Skocz do zawartości

Amortyzatory BMW 5 E34


cliber

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie, przymierzam sie do zakupu amortyzatorów do mojej Beci, no i mam problem ponieważ usłyszałem że do tego modelu mogą być dwa rodzaje.

Moje pytanie jak rozróznić te rodzaje, jak odczytac jaką mają wysokość, gdzie jest napisany na amorze numer katalogowy???

 

Dmucham na zimne bo nie chciał bym kupić amorów a potem sie okarze że są za krótkie lub za długie.

 

dziękuje i czekam na pomoc.

 

Moje BMW : e34 1989.08 sedan 2.0 i m20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już o tym pisałem, ale nie pamiętam gdzie.

 

Napiszę więc jeszcze raz.

W E34 rozróżniamy dwa rodzaje siedlisk:

1. Zwykłe łożyskowe (wyróżniają się tym, iż nakrętka od amortyzatora schowana jest w siedlisku i powinna być zakryta małym kapselkiem mocowanym tylko w środkowej części siedliska) , gdzie występowały dwa rodzaje trzpieni amortyzatora:

- krótki trzpień dł. od 40 - 55 mm, śr. M14 z zakończonym gwintem M12 (nakrętka na klucz 19)

- krótki trzpień dł. od 40 - 55 mm, śr. M14 z zakończonym gwintem M14 (nakrętka na klucz 22 lub 21)

 

2. Obrotnice (wyróżniają się tym, iż nakrętka od amortyzatora wystaje nad siedlisko i powinna być zakryta dużym kapslem mocowanym w otworze kielicha zakrywając całe siedlisko) , gdzie wystepowały dwa rodzaje trzpieni amortyzatora:

- długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr. M14 z zakończonym gwintem M12 (nakrętka na klucz 19)

- długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr. M16 z zakończonym gwintem M14 (nakrętka na klucz 22 lub 21)

 

W E32 występuje jeden typ siedlisk:

1. Obrotnica (wyróżnia się tym, iż nakrętka od amortyzatora wystaje nad siedlisko i powinna być zakryta dużym kapslem mocowanym w otworze kielicha zakrywając całe siedlisko) , gdzie wystepowały dwa rodzaje trzpieni amortyzatora:

- długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr M14 z zakończonym gwintem M12 (nakrętka na klucz 19)

- długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr. M16 z zakończonym gwintem M14 (nakrętka na klucz 22 lub 21)

 

W E34 a raczej w E32 może się zdarzyć siedlisko obrotnica starego typu lub co ja podejrzewam z przeznaczeniem do dużego motoru jak M70 , w którym występował amortyzator:

- długi trzpień dł. około 76 mm, śr. M14 z zakończonym gwintem M12 (nakrętka na klucz 19)

 

TRZPIEŃ to ten odcinek amortyzatora, który mieści się w siedlisku.

Ze względu na wielu producentów amortyzatorów,długości trzpieni podałem w pewnym zakresie.

 

Przed kupnem amortyzatorów zalecam wstępne sprawdzenie typu siedlisk w swoim samochodzie, porównanie czy z prawej strony i z lewej występuje ten sam typ, wyszukanie go w tym spisie, którego przedstawiłem i z danymi w ręku sprawdzić amorki przed odejściem od kasy.

Sama nakrętka i typ siedliska wystarczają do określenia typu amorka.

 

Zauważcie, iż dla obrotnic w E32 i E34 występują amorki o tych samych parametrach trzpieni - zaznaczam, że różnią sie one jednak pod kątem charakterystyki pracy, gdyż E32 jest cięższa i masywniejsza od E34.

 

Ja klientom oferuję amortyzatory Bilstein, ze względu na ich: parametry, konkurencyjną cenę w porównaniu z Sachs i Boge, ale przede wszystkim wytrzymałość na naszych drogach - montuje je od pięciu lat i reklamowałem do tej pory 1 sztukę. Ale wybór należy do Was.

