Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam dość ciekawy problem , zawiozłem auto do mechanika z powodu braku mocy , stwierdził ze przepływomierz do wymiany , tylko że dodał iż nie jest to silnik 1.6 m43 tak jak cały czas myślałem a 1.8 m43 i teraz jak się tego upewnić? wymieniałem już raz przepływke ale z silnika 1.6 . Komp cały czas pokazuje że za bogata mieszanka

_______________

Witam. Poprawiłem tytuł! Proszę się zapoznać z formatem tytułowania wątków właściwym dla działu E36 albo następny Twój temat zamknę, a Tobie dam ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano
jak rozróżnić m40 od m43 to wiem chodzi mi o odróżnienie pojemności , pisze gdzieś może na bloku silnika jaka jest pojemność ?
Opublikowano
Po lewej stronie silnika na dole znajduje się pole numerowe z kodem silnika . Będzie 16 4E 1 M43-B16, lub 18 4E 1 M43-B18
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam szukałem dzisiaj tych numerów na silniku i jedyne co znalazłem to na głowicy od strony akumulatora takie cyfry 17 34 203 01

z drugiej strony na kadłubie pod kolektorem ssącym takie cyfry 12 47 066 i kawałek dalej 239 93

przed cyframi nabity jest znaczek bmw . Porównywałem to z numerami Vin i nie pasują

Opublikowano
A po czym Twój mechanik stwerdził żę to 1.8??Po głowicy tego napewno nie odróżnsz bo do 1.6 pasowała głowica od 1.8 więc to odpada.Jedynie szukasz oznaczenia na kadłubie silnika.Poza tym po podpięciu pod komputer wykazałoby że jest to 1.8 a nie 1.6
Opublikowano
całkowicie mnie tym zaskoczył że to 1.8 , miałem z tym silnikiem mnóstwo problemów szczególnie brak mocy , wymieniałem prawie wszystko co się dało i postanowiłem pojechać do mechanika powiedział po oględzinach i podłączeniu do kompa ze przypuszcza iż jest to 1.8 , bo ustawiał tam jakieś dawki paliwa czy jakoś tak i nie udało się tego ustawić , mówił że takie rzeczy dzieją się jak robi się swap z 1.6 na 1.8 a osprzęt zostaje z 1.6 . Ja już zgłupiałem , idę zaraz zmierzyć skok tłoka i będę wszystko wiedział
Opublikowano

zmierzyłem mniej więcej ten skok i wychodziło mi w granicach 72 mm do 74 więc myślę że jednak to jest 1.6 :)

Problem się rozwiązał . Tylko zauważyłem coś jeszcze spod akumulatora wychodzi czarny dość gruby kabel jest obcięty i zaklejony taśmą , macie coś takiego u siebie?? i jeszcze jeden kabelek koloru czerwonego odchodzi od klemy + i jest zerwany , wiecie od czego to może być??

Opublikowano

co do komputera to polecam rozebrać,zalać go izopropanolem(jest to środek do elektroniki),i miekką szczoteczką umyć.U mnie było to samo,komputer pływał,przy okazji nieco go przerobiłem(mocowanie) i teraz nic nie cieknie i jest suchutki.

Co do przewodu to wygląda na jakiś masowy,musiałbyś po przewodzie dotrzeć do odbiornika bo tak to nikt nie powie co to może być

