem obsługiwać :) Co do sprysków reflektorów... Teoretycznie, wg dokumentacji jak mam zbiornik na płyn do wycieraczek 5L to mam i spryskiwacze (ale takowych nie mam - może poprzedni właściciel coś majstrował...)... Ta przerwa programowalna u mnie coś nie działa (albo nadal coś źle robię). Trudno - da się żyć bez tego :) Dzięki raz jeszcze.
  4. Jak w temacie. Poniżej fotki z profesjonalnie założonej instalacji gazowej. Auto śmiga jak na benzynie, nie czuć różnicy w mocy. Spalanie gazu na razie wychodzi o ok 1-2L więcej niż benzyny. Oczywiście i nogę teraz mam ciut cięższą (bo taniej przecież ;P ) Butla w miejscu koła zapasowego. BORMECH, 55L brutto :) Wlew LPG pod klapką "na stałe" (odkręcam go tylko jak benzynę tankuję. Roboty sporo - ok 3 godzin to zajęło majstrom (przesunięcie w głąb wlewu benzyny, wykonanie dodatkowego wzmocnienia i wsporników). Jako, że już parktronic zaparkował w tym miejscu to i centralkę od LPG też tam umiejscowiłem. Komora silnika - poza reduktorem i filtrem fazy lotnej gazu nie widać, że mam LPG :) Listwa i wtryski skrzętnie ukryte pod kolektorem (dzięki temu węże od wtrysków do kolektora są króciutkie - czym krótsze tym lepiej) Reduktor profesjonalnie zamontowany w miejscu odpowiednim (poniżej zakrętki od zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego). Podsumowując: Reduktor Zavoli Zeta N Wtryskiwacze HANA2000 czerwone Sterownik STAG 300 PLUS (schowany w podszybiu przy komputerze benzynowym - nie widać go wogóle) Butla Bormech 55L toroidalna Cała instalacja pociągnięta na przewodach PVC Parker (gazowe oczywiście, nie wodne). Najważniejsze, na co trzeba patrzeć przy instalacji LPG: 1. Reduktor musi być poniżej nakrętki zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego. 2. Jak najkrótsze przewody gazowe (zwłaszcza od wtryskiwaczy do kolektora). 3. Odpowiednie wwiercenie się w kolektor (u mnie ściągali kolektor ssący, przy okazji uszczelkę wymieniłem pod nim) - pod kątem, jak najbliżej wtrysków benzynowych. Jak gazownik nie ściąga kolektora - to już źle wróży (ciężko wiertarką podejść + opiłki metalowe w cylindrach są możliwe!) 4. Wielozawór na butli toroidalnej ma być od strony tyłu auta (czyli trzeba nieco dłuższy przewód LPG pociągnąć do komory silnika) - jak będzie "od przodu" to przy niższym poziomie gazu w butli i depnięciu na gaz może być lipa (gaz w postaci ciekłej w zbiorniku "poleci" na jego tył i nie będzie zasilał instalacji). 5. Żadne z elementów instalacji LPG NIE MOGĄ przeszkadzać w normalnej obsłudze auta (czyli np. reduktor tak zamontowany, że blokuje nam wyciągnięcie bagnetu albo wykręcenie filtra oleju). 6. Wtryskiwacze powinny pracować w pozycji jak najbardziej zbliżonej do pionu (mają psikać gazem w dół). W ostateczności mogą być poziomo/lekko w dół. Niedopuszczalne jest ich montowanie "pod górkę" (wszystkich, nie tylko Hana). 7. Przy sterownikach STAG KONIECZNIE trzeba je dostroić podczas jazdy (sama autokalibracja na postoju nie ma szans na poprawne działanie instalacji). Tyle teraz mi do głowy przychodzi dla potomnych ;P Ja założyć instalację LPG przejechałem 200km w jedną stronę i 200km spowrotem - i nie żałuję.
  5. Coś dużo te 1.9 palą... Ja mam w 1.8i gazownię opartą na stag 300+, hana2000 czerowne, zavoli zeta N i spala ok. 1l więcej niż benzyny (trasa ~8L lpg/100km, miasto 11). Koszt instalki 3100pln. niby dużo, ale w porządnym zakładzie i bardzo porządnie zamontowana + wystrojona :) Jeździ się... normalnie, nie czuć różnicy pomiędzy noPB a LPG. Wszystko działa elegancko. Po założeniu gazowni poszedł w drobny mak króciec od chłodziwa (ten koło bloku silnika co to lubi puścić w M43B18 :) Teraz mam tam metalowy, ręcznie zrobiony przez gazowników (nie wypuścili mnie z warsztatu do czasu, aż wszystko będzie na tip top). Usterka raczej to zbieg okoliczności - tego przewodu i króćca nawet nie dotykali. Plastik po prostu ze starości był kruchy i po zwiększeniu obiegu chłodziwa nie wytrzymał ciut większego ciśnienia.
