Skocz do zawartości

[E87] 116i Uszkodzenie rozrządu/Koszty naprawy


shrekushreku

Rekomendowane odpowiedzi

  • 7 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja już dwa razy miałem wymieniany napinacz rozrządu , u mnie tylko szarpało autem itd . Uszkodzeń nie było . Za pierwszym razem i za drugim płaciłem tylko za ew. diagnostykę co też wydaje mi się "zdzierstwem" ponieważ skoro jest akcja serwisowa to klient nie powinien nic płacić .

Ale jak za trzecim razem przeskoczy to już mi " gul konkretnie skoczy " i nie będę się bawił w jazdę 10-20 km/h i tracić godzinę na dojazd do serwisu tylko laweta , serwis i oni płacą a jak bardzo będę zdenerwowany to wyjadę na Kraków - Katowice rozpędzę go i postaram się uszkodzić silnik może w końcu wymienią na silnik bez wad .

Auto 2 zł nie kosztowało a wady wyeliminować nie mogą .

Co prawda zdarza się to raz na X czasu ale traci się czas, nerwy a i za drugim razem nie miałem auta prawie tydzień bo części nie było . Jak się dowiedzieli że była już raz wymiana napinacza to odrazu ze teraz to pewnie cewka poszła i szukali wszytskiego innego żeby tylko nie wyszło ,że ponownie napinacz . Ale niestety nie było na co zwalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Również kupiłam bmw seria 1!!jestem załamana, jade w centrum miasta samochód gaśnie i już nie chce odpalić....diagnoza w serwisie-poszedł rozrząd!!!

samochód ten jest jednym z wielu które powinny przejść serwis na napinacz rozrządu w serwisie!!!jeżeli byłby on sprawny, łańcuch w rozrządzie nie przesunąłby sie!!

po rozmowie z przedstawicielem bmw dowiedziałam się, ze napinacz wymienili mi gratis w ramach akcji serwisowej, ale dalej musze sama płacić i u nich wyniesie mnie to ponad 2000pln!!!dla mnie firma ta jest po prostu śmieszna!!przyznają się do błedu, ale nie ponoszą odpowiedzialności!!

oczywiście mogę pisać pismo do importera aby naprawił mi samochód nie na mój koszt, ale odpowiedź przychodzi po ok 2-3 tygodniach!!samochód nie może być bity, oraz musiał przejść wszystkie wymiany płynów w serwisie, a pan przedstawiciel juz mi sie dopatrzył że płyn hamulcowy i olej wymieniłam na własną rękę!!!

W sumie można z nimi walczyć, jeżeli ktoś ma czas i nerwy!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Matki w e87 była ta sama sytuacja. Przeskoczył rozrząd i była to kwestia niewykonania akcji fabrycznej.

Naprawa na fakturę wymiany rozrządu wyszła 3500 zł w nieuatoryzowanym serwisie BMW.

 

Po pół roku czasu znaleźliśmy taką firmę www.sliz.pl, która odzyskała pieniądze, bo była to kwestia akcji. Polecam, bo odzyskała ok 70%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

 

U mnie wystąpił podobny problem. Wadliwy napinacz nie wymieniony przez ASO i poszedł rozrząd. Rachunek póki co w ASO BMW szacunkowo na kilka tys.PLN. Oczywiście nie chcą mi naprawić auta na własny koszt.

Nadmienię, że samochód jest sprowadzony osobiście przeze mnie z Niemiec od prywatnego właściciela, był regularnie serwisowany w ASO. Dotychczas nie wymieniono wadliwej części napinacza mimo, że był od momentu wpisania w system BMW zlecenia wymiany wadliwego napinacza (2008 rok) auto było na przeglądzie w serwisie w Niemczech. O wadzie dowiedziałem się już jak samochód stanął - z forum.

Bardzo proszę o pomoc w sprawie i o ile to możliwe podanie informacji o tym jakie najlepiej podjąć kroki w celu wyegzekwowania od BMW naprawy całości uszkodzeń na ich koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

U mnie wystąpił podobny problem. Wadliwy napinacz nie wymieniony przez ASO i poszedł rozrząd. Rachunek póki co w ASO BMW szacunkowo na kilka tys.PLN. Oczywiście nie chcą mi naprawić auta na własny koszt.

Nadmienię, że samochód jest sprowadzony osobiście przeze mnie z Niemiec od prywatnego właściciela, był regularnie serwisowany w ASO. Dotychczas nie wymieniono wadliwej części napinacza mimo, że był od momentu wpisania w system BMW zlecenia wymiany wadliwego napinacza (2008 rok) auto było na przeglądzie w serwisie w Niemczech. O wadzie dowiedziałem się już jak samochód stanął - z forum.

Bardzo proszę o pomoc w sprawie i o ile to możliwe podanie informacji o tym jakie najlepiej podjąć kroki w celu wyegzekwowania od BMW naprawy całości uszkodzeń na ich koszt.

Moim zdaniem powinieneś uderzyć do BMW w kraju gdzie było serwisowane auto.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

czy we wszystkich 116 1.6 występuje ten problem ? gdzieś czytałem ze tylko w modelach z początku produkcji.

 

przymierzam się do kupna 116 z 2008r. i zastanawia mnie czy ten problem tez tam będzie występował, czy po wymianie tego napinacza usterka ciągle może wystąpić czy jest to jedno razowa wymiana i problem z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedz, przynajmniej wiem ze moja przyszła 116 z 2008r. jest ok :)

 

 

mam jeszcze jedna prośbę, możecie mi coś powiedzieć o silniku 1.6 w 116 z 2008r. są z nim jakieś problemy, wady( przynajmniej napinacz nie stanowi już problemu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mi włąsnie też poszedł rozrząd...