Opublikowano
Te kable raczej nie są oryginalne. Poprzedni właściciel coś kombinował. Jak radzi kolega wyżej, będziesz musiał po kablach dojść do odbiornika.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie wie ktoś może co być przyczyną że auto odpala dopiero po naciśnięciu pedału gazu , strasznie nie równo pracuje , wymieniłem regulator ciśnienia paliwa bo auto w ogóle nie odpalało , i cały czas zalewało świece , teraz odpala tylko z dołożeniem gazu :( a tak kręcę kręcę i nic
Opublikowano
przewody powymieniałem na nowe , trochę się dzisiaj przy nim bawiłem odpaliłem go poczekałem aż się trochę rozgrzeje i odpinałem po kolei wtryski , na 3 silnik zaczął przygasać , na jednym zero reakcji , w aucie był kiedyś gaz możliwe że padł wtrysk ? i jeszcze jedno oglądałem wtryski na allegro i mam te boscha one mają na dole wtrysku taki zielony plastik , on jest potrzebny czy to jakieś zabezpieczenie , oglądałem u siebie wtryski i żaden tego nie miał , jeden z tych 4 wtysków miał w środku plastik pacząc od dołu w kształcie koniczyny w reszcie brak orientujecie się jak to powinno wyglądać?
Opublikowano
panowie szukam kogoś z okolicy kto zgodziłby się na przekładkę paru części jak cewka itp , gdyż kupowanie wszystkiego po kolei mija się z celem , nie wiem gdzie taką prośbe napisać więc pisze tu
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wracając do tematu mojego silnika , a dokładnie tej bogatej mieszanki , powymieniałem parę kolejnych rzeczy i dalej lipa :(

Wymienione zostało :

cewka + kable , pompa paliwa (nowe) , regulator ciśnienia paliwa(nowe) , oba czujniki temperatury płynu chłodzącego (nowe),

czujnik wałka rozrządu (nowy) , uszczelniony dolot a problem pozostał dalej , wykręcając świece obie środkowe są zalane paliwem , natomiast obie zewnętrzne okopcone .

Całkiem niedawno przez nie uwagę , mechanika do kolektora ssącego wpadła tulejka aluminiowa , i zablokowała zawór ssący na bodajże drugim cylindrze , tulejka została zmiażdżona , udało się ją wyciągnąć po dość mocnym naciśnięciu zaworu i wyskoczyła , pytanie czy mógł się uszkodzić zawór? czy da się to sprawdzić bez wyciągania głowicy? i ostatnie najbardziej nurtujące mnie pytanie jeżeli zawór na 3 cylindrze będzie uszkodzony i będzie puszczał paliwo , to dlaczego na drugim dzieje się to samo ?? ma ktoś jakiś pomysł ?

Opublikowano
kompresje trzeba zmierzyc i bedzie wiadomo czy zawor trzyma szczelnosc. a co do roznicy b16 i b18 to filtr powietrza byl inny. w b16 jest mniejszy i prostokatny a w b18 wiekszy kwadratowy. chociaz pozniej jakos w 98r juz i w b16 byl kwadratowy taki sam jak w b18
Opublikowano
Kolego ja bym radził tobie oddać ten samochód do porządnego elektromechanika.Mój brat miał taką sytuacje że samochód wariował,gasł itd wymieniał na własną rekę części i nic nie pomagało,wkońcu oddał do elektromechanika,znalazł przyczyne i samochód normalnie jeżdził.Jedyna kwestia to finansowa bo zapłacił kupe kasy :x pozdrawiam.
Opublikowano

jak mam jeździć po mechanikach i każdemu płacić ( zresztą już płaciłem ) to wole kupić silnik z innego bmw i go przerzucić . Jutro pomiar ciśnienia i się okaże czy warto to robić . Ale po tych perypetiach z tym bmw odeszła mi ochota na kolejne bmw :(

A co twój brat miał nie tak ?

Opublikowano

przeprowadziłem dzisiaj test ciśnienia sprężania i tka

na 1 cylindrze 14 ,5

2 - 14.5

3 - o :?: wlałem troche oleju i dalej 0 wskazówka nawet nie drgnęła

4 14,5

mierzone na zimnym silniku gdyż auto ciężko pali i nie chce ludziom z mieszkań zrobić komór gazowych :) strasznie kopci paliwem . Będę go jutro rozbierał zobaczymy co tam się stało . A co wy sądzicie o tym ? poszły pierścienie ?

Opublikowano
a jaka jest różnica midzy m43 a m 40 1.8 :?:

który motor jest leprzy? :duh:

 

M43 był montowany od 1993 r.

W M40 masz pasek rozrządu, w M43 łańcuch.

 

Lepszy jest M43.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.