  6. Nie mam (jakbym miał to bym nie pytał ;P ) Wg instrukcji jest jak widać poniżej, ale ja chyba coś źle robię bo nie widzę różnicy w odstępach międzymachnięciowych... http://img710.imageshack.us/img710/5569/wycieraczkij.jpg
  7. No właśnie o ten I. bieg mi chodzi - da się jakoś ustawić odstęp pomiędzy machnięciami piór? Wg instrukcji trzeba załączyć bieg 1, potem 0 i potem jak dam 1 to ma być niby przerwa taka jak między 0-1 (max 25s), ale chyba coś nie działa albo ja to źle robię.
  8. Witam serdecznie. Problem mam z obsługą tylnej wycierajki w moim touringu. Daję wajchę wycieraczek "od siebie" - jak przytrzymam to psika + załącza wycieraczkę. Jak lekko ją "pacnę" to się tylko załącza bez psikania. Za to nie potrafię jej wyłączyć :oops: Może ktoś pomóc? W instrukcji jest to bardzo enigmatycznie opisane: http://img13.imageshack.us/img13/4545/wycieraczkatylnae36.jpg I może przy okazji ktoś mi opowie jak tę pracę przerywaną (dla przednich) ustawić? _______ Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu. Następnym razem otrzymasz ostrzeżenie. mattiss
  9. Gdzie jest info o "najmniejszym zalecanym rozmiarze"? Zimowe 185 są chyba zalecane, letnie 205 fabrycznie, ale w PL mamy specyficzne warunki drogowe i klimat nie taki super gorący więc nie widzę przeciwwskazań do użycia 195 na lato.
  10. Takie dwa błędy mi pokazał komputer - sonda zgłasza, że mieszanka zbyt uboga i nie da się jej już bardziej wzbogacić, przepływka pokazuje, że ma za mały przepływ powietrza... Sonda działa (napięcie na niej oscyluje w odpowiednim zakresie). Może to ten kawał gumy, którym leci powietrze za przepływką do silnika? Jakaś mikroszczelina, która zmniejsza ciśnienie na czujniku przepływu, przepływka zaczyna pompować więcej powietrza (choć wg czujnika nadal za mało) i w skutek tego mieszanka jest zbyt uboga?
  11. Zgadzam się z przedmówcą. Ja wymieniłem przedwczoraj na 195/65/R15 i jestem bardzo zadowolony. Pomimo utwardzonego i lekko obniżonego zawieszenia (HR) komfort rewelacyjnie wzrósł (co prawda poprzednie gumy to były zimówki kiepskiej jakości i stare). Mam teraz Falken ZIEX Zx912 czy jakoś tak. Trafiłem na promocję i za 700zł komplet 4 zakupiłem razem z wysyłką już :)
  12. Pamiętajmy też, że w momencie odpalania silnika nie ma on jeszcze właściwego smarowania (a przynajmniej nie takiego, jak po chwili pracy gdy olej równomiernie we wszystkie zakamarki dotrze). Może to stąd to stukanie? całkiem zimny silnik, cyk, i słychać "co w trawie piszczy" zanim się nasmaruje ;)
  13. Amortyzatory na przód zakupione - jednak Sachs (w b. dobrej cenie dostałem w hurtowni). Na razie wsadzę do tych HR co mam i zobaczymy. I tak za 3-4 miesiące będę tylne robił (dla siebie, bo amorki tył są w pełni sprawne i rześkie) to najwyżej przy okazji wtedy zmienię sprężyny (wszystkie). Jeździ mi się fajnie na tych niskich sprężynach - trzyma się drogi jak przyklejony pomimo ciulowych zimówek w jakie jeszcze auto jest obute (dziś zakładam Falkeny - ciągle mam problem z wolnym czasem). Czy te sprężyny od M-Technik będą bez problemów pasować bez wymiany innych elementów czy domowych przeróbek? Ile mogą być warte takie sprężynki HR i amorki używane do kompletu? Są w b. dobrym stanie wg mechanika (sprawdzonego i dobrego).
  14. opony zamówione - Falken ZIEX Ze 912 195/65/R15. Amortyzatory jutro kupuję - wizualnie to 2-3cm może jest obiżony więc wsadzę Bilsteina najprawdopodobniej (b4 - zwykłe). Po weekendzie wymienię i dam znać jak to współgra ze sprężynami HR, które mam.
  15. Ok, więc ciut wyższy profil opony będę szukał. Może ktoś wie jakie jest "seryjny" prześwit w e36 '96 touring? Wtedy +/- zmierzę o ile jest obniżony (na oko to powinno być nie więcej niż 40mm).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.