Skocz do zawartości

mkzibi

Zarejestrowani
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW X3 E83 2.0 Benzyna
  • Lokalizacja
    Gdańsk

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mkzibi

  1. Witam. Niestety dopadła mnie wymiana silnika. Najpierw wychodziło na to ze uszczelniacze, później uszczelka pod głowica, na koniec okazało się po zdjęciu głowicy, iż pomiędzy cylindrami na bloku są wżery i poza uszczelką puszcza pomiędzy cylindrami, płyn. Stąd propozycja mechanika aby wymienić silnik. Czy mogę zamiast tego trefnego N46B20 włożyć jakiś inny np. 2.5 bez większych przeróbek? Z jakich modeli szukać silnika, czy tylko z E83 czy inne tez będą pasować?
  2. Niestety po teście okazało się że poza uszczelniaczami do zrobienia jest uszczelka pod głowicą. Czy ktoś wymieniał lub wymienia aktualnie i jest w stanie powiedzieć jaki jest lub jaki powinien być koszt takiej operacji? Co poza uszczelką wejdzie w robotę? Z mojej wiedzy przy takiej wymianie w skrócie do wykonania jest: W dużym mieście obróbka kompleksowa głowicy 6 cylindrów ok 500 zł Uszczelka głowicy + planowanie + uszczelniacze Uszczelka pokrywy zaworów kompletna Jest jeszcze kilka uszczelek jakie należało by wymienić : pod kolektor ssący,wydechowy,pokrywy rozrządu, vanosa 10 litrów płynu chłodniczego 6,5 litra oleju + wkład filtra Śruby głowicy Robocizna Ewentualnie rozrząd lub część rozrządu (ślizgacze). Czy coś jeszcze?
  3. Masło pod korkiem nie zawsze oznacza uszczelkę ale ja kupiłem test i przetestowałem. Niestety wygląda na to ze uszczelka do wymiany. Na zdjęciach widać ze płyn przybiera jasny niebiesko zielony kolor. https://drive.google.com/drive/folders/1cpjmOlyqaUQbFKXFiKJqCalwfLroiLiX?usp=sharing Poza tym z rury idzie para, biały dym. Płynu ubywa ok. pomiędzy min mac na 100 - 150 km. Czy ktoś może po tym teście i zdjęciach potwierdzić ze uszczelka do wymiany? Co przy okazji zrobić jak będzie uszczelka wymieniana?
  4. Mam X3 z silnikiem N46 2.0 benzyna. Wygląda na to że uszczelniacze zaworowe są do wymiany. Kopci, bierze olej. Czy może ktoś polecić w Trójmieście i okolicach warsztat który zna te auta. Robił ktoś może kiedyś taka naprawę? jaki koszt orientacyjny? Co przy okazji warto zrobić?
  5. A jaki płyn lać. Jak dobieram płyn to mam dwie opcje: 1. Układ sterowania kierownicy z AFS/ARS (pokrywa HF C) 2. Układ wspomagania kierownicy, osobny układ (pokrywa ATF) która wybrać? Na zbiorniczku mam zieloną pokrywę z napisem: CHF 11 S ONLY. Czy w takim razie opcja 1?
  6. Witam. Walczę ze swoim N46 w X3. U mnie błędów więcej. Sprawdzam po kolei. Dam opis jak się to skończyło. ============1============== 2D05 Raw code: 2D05 ECU: 12 Status: Test jest blokowany przez inne DTC Cyfrowy sterownik silnika: nastawnik klapy zamykającej ============2============== 2CA2 x 2 Raw code: 2CA2 ECU: 12 Status: Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy SONDA PRZED KATALIZATOREM Cyfrowy sterownik silnika: Podgrzewanie sondy lambda przed katalizatorem 1 ============3============== 2CF8 Raw code: 2CF8 ECU: 12 Status: Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy Cyfrowy sterownik silnika: Potencjometr przepustnicy Sprawdzić kostkę przepustnicy oraz DME ============4============== 2D07 Raw code: 2D07 ECU: 12 Status: Test jest blokowany przez inne DTC Cyfrowy sterownik silnika: Potencjometr przepustnicy przepustnica siłownik Sprawdzić kostkę przepustnicy oraz DME ============5============== P1100 x 2 Raw code: 1100 ECU: 12 Status: Potwierdzona OBDII: MAF Sensor Intermittent/Check of all OBDII Systems Not Complete BMW: MAF Sensor Input Too High Przepływomierz Wymienić filtr i wyczyścić przepływomierz. ============6============== P110D Raw code: 110D ECU: 12 Status: Potwierdzona OBDII: Throttle Position Sensor A and B Circuit Range/Performance Bank 1 Potencjometr przepustnicy A/B - usterka zakresu / działania ============2============== 29FE Raw code: 29FE ECU: 12 Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Zweryfikowana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy Wtryskiwacz, cylinder 1, włączanie: Strona wysokiego napięcia; zwarcie do masy ============3============== P0491 Raw code: 0491 ECU: 12 Status: Oczekująca OBDII: Secondary air injection (AIR) system, bank 1 - malfunction BMW: Secondary Air Injection System Insufficient Flow Cyfrowy sterownik silnika: układ powietrza wtórnego
  7. Tak wiem ze słaby silnik i pali ale właśnie wolałem bo żona jeździ na odcinku 2-3 km dziennie. Z dieslem też by były kłopoty przy takiej trasie. Pewnie spalanie nizsze ale rpzy cenach ropa-benzyna wychodzi prawie na to samo.
  8. Taki temat. Auto jak w temacie. Ubywa płynu chłodniczego ale tylko wtedy jak ustawie te pokrętło z niebiesko czerwonymi kropkami na czerwone kropki. Pokrętło nad radiem i nawiewami. Jak jest niebieskich to jest ok. Poza tym mam masło pod korkiem i bierze trochę oleju. CZY to norma w tych silnikach jak w benzynowkach VW czy szykować jakiś remont.
  9. mkzibi

    BMW X3 E83 2.0i xDrive

    Poszukuję wszelkich informacji na temat tego modelu. Na forum i w sieci jest mnóstwo informacji ale o 2.0D i innych silnikach ale nie o tym. Nie mogę znaleźć nawet prostych tematów typu wymiana filtra powietrza, paliwa itp. Chciałem wymienić filtr powietrza i nie wiem jak to rozebrać żeby nic nie połamać. Mam silnik jak na zdjęciu. https://drive.google.com/file/d/1psX_GMGicZEqEUvb75tIpg9Ih0lxF7mu/view?usp=sharing Może ktoś podpowie: 1. Jak to zdjąć i dostać się do filtra powietrza? 2. Co to jest? 3. Jak wymienić filtr paliwa i i gdzie on jest? 4. Jak wymienić filtr kabinowy?
  10. mkzibi

    Termostat E83 2.0i

    Witam. Trochę nie na temat. Mam też 2.0i i nie mogę znaleźć informacji jak wymienić filtr powietrza. Jak zdjąć tą cała obudowę. O dieslu informacji pełno o benzynie nic nie ma. Raz że chce wymienić filtr a dwa ze chcę dostać się do żarówek. Możesz coś podpowiedzieć?
  11. Czy jest ktoś w stanie pomóc? Nic nie moge znaleźć na temat silnika 2.0 benzyna. Cały czas wyszukuje 2.0 diesel.
  12. A możesz podpowiedzieć jak zdjąć ta pokrywę gdzie jest filtr powietrza. Nie chce nic połamać. Co do filtra paliwa to widziałem gdzieś na filmach youtube że filtr jest pod spodem auta.
  13. Nie gniewam się ale dla silnika 2.0i wiadomości jest bardzo mało. Poza tym gdzie spryskiwacz, wspomaganie, hamulec i olej to wiem ale z filtrem powietrza, paliwa pod tymi osłonami to wcale już nie takie oczywiste. Nie wiem również jak rozpoznać czy mam silnik bez technologii valvetronic bo samochód jest z pograniczna 2008 i 2009 i niektóre katalogi pokazują ze to już ma ten system a inne że nie. Jeśli masz jakiś materiał na temat tego silnika to poproszę o linka bo przeszukałem i w większości są diesle.
  14. Czy ktoś kto ma ten silnik, może podpowiedzieć co gdzie się znajduje w tym silniku? Wlewy płynów. filtry itp? Po lewej stronie mam taki pojemnik plastikowy co to jest? Gdzie jest filtr powietrza?
  15. Witam ponownie na forum. Miałem X3 2.0 B ale później sprzedałem. Dziś znowu mam X3 ale 2.0B rocznik 2008. Proszę o podpowiedź. Co na starcie sprawdzić i wymienić? Mając zawsze takie auta Suvy lub terenowe to lecę zawsze według listy: 1. Olej Silnik z filtrami 2. Wszystkie filtry powietrza, paliwa, kabinowy 3. Oleje Most przód, tył, rozdzielcza. Co o tym myślicie. Na pewno zrobię olej i adaptację xdrive. Kiedyś opisałem to w wątku - https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=86&t=365351 dla wersji 2.0D. Czy tu będzie podobnie? Z xdrive wydaje mi się ze na 2 biegu na zakrętach coś czasami poszarpuje ale jest to tak mało widoczne że jak się nie skupię to nie czuję. Chyba więc warto olej wyminieć. Moze będzie ok. Pozdrawiam i czekam na opinie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.