Skocz do zawartości

Prosze Pomocy 530d Automat Padł :(


Petro20

Rekomendowane odpowiedzi

Tego jeszcze nie mierzylem, ale chyba w trybie D ma mniejszy zakres obrotow niz S czy M. Podobno w trybie M najszybciej zmienia biegi, ale nie wiadomo czy jesli nie wcisniemy kick-down'a w trybie D skrzynia automagicznie nie przechodzi w ktorys z pozostalych trybow.

 

w sumie to masz chyba racje bo na zwyklym D nie podciaga tak wysoko jak na sporcie. wydaje mi sie ze po kick downie jak jedziesz na D to tez nie podciagnie tak jak w przypadku sporta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam jeszcze takie pytanie czy skrzynia automatyczna jest przystosowana tylko do jazdy na D a inne funkcję od czasu do czasu chodzi mi o to czy na ASB można jeździć powiedzmy cały czas na tiptronic jak na manualu, czyli cały czas wachlując w górę i w dół
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to czy na ASB można jeździć powiedzmy cały czas na tiptronic jak na manualu, czyli cały czas wachlując w górę i w dół

 

mozesz jezdzic caly czas na tipie (czyli tak jak powiedziales "wchlujac w gore i dol") ale uwierz mi nie bedzie ci sie chcialo tego robic i bedziesz jezdzil na D :lol: :lol: :lol:

 

sorki ze nie na temat ale chcialem odpowiedziec koledze na pytanko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nigdzie (w powaznej literaturze) nie wyczytalem, ze sa jakies przeciwskazania. Byloby to dziwne, jesli cos z ASB by sie mialo dziac. Kiedys jedynie slyszalem, ze podobno na S skrzynia sie przegrzewa, ale ludzie duzo mowia... :duh:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wymiany oleju w ASB w 530d, to miałem taką rozmowę z mechanikiem w ASO BMW:

na moje pytanie: czy wymieniać olej w skrzyni ? mechanik zapytał: a ile ma przejechane? moja odpowiedź: 260tkm. On na to: LEPIEJ NIE.

Każdy z szanownych kolegów może sam się domyślać co miał na myśli, ale ja uważam ,że przy dużych przebiegach lepiej nie ruszać oleju w skrzyni bo jest duże prawdopodobieństwo ,że skrzynka może PAŚĆ ! :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jesli ASB przejechalo 260kkm, to jest duze prawdopodobienstwo, ze uswiadomiony, poprzedni wlasciciel wymienil olej.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Jesli ASB przejechalo 260kkm, to jest duze prawdopodobienstwo, ze uswiadomiony, poprzedni wlasciciel wymienil olej.

 

Chyba, że do tej pory jedynym właścicielem auta był obywatel Niemiec, który święcie wierzył w zalecenia serwisowe BMW AG... Druga sprawa, wymiana oleju w skrzyni może się skończyć awarią, ale tylko w zajechanej skrzyni która już się zbliżała do swojego kresu. Wtedy przyśpieszamy tylko to co nieuniknione. Moja e39 miała pierwszą wymianę oleju dopiero za mojej kadencji, przy przebiegu około 230kkm, 40kkm zrobione i działa jak ta lala :cool2: A to co Ci napisał mechanik z bmw to czysta asekuracja, spartolą coś i zawsze Ci może powiedzieć: Panie przecież mówiliśmy, że nie zalecamy tego :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli ASB przejechalo 260kkm, to jest duze prawdopodobienstwo, ze uswiadomiony, poprzedni wlasciciel wymienil olej.

 

Chyba, że do tej pory jedynym właścicielem auta był obywatel Niemiec, który święcie wierzył w zalecenia serwisowe BMW AG... Druga sprawa, wymiana oleju w skrzyni może się skończyć awarią, ale tylko w zajechanej skrzyni która już się zbliżała do swojego kresu. Wtedy przyśpieszamy tylko to co nieuniknione. Moja e39 miała pierwszą wymianę oleju dopiero za mojej kadencji, przy przebiegu około 230kkm, 40kkm zrobione i działa jak ta lala :cool2: A to co Ci napisał mechanik z bmw to czysta asekuracja, spartolą coś i zawsze Ci może powiedzieć: Panie przecież mówiliśmy, że nie zalecamy tego :mad2:

 

Otóż to! właścicielem był uświadomiony obywatel Niemiec i raczej nie wymieniał oleju. A po ASO BMW można się spodziewać takiej asekuracji. Twoja ASB po wymianie przy takim przebiegu chodzi , no i dobrze, a czy moja będzie chodzić nikt mi nie zagwarantuje. Więc jeśli wymiana to na moje własne ryzyko. Na razie mam wrażenie chodzi normalnie, ale nie jestem fachowcem i w stu procentach nie umiem tego ocenic. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wymiany oleju w ASB w 530d, to miałem taką rozmowę z mechanikiem w ASO BMW:

na moje pytanie: czy wymieniać olej w skrzyni ? mechanik zapytał: a ile ma przejechane? moja odpowiedź: 260tkm. On na to: LEPIEJ NIE.