 

Dodam jeszcze, abyście nie kupowali amorków, wyszukując ich w katalogach TYLKO pod kątem rocznika i modelu - czasem posiadamy auta w których ktoś już kiedyś wymieniał zawieszenie i nie wiadomo z jakiego modelu założył.

 

Wreszczcie zakończyłem.

Dziękuję i Powodzenia w zakupach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie.

 

Ponieważ jestem człowieczkiem lekko zapracowanym, nie mam za bardzo czasu na oglądanie mojego auta, jednak dzisiaj postanowiłem przyjrzeć sie w końcu tym moim amortyzatorom i ich mocowaniom , no i efekty jak widać:

 

Przód:

 

http://img392.imageshack.us/img392/7508/dscn11976vo.th.jpg

 

Nakrętka mocowana wewnątrz siedliska, łeb nakrętki 19mm.

 

 

Tył:

 

http://img392.imageshack.us/img392/1716/dscn11961or.th.jpg

 

Nakrętka mocowana na górze- standardowo, łeb nakrętki 17 mm.

 

Czy taki opis wystarczy Tobie zeby mi powiedziec jakie amorki są mi potrzebne, oraz podać mi wstępny kosztorys?? Jeżeli coś trzeba jeszcze to napisz ..sprawdze.

Z góry dziękuję.

 

Ps.

powiem szczrze, że bardziej interesują mnie jakieś tańsze amory gdyz nie zamieżam za długo jeżdzić tym modelem BMW i nie chce się za bardzo już w koszta ładować, jeżeli masz dostęp do tańszych amorów może sie dogadamy, ale cene za Bilsteiny też możesz mi podać + sprini tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorki Bilstein to PNE-3025, oraz można założyć PNE-3118 tylko żeby nasadka zmieściła się w siedlisku do przykręcenia nakrętki o wymiarze M14 na klucz 22. Jednakże ceny tych amorków nie różnią się między sobą i ceny to 320 - 350 zł za sztukę. Nie wiele tańsze od sachs-a, a droższe napewno od jakichś kayaba, nk, czy gabriel , których nie zakładam bo nie zamierzam toczyć dyskuty z klientami dlaczego padły i co z gwarancją.

Co do tyłu to Bilstein BNE-2006 w cenie 280 zł za sztukę. Pojawiły sie także amorki firmy MAYLE, która produkuje części do BMW od jakiegoś czasu (coś ala febi) w bardzo przystępnych cenach i amorki na tył do E34 to wydatek około 185 zł za sztukę. Do przodu narazie w ofercie mają jeden typ i to do 2,4td 2,5 3,5 w cenie 220 zł za sztukę, ale na długi trzpień.

Nie znam jeszcze sprawności tych amorków, ale zaryzykuję i zaoferuję klientom. Bilstein jest dobry, ale się ceni natomiast Mayle jest konkurencyjne pod kątem cen wszystkich elementów eksploatacyjnych, ale wytrzymałości amorków jeszcze nie znam, bo ukazały się od niedawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym Ci Sachsa polecał bo z Bildsteinem miałęm kiedyś spore problemy-tłukły się już po paru tysiacech a na shok tescie pokazywały sprawność 78% i chcieli przyjąć reklamacji. W piątek wymieniałem u siebie przody i zapłaciłem 213zł/szt. a o tyły też pytałem i kosztują 199 zł/szt. Z bildsteina przody podobnie a tyły droższe o 20 zł/szt. To oczywiście do mojego touringa z 94 roku.

 

Pozdrawiam

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorki Bilstein to PNE-3025, oraz można założyć PNE-3118 tylko żeby nasadka zmieściła się w siedlisku do przykręcenia nakrętki o wymiarze M14 na klucz 22. Jednakże ceny tych amorków nie różnią się między sobą i ceny to 320 - 350 zł za sztukę. Nie wiele tańsze od sachs-a, a droższe napewno od jakichś kayaba, nk, czy gabriel , których nie zakładam bo nie zamierzam toczyć dyskuty z klientami dlaczego padły i co z gwarancją.

Co do tyłu to Bilstein BNE-2006 w cenie 280 zł za sztukę. Pojawiły sie także amorki firmy MAYLE, która produkuje części do BMW od jakiegoś czasu (coś ala febi) w bardzo przystępnych cenach i amorki na tył do E34 to wydatek około 185 zł za sztukę. Do przodu narazie w ofercie mają jeden typ i to do 2,4td 2,5 3,5 w cenie 220 zł za sztukę, ale na długi trzpień.

Nie znam jeszcze sprawności tych amorków, ale zaryzykuję i zaoferuję klientom. Bilstein jest dobry, ale się ceni natomiast Mayle jest konkurencyjne pod kątem cen wszystkich elementów eksploatacyjnych, ale wytrzymałości amorków jeszcze nie znam, bo ukazały się od niedawna.

Części MEYLE radze omijać z daleka. Niałęm z nimi przejscia parę ładnych lat temu w moim poprzednim Mieciu. Fakt, cena przystępna, wręcz zachęcajaca ale jakosć mizerna. Klocki ham. zamiast się ścierać ścierały tercze, końcówki padały po 3000 km. Nie mam ochoty więcej pisać o tej marce.

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem e34 z poziomowaniem z przodu i z Nivo z tylu. Amortyzator jeden na przod firma BOGE, cena: 720 zl. MAskarycznie drogi. Ale zastanawialo mnie gdzie to poziomowanie. Musialem takie amorki wymienic, bo pozyczylem samochod i ktos wjechal w duza dziure i z jednego polecial olej. Troche zmienilem temat, ale moze ktos sie na tym zna, jak to jest z tym poziomowanie, bo nivo to wiem, ale z przodu powiedzieli mi w serwisie i jeszcze w sklepie BMW, ze mam poziomowanie z przodu, ale zadne kable nie szly do amorka, ani nic. SAmochod mial seryjnie sportowe oryginalne zaiweszenie, model 540 e34.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie bylo, ja juz nie mam tego auta, ale to mnie bardzo ciekawilo. Wiem, ze elektroniczna regulacja poziomu to EDC, ale tam czegos takiego nie bylo. FAk faktem, ze samochod trzymal sie drogi rewelacyjnie, ale nie wiem co bylo poziomowaniem. Tak mowili mi w dwoch serwisach i w sklepie, wiec chyba nie sciemniali. Wiem, ze te amorki byly bardzo drogie dlatego cos chyba musialy w sobie miec.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie,posiadam w E34 ,Nivo,jest mi zupełnie niepotrzebne, bo tylko żona do pracy tym autem jeżdzi.To zawieszenie jest b.sztywne i nie przyjemne,może przy wożeniu ciężarów było by lepiej,ale jak na razie myślę o wymianie na zwykłe amorki.Można?Czy ktoś to juz zrobił?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Już o tym pisałem, ale nie pamiętam gdzie.

 

Napiszę więc jeszcze raz.

W E34 rozróżniamy dwa rodzaje siedlisk:

1. Zwykłe łożyskowe (wyróżniają się tym, iż nakrętka od amortyzatora schowana jest w siedlisku i powinna być zakryta małym kapselkiem mocowanym tylko w środkowej części siedliska) , gdzie występowały dwa rodzaje trzpieni amortyzatora:

- krótki trzpień dł. od 40 - 55 mm, śr. M14 z zakończonym gwintem M12 (nakrętka na klucz 19)

- krótki trzpień dł. od 40 - 55 mm, śr. M14 z zakończonym gwintem M14 (nakrętka na klucz 22 lub 21)

 

2. Obrotnice (wyróżniają się tym, iż nakrętka od amortyzatora wystaje nad siedlisko i powinna być zakryta dużym kapslem mocowanym w otworze kielicha zakrywając całe siedlisko) , gdzie wystepowały dwa rodzaje trzpieni amortyzatora:

- długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr. M14 z zakończonym gwintem M12 (nakrętka na klucz 19)

- długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr. M16 z zakończonym gwintem M14 (nakrętka na klucz 22 lub 21)

 

W E32 występuje jeden typ siedlisk:

1. Obrotnica (wyróżnia się tym, iż nakrętka od amortyzatora wystaje nad siedlisko i powinna być zakryta dużym kapslem mocowanym w otworze kielicha zakrywając całe siedlisko) , gdzie wystepowały dwa rodzaje trzpieni amortyzatora:

- długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr M14 z zakończonym gwintem M12 (nakrętka na klucz 19)

- długi trzpień dł. od 60 - 70 mm, śr. M16 z zakończonym gwintem M14 (nakrętka na klucz 22 lub 21)

 

W E34 a raczej w E32 może się zdarzyć siedlisko obrotnica starego typu lub co ja podejrzewam z przeznaczeniem do dużego motoru jak M70 , w którym występował amortyzator:

- długi trzpień dł. około 76 mm, śr. M14 z zakończonym gwintem M12 (nakrętka na klucz 19)

 

TRZPIEŃ to ten odcinek amortyzatora, który mieści się w siedlisku.

Ze względu na wielu producentów amortyzatorów,długości trzpieni podałem w pewnym zakresie.

 

Przed kupnem amortyzatorów zalecam wstępne sprawdzenie typu siedlisk w swoim samochodzie, porównanie czy z prawej strony i z lewej występuje ten sam typ, wyszukanie go w tym spisie, którego przedstawiłem i z danymi w ręku sprawdzić amorki przed odejściem od kasy.

Sama nakrętka i typ siedliska wystarczają do określenia typu amorka.

 

Zauważcie, iż dla obrotnic w E32 i E34 występują amorki o tych samych parametrach trzpieni - zaznaczam, że różnią sie one jednak pod kątem charakterystyki pracy, gdyż E32 jest cięższa i masywniejsza od E34.

 

Ja klientom oferuję amortyzatory Bilstein, ze względu na ich: parametry, konkurencyjną cenę w porównaniu z Sachs i Boge, ale przede wszystkim wytrzymałość na naszych drogach - montuje je od pięciu lat i reklamowałem do tej pory 1 sztukę. Ale wybór należy do Was.

 

Dodam jeszcze, abyście nie kupowali amorków, wyszukując ich w katalogach TYLKO pod kątem rocznika i modelu - czasem posiadamy auta w których ktoś już kiedyś wymieniał zawieszenie i nie wiadomo z jakiego modelu założył.

 

Wreszczcie zakończyłem.

Dziękuję i Powodzenia w zakupach.

 

...powinien być?

 

 

%5B640%3A432%5Dhttp%3A//www.mojkomputer.com.pl/siecbz/images/samochod/amortyzatory/bmw/bmw1.jpg

 

http://www.mojkomputer.com.pl/siecbz/images/samochod/amortyzatory/bmw/bmw2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robertbmw, a do mojej jaki typ amorkow i czy mam obrotnice czy lozysko? Widze ze masz wiedze wiec moze byc to pomocne w przyszlosci.

Zdjecie mojego kilicha:

http://img512.imageshack.us/img512/8827/new12dt.th.jpg

Była E34 M50 2.5 24v :) czerwona

Była Lancia Lybra 2.4 jtd SW lx 2000

Jest Citroen c5 2.2 hdi 2001 exclusive

Jest E34 524 td 1991

1997 YZF 750R (4hd)- sold- nastepny sezon juz hayabusa

http://img244.echo.cx/img244/9103/podavatar6bx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest obrotnica.

Teraz sobie szybko zdejmij kapsel i sprawdź na jaki klucz jest ta nakrętka pod nim - 19 czy 22. Zebyś wiedział na przyszłośc po liście którą odnalazł mkzibi, jak sprawdzić zakupione amorki.

Dzięki mkzibi za odświeżenie tematu :D

 

Jesli więc jest obrotnica jak wyżej na zdjęciach i gwint 14 to taki amorek będzie pasował?

 

http://www.mojkomputer.com.pl/siecbz/images/samochod/amortyzatory/bmw/bmw_wym.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.