Skocz do zawartości

[E87] Szpera


kubaszyn

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wydaje mi się żeby miał :)

Zestawy są oferowane od Quaife LSD 1250 eur, Drexler 1300 eur, można też Kaaz. Są w PL dystrybutorzy można coś napewno znaleźć.

Z jakim motorem masz E87?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimę mam o wiele lepszy i tańszy sposób , czyli znana już i może śmieszna sprawa płytka chodnikowa 50 kg jedna wystrcza ale jak ktoś chce może włożyć dwie do bagażnika , efekt nie ma górki pod którą jedynka by nie wyjechała . Edytowane przez kamil20011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od kilku lat siedzę w branży oponiarskiej, więc opony mam zazwyczaj dość mocno "doinwestowane" ;)

pomysł z płytami moźe nie rozwiązać problemu z uwagi na zmniejszenie pojemności bagażnika potrzebnej na przewóz wózka i kilku ton innych "niezbędnych" bambetli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motor to wolnossąca 3-litrówka. Zastanawiam się w jakim stopniu szpera poprawi trakcję zimą - moja lepsza połowa narzekała już przy słabszym aucie na trudności przy podjeździe pod dom.

No to jak do 130i to jak najbardziej modyfikacja ma sens.

Model z Quaife do 130i to QDF13N http://www.quaife.co.uk/catalogue/products/qdf13n-0

Można zamówić też z UK wychodzi nawet taniej niż z DE. http://www.birdsauto.com/quaife/parts.aspx?make=BMW&s=1%20Series%20%28E81/E87%29&mi=130i

 

Trakcja zimą na pewno drastycznie się poprawi będzie łatwiej wyjechać autem z trudnego terenu - unikamy sytuacji, że jedno koło stoi na śliskim i się kręci, a drugie na mniej śliskim i stoi w miejscu. A w lecie auto będzie znacznie lepiej przyspieszać - oba koła są w miarę równomiernie napędzane. Oponki mogą szybciej schodzić też, bo chętniej bokiem będzie latać :) ale jesteś z branży to chyba nie problem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz do Hipo. On ma szperę.

a skąd masz taką informację? - nie mam szpery i na pewno nie będe jej miał :mrgreen:

 

Wielu zakłada że masz już każdą modyfikację w swoim "1".

 

Niestety nie mam :(

Jak bym miał to już by było foto story montażu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam :(

Jak bym miał to już by było foto story montażu :mrgreen:

Hipo ostatnio miał łysawe opony z tyłu, także auto jemu jeździ jak ze szperą tzn. chętnie bokiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o podjazd pod dom ... to zamiast w szperę, to może lepiej w dobre zimówki zainwestować?

 

Cenna rada. Nie wiem jakie masz opony ani tez co wazniejsze jaki ich rozmiar (195-205max) ale dobrze dobrane zimowki + uaktywnienie dtc i gorka nie jest problemem. Szpera wcale nie ulatwi podjazdu w zimie pod gorke a smiem twierdzic ze nawet pogorszy sprawe bo przyczepnosc stracisz szybko i to na osi napedowej. Tymbardziej ze chyba twoja kobieta jezdzi bmw takze radze uwazac na zakretach bo ze szpera droga do spotkania z latarnia czy drzewem jest krotka i bolesna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Cenna rada. Nie wiem jakie masz opony ani tez co wazniejsze jaki ich rozmiar (195-205max) ale dobrze dobrane zimowki + uaktywnienie dtc i gorka nie jest problemem. Szpera wcale nie ulatwi podjazdu w zimie pod gorke a smiem twierdzic ze nawet pogorszy sprawe bo przyczepnosc stracisz szybko i to na osi napedowej. Tymbardziej ze chyba twoja kobieta jezdzi bmw takze radze uwazac na zakretach bo ze szpera droga do spotkania z latarnia czy drzewem jest krotka i bolesna.

Mateush`"

 

 

Szpera po to właśnie została wymyślona, żeby poprawić trakcję w trudniejszych warunkach drogowych, czyli między innymi ułatwić start czy umożliwić podjazd pod górkę. To, że przy okazji zmniejsza się stabilność podłużna samochodu to inna sprawa. Przyczepności auto ze szperą na pewno szybciej nie straci ( w stosunku do analogicznego samochodu bez szpery).

 

Rozmiar opon zimowych 205/50R17 jakby co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimę mam o wiele lepszy i tańszy sposób , czyli znana już i może śmieszna sprawa płytka chodnikowa 50 kg jedna wystrcza ale jak ktoś chce może włożyć dwie do bagażnika , efekt nie ma górki pod którą jedynka by nie wyjechała .

Szpera przecież poprawia tylko właściwości jezdne czyli prowadzenie , auto jest bardziej twarde . A trakcja i ciężar samochodu pozostaje bez zmian .

