Skocz do zawartości

Koło dwumasowe i sprzęgło E91 320d Wymiana


piotr_oles

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i odrazu bardzo prosze o pomoc w jak najszybszym czasie czyli jesli ktos moze mi pomóc to najlepiej dzisiaj.

Mianowicie chodzi o wymiane sprzegla i kola dwumasowego.

Mam BMW 320d 163KM z roku 2007 maj przebieg około 110000 km.

Dlatego pilnie zalezy mi na odpowiedzi bo samochod stoi u mechanika i wczoraj koles zadzwonil do mnie i powiedzial ze kolo dwumasowe w moim modelu bedzie kosztowal jakieś 3200 PLN.

Wszedzie czytam ze sa zamieniki firmy LUK.

Mechanik natomiast powiedzial ze do mojego modelu ten LUK nie bedzie pasował.

I w gre wchodzi oczywiscie tylko orginał BMW w cenie jak wyżej.

Czy to mozliwe ze akurat w moim samochodzie nie pasuje LUK???

Jeszcze raz bardzo prosze o szybka odpowiedz bo dzisiaj święto a jutro będę rozmawiał z mechanikiem.

 

Wszystko najpierw miało kosztować 3400 PLN to jest sprzęgło,dwumas i robocizna.

Natomiast teraz 5200 PLN.

 

PS.Z góry dziekuję za szybką odpowiedź ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

koło dwumasowe w BMW FUS Warszawa (ASO) kosztuje 1394 PLN brutto!

kompletne sprzęgło do tego silnika kosztuje 1562 PLN

 

wymieniałem ostatnio te klamoty i potwierdzam na 100%

 

mechanik troche zawyżył sobie cene!

kompletne sprzęgło i dwumasa LUK'a i tylko oni robią te gagety do naszych aut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Focie będzie kosztowało ok 1900 PLN w inter carsie też tak samo, a paradoksalnie w ASO najtaniej!!! 1394 PLN brutto

dzwoń do BMF FUS i sam sie przekonasz - czas dostawy ok 2-3 dni i wydaje mi się, że jeżeli w FUSie mają taką cene to i w innych ASO też tak będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2007 rok koło kosztuje w aso 3500zł - sprawdzałem. Zamiennik LUK najtaniej znalazłem za 1800zł. Sprzegło koszt w aso 1500zł, LUK 900zł

jest to silnik, ktory był montowany w autach przed liftowych e87/e90 itd i cena jest ta sma.

LUK jest montowany na pierwszy montaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2007 rok koło kosztuje w aso 3500zł - sprawdzałem. Zamiennik LUK najtaniej znalazłem za 1800zł. Sprzegło koszt w aso 1500zł, LUK 900zł

jest to silnik, ktory był montowany w autach przed liftowych e87/e90 itd i cena jest ta sma.

LUK jest montowany na pierwszy montaż

Mam przedliftowe - cena sprawdzana po numerze nadwozia.

Juz jakis czas temu toczylismy tutaj o to bój - sprawdzone.

2006 i nizej ceny mozliwe, ale w 2007 napewno jest droższa wersja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Podpinam sie pod pytanie?

 

U mnie w ogole dzisiaj mechank stwierdził, ze dwumasa jest chyba odkrecona bo cala sie rusza i wydaje sie byc zamocowana na jakiejs gumie/sprezynie, czy tak ma byc?? BMW z silniekiem N47 maja jakas plywajaca dwumase czy cos??

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to łopatologicznie...

Dwumasa zbudowana jest z jednego koła o przekątnej ok 38cm i w środku tego koła jest drugie koło, które ma w sobie odboje gumowe i dwa koła mają w środku luz ok 2cm. to większe koło przykręcone jest do wału korbowego, a to mniejsze koło styka sie z tarczą sprzęgłową i absorwuje wszelkie stuki i bujnięcia podczas puszczania sprzęgła.

Jeżeli są za duże luzy to auto na 1 i czasami 2 "koziołkuje, gdy puścisz sprzęgło - zdarza się nawet, że potrafi bujać autem na luzie jak jest na maxa popsute. kolejny objaw uszkodzonej dwumasy to przy puszczaniu sprzęgła na każdym biegu słychać stukot i/lub czuć efekt bezwładności (jak przy hamowaniu)

Edytowane przez Hipo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2007 rok koło kosztuje w aso 3500zł - sprawdzałem. Zamiennik LUK najtaniej znalazłem za 1800zł. Sprzegło koszt w aso 1500zł, LUK 900zł

 

Jeśli to silnik 163 KM i przed liftem to nie rozumiem czemu miałoby być inne koło i sprzęgło?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2007 rok koło kosztuje w aso 3500zł - sprawdzałem. Zamiennik LUK najtaniej znalazłem za 1800zł. Sprzegło koszt w aso 1500zł, LUK 900zł

 

Jeśli to silnik 163 KM i przed liftem to nie rozumiem czemu miałoby być inne koło i sprzęgło?

 

Ja Natek nie rozumiem tego tym bardziej :D :D Tak pokazują cyferki :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec wkońcu wymienilem sprzeglo i dwumas na orginalne BMW.

Cena z robocizna 5500zl.

Odebralem samochód i pierwszy raz po odbiorze pojechalem do mieszkania, tam wjechalem do garazu takiego na jakieś 25 aut.

I czujke zapach...hmmm (chyba to źle ująłem smród a nie zapach :shock: )

taki sam jaki był podczas spalenia tego poprzedniego sprzegla razem z dwumasem.

Od mechanika do mnie bylo jakies 7 km.

Moj Tata (nie jest mechanikiem pomyslal ze nowe sprzęgło moze było zabezpieczone jakimiś substancjami lub innymi tym poobnym "smarami" i to wszystko musi sie dotrzeć i będzie wszystko OK.

Ja też nie miałem innego pomysłóu i wydawal mi sie on dosyć logiczny.

Wiadomo przy tarciu wszystko sie rozgrzewa i "smary" czy jakies inne srodki zabezpieczające wypalają się, i z tąd pewnie ten smród.

(niestety nie jestem mechanikiem i nawet nie znam zadzego w miarę dobrego w krakowie)

A teraz najwazniejsze.Po odebraniu Samochodu zawsze wracałem wieczorem ,parkowałem

i po jakiś 14h postoju w zamkniętym pomieszczeniu rano idąc do samochodu śmierdzialo w calym garażu

(a to naprawde duża powierzchnia).

Po przejechaniu około 250km przez 3 dni z pod maski naglę zaczęło dymić (w kabinie niestety niczego wcześniej nie było czuć) i skończyło sie standardowo, tj.Laweta i samochodu do Zakładu Mechanicznego.

Czesci mają 2 lata gwarancji ,ale oni twierdzą ze to z mojej winy.

Czy gwarancja rzeczywiście w samochodach jesty respektowana tylko z powody wady produkcyjnej itp...

(WEDŁÓG BMW MISIAK KRAKÓW I MOJEGO MECHANIKA TWIERDZĄ ŻE GWARANCJA W TYM WYPADKU JEST RESPEKTOWANA,

JEŚLI SPRZĘGŁO I DWUMAS MIAŁO JAKIEŚ WADY FABRYCZNE NATOMIAST ONI TWIERDZĄ ZE TAKICH WAD TU NIE STWIERDZONO)

Mi natomiast wydaje się że gwarancja dotyczy części tzn przez 2 lata ma działać jak nie to wymiana.

Mechanik i BMW MISIAK KRAKOW uważa że to moja wina.

np:

-Za ostre przyspieszanie.

-Jadąc moze cały czas sprzegło było wcisniete do połowy.(tego akurat nie mówili ale ja sobie wymysliłem ,może tak można spalić sprzęgło})

-Ale chyba sami dobrze nie wiedzą dlaczego tak się stalo.

Czy mozna żle moze nie zbyt dokóładnie zamontowac i teraz niechcą sie przyznać?

Jeśli tat to jakiego typu to moga być błędy które powodowaly by tak szybkie znisszczenie sprzęgła.

Nie wiem czy znów będą chcieli jakas kase czy nie :( ale mam nadzieje że nie.

Wiem że narazie wstawili używane sprzęgło i dwumach + wysprzeglik

(lub coś o podobnej nazwie ,nie jestem mechanikiem wiec nie znam tych nazw)Wcześniej Wysprzęgloika nie wymieniili.

 

PS.

Będę bardzo wdzięczny o jakies: sugestie ,porady czy pomoc.

Czy wogóle w tym samochodzie mozna zajechac nówke sprzęgło z dwumasem po 250 km

A jesli tak to w jaki sposób.

W jaki sposób Trzeba by było jezdzić zeby po tak małym przebiegu spalic nowe sprzęgło

razem z Kołem dwumasowym.

Czy wogóle da sie to zrobic(JEŚLI TAK TO W JAKI SPOSÓB

czy Np.moze to wykonać profesjonalista, kierowca rajdowy któremu się powie pal sprzęgło

a On pali je w jakrudszym czasie a dla zwykłego kierowcy jest to raczej zbyt skomplikowane i praktycznie niemożliwe.

(I co jeśli sprzęgło było nowe nie uszkodzone??Tak oni twierdzą.)Pytanie to czy rzeczywiście tak jest

czego dotyczy ta 2 latnia gwarancja??

Pytam się ? I bardzo prosze jeśli ktoś choć trochę się na tym zna niech mi pomoże.

Jutro ide odebrać samochód po południu wiec jak ktos może Bardzo bym prosił o szybkie odpowiedzi.

Pozdrawiam Wszystkich Forumowiczów I bardzo bardzo dziekuje za wszystkie WW.odpowiedz i pomoce.

 

Mam nadzieje ze wymienią wkońcu na nowe i orginalne takie za jakie byłlo zapłacone'

JESZCZE RAZ POZDRAWIAM

Piotrek z Krakowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby na odcinku 250km spalić sprzęgło to trzeba się baaaardzo postarać. Na pewno jest to niemożliwe przy normalnej jeździe - nawet jak się nie potrafi jeździć... Znajoma z córką współdzieli auto (stary Ford Ka) i one rok rocznie wymieniają sprzęgło bo nie potrafią jeździć i je regularnie palą - ale zrobią w tym czasie kilka tys. km, a nie 250... Na takim odcinku musiałbyś chyba cały czas na półsprzęgle jechać... i tu wchodzi temat tego wysprzęglika! Może on był walnięty - wcześniej go nie wymienili, a on przez swoją awarię nie powodował odbicia sprzęgła, które się ścierało... Nie znam dokładnie budowy sprzęgła w tym samochodzie, ale innej możliwości nie widzę (jakoś za szybko tym majstrom przyszło do głowy żeby teraz wymienić również wysprzęglik, którego nie wymienili poprzednio - pamiętaj, że 99% majstrów nie przyzna się do błędu i będą próbowali zrzucić winę na klienta).

 

Co do gwarancji to niestety jest tak jak mówi majster - gwarancja obejmuje wyłącznie wady produkcyjne. Nie można zapewnić, że sprzęgło będzie działało przez 2 lata. Znam przypadek gdzie Renault Espace w niecałe trzy lata zrobil MILION! km. Czyli po dwóch latach miał ich ponad 650tys... Wyobrażasz sobie jaki producent dałby gwarancję na dwa lata w takim przypadku? :D

 

Niemniej jednak, jeśli majster [MOD: regulamin się kłania, następnym razem nie będzie lekko] robotę to jego robota też podlega gwarancji/rękojmi (nie wiem któremu) i na pewno to on powinien pokryć koszt ewentualnej wymiany/naprawy na nowe. Po to jedziesz do fachowca żeby to on się podzielił swoją wiedzą i wykonał robotę...