Każdy z szanownych kolegów może sam się domyślać co miał na myśli, ale ja uważam ,że przy dużych przebiegach lepiej nie ruszać oleju w skrzyni bo jest duże prawdopodobieństwo ,że skrzynka może PAŚĆ ! :cry2:

 

Witam.Dodam od siebie ze usłyszałem taka sama odpowiedz w ASO na pytanie o wymiane oleju. Chciałem sie umowic na wymiane zapytałem o koszty a na koniec koles zapytał czy cos sie dzieje niedobrego? mowie ze NIE a on na to ze lepiej nie zmieniac bo moze sie zaczac dziac... no i zrezygnowałem. zwłaszcza po kosztach 1500zł za wymiane jaka miałem zrobic byłoby conajmniej debilne pojezdzic tydzien z nowym olejem i wrocic na warsztat bo sie po psuło :mad2:

jezdze juz trzeci rok tylko ze przebiegi sa w moim przypadku raczej symboliczne.

mysle tez ze gdyby ASO brało pod uwage swoj interes to by NAMAWIALI na wymiane...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wymienialem sam. Bo tak bylo najlepiej. Zaden warsztat nie chcial podpisac ze mna umowy mowiacej, ze ASB przed wymiana dziala doskonale :8)

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak skrzynia pracuje dobrze i ma 250kkm to znaczy, ze olej byl conajmniej raz juz zmieniany :duh:

Ja mysle, ze slowo "dobrze" moze nie byc jednoznaczne w tym przypadku, jesli ktoras ze stron nie miala okazji zapoznac sie punktem odniesienia.

 

Dla serwisu najlepszy interes to interes bez ryzyka - wlozenie nowej ASB, albo remont zepsutej.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu serwisach samochodowych w Polsce mechanicy wprowadzają użytkowników samochodów w błąd twierdząc, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. Powoduje to, że właściciele samochodów korzystający z usług takich serwisów często wielokrotnie przekraczają przebieg, przy którym powinna być przeprowadzona wymiana oleju. Często wymagany przebieg do wymiany oleju w skrzyni zbiega się z końcem gwarancji na samochód. Dlatego też w Polsce wiele serwisów autoryzowanych opierając się na książce przeglądu, w której może nie być takiej pozycji twierdzi, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. W tym miejscu pokutuje słaba znajomość zasady pracy automatycznej skrzyni biegów i brak praktycznego zastosowania wiedzy na temat materiałoznawstwa.

 

Każdy producent skrzyń automatycznych dla każdego typu i modelu skrzyni określa przebieg kilometrów, przy jakim powinna być przeprowadzona wymiana filtra oleju i oleju. Przebiegi te uzależnione są od modelu skrzyni i wahają się w zakresie od 30.000 km do 100.000 km. Przebiegi do wymiany oleju są zawsze uśrednione i dotyczą normalnych warunków pracy. Przy intensywnej eksploatacji w mieście i stosowaniu agresywnej techniki jazdy wymianę filtra i oleju, w danym modelu skrzyni należy przeprowadzić jeszcze częściej niż zaleca to producent.

 

Olej w skrzyni biegów pracuje w warunkach ciężkich, jako olej hydrauliczny i smarujący elementy. Olej pracuje w bardzo dużym zakresie temperatur sięgającym 100 stopni Celsjusza w warunkach jazdy normalnej do 140 stopni Celsjusza przy eksploatacji w trudnych warynkach terenowych. Ponieważ w układach skrzyni znajduje się wiele elementów ciernych, które podczas pracy zużywają się, następuje zanieczyszczenie oleju opiłkami z tych elementów. Filtr i zastosowane w wielu modelach skrzyń magnesy wspomagające proces filtrowania po pewnym czasie pracy tracą swoje właściwości.( Zobacz też budowa i zasada działania układu filtrowania oleju). W wyniku pogorszenia parametrów filtrowania coraz bardziej zabrudzony olej przedostaje się do układu sterowania, siłowników sprzęgieł i hamulców powodując ich nadmierne zużywanie się. To w konsekwencji powoduje zwiększenie awaryjności skrzyni.

