Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej...

 

 

Mam taki sam problem. Wymieniłem komplet sprzęgła - nówka Sachs, dwumas w porządku a jak ruszam delikatnie, albo np powolutku podjeżdzam na miejsce parkowania na półsprzęgle to tak dziwnie szarpie i słychać stukanie...

Macie jakieś pomysły???

 

Pozdrawiam

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Ja mam to samo po wymianie kompletu sprzęgła też Sachs, dwumasu nie mam wiec odpada. U mnie bjawia się jeszcze tym że po przejechaniu kilku kilometrów problem znika az do wystygniecia samochodu, no i nie zawsze problem sie objawia.
Opublikowano
Szarpanie sprzęgła i zmiana sposobu szarpania pod wpływem zmian temperatury to wina nieprawidłowo działającego docisku. Może oboje trafiliście na jakąś wadliwą partię. Wpadki zdarzają się nawet najlepszym producentom.
Opublikowano

witaj Kolego....

 

Szarpanie wystepuje bez względu na to czy silnik zimny czy ciepły.

 

zastanwiam sie czy to nie jest wina wysprzeglnika?

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
zastanwiam sie czy to nie jest wina wysprzeglnika?

 

To nie wysprzęglik. Wina leży gdzieś w elementach przenoszących napęd. W przypadkach z którymi się spotkałem zawsze pomagała wymiana docisku, ale szarpanie może być spowodowane również wadliwą tarczą i kołem zamachowym-kołem dwumasowym.

Opublikowano

hmmm... wymieniałem Kolego sprzęgło samodzielnie... zwróciłem uwage na koło dwumasowe - było w porządku. Tarczę wycentrowałem specjalnym przyrządem, wymieniłem również to małe łożysko w kole dwumasowym. Wszystko zrobiłem zgodnie ze sztuką...

Czytałem gdzieś że jesli jest niesprawny wysprzęglnik lub zapowietrza się to też moze się tak objawiać... jak jest naprawdę - nie wiem.

Nie chce mi się drugi raz rozgrzebywać tego bo roboty jest co niemiara.....

 

 

Postanowiłem uściślić problem.

Otóż sprawdziłem że jak lekko odpuszczam sprzęgło - tak ze auto tylko, tylko.. się toczy - problemu nie ma. Wszystko robię bez gazu.

Szarpanie następuje dopiero gdy jeszcze troszkę odpuszczę pedał sprzęgła i wtedy zaczyna się szarpanie. Wygląda to tak jakby rytmicznie coś uderzało. Albo jakby w jednym miejscu koła zamachowego tarcza sprzęgła zaczynała brać więcej a w innym nie.

 

Byłem u mechanika - powiedział że najprawdopodobnie dwumasa do wymiany. mówił że gdyby tarcza sprzęgłą była zwichrowana to nie wrzuciłbym wstecznego bo nie jest synchronizowany.

 

Co Koledzy o tym myslicie?

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

Myżle, że mechanik ma troche racji Dwumas może być do wymiany ale z tym synchronizowaniem to pojechal :D

Jeżdziłem KRAZEM gdzie zaden bieg nie jest synchronizowany :mrgreen: Inna technika zmiany biegu ale przy wrzucaniu na postoju wyglada to identycznie jak w każdym innym aucie :D

 

Osobiście stawiam na dwumas potem docisk ale skoro to nowka to bym poczekałbym z robieniem, w aucie ojca (530i) sprzegło slizgało przez 1tys km myslelismy ze albo zle zalozylem albo walniete ale przestalo slizgac/szarpac i jest oki (tez sachs)

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
W BMW Wsteczny jest synchronizowany. Widać że ten mechanik nie ma dużego doświadczenia z BMW. Ale sprzęgło działa tak samo niezależnie od marki, więc może mieć rację.
Opublikowano
W BMW Wsteczny jest synchronizowany. Widać że ten mechanik nie ma dużego doświadczenia z BMW. Ale sprzęgło działa tak samo niezależnie od marki, więc może mieć rację.

 

Serio wsteczny ma synchronizacje???

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi...

Cóż- chyba jeszcze podjadę do jakiegoś innego mechanika żeby ocenił.

