Skocz do zawartości

BlackKris

Zarejestrowani
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 320i 1991 Czarna, E46 M54B25 2001

Osiągnięcia BlackKris

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Hej, Ja kiedyś robiłem wymianę progów w e36. Chcę Cię tylko przestrzec przed fuszerką, którą może zrobić Ci blacharz wymieniając tylko zewnętrzną strukturę blachy progu(U mnie tak zrobił). Jak spojrzysz z zewnątrz po wymianie wszystko będzie ok, ale jeżeli w środku progu reszta ugniła i nie została wymieniona, a jedynie zamaskowana to robota będzie źle zrobiona i rdza będzie postępować. Najlepiej poproś o dokumentację wymiany progów w postaci zdjęć/filmów.
  2. Sposób zaproponowany przez Tonny jest prawidłowy. Jeżeli podstawa filtru oleju nie trzyma to po dłuższym postoju bagnet może pokazać max, ale już na ciepłym pokaże coś w połowie między stanem max a min. Jeżeli na zimnym masz poziom min to na ciepłym będziesz miał minus ~0.5 litra poniżej minimalnego stanu :nienie:
  3. Rozwiązałem problem u siebie :D Jeżeli czytaliście uważnie cały temat lub obejrzeliście filmy, które wrzuciłem na YT to pisałem i pokazywałem, że u mnie sterownik silnika nie rzucał błędami, a problem nierównej pracy na zimnym występował. Ostatniej soboty pojawił się w końcu "check engine". Po sprawdzeniu błędów w inpie wyszedł "misfire" na 1 cylindrze oraz za bogata mieszanka na pierwszym banku. Adaptacje paliwowe były ostro przekroczone na "+", ale po dodaniu gazu malały. Szybka rozkminka i padło na lewe powietrze. Jak sprawdzić, gdzie jest nieszczelność? Kiedyś czytałem i widziałem, że dobra do tego celu jest maszyna dymna. Skąd ją wziąć? Najlepiej kupić lub zrobić samemu. Poszperałem w necie i znalazłem coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=FFlyAqiYMro. Zrobiłem urządzenie podobne do tego na filmie i zacząłem sprawdzać. Okazało się, że jeden z portów w tylnej części kolektora dolotowego był zaślepiony izolacją, która puściła oraz na wężu wspomagającym serwomechanizm puściła obejma :o Uszczelniłem dolot i teraz po odpaleniu na zimnym silnik równo pracuje :D Wcześniej pisałem, ze wymiana uszczelki na disie dużo pomogła i mogłem od razu pociągnąć ten temat do końca z lewym powietrzem, bo to ono było powodem nierównej pracy w moim przypadku. Dla przypomnienia: Było tak: Jest tak: Powodzenia!
  4. Częściowo rozwiązałem problem u siebie. Obroty silnika są utrzymywane "na ssaniu", potem delikatnie spadają do ~760, nie ma błędów silnika. Było tak: Jest tak: To co pomogło to: Wymiana uszczelki disy(w M54 trzeba wyskrobać fabryczną i w jej miejsce wstawić uszczelkę kupioną np. na znanym portalu aukcyjnym w Polsce) -> 80% Wymiana świec, wstawiłem irydowe denso tak na próbę i jestem bardzo zadowolony -> 20% W moim przypadku uszczelka disy wyglądała OK, ale wchodziła za łatwo w kolektor i postanowiłem ją wymienić(musi wchodzić bardzo ciasno). Napisałem, że częściowo rozwiązałem problem, ponieważ wciąż delikatnie czuję, że mieszanka PB/O2 nie spala się tak jak powinna i wyczuwam delikatne drżenie na kierownicy.
  5. U mnie też 1000 w początkowej fazie. Wydaje mi się, że powinny być o 200 większe patrząc na moje e36 320. W e36 na zimnym starcie mam coś około 1200. Masz jakiś trop z tymi obrotami? Nawiąże jeszcze do tego co pisał Ksysiobo "Sprawdźcie czy u was jest podobnie - jak trzęsie, trzeba zgasić silnik i od razu zapalić - u mnie przestaje trząść.". Z tym "od razu zapalić" to coś jednak jest na rzeczy. Kilka razy tak szybko przekręciłem kluczyk, że nie trzęsło samochodem. Procedura wyglądała tak: kluczyk w stacyjkę i od razu przekręcałem na rozruch, nie czekałem nawet chwili czasu na zapłonie. Nie wiem, czy to zdrowe dla układu elektrycznego, więc zaprzestałem tej procedury.
  6. Podsyłam wykres pracy cylindrów podczas zimnego startu: Ze względu na problemy z nagraniem dźwięku podsyłam opis. Można go znaleźć również w opisie filmu na YT. 0-6sek - start i podwyższone obroty, załączone ssanie 6-12sek - spadek obrotów do 500, bardzo nierówna praca silnika 12-31sek - skoki obrotów w przedziale 700-1000 nierówna praca silnika od 31sek - stabilizacja pracy silnika, równa praca Co o tym sądzicie?
  7. Chętnie wrzucę moje wyniki jak tylko te upały się skończą, bo teraz tak dużych problemów nie mam po odpaleniu bejki. Trochę info w tym temacie ode mnie: Znalazlem na internetach filmik jak facet naprawił problem zimnego silnika u siebie. Tutaj m.in winny był układ paliwowy o którym wspomniał @marcov, zobaczcie proszę: U siebie już przeczyściłem układ dolotowy. Krokowiec był tak zawalony w sadzy, że języczek praktycznie nie chodził. Ale cała operacja niestety nie wniosła drastycznej poprawy, nadal nierówno pracuje. @Ksysiobo Dzięki za kolejne info i za sprawdzenie przepływki. Niestety rezultat trochę inny niż u mnie, albo mój pojedynczy test to za mało. Czekam na info od @marcov w temacie przepływki. @marcov Możesz opisać co masz na myśli poprzez podmienianie wtrysków? Napisz proszę jak Twoje auto się zachowuje z odpiętą przepływką. Może komuś się przyda: Błąd 228 lambda control tolerance Bank 2 wyeliminowałem poprzez odłączenie akumulatora na noc, potem trochę pojeździłem i adaptacje się ustawiły. Przyczyna: Za dużo kombinowania z zimnym silnikiem. Pozdrawiam
  8. Dzięki za info :). Wiedza o tej dodatkowej pompie powietrza na pewno przyda się nie jednej osobie, bo niestety lata lecą i osprzęt silnika traci swoje właściwości. Napisz proszę, czy wymiana pozostałych gumowych wężyków i filtra paliwa pomogła w Twoim przypadku. Daj też proszę znać jak Twój zimny silnik się zachowuje jak odłączysz przepływomierz. Woń paliwa czuć w spalinach. Dziś podłączyłem INPE i mam teraz stały błąd 228 lambda control tolerance Bank 2, czyli coś z mieszanką jest nie tak, a do wczoraj wszystko było OK. Ale ja nie łączę tego błędu z nierówną pracą silnika, bo za nim ten błąd się pojawił już ten problem występował. Teraz mam 2 problemy, które mogą skupiać się w temacie lewego powietrza.
  9. Widzę, że mam podobny problem. Gdy samochód jest wystudzony(np. po nocy) i go odpalam to przez ~5sek silnik pracuje równo i trzyma około 1100 obr/min, potem obroty spadają do około ~500 i zaczyna się nierówna praca silnika, obroty zwiększają się i spadają od 500 do 1100. W tym czasie trzęsie samochodem i czuć nieprzepalone paliwo. Jak tylko samochód złapie około 40 stopni celsjusza silnik zaczyna równo pracować i trzyma 750 obr/min. Inpa nie pokazuje żadnych błędów silnika, check engine się nie zaświeca i nie ma problemów podczas jazdy. Jak były upały i samochód stał na słońcu(nagrzał się) nie było żadnych problemów. Zrobiłem też test polegający na tym, że odłączyłem przepływkę podczas uruchomienia na zimnym silniku. I tu wielkie zdziwienie silnik pracuje równo, nie ksztusi się, przepala paliwo. Poczytałem trochę na internetach i okazuje się, że gdy przepływka jest odłączona sterownik silnika ma defaultowe mapy dlatego może chodzić równo więc eliminuje przepływkę. Skłaniam się natomiast ku 2-om rzeczom, które mogą powodować problem. 1. Lewe powietrze(temat niestety rzeka) 2. Walnięty jakiś czujnik związany z temperaturą, który daje sygnał do sterownika silnika. Mam nawet takiego kandydata: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AN35-EUR-09-2001-E46-BMW-325i&diagId=11_2879 , nr 3 na diagramie @Ksysiobo 1. Jak z twoim pomysłem "pompa dodatkowego powietrza (secondary air pump)." ? U mnie nie ma tego układu, http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AN35-EUR-09-2001-E46-BMW-325i&diagId=11_2203, jest napisane "For vehicles with EU4 exhaust emissions standard or Automatic transmission", a wydaje mi się, że mam ten sam problem co Ty 2. Kombinowałeś coś z tym czujnikiem o którym napisałem? 3. Możesz napisać jak twój zimny silnik zachowuje się gdy przepływka jest odłączona? Pracuje on wtedy równo? Jeżeli mieliście problem z nierówną pracą silnika gdy był on zimny lub macie jakiś pomysł to proszę w Wasz komentarz/radę. Pozdrawiam
  10. speed1211, Dziękuję za pomocną odpowiedź. Czy urządzenie HJS-TR12 może wpływać na pracę silnika? Zmniejsza w jakiś sposób jego moc?
  11. Witam, Czy ktoś wie od czego jest ten czujnik na poniższych zdjęciach? Silnik M50B20 91r.: Dodam, że czujnik podłączony jest do urządzenia EURO TR2 HJS. Podczas dokręcania opasek przedobrzyłem i wgniątłem ten trójnik. Teraz w jego miejsce wstawiłem rurkę, a czujnik póki co jest zamontowany na przewodzie co by zasymulować jego prace. Ma ktoś u siebie taką kombinacje takiego czujnika i urządzenia EURO? Dodam, że bez tego czujnika nie zmieniła się praca silnika. http://www.iv.pl/images/33426972966908302730.jpg http://www.iv.pl/images/29520622936457321851.jpg http://www.iv.pl/images/04584762591840141141.jpg
  12. Mój kumpel jeździ także 316i i miał taki sam problem, tzn betka paliła mu jak smok. Przyczyną była walnięta sonda lambda.
  13. Problem polega na tym, że szyba raz się odsuwa i zasuwa bez problemów, a bywa tak że nawet nie drgnie :? Szyba od strony pasażera działa cały czas. Czy ma ktoś jakiś pomysł czego to może być wina??
  14. Znalazłem wskazówki w książce Sam naprawiam bmw e36 (str. 296), a więc: 1. Podważyć ostrożnie i wyjąć kratkę osłonową pod tylną szybą. 2. Wykręcić dwie śruby mocujące dolną osłonę. 3. Wykręcić dwie śruby mocujące, wyjąć głośnik z obudowy i wyciągnąć wtyk złącza. Jak komuś się uda je wymontować przy pomocy tych wskazówek to niech napisze, gdyż ja będę to robił dopiero w weekend majowy :(
  15. Mam taki problem, że głośniki w tylnej półce są już wyeksploatowane i źle grają, chciałbym się do nich dostać i wymienić na nowe, ale nie wiem jak się do nich dostać, wie ktoś może jak je wymontować??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.