 

 

Ręce mi opadły...teraz wszyscy sie rzucimy na plyty chodnikowe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam szperę w 120d, producent Quaife, kupiona i założona mniej więcej rok temu w Tomsonie (www.tomson.com.pl)

 

cena podana wcześniej w wątku jest oszacowana rozsądnie

 

"Szpera po to właśnie została wymyślona, żeby poprawić trakcję w trudniejszych warunkach drogowych, czyli między innymi ułatwić start czy umożliwić podjazd pod górkę. To, że przy okazji zmniejsza się stabilność podłużna samochodu to inna sprawa. Przyczepności auto ze szperą na pewno szybciej nie straci ( w stosunku do analogicznego samochodu bez szpery) - KOMPLETNIE się nie zgadzam, kupowanie szpery z takim zastosowaniem jest BARDZO NIEBEZPIECZNE

"ze chyba twoja kobieta jezdzi bmw takze radze uwazac na zakretach bo ze szpera droga do spotkania z latarnia czy drzewem jest krotka i bolesna." - podpisuję się obiema rękami (o ile jest wyłączona kontrola trakcji)

 

szpera to mechanizm mający zastosowanie w 100% sportowe (czy amatorskie, czy zawodowe, ale sportowe), służy zwiększeniu części siły napędowej przenoszonej na nawierzchnię w przypadku utraty przyczepności choć jednego z kół napędowych, pośrednio ułatwia sterowanie autem w trakcie poślizgu, koszt - znacznie łatwiejsze wpadanie auta w poślizg, w każdych warunkach

 

opinie nt. Quaife w 120d - jak na razie (po ok. 30 tys) same zalety

 

jedna uwaga: auto z wyłączoną kontrolą trakcji na śliskiej nawierzchni (wystarczy mocny deszcz) potrafi wystrzelić pod niewielkim kątem do toru jazdy podczas dodawania gazu przy jeździe na WPROST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szpera po to właśnie została wymyślona, żeby poprawić trakcję w trudniejszych warunkach drogowych, czyli między innymi ułatwić start czy umożliwić podjazd pod górkę. To, że przy okazji zmniejsza się stabilność podłużna samochodu to inna sprawa. Przyczepności auto ze szperą na pewno szybciej nie straci ( w stosunku do analogicznego samochodu bez szpery).

 

Rozmiar opon zimowych 205/50R17 jakby co.

 

Szpera zostala wymyslona tak zeby w autach fwd zniwelowac podsterownosc jak i polepszyc szybsze wyjsce z zakretu, natomiast szpera w rwd daje znaczna poprawe kontrolii na autem. Niestety rwd znacznie latwiej straci przyczepnosc ze szpera.

Po prostu jak doda sie za duzo gazu zabuksuja oba tylne kola a nie jedno, jak to sie konczy to chyba jasne - zerwaniem przyczepnosci tylnej osi. Bez szpery jedno kolo zamieli a drugie sie toczy wiec auto "w polowie" utrzyma przyczepnosc.

 

Juz nie skomentuje twojego pomyslu zakladania szpery zeby pod gorke podjezdzac... :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimę mam o wiele lepszy i tańszy sposób , czyli znana już i może śmieszna sprawa płytka chodnikowa 50 kg jedna wystrcza ale jak ktoś chce może włożyć dwie do bagażnika , efekt nie ma górki pod którą jedynka by nie wyjechała .

Szpera przecież poprawia tylko właściwości jezdne czyli prowadzenie , auto jest bardziej twarde . A trakcja i ciężar samochodu pozostaje bez zmian .

 

 

Ręce mi opadły...teraz wszyscy sie rzucimy na plyty chodnikowe :D

 

Sorki za pomyłkę z mojej strony na temat szpery :) natomiast co do płytki chodnikowej nie wycofuje się bo to sam sprawdziłem tej zimy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimę mam o wiele lepszy i tańszy sposób , czyli znana już i może śmieszna sprawa płytka chodnikowa 50 kg jedna wystrcza ale jak ktoś chce może włożyć dwie do bagażnika , efekt nie ma górki pod którą jedynka by nie wyjechała .

Szpera przecież poprawia tylko właściwości jezdne czyli prowadzenie , auto jest bardziej twarde . A trakcja i ciężar samochodu pozostaje bez zmian .

 

 

Ręce mi opadły...teraz wszyscy sie rzucimy na plyty chodnikowe :D

 

Sorki za pomyłkę z mojej strony na temat szpery :) natomiast co do płytki chodnikowej nie wycofuje się bo to sam sprawdziłem tej zimy :)

 

sorka za offtopa:

 

jak w Krakowie będziecie widzieli, że w chodniku są "dziury" to idźcie do Kamila i otwórzcie mu bagażnik :mrgreen: dobrze, że auto ma małe to dużo tam nie zmieści :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za garażem mam chyba z 70 szt dużych płyt chodnikowych jedna waży 50 kg . Zostało mi z chodnika obok domu bo teraz jest wyłożone kostką.

Nie mam co z tym zrobić bo jest ciężkie , więc leży :)

Jak by ktoś chciał oddam za free tylko transport i sam musi sobie zapakować ;)

Przyjedź do mnie w zimie , zjedziesz pod garaż a pózniej sobie zawrócisz i zobaczymy czy wyjedziesz :) albo sam nawet u siebie załaduj jedną do bagażnika i zobaczysz że różnica w jezdzie jest bardzo odczuwalna . Dodatkowo u mnie nie widać że jest taka ingrencja ;) bo mam mate do bagażnika i wkładam płyte pod nią więc praktycznie nic nie widać . A jako że zawieszenie mam jedno z najtwardszych występujących to auto nawet nie drgnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil ma rację... to nie żart... Zimą było o tym na forum... Sam woziłem w bagażniku ok. 100 kg terakoty... Po włożeniu zacząłem wreszcie jakoś w miarę normalnie wyjeżdżac z nieodśnieżonych parkingów... Problem nie występował w poprzednich małośnieżnych zimach...

Pozdroofka

TT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.