Skocz do zawartości

[E39 540i M62] Wymiana klocków, tarcz i wahaczy.


Kaczyxp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przymierzam się do wymiany w/w części w swoim aucie. Mam zamiar zamówić te części z http://www.czescidobmw.pl tylko mam pytanko - czy przy wymianie tarcz (2), klocków (2 kompl) i wahaczy (górny i dolny na stronę) wymienia się obowiązkowo albo też warto wymienić coś jeszcze? Może wyjaśnię w czym rzecz - podczas ostatniej wizyty u mechanika (nowy mechanik) powiedziano mi że mam oryginalne wahacze ... 12 letnie! I że dobrze by było je wymienić. No i że przy tej wymianie się okaże czy wymienić drążek kierowniczy środkowy. Jako że za części sobie liczą nie mało - chcę zaoszczędzić kupując je z podanej wyżej strony. No i teraz pytanie - czy warto kupić od razu ten drążek środkowy (a może też lewy i prawy) czy też na razie to zostawić i wymienić same wahacze.

 

I przy okazji: komplet Zimmerman (zwykłe, wentylowane) + klocki Zimmerman + wahacze TRW będą OK?

...... V8 ...... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Nie za dużo ten mechanik Ci chce wymienić. Ja bym to sprawdził. Wahacze wymieniasz, jak mają luzy na sworzniach/tulejach, a nie jak minie im parę lat. No, a że oryginalne to nie znaczy, że takie stare. Ja mam oryginalne i mają 3 lata ;-)

Moja rada, sprawdź zawieszenie na stacji kontroli.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No źle się wyraziłem - oryginalne chodziło mi że z pierwszego montażu bo jest na nich wybita data '98. Co do stacji - miesiąc temu byłem na przeglądzie i niby nic mi nie powiedzieli, ale jakoś tym diagnostom nie ufam. Trochę się obawiam tych wahaczy bo ostatnio było głośno o chłopku który się zabił E39 w okolicach Wyszkowa - pękł mu właśnie wahacz.
...... V8 ...... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pekanie wahaczy znane jest z passatów, tyle że nie powodem jest zużycie/luz na starych a raczej wkładanie częśći typu hanspries czy innego chińskiego badziewia :duh:
życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pekanie wahaczy znane jest z passatów, tyle że nie powodem jest zużycie/luz na starych a raczej wkładanie częśći typu hanspries czy innego chińskiego badziewia :duh:

 

 

wiem coś o tym.

miałem paska i pękł mi wahacz... na szczęście na parkingu przy małej prędkości i pewnie dlatego jeszcze żyje....

i był to oryginalny wahacz, przebieg 220tys. za granicą. kilka miesięcy wcześniej auto przeszło przegląd i niby wszystko git, lecz co sie później okazało sworzeń wahacza miał lekko dziurawą gumę, zatarł się i przebił się na wylot co spowodowało rozerwanie wahacza w tym miejscu.

od tamtej pory zawsze zwracam uwage na sworznie gdy sprawdzam zawieszenie. to jest chyba jedyne miejsce gdzie może sie coś dziać. wątpię żeby nawet chiński wahacz rozerwał się na środku....

 

co do tematu:

sprawdziłbym właśnie sworznie wahaczy przy piastach, jeśli nie tłuką gdy jedziesz po dziurach i gumy są całe to myśle że można jeździć.

oczywiście jeśli je wymienisz to będziesz miał spokój na kilkadziesiąt tys.km ale to twoja decyzja.

 

btw: chyba mało jeździsz po naszych wyrobach drogopodobnych :norty: skoro jeszcze nie musiałeś wymieniać wahaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To autko weekendowe :) Na co dzień mam służbowe. Wcześniej nie miałem E39 więc nie mogę porównać sprawnego zawieszenia do niesprawnego. Mam tylko porównanie do innych aut - i wg. mnie coś jest nie tak. Dlatego wymieniam.
...... V8 ...... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Trochę odświeżę temat - przynajmniej w kwestii klocków i tarcz. Kupiłem i założyłem komplet Zimmerman'a i mogę go z czystym sumieniem POLECIĆ! Przejechałem już ponad 5000km i i nie ma żadnego bicia, świetnie hamuje, itd. Wcześniejsze tarcze krzywiły się dosłownie po kilku hamowaniach z 250 do 0. Te przeżyły już kilkadziesiąt i nadal jest wszystko ok. Warto w nie zainwestować.
...... V8 ...... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie wahaczy jest lepiej - auto jest bardziej sztywne. Tamte miały luzy, choć niezbyt wielkie. Tak jak pisałem - wymieniłem głównie z obawy na wiek. Naprawdę, zdarza mi się często szybko jeździć i za każdym razem miałem przed oczami tą roztrzaskaną bunie.
...... V8 ...... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Kaczyxp jakiej firmy założyłeś wahacze i ile cie to kosztowało? Ja ostatnio wymieniałem amortyzatory front i tył + tuleje pływające + łączniki stab. i końcówki kierownicze ale okazało się iż na tylnych wahaczach mam już mały luz a na przodzie podczas ruszania czy hamowania słyszę tykanie czasami wiec też mnie czeka wydatek :cry: .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.