Skocz do zawartości

Koło dwumasowe i sprzęgło E91 320d Wymiana


piotr_oles

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

 

Mam następujący problem. Moja E90, 318d, rocznik 2008 przechodziła ostatnio akcję techniczną w ASO w związku z rozrządem (przy okazji, gdyby ktoś z właścicieli e90 przymierzał się do wymiany rozrządu niech najpierw zapyta o akcję techniczną, bo słyszałem o przypadkach takich osób, które wymieniły na swój koszt, a kilka tygodni później przyszły zalecenia o akcji, ale kosztów wymiany tym osobom nie zwrócono).

 

U mnie ostatecznie wymieniono cały rozrząd, więc teoretycznie radość, bo za darmo zrobiono mi bardzo kosztowną wymianę, którą pewnie i tak prędzej czy później musiałbym sam zrobić (auto ma w tej chwili przebieg 184tys). Radość się jednak szybko skończyła, gdy się okazało, że odebrałem auto i coś nie grało ze skrzynią biegów. W czasie jazdy z salonu do domu samochód, przy wrzucaniu jedynki i dwójki wpadał w dziwne drżenia/turbulencje. Myślałem, że to być może kwestia jakiejś innej regulacji sprzęgła, bo przy wymianie rozrządu było rozbierane i dodatkowo wymieniono uszczelki. Ale problem nie zniknął, a sprzęgło dalej pracowało nieprawidłowo nawet przy bardzo ostrożnych próbach precyzyjnego puszczania, więc to nie mógł być problem z regulacją.

 

Wróciłem do salonu z reklamacją. Najpierw próbowali odpowietrzenia sprzęgła, ale to nic nie dało, a następnie rozebrali sprzęgło i dziś dostałem informację, że sprzęgło jest lekko przypalone oraz, że koło dwumasowe też ma jakieś przebarwienia, które wskazuję, że je również lepiej byłoby wymienić. Kosztorys: ponad 7k z robocizną, w tym 4,2k za samo koło dwumasowe.

 

Jestem dość podminowany, bo oddawałem auto na serwis w stanie, w którym nie było najmniejszych oznak problemów ze sprzęgłem. Mam podejrzenia, że coś musiało stać się w ciągu tych kilku dni w salonie (auto stało tam ponad tydzień). Jestem laikiem w sprawach mechanicznych więc wiele kitu można mi wcisnąć, ale nie chcę tej sprawy tak zostawić i grzecznie wywalić 7k na naprawę. Stąd mój post i prośba o Wasze opinie. Nie może być tak, że dziś mi gość mówi, że mogłem spalić sprzęgło po wyjeździe z salonu. Przejechałem tym autem osobiście ponad 150tys km i nigdy nie miałem problemu ze sprzęgłem, a oni twierdzą, że wsiadłem do auta i w kilkanaście minut spaliłem sprzęgło, sugerując tym samym, że nie potrafię go obsługiwać. Są to jakieś kuriozalne oskarżenia. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że sprzęgło przy tym przebiegu mogło nie być w stanie idealnym, ale żadnych najmniejszych oznak takiego problemu nie było. Teraz kilka pytań do Was:

 

1/ Co mogło się stać w międzyczasie, że doszło do takiego uszkodzenia? Czy możliwe jest, że po rozłożeniu sprzęgła zostało ono jakoś nieprawidłowo złożone, co wywołało powyższe uszkodzenia?

2/ Gdzie mogę ewentualnie doszukiwać się błędu po stronie serwisu?

3/ Czy niezależny rzeczoznawca, który w tej chwili mógłby to sprzęgło obejrzeć byłby w stanie wykazać co jest rzeczywistą przyczyną uszkodzenia? Czy byłby w stanie znaleźć i wykazać błąd, gdyby ten wystąpił po stronie ASO?

4/ A może rzeczywiście tak jak twierdzi ASO możliwe jest, że sprzęgło było już uszkodzone wcześniej, lecz nie dawało oznak, a demontaż przy wymianie rozrządu oraz montaż go z powrotem mógł spowodować, że te uszkodzenia się teraz ujawniły?

5/ Czy koszt koła dwumasowego (4,2tys brutto) to rynkowa cena? Czy można gdzieś dostać taniej? W intercars np. wisi coś takiego: https://www.motointegrator.pl/produkty/445842-kolo-zamachowe-dwumasowe-luk-415-0552-10 To jest jakiś zamiennik? Warto w to wchodzić czy lepiej brać to co dają w ASO?

