BlackKris
Zarejestrowani-
Postów
20 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
E36 320i 1991 Czarna, E46 M54B25 2001
Osiągnięcia BlackKris
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
Hej, Ja kiedyś robiłem wymianę progów w e36. Chcę Cię tylko przestrzec przed fuszerką, którą może zrobić Ci blacharz wymieniając tylko zewnętrzną strukturę blachy progu(U mnie tak zrobił). Jak spojrzysz z zewnątrz po wymianie wszystko będzie ok, ale jeżeli w środku progu reszta ugniła i nie została wymieniona, a jedynie zamaskowana to robota będzie źle zrobiona i rdza będzie postępować. Najlepiej poproś o dokumentację wymiany progów w postaci zdjęć/filmów.
-
Sposób zaproponowany przez Tonny jest prawidłowy. Jeżeli podstawa filtru oleju nie trzyma to po dłuższym postoju bagnet może pokazać max, ale już na ciepłym pokaże coś w połowie między stanem max a min. Jeżeli na zimnym masz poziom min to na ciepłym będziesz miał minus ~0.5 litra poniżej minimalnego stanu :nienie:
-
Rozwiązałem problem u siebie :D Jeżeli czytaliście uważnie cały temat lub obejrzeliście filmy, które wrzuciłem na YT to pisałem i pokazywałem, że u mnie sterownik silnika nie rzucał błędami, a problem nierównej pracy na zimnym występował. Ostatniej soboty pojawił się w końcu "check engine". Po sprawdzeniu błędów w inpie wyszedł "misfire" na 1 cylindrze oraz za bogata mieszanka na pierwszym banku. Adaptacje paliwowe były ostro przekroczone na "+", ale po dodaniu gazu malały. Szybka rozkminka i padło na lewe powietrze. Jak sprawdzić, gdzie jest nieszczelność? Kiedyś czytałem i widziałem, że dobra do tego celu jest maszyna dymna. Skąd ją wziąć? Najlepiej kupić lub zrobić samemu. Poszperałem w necie i znalazłem coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=FFlyAqiYMro. Zrobiłem urządzenie podobne do tego na filmie i zacząłem sprawdzać. Okazało się, że jeden z portów w tylnej części kolektora dolotowego był zaślepiony izolacją, która puściła oraz na wężu wspomagającym serwomechanizm puściła obejma :o Uszczelniłem dolot i teraz po odpaleniu na zimnym silnik równo pracuje :D Wcześniej pisałem, ze wymiana uszczelki na disie dużo pomogła i mogłem od razu pociągnąć ten temat do końca z lewym powietrzem, bo to ono było powodem nierównej pracy w moim przypadku. Dla przypomnienia: Było tak: Jest tak: Powodzenia!
-
Częściowo rozwiązałem problem u siebie. Obroty silnika są utrzymywane "na ssaniu", potem delikatnie spadają do ~760, nie ma błędów silnika. Było tak: Jest tak: To co pomogło to: Wymiana uszczelki disy(w M54 trzeba wyskrobać fabryczną i w jej miejsce wstawić uszczelkę kupioną np. na znanym portalu aukcyjnym w Polsce) -> 80% Wymiana świec, wstawiłem irydowe denso tak na próbę i jestem bardzo zadowolony -> 20% W moim przypadku uszczelka disy wyglądała OK, ale wchodziła za łatwo w kolektor i postanowiłem ją wymienić(musi wchodzić bardzo ciasno). Napisałem, że częściowo rozwiązałem problem, ponieważ wciąż delikatnie czuję, że mieszanka PB/O2 nie spala się tak jak powinna i wyczuwam delikatne drżenie na kierownicy.
-
U mnie też 1000 w początkowej fazie. Wydaje mi się, że powinny być o 200 większe patrząc na moje e36 320. W e36 na zimnym starcie mam coś około 1200. Masz jakiś trop z tymi obrotami? Nawiąże jeszcze do tego co pisał Ksysiobo "Sprawdźcie czy u was jest podobnie - jak trzęsie, trzeba zgasić silnik i od razu zapalić - u mnie przestaje trząść.". Z tym "od razu zapalić" to coś jednak jest na rzeczy. Kilka razy tak szybko przekręciłem kluczyk, że nie trzęsło samochodem. Procedura wyglądała tak: kluczyk w stacyjkę i od razu przekręcałem na rozruch, nie czekałem nawet chwili czasu na zapłonie. Nie wiem, czy to zdrowe dla układu elektrycznego, więc zaprzestałem tej procedury.
-
Podsyłam wykres pracy cylindrów podczas zimnego startu: Ze względu na problemy z nagraniem dźwięku podsyłam opis. Można go znaleźć również w opisie filmu na YT. 0-6sek - start i podwyższone obroty, załączone ssanie 6-12sek - spadek obrotów do 500, bardzo nierówna praca silnika 12-31sek - skoki obrotów w przedziale 700-1000 nierówna praca silnika od 31sek - stabilizacja pracy silnika, równa praca Co o tym sądzicie?
-
Chętnie wrzucę moje wyniki jak tylko te upały się skończą, bo teraz tak dużych problemów nie mam po odpaleniu bejki. Trochę info w tym temacie ode mnie: Znalazlem na internetach filmik jak facet naprawił problem zimnego silnika u siebie. Tutaj m.in winny był układ paliwowy o którym wspomniał @marcov, zobaczcie proszę: U siebie już przeczyściłem układ dolotowy. Krokowiec był tak zawalony w sadzy, że języczek praktycznie nie chodził. Ale cała operacja niestety nie wniosła drastycznej poprawy, nadal nierówno pracuje. @Ksysiobo Dzięki za kolejne info i za sprawdzenie przepływki. Niestety rezultat trochę inny niż u mnie, albo mój pojedynczy test to za mało. Czekam na info od @marcov w temacie przepływki. @marcov Możesz opisać co masz na myśli poprzez podmienianie wtrysków? Napisz proszę jak Twoje auto się zachowuje z odpiętą przepływką. Może komuś się przyda: Błąd 228 lambda control tolerance Bank 2 wyeliminowałem poprzez odłączenie akumulatora na noc, potem trochę pojeździłem i adaptacje się ustawiły. Przyczyna: Za dużo kombinowania z zimnym silnikiem. Pozdrawiam
-
Dzięki za info :). Wiedza o tej dodatkowej pompie powietrza na pewno przyda się nie jednej osobie, bo niestety lata lecą i osprzęt silnika traci swoje właściwości. Napisz proszę, czy wymiana pozostałych gumowych wężyków i filtra paliwa pomogła w Twoim przypadku. Daj też proszę znać jak Twój zimny silnik się zachowuje jak odłączysz przepływomierz. Woń paliwa czuć w spalinach. Dziś podłączyłem INPE i mam teraz stały błąd 228 lambda control tolerance Bank 2, czyli coś z mieszanką jest nie tak, a do wczoraj wszystko było OK. Ale ja nie łączę tego błędu z nierówną pracą silnika, bo za nim ten błąd się pojawił już ten problem występował. Teraz mam 2 problemy, które mogą skupiać się w temacie lewego powietrza.
-
Widzę, że mam podobny problem. Gdy samochód jest wystudzony(np. po nocy) i go odpalam to przez ~5sek silnik pracuje równo i trzyma około 1100 obr/min, potem obroty spadają do około ~500 i zaczyna się nierówna praca silnika, obroty zwiększają się i spadają od 500 do 1100. W tym czasie trzęsie samochodem i czuć nieprzepalone paliwo. Jak tylko samochód złapie około 40 stopni celsjusza silnik zaczyna równo pracować i trzyma 750 obr/min. Inpa nie pokazuje żadnych błędów silnika, check engine się nie zaświeca i nie ma problemów podczas jazdy. Jak były upały i samochód stał na słońcu(nagrzał się) nie było żadnych problemów. Zrobiłem też test polegający na tym, że odłączyłem przepływkę podczas uruchomienia na zimnym silniku. I tu wielkie zdziwienie silnik pracuje równo, nie ksztusi się, przepala paliwo. Poczytałem trochę na internetach i okazuje się, że gdy przepływka jest odłączona sterownik silnika ma defaultowe mapy dlatego może chodzić równo więc eliminuje przepływkę. Skłaniam się natomiast ku 2-om rzeczom, które mogą powodować problem. 1. Lewe powietrze(temat niestety rzeka) 2. Walnięty jakiś czujnik związany z temperaturą, który daje sygnał do sterownika silnika. Mam nawet takiego kandydata: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AN35-EUR-09-2001-E46-BMW-325i&diagId=11_2879 , nr 3 na diagramie @Ksysiobo 1. Jak z twoim pomysłem "pompa dodatkowego powietrza (secondary air pump)." ? U mnie nie ma tego układu, http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AN35-EUR-09-2001-E46-BMW-325i&diagId=11_2203, jest napisane "For vehicles with EU4 exhaust emissions standard or Automatic transmission", a wydaje mi się, że mam ten sam problem co Ty 2. Kombinowałeś coś z tym czujnikiem o którym napisałem? 3. Możesz napisać jak twój zimny silnik zachowuje się gdy przepływka jest odłączona? Pracuje on wtedy równo? Jeżeli mieliście problem z nierówną pracą silnika gdy był on zimny lub macie jakiś pomysł to proszę w Wasz komentarz/radę. Pozdrawiam
-
speed1211, Dziękuję za pomocną odpowiedź. Czy urządzenie HJS-TR12 może wpływać na pracę silnika? Zmniejsza w jakiś sposób jego moc?
-
Witam, Czy ktoś wie od czego jest ten czujnik na poniższych zdjęciach? Silnik M50B20 91r.: Dodam, że czujnik podłączony jest do urządzenia EURO TR2 HJS. Podczas dokręcania opasek przedobrzyłem i wgniątłem ten trójnik. Teraz w jego miejsce wstawiłem rurkę, a czujnik póki co jest zamontowany na przewodzie co by zasymulować jego prace. Ma ktoś u siebie taką kombinacje takiego czujnika i urządzenia EURO? Dodam, że bez tego czujnika nie zmieniła się praca silnika. http://www.iv.pl/images/33426972966908302730.jpg http://www.iv.pl/images/29520622936457321851.jpg http://www.iv.pl/images/04584762591840141141.jpg
-
Mój kumpel jeździ także 316i i miał taki sam problem, tzn betka paliła mu jak smok. Przyczyną była walnięta sonda lambda.
-
Problem polega na tym, że szyba raz się odsuwa i zasuwa bez problemów, a bywa tak że nawet nie drgnie :? Szyba od strony pasażera działa cały czas. Czy ma ktoś jakiś pomysł czego to może być wina??
-
Znalazłem wskazówki w książce Sam naprawiam bmw e36 (str. 296), a więc: 1. Podważyć ostrożnie i wyjąć kratkę osłonową pod tylną szybą. 2. Wykręcić dwie śruby mocujące dolną osłonę. 3. Wykręcić dwie śruby mocujące, wyjąć głośnik z obudowy i wyciągnąć wtyk złącza. Jak komuś się uda je wymontować przy pomocy tych wskazówek to niech napisze, gdyż ja będę to robił dopiero w weekend majowy :(
-
Mam taki problem, że głośniki w tylnej półce są już wyeksploatowane i źle grają, chciałbym się do nich dostać i wymienić na nowe, ale nie wiem jak się do nich dostać, wie ktoś może jak je wymontować??