Pytanie - macie gdzieś informację w których dokładnei autach (rok produkcji) miała być wykonana akcja serwisowa (szukałem w necie nie mogę znaleźć oficjalnej informacji). Lub informacje o tej akcji serwisowej?

Najgorsze w tym wszystkim jest to że kupując auto (po przeczytaniu tego wątku) pytałem w ASO czy byłą taka akcja serwisowa - powiedzieli że nie było...

 

z góry dzięki za pomoc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
wyślij oficjalne pismo do BMW Polska z pytaniem, czy w tych silnikach zaistniała wada fabryczna, która była usuwana na koszt producenta. dostaniesz odpowiedź i z tym do sądu.. wygrasz.. ale czy chcesz się szarpać..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście do wymiany tylko łańcuszek i napinacz... bo łańcuszek się rozciągnął - więc jest dobrze - stosunkowo :)

Szkoda się szarpać X czasu o to...

 

Dzięki za pomoc

 

To tego dojdą różne uszczelki i może szyny ślizgowe łańcucha itp. także mimo wszystko trochę się nazbiera.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich

Moj ojciec ma 116i z 2005 roku. Auto od nowosci serwisowane w ASO.

Teraz mam mozliwosc odkupienia od niego tego auta i jestem przerazony kwestia rozrzadu :)

Ojciec mowi ze pytal w aso o ta usterke i ci sie zarzekaja ze jego model jest okay. Auto ma przejechane 120k km i faktycznie dziala tip top, ale czy to tylko kwestia czasu i jest niemal pewne ze cos sie rozwali?

Czy moge rzadac wymiany wadliwej czesci (napinacz?) i miec pewnosc ze problem nie wystapi, czy wymiana wcale nie eliminuje ryzyka wystapienia usterki ?! Gdzies slyszalem ze podobno wymieniaja na rownie wadliwa konstrukcje. To prawda ? Ogolnie jest to jedyny issue, ktory mnie powstrzymuje przed kupnem wiec bede bardzo wdzieczny za porade !!

 

Dziekuje

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Moj ojciec ma 116i z 2005 roku. Auto od nowosci serwisowane w ASO.

Teraz mam mozliwosc odkupienia od niego tego auta i jestem przerazony kwestia rozrzadu :)

Ojciec mowi ze pytal w aso o ta usterke i ci sie zarzekaja ze jego model jest okay. Auto ma przejechane 120k km i faktycznie dziala tip top, ale czy to tylko kwestia czasu i jest niemal pewne ze cos sie rozwali?

Czy moge rzadac wymiany wadliwej czesci (napinacz?) i miec pewnosc ze problem nie wystapi, czy wymiana wcale nie eliminuje ryzyka wystapienia usterki ?! Gdzies slyszalem ze podobno wymieniaja na rownie wadliwa konstrukcje. To prawda ? Ogolnie jest to jedyny issue, ktory mnie powstrzymuje przed kupnem wiec bede bardzo wdzieczny za porade !!

 

Dziekuje

P

 

Dla pewności wymień napinacz łańcucha rozrządu i powinieneś mieć święty spokój jeśli chodzi o rozrząd.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

W maju br. po zakupie "jedynki" umówiłem się w ASO (Zdunek w Gdańsku) na wymianę napinacza. Do wymiany nie doszło, gdyż serwis stwierdził, że może tego dokonać jedynie na moją odpowiedzialność. W sumie wcale mnie to nie widzi - cóż innego mogli powiedzieć, gdy ich oczom ukazał się taki oto widok:

 

http://prism.w.interia.pl/napinacz_tuning.jpg

 

Doradca serwisowy stwierdził, iż nie wiadomo co było modyfikowane w środku, w związku z czym najpewniej konieczna będzie wymiana całego rozrządu. Koszt: ok. 3.000 zł (robocizna) + części. Jako że oferta wydała mi się średnio atrakcyjna finansowo, skorzystałem z usług nieautoryzowanego warsztatu (polecany m.in. na tym forum MOTO-SERWIS na Liczmańskiego w Gdańsku-Oliwie). Do wymiany poszedł łańcuch (strasznie rozciągnięty), szyna napinająco-prowadząca, szyna ślizgowa, dolne kółko łańcuchowe no i napinacz. Przy okazji okazało się, że oprócz napinacza także szyna ślizgowa doczekała się "tuningu": z jednej strony była ułamana a z drugiej upiłowana brzeszczotem... Za naprawę zapłaciłem 1500zł (robocizna + części kupowane w ASO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam wszystkich forumowiczów.Panowie mam pytanie do was,czy mogę ustalić w jakiś sposób, czy moje autko miało wymieniany ten wadliwy napinacz. Auto jest sprowadzone z Niemiec , z taśmy zjechało w 2004 w listopadzie, model 116i,115 km ,autko sprowadzałem w tamtym roku w marcu .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla świętego spokoju wymień napinacz. Biorąc pod uwagę potencjalne problemy najlepszym rozwiązaniem jest wymiana napinacza co 30tys km.

Napinacz kosztuje poniżej 150PLN, a wymiana to 5-10 minut roboty.

 

Witam wszystkich forumowiczów.Panowie mam pytanie do was,czy mogę ustalić w jakiś sposób, czy moje autko miało wymieniany ten wadliwy napinacz. Auto jest sprowadzone z Niemiec , z taśmy zjechało w 2004 w listopadzie, model 116i,115 km ,autko sprowadzałem w tamtym roku w marcu .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.