Skocz do zawartości

Wymiana śrub głowicy na większe


pucza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam BMW E39 528 (od 3 tyg z tego tydzień już stoi:( ) Jest to moje pierwsze Bmw i pierwsza taka poważna naprawa,otóż po 2 tyg użytkowania zagotowała sie,wymieniłem termostat i wiskoze,niestety nie pomogło, diagnoza: uszczelka pod głowicą...

Mechanik mi to wszystko rozebrał,głowice zawiozłem do sprawdzenia szczelności i planowania do zakładu który sie tym zajmuje,powiedzieli że głowica jest szczelna i splanowana i żeby zakładać i sie cieszyć z jazdy.Zawiozłem głowice do mechanika,przy okazji kupiłem uszczelke bodajże firmy GOETZE i dzis wział sie do pracy. Niestety przyjechał do mnie z wiadomością że trzeba wymienic wszystkie śruby w głowicy bo słabo trzymają i jak sie nagrzeje silnik to mogą puscic a że 2 szt ktoś już wymienił wcześniej, oryginalnie są 100 a wymienione są na 120 to postanowiłem zamówić komplet śrub takich samych jak te co ktos juz wymienial ale boje sie że to po prostu zbyt skomplikowana operacja dla silnika i że nie będzie jeździł po prostu po takich przeróbkach...

 

Wcześniej jeździłem Renault Safrane 2.5 20V w sumie nic sie nie działo z renią,następnie mercedes E280 okularnik a teraz zmieniłem na bmw i po prostu ręce mi już opadają z tym silnikiem,nie wiem czy nie lepiej wymienić na inny tylko to wiąże sie z kolejnymi kosztami a juz i tak sie wyczyściłem na to wszystko... Może ktoś robił coś takiego u siebie i ma jakieś doświadczenie w tym kierunku bardzo proszę o rade co robic i czy to wogóle będzie działac...Dodam że robię to dla siebie bo poza tym silnikiem bmw jest w stanie no idealnym,zero ryski,kolor niebieski piękny,od 3 lat jezdzi na gazie sekwencji,to chyba tyle.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pewnie gwinty ci pozrywał albo już były pozrywane i dlatego ta awaria.

To aluminium więc trzeba to potrafic dokręcać a i to nie daje 100% gwarancji że gwinty wytrzymają.

Trzeba pewnie przegwintować blok ale to chyba juz lepiej kupic silnik z anglika.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik jest ok. to daj inne śruby - podobno od jakiegoś VW się nadają. Nie pękaj, jak zwykle największym wrogiem auta jest poprzedni właściciel.... Trochę już włożyłeś w to auto i gdybyś kupił nowy silnik to i tak nie będziesz miał pewności, że nie był grzebany...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby zamowilem w inter carsie od citroena c5 2.0 HDI mają taki sam skok gwintu ale są średnicy 120 a oryginalne 100 jak już pisałem,głowica już przewiercona,blok też,jutro gwintowanie i pomału składanie. poinformuje jak to się będzie zachowywać... komentarze w stylu trzeba było od anglika kupic silnik to darujcie sobie ludzie bo jak pisałem to jak bym wiedział że to taki meksyk wyjdzie z tym to bym sie nie czaił wogóle tylko odrazu zamowil silnik...interesuje mnie czy ktos to robił i czy to zdało egzamin na dluższą mete bo spać po nocach nie moge .

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I o taką odpowiedź własnie mi chodziło:) Kurde no juz mnie to denerwuje urwanie głowy z tym autem jeszcze dziś sie okazało że trzeba w tych śrubach co zamówiłem łebki obtoczyc bo tam sa takie podkładki pod łebkami i mają 24 średnice a tam potrzebna 21,ale na szczęscie szybko znalazłem konkretnego majstra co sie szybko z tym uporał,jedyne czego sie obawiam to to że przy gwintowaniu zdaję się wszystko przy nakrecaniu było równo a jak sie wkreca śrube i przykłada kątownik to jest delikatnie że przekrzywione ale to naprawde minimalnie także w poniedziałek dam znać co i jak bo mam auto do odbioru na poniedziałek :) szczerze mowiac to sie nie spodziewałem ze te silniki to tyle z nimi problemów ale jak zacząłem czytać troche na temat bmw to przeróbki delikatne chyba wprowadza każdy ...No nic napewno opiszę jak sie lata autkiem po tej wymianie i czy wogóle sie lata:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn. gdzie jest ta krzywizna?? mam nadzieję, że majster sprawdził blok i jest prosty... jeśli nie jest prosty to daremna jego robota, trzeba blok planować. Jeśli majster wszystko zrobi jak się należy - auto będzie "nówka" :mrgreen:

klej anerobowy kupisz w dobrym sklepie z narzędziami lub motoryzacyjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja odradzam ten klej. Jak się dostanie pod śrubę to moze nawet rozwalić blok. Jak gwinty będą dobrze wykonane to zaden klej nie jest potrzebny a jeśli gwinty poszły krzywo lub nie są ładnie nacięte to żadek klej nie pomoże.

Dodatkowo przed wkręceniem na gotowo powkręcaj śruby w blok bez głowicy i dokładnie zmierz czy nie są za długie.

Sruby posmaruj lekko olejem bezpośrednio przed wkręcaniem.

Co do powodzenia tej opreacji to jeśli majster wie co robi i ma odpowiednie graty to mu się uda.

Powodzenia.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Gwinty mozna naprawić cholicoli i będzie ok. Nie wiem czy ktoś zrobi to na samochodzie. Ja zawsze zawożę blok do naprawy gwintów tylko od razu mówię, że nie jest to tani zabieg 14 otworów x 50pln no i demontaż bloku z auta.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bloku nikt nie sprawdzał i nie wyrkręcał ale podejrzewam że nic mu sie nie stało(oby),nagwintowywał majster w silniku w srodku auta,jest to dosyc porzadny gosc starszy,zna sie na robocie,do tego to znajomy mojego szefa także na mine by mnie nie władował, krzywizna jest jak sie wkreci kawałek śruby i przyłozy do niej kątownik to delikatnie odbiega ale to delikatnie mowie no po prostu nie dało sie tego inaczej zrobic,no nic jutro majster ma wolne bo mowi ze ma juz dosysc tego samochodu po tych wszystkich operacjach a pozatym ma jakis wyjazd i na poniedziałek powiedział że złoży to,także zobaczymy czy będzie hasać.śruby juz wydaje mi sie że są wkrecone także nie wiem czy on tam dał klej jakis ale wątpie,facet wie co robi :) mam nadzieje :) W Safranie też wymieniałem uszczelke ale nie wiązało sie to z tak skomplikowanymi operacjami... ale coz wszystkiego trzeba spróbowac :D pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

odebrałem wczoraj autko od mechanika i jak narazie zrobiłem 100km po mieście i hasa aż miło,wskazówka stoi sztywno na połowie i nie dryga nawet,więc chyba taka operacje warto było przeprowadzić ;) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.