 

Bez względu na rodzaj zastosowanego oleju (mineralny czy syntetyczny) ulega on zużyciu. Zmienna temperatura pracy, postępujący proces starzenia (olej mineralny), zanieczyszczenie ciałami obcymi powodują zmianę składu chemicznego i parametrów oleju. Aby ustrzec się przed uszkodzeniami skrzyni spowodowanymi eksploatacją na zużytym oleju pamiętaj, że każda automatyczna skrzynia biegów wymaga okresowej wymiany filtra i oleju. Różnice polegają jedynie na przebiegu przy jakim w/w czynności warsztatowe należy wykonać.

 

Źródło: www.automaty.pl jest tam wiele fajnych porad tylko i wylacznie na temat skrzyn automatycznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
mam problem z automatem a mianowicie wszystko bylo ok poza tym ze przy ruszaniu strasznie mi cos pukało pod spodem autka i z porady kilku mechanikow uznało ze to sprzęgło hyd-kin., a ze miaałem takowe to postanowiłem ze je wymienie wyciągnąłem skrzynie i zienilem sprzeegło złozyłem wszystko jak bylo i postanowilem ze odpale i bedzie wszystko oki nawet dolalem troche oleju do skrzyni bo zapalał mi sie bląd skrzyni czasami podobno to mialo pomoc .odpalilem ale autko niestety nie ruszylo :cry2: wiec zmienilem na stare sprzegielko bo uznalem ze to w tym tkwi problem gdyz dowiedzialem sie ze trzeba je zalac olejem a ja tego nie zrobiłem .za drugim razem zalelem okolo 2 litry oleju do sprzegła złozylem i nie dziala dalej .czy nalałem za mało oleju ???,czy moze jest zapowietrzona??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strasznie duzo napisali ci koledzy ale powiem krotko auto jak jest z niemiec na 100% nie mialo wymienianego oleju w ASB bo na zachodzie nie zalecaja wymian. Druga rzecz skrzynie masz w trybie awaryjnym i dlatego jezdzi tak jakby slizgalo sprzeglo. Moim skromnym zdaniem remont skrzyni. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strasznie duzo napisali ci koledzy ale powiem krotko auto jak jest z niemiec na 100% nie mialo wymienianego oleju w ASB bo na zachodzie nie zalecaja wymian. Druga rzecz skrzynie masz w trybie awaryjnym i dlatego jezdzi tak jakby slizgalo sprzeglo. Moim skromnym zdaniem remont skrzyni. pozdrawiam

A dlaczego nie zalecaja wymiany? Bo zadnemu niemcowi nawet sie nie snilo ze przejedzie tym samochodem wiecej niz 200kk i to jest cała odpowiedz ktora tyczy sie wymiany oleju w skrzyni automatycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kolego bez przesady... nie tylko w pl ludzie robią duże przebiegi, a nie każdy niemiec wymienia auto po przejechaniu 100kkm :duh:

ja mysle ze wlasnie w niemczach ludzie ktorzy kupuja drozsza auta wiecej jezdza i wlasnie przebiegi sa b. duze oczywiscie te faktyczne,znam przypadki 170000tys rocznie sa i wieksze a najwieksze wsrod diesli tylko potem np. w polsce przebieg jest dopasowany do rocznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym przebiegiem niemieckim to kolega przesadził;) naród który ma darmowe autostrady i codzienie dojezdzajac do pracy przejedzie stowke... oni nawet w niedziele niemoga zjesc obiadu normalnie tylko na parkingu autostradowym musza;)

wracajac do tematu wymiany oleju to napewno w autach z przebiegiem powyżej 250 tys sama wymiana raczej nic nie poprawi. jesli ktos nie wymienial oleju systematycznie od poczatku to pozniej taka gwałtowna zmiana parametrow oleju niekoniecznie poprawi sytuacje.

a trzecia sprawa to ten napis na korku - wiekszosc chwali fabryke za efekty pracy - mozliwosc jazdy BMW - wiec czemu z gory zakładamy ze jak napisali nie "wymieniac" to akurat w tym przypadku sie pomylili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytując książkę "Sam naprawiam" to tam jest napisane, ze w manualnej skrzyni biegów wymianę oleju zaleca się co 80 000 km. W skrzyni automatycznej wymiany oleju zaleca się tylko w przypadku jej remontu.

Ja bym dodał jeszcze takie stwierdzenie, że jeśli ktoś ten olej regularnie wymieniał w automacie od dość początkowego okresu jej użytkowania to sądzę, że taka operacja skrzyni pomaga w dobrym jej funkcjonowaniu (oczywiście przy wymianie na nowy zachowując wszystkie parametry oleju właściwego/wymaganego dla danej skrzyni). Natomiast jeśli w skrzyni od początku jest olej fabryczny i ma ona już swoje nalatane wymiana oleju jest już wtedy robiona na własne ryzyko - może pomóc ale też może się okazać, że pozamiata skrzynię.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.