Skocz do zawartości

316i Paskudnie duże spalanie


asevenx

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, całkiem nie dawno zgłaszałem się do Was z walniętą chłodnica i paroma innymi problemami. Dzięki Wam jeden problem zniknął aaale pojawił się kolejny który zapewne pociągnie koszta.

A mianowicie auto zaczęło fatalnie dużo palić, przypominam że jest to silnik 1,6. Wlałem 15 litrów paliwa zrobiłem niecałe 40 km wskaźnik spadł do połowy pomarańczowej strefy, mało tego za 100zł gazu zrobiłem 200km. Byłem z tym u mechanika, stwierdził że to wina gazu który trzeba wyregulować. Ale skoro wina gazu, to czemu benzyny pali też dużo? Inny mechanik stwierdził ze najpierw muszę rozwiązac problem z benzyna wtedy gaz sam się ustatkuje. Chłopaki pomóżcie, bo koszta jakie poniosłem już przekroczyły zasób mojego portfela z auta za 6 tys zrobiło mi się auto za 10k ;/ Ale zrobię go bylebym nie musiał wymieniać wszystkiego w koło. Panowie, i jeszcze jedno małe pytanie. Gdy auto puszczam na bieg jałowy to słysze prace czegoś... podobnego jakby pompa tzn chodzi to głosnio jak jakiś zapchany odkurzacz co to może być ?

____________

Poprawiłem tytuł! Proszę się zapoznać z formatem tytułowania wątków i przestrzegać! Zachęcam do lektury regulaminu. Następnym razem będzie ostrzeżenie! mattiss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeden i drugi mechanik może mieć rację. Żeby sprawdzić który, wystarczy żebyś zrobił reset komputera. Instrukcję znajdziesz na forum. Potem zrób adaptację, a potem zrób ok 100km tylko na benzynie. Jeżeli spalanie się unormuje to winna jest instalacja LPG, jeżeli dalej będzie wysokie to przyczyna leży w którymś czujniku silnika. Może być czujnik temperatury, może być sonda lambda. Można też pójść krótszą drogą i od razu podpiąć auto pod komputer.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest coś takiego jak autoadaptacja czyli jeśli wina leży po stronie gazu, ECU samochodu będzie starało się dostosować (poprawić) do błędnego dawkowania gazu. ECU nie rozrużnia czy jedzie na PB czy na lpg. Dostosowane (również błądne) ustawienia zastosuje i tu i tu (przynajmniej do czasu aż warunki nie pozwolą na ponowną zmianę).

Ja bym zrobił tak

reset kompa i jazda kilka dni tylko na PB. Jeśli pomorze to do gazownika na ustawienie instalacji lpg.

jeśli nie to pojechałbym na komputer i zobaczył czy wszystko gra : sonda przepływka itp.

Jeśli coś wyjdzie to wymienić i do gazownika na regulację instalacji lpg (nie liczyłbym że sama się ustawi).

 

Z autopsji:

Mam instalację KME sekwencja. Zła regulacja powodowała że z chwilą włączenia LPG sonda automatycznie przestawała podawać wskazania (jakby była niesprawna) Dodam że nie jest wpięta w instalację LPG i nie ma emulatora sondy (KME Diego nie potrzebuje do pracy sondy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KME Diego nie potrzebuje do pracy sondy