6/ Czy jest sens wymieniać tylko sprzęgło bez koła dwumasowego? Z tego co mi mówią w ASO, są tam jakieś przebarwienia, które wskazują na duże zużycie, ale nie jest ono ewidentnie uszkodzone, więc może się uda jeszcze na nim trochę pojeździć.

 

Będę wdzięczny za Wasze opinie i pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

typowa sprawa, nie zablokowali docisku przed demontażem, nie są już pewnie w stanie tak samo go napiąć przed montażem plus uszkodzenia powstałe na skutek jeżdżenia z rozregulowanym dociskiem - niewątpliwie wymiana wszystkiego to najlepsze wyjście, winny powinien płacić, ale jak udowodnić taki błąd to już zostawiam Tobie :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

typowa sprawa, nie zablokowali docisku przed demontażem, nie są już pewnie w stanie tak samo go napiąć przed montażem plus uszkodzenia powstałe na skutek jeżdżenia z rozregulowanym dociskiem - niewątpliwie wymiana wszystkiego to najlepsze wyjście, winny powinien płacić, ale jak udowodnić taki błąd to już zostawiam Tobie :cool2:

 

pytanie czy rzeczoznawca byłby w stanie bez ryzyka podważenia stwierdzić, że uszkodzenie jest właśnie wynikiem tego, o czym piszesz. Innymi słowy czy można teraz stwierdzić, że takie a nie inne uszkodzenie powstać mogło wyłącznie w wyniku nie zablokowania docisku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana dwumasa ze sprzęgłem powinna Cię kosztować w granicach 2500-3000 zł nie więcej, tyle ja zapłaciłem, ale nie w ASO. Części to jakieś 2000. Dziwne jest to, że podczas wymiany rozrządu i rozebraniu dwumasa wraz ze sprzęgłem od razu tego nie sprawdzili??? Jeśli sprzęgło było przypalone i dwumas również, to aż dziwne, że serwis BMW od razu nie zwrócił na to uwagi i nie poinformował klienta. Przychylam się do opini harta. Na pewno serwis zapomniał zablokować docisk i tak się to skończyło. Ciśnij ich i nie popuszczaj. Jeszcze powiedz co to był za serwis. Wezwij rzeczoznawcę, niech sprawdzi. Ja po przebiegu 210 tysięcy nie miałem oznak znacznego zużycia sprzęgła a co tu dopiero mówić o spaleniu. Wymieniłem tylko dlatego, że dwumas się uszkodził mimośrodowo i powodował duże wibrację.

 

tu masz jeszcze ceny:

http://czescidobmw.pl/kategorie/zestaw-sprzegla,14287.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam!

Ostatnio wymieniałem komplet Luka, kupiony w czescidobmw.pl. Mój dwumas dostał bicia w osi wzdłużnej (nie zdradzał objawów zużycia) wywalił łożysko oporowe, spowodował pęknięcie mocowania wydechu i niemal całkowite wysunięcie się rury wydechu z katalizatora (smród jak z LPG w aucie)

Po wymianie wszystko wróciło do normy poza tym, że na pedale sprzęgła jak jest wciśnięty w 4/5 (tylko w tej pozycji) występuje drganie wyczuwalne pod nogą. Mechanik twierdzi, że tarcza się dociera i nie ma powodów od paniki.

Czy rzeczywiście ma rację, proszę Was o info.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ostatnio wymieniałem komplet Luka, kupiony w czescidobmw.pl. Mój dwumas dostał bicia w osi wzdłużnej (nie zdradzał objawów zużycia) wywalił łożysko oporowe, spowodował pęknięcie mocowania wydechu i niemal całkowite wysunięcie się rury wydechu z katalizatora (smród jak z LPG w aucie)

Po wymianie wszystko wróciło do normy poza tym, że na pedale sprzęgła jak jest wciśnięty w 4/5 (tylko w tej pozycji) występuje drganie wyczuwalne pod nogą. Mechanik twierdzi, że tarcza się dociera i nie ma powodów od paniki.

Czy rzeczywiście ma rację, proszę Was o info.

Pozdrawiam!

Ma rację, też tak miałem po wymianie. Ustało.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witajcie,w sobotę u mechanika wymieniłem w swojej BMW e90 318d nowe sprzęgło i koło dwumasowe firmy LUK.Niestety po wymianie pojawiły się drgania w aucie jak i również podczas puszczania sprzęgła w początkowej fazie.Przed wymianą drgań tych praktycznie nie miałem,jedynym objawem było takie jakby terkotanie sprzęgła gdy nie wciskało się go całkowicie do końca.Mechanik u którego robiłem to z opinii ludzi dobry fachowiec który wielokrotnie już dokonywał tego typu napraw i który zapewnia mnie że na 100% zrobił wszystko tak jak powinien.