Ja na tym sprzęgle zrobiłem już ok 5tys km - więc myślę że do tej pory już by się ułożyło.

Może faktycznie też być docisk - ale kurcze nówka był.

 

PS. Jak dodam troszkę gazu przy ruszaniu problem znika.

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Kolego sprawdź czy nie masz luzów na wyjściu ze skrzyni ale podejrzewam że jest i przez to szarpie
Opublikowano

No niby nigdy, ale w Mazdzie 626 też mi nigdy nie zgrzytnał a tam nie ma synchronizacji :D

Ale skoro jest to jest :cool2: Dopóki jeść nie woła to mi nie przeszkadza :lol:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

ok sprawdze przy okazji ten luz na wyjsciu ze skrzyni, ale podejrzewam że to raczej nie to.

 

A poduchy pod silnikiem nie dawały by takich objawów???

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano
Sprawdź też pod skrzynią. Jeżeli są zerwane to trzeba wymienić. A czy była ich wina, to się wtedy okaże.
Opublikowano

poduszki pod skrzynią są ok na 100% - wymienione były na te z poliuretanu.

 

znalazłem w sieci takie opisy:

 

Szarpanie przy zwalnianiu pedału sprzęgła.

-Olej na okładzinie tarczy sprzęgła.

-Uszkodzone lub poluzowane zawieszenia silnika lub skrzyni biegów.

-Zespoły te drgają lekko przy zwalnianiu sprzęgła.

-Zużyte wielowypusty piasty tarczy sprzęgła.

-Odkształcona tarcza dociskowa lub koło zamachowe.

-Utwardzone lub odkszałcone powierzchnie tarczy sprzęgła.

 

Sprzęgło szarpie

-Uszkodzony docisk sprzęgła.

-Zwichrowana tarcza dociskowa.

-Tarcza sprzęgła ma bicie

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

Witam,

 

w sobotę wlazłem pod auto i wyciągnałem wysprzęglnik. Jak wciskałem tłoczek do środka słychać było syczenie. Odpowietrzyłem i jest dużo lepiej- ale mam wrażenie że się znowu powoli zapowietrza.

 

Zamawiam nowy i dam znać czy po wymianie objawy ustąpią.

 

Poduszek pod silnikiem nie chciało mi się już sprawdzać bo po ulewach mam wodę w kanale:/

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

ok. sam jestem ciekaw. zamówiłem juz siłownik febi i czekam na dostawe.

Jak zrobie dam znać. Być moze faktycznie jest wina po jego stronie bo jak już pisałem po odpowietrzeniu starego jest o niebo lepiej. Ponadto widzę że jest już styrany zyciem i starsznie się ten palec kiwa na boki.

Pozdr

Sprzedam felgi aluminiowe 15"
Opublikowano

Widze,ze koledzy maja ten sam objaw...

jakis tydzien temu zmienilem sprzegło na Sachsa( kompletne ) i tez mam ten sam problem z szarpaniem...zwlaszcza na wstecznym...

wiec,czekam na wieści odnosnie wymiany wysprzęglika...chociaz ja w sumie nie mam juz pomyslow..moze ten typ tak ma?? :wink:

Opublikowano

Witam

Również niedawno wymieniłem sprzęgło kompletne na LUK-a i ten sam problem :mad2: z tym że w moim przypadku gdy wysprzęglik był wyciagniety sprzęgło zostało wciśnięte i bolec wyskoczył z wysprzęglika.

Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
Opublikowano
Witam

Również niedawno wymieniłem sprzęgło kompletne na LUK-a i ten sam problem :mad2: z tym że w moim przypadku gdy wysprzęglik był wyciagniety sprzęgło zostało wciśnięte i bolec wyskoczył z wysprzęglika.

 

Ja zrobiłem dokładnie to samo :P

Zapomniałem zamontować wysprzęglika i chcąc przetestować czy biegi "dobrze chodzą" wcisnąłem sprzęgło.

Tłoczek wyskoczył, mało kumpla w kanale nie zabiło :P

Szybko to zmontowaliśmy ale pewnie jakiś defekt pozostał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.