Inne sekwencje też nie potrzebują do pracy sondy. Ecu jest dużo szybsze i bardziej precyzyjne od komputera gazowego, więc taki sposób sterowania wydaje się najlepszy, ale moje osobiste zdanie jest takie że lepiej jak sonda jest podłączona. Z biegiem czasu zmieniają się takie parametry jak ciśnienie gazu, wydajność wtryskiwaczy. Jest to spowodowane zużyciem reduktora i wtryskiwaczy, osadzanie "syfu gazowego" w wyżej wymienionych elementach, czy zatkanie filtrów. Jeżeli sonda jest podpięta to komputer gazowy skoryguje dawkę, jeżeli nie to w takim przypadku dojdzie do przesunięcia map wtrysku benzyny i w efekcie silnik nie będzie prawidłowo pracował po przełączeniu na benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o szybkość, precyzję itp. bardzo dużo zależy od sterownika Diego, polecam lekturę dla zainteresowanych sterownikiem Diego G3, szczególnie podpunkt Autoadaptacja (Automatyczne dostrajanie parametrów wtrysku gazu do zmieniających się warunków zewnętrznych)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, koszt przejechania w tym momencie mojego auta na benzynie 100 km to koszt prawie 100zł, dla zwykłego budowlańca zarabiającego marne grosze to spory wydatek ale zaryzykuje. może akurat się opłaci. Informacje jak zrestartować komputer już znalazłem, mówicie o zrobieniu adaptacji. Macie na myśli co dokładnie ? Adaptacje gazu raczej robi się u gazownika ale może macie co innego na myśli. Auto zaczeło się tak zachowywać zaraz po wymianie chłodnicy. Nie wiem czy nie powinienem się udać do mechanika który mi to robił aby sam się teraz męczył ale pewno pociągnie to za sobą spore koszta.Panowie, nie wiem kto z Was jest z obrębu słupska koszalina kołobrzegu aby ktoś mogł mi polecić dobry zakład autogaz który mogłby mi tą instalacje przejrzeć. Jestem wdzięczny za wszelkie rady.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy forumowicze, pewna kwestia. Nie zwróciłem uwagi wcześniej ale teraz mnie to zastanowiło. Ekonomizer gdy auto stoi w miejscu pokazuje spalanie pow 30 litrów. Tak to powinno być? Nie wiem co jest ale gdy jadę bardzo wolno spalanie na ekonomizerze pokazuje koło 10 litrów jednak gdy lekko depne to spalanie leci na 20 i nawet gdy zrobię redukcję i utrzymam prędkość nie spada tylko utrzymuje taką ilość. Jutro zrobię restart komputera. Boję się tylko o jedną rzecz, czy przypadkiem ustawienia gazu się nie zrestartują przy okazji. I auto przestanie jeździć na gazie. ?

 

 

 

Własnie mam jedna mała informacje, wąż który idzie od przepływomierza do silnika jest pęknięty, czy on może być przyczyną tego spalania ? Bo byłem ostatnio u mechanika bo auto nie chciało mi na gazie jeździć i zauwazyli własnie pęknięty wąż nałozyli go zacisneli opaską taką do kabli kazali jeździć. Może to jest przyczyna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Koledzy podepne się do tematu. Ja mam sekwencje komputer siroco i czerwone wtryski gazu. Pali mi dużo gazu na kompie wyszło że regulacja sondy lambda. Jej się raczej nie reguluje tylko wymienia.

I takie pytanie czy ta instalacja jest podpięta do sondy lambda czy nie.

Chce sie upewnić czy to sonda ma wpływ na tak duże spalanie.

pomóżcie prosze..................... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem uniwersalną i się okazało oczywiscie po numerze że te sądy nie były do tego modelu ,połączenie masy i moc grzałki. Niestety nie udało mi sę jej odmienić mimo że jej nie zakładałem . Założyłem sonde komputer odrazu wywalił błąd że coś z grzałką nie tak. Przez minute albo i lepiej nie było sygnału . W zimę mi autko gasło, zalewało. Niby chodziła ale jak . Wywaliłem kupiłem oryginał i było ok. Edytowane przez numerek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy kupiłem sonde oryginalną będę zakładał na dniach.Mam takie pytanie do was jak wymienie sonde to czy musze jechać na komputer żeby skasować błąd czy nie trzeba nigdzie jechać. Czy to jest tak jak z wymianą czujnika ABS że po założeniu dobrego ABS zaczyna działać i kontrolka gaśnie.

Proszę o porade............. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy kupiłem sonde oryginalną będę zakładał na dniach.Mam takie pytanie do was jak wymienie sonde to czy musze jechać na komputer żeby skasować błąd (

 

Podłączam się do pytania bo jutro prawdopodobnie wymieniam lambdę. Czy trzeba np. wypiąć klemę na jakiś czas itd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.