Pytanie moje brzmi czy jest możliwość żeby te koło trafiło mi się jakieś wadliwe czy raczej nie ma opcji żeby takie z fabryki wyszło?miał ktoś takie doświadczenia?

No i co radzilibyście mi zrobić w tej sytuacji?kupić nowe koło a te odesłać do reklamacji? czy może jeszcze pojeździć i spróbować dotrzeć te koło?(do tej pory zrobiłem około 150km).Jezeli tak to jaki mniej wiecej dystans musiałbym zrobić?

Jeźeli ma ktoś jakies doświadczenia na ten temat to prosiłbym o podzielenie sie nimi ponieważ nie daje mi to spokoju i mam dylemat co należałoby zrobic.Z góry dzięki za odpowiedzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie po przejechaniu 1 tys km od wymiany wystąpił dokładnie taki sam problem jak u Ciebie.

Kupiłem cały komplet LUK i przy ruszaniu, a zwłaszcza do tyłu trzepało całym autem.

 

Kupiłem nawet drugą skrzynię biegów bo myślałem że się posypała, ale po jej wymianie problem nie ustał.

Na szczęście nie wyrzuciłem starego zestawu. W celu sprawdzenia zamontowaliśmy go z mechanikiem ponownie i drgania całkowicie ustały.

 

Sprzęgło i dwumasa poszła na reklamację. W hurtowni mówili, że nie jestem pierwszy z takim problemem.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ostatnio robiłem 177, dwumas, sprzęgło, rozrząd ale nie powiem Ci czy są różnice. Musiałbym wtedy pomierzyć ale to już poszło do klienta.

Oczywiście w programie może wyjść inny nr ale dla przykładu dam Ci informację że np. w Audi 140KM i 170KM są wg. programu i VIN inne sprzęgła i dociski a w efekcie to od 170KM pięknie siada w 140KM (wymiary te same a niutonów niby troszkę więcej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wymienisz to Twoja sprawa. Jeśli jesteś pewien że dwumas jest ok. to wymieniaj tarczę i docisk.

Jeśli za pół roku masz wymieniać dwumas a wymiana kosztuje parę stów to lepiej zamontować od razu kpl.

Do e90 kpl nie jest za drogi przy dobrych wiatrach zmieścisz się w 1400zł więc to jeden czort wymienił bym kpl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niby nie było oznak padającego koła dwumasowego, a jedynie łożysko oporowe dawało o sobie znać. Zdecydowałem się wymienić komplet. Mechanik który to robił mi mówił, że jak ściągnął sprzęgło to się przez chwilę przestraszył, że trzeba koło zamówić, bo to już nie da rady. Na szczęście było już zamówione.

 

Dodam, że miałem 260 tys. na liczniku i wszystkie stare graty wyglądały na oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w moim e91 mam nastepujace objawy.

1 przy puszczaniu sprzegla robi sie dziwny halas takie " chrabotanie " jak juz ktos napial wczeaniej

2 przy wymine lozyska mechanik zauwazyl ze poduchy silnika sa do wymiany

3 przy gaszeniu auta piszy lancuch i silnik drży , ten sam mechanik powiedzial ze to napinacz jest luzny i drgania sa od poduszek wlasnie.

Moje pytnie czy czeka mnie generalny remont silnika ? Mam na mysli lozysko oporowe , sprzeglo , dwumase , rozrzad i poduszki ... :shock: i jakie beda koszty bo 5k chyba nie wystarczy :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanowne grono !! Mam pytanie... Przed wymianą koła dwumasowego miałem stuki ,drążek mi lekko drgał od zmiany biegów , zestaw sprzęgła i koło było luka i takie same zostało wstawione problem wygląda w ten sposób że ustały stuki ale zaczął mi drążek od zmiany biegów mocniej latać na boki i mechanik powiedział że tak ma być a chciałbym to zweryfikować ....powiedział również że może na początku szarpać przy ruszaniu . czy tak faktycznie jest ? Jeszcze jedna rzecz mnie dziwi i zastanawia do mocowania tarczy sprzegłowej w

kole jest potrzebne urządzenie centrujące owy mechanik zastosował owiniętą taśmą wałek ... i powiedział że gdyby tarcza była źle ustawiona wzgledem koła to nie założył by skrzyni na miejsce . Chciałbym się dowiedzieć czy takie rzeczy mogą mieć miejsce i czy to prawda odnośnie tego centrowania tarczