Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Posiadam e36 316i Compact 1,6 benzyna, i mam problem,

jak kupiłem autko świeciła się kontrolka czerwone koło w nawiasie. nie widziałem w tym większego problemu ponieważ wszystko było ok...

jakiś czas temu zauważywszy że hamulce coraz słabiej działają to je odpowietrzyłem (tydzień temu), dzisiaj odpowietrzałem je jeszcze raz i padły na AMEN! płyn nigdzie nie ucieka, żaden przewód nie jest przerwany,a ucieka gdzieś ciśnienie,... za każdym razem gdy nacisnę padał hamulca słychać jak pompuje... Padła pompa? a może servo ? jak myślicie? spotkał się już ktoś z tym?

Opublikowano

Tak, chamulce były 2 razy odpowietrzane ;]

teraz tylko pytanie czy to serwo czy pompka?

Opublikowano
Jeżeli płyn nie ucieka z układu przez jakąś nieszczelność to widzę 3 możliwości. Układ jest mocno zapowietrzony, siadły uszczelniacze na tłoku pompy, albo zatkany jest przelot między zbiorniczkiem i pompą.
Opublikowano
mechanik wsadził głowę i stwierdził że ciśnienie ucieka między pompą hamulcową, a serwem.
Opublikowano
mechanik wsadził głowę i stwierdził że ciśnienie ucieka między pompą hamulcową, a serwem.

Jeżeli by tak było to ubywałby płyn ze zbiorniczka i wlatywał do komory serwa. Ale łatwo to sprawdzić. Odkręć dwie nakrętki łączące pompę z serwem i odsuń pompę. W miejscu łączenia tych dwóch elementów nie może być śladów płynu hamulcowego.

Opublikowano

To jest objaw uszkodzonej pompy(zakładając ,że dobrze odpowietrzyłeś i nie ma wycieków płynu)

Pompę najłatwiej sprawdzić zaciskając przewody gumowe np:morsem,żeby nie było przepływu płynu

Jeśli po zaciśnięciu przewodów gumowych(najlepiej wszystkich czterech) nie twardnieje pedał hamulca przy wciskaniu ,czyli nie jest w stanie wytworzyć ciśnienia to pompa do wymiany (puszcza pomiędzy sekcjami)

Opublikowano

Wymieniłem dzisiaj pompę hamulcową, serwo i zawór zwrotny... dostałem wszystko w promocyjnej cenie ...

Hamulce się polepszyły, ale to jeszcze nie to... Dalej przy wciskaniu pedała słyszę syczenie. Czy to prawda że te układy powinno się 3-4 odpowietrzać??

Opublikowano
tak szczerze to mialem ostatnio robione hamulce tyl i wczesniej bylo wszytsko ok hamulce mialaem odpowietrzane 2 razy przy niedurzym odstepie czasowym i nadal pedał mnieknie ale nie az tak zeby wpadal w podłoge zmien fachowca albo sam z kims odpowietrz!! bo jeszcze troszke to pol samochodu zmienisz :) zamiast kupowac odpowietrz co 24h przez 5 dni to wtedy jak pedal wpadnie to nie wiem :p
Opublikowano
no raczej teraz odpowietrzę parę razy ... Ale po tej wymianie już czuć hamulec, tyle że dalej wpada w podłogę
Opublikowano

Napisz czy masz ABS,(może masz ASC)oraz z tyłu tarcze czy bębny?

Czy nadal świeci się kontrolka ?(czy ustaliłeś od czego jest,czujnik klocków?)

Czy pedał wpada i przy włączonym zapłonie i przy wyłączonym?

Jeśli masz ABS to odgłos może być z pompy.

Pompa ABS ma za zadanie regulację ciśnienia na poszczególnych kołach,więc uszkodzenie jej powoduje obniżenie ciśnienia(przy każdym wciśnięciu pedału hamulca słychać elektrozawory odgłos bzyyyy) :D

Jeśli pompa ABS-u jest uszkodzona to po wymianie pompy hamulcowej nie jesteś w stanie dobrze odpowietrzyć układu.Oczywiście może być też uszkodzony sterownik ABS-u/ASC

Opublikowano
Tak kolego sobiech211 widzę,że w opisie jest 316i 1,6 ,ale nie masz racji ,montowano również tarcze w compactach w 316i z silnikiem 1.6, a w 316i z silnikiem 1,9 montowano tylko tarcze.
Opublikowano

Rozebrałem doszczętnie hamulce z tyłu i okazało się że sprężynka samoregulatora w prawym kole była pęknięta. Potem chwila zabawy i hamulce działają już bardzo dobrze.

 

Dzięki za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.