 

 

Daj znać jak historia się zakończy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jakis prywatny mechanik podobno dobry i specjalizuje się głównie w BMW na parkingu staly w większośc BMW.Ale naprawia tez inne marki tyle że tylko niemieckie.Wiem też że sprzeg.. i dwumas kupił w ASO BMW i oni teraz powiedzieli, gwarancja jest tylko wtedy respektowana kiedy część miala jakąś wadę fabryczną czy jakąś inną.

Jeśli ktos wie czy wogóle po tak malym przebiegu na nowym sprzegle i kole dwumasowym można spalic swprzęgło.

A jeśli tak to w jaki sposob.

Lub może ktoś z Was orientuje się co przy tej zmianie można zchrzanić i czy czsesto sie to zdarzaq?

I jak jest z tą gwarancją, czy to co mówią to rzeczywisćie prawda??

PLIZZZ jeśli ktos wie coś wiecej na ten temat

Bardzo ale to bardzo proszę o pomoc.

 

Pozdrowienia dla wszystkich forumowiczow BMW-KLUB.

Piotrek z Krakowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie gwarancja to gwarancja. Masz ją i na montaż i na część. Jeśli cos sie spierdzieliło to nie jest to twój problem tylko mechanika który daną częśc montował. To tak jak z autem na gwarancji, po 100 tys przyjezdzasz dwumasem i wymieniaja ani słowa nie powiedzą. Wg mnie spierdzilił montaz a czesc byłą dobra i teraz chce sie wykrecic. Nie wiem jak sie dogadacie, ale podstawa jest opinia rzeczoznawcy - łatwo powołac i miec to na pismie aby dochodzic pozniej swoich praw.

Wg mnie nie jest mozliwym aby samemu spalic sprzegło po 250km podczas gdy normalnie wytrzymuje ono srednio 150 tys km.

Będa wiec próbowali cie naciagnac i zwalic wine na ciebie, nie daj sie i nie bój sie sądu, wydałeś kupe kasy i mysle ze nie usmiecha cie sie wydawac jeszcze raz tyle na ponowna wymienę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pytalem w ASO o koszt i wiem ze napewno bylo by droższe ale nie wiele.

Głównie robocizna poprostu w ASO jest droższa.

Dzwonilem tez najpierw do tego prywatnego o cenę i powiedzial ze wszystko razem z robocizna około 3400-3600zł.

Czyli Sprzegło orginalne chyba cos kolo 1600zł i dwumas ale LUKA tez kolo 1600/1800 + robocizna jakieś 450zł.

Odstawiłem samochód i w miedzy czasie zadzwonilem sobie do ASO BMW misiak i sprzeglo niestety nie pamietem ale jesli droższe to np o 20zł a jak tańsze to też pewnie z 20zł :)

Na drugi albo trzeci dzien dzwonia ze LUKA to chyba nie pasuje, teraz sie wyjasnilo ze poprostu dzwonil do hurtowni LUKA w Krakowie

i tam nie bylo.A on jak nie ma w hurtowni gdzie zawsze kópuje to czeka az przyjda chyba z GB.

Napewno bardzo dlugo musiał bym czekac.

Wiec zdecydowałem sie na dwumas BMW kosz to około 3700, Tak że ceny walą po kieszeni okrutne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wiem u którego mechanika robiłeś!!! :lol:

Jeśli myślę dobrze to na szczecińskiej??

Ale gościu z tego co wiem to jest dobry w tych sprawach , jeszcze tym bardziej że od paru lat robi przy tylko bmw!!!

Jak były jakieś ciężkie przypadki to do niego się woziło i zawsze zrobił.

Musiała być wada sprzęgła i tyle , bo nie wieże żeby ten mechanik zrypał sprawę.

Ale powiedz mi czy to ten , czy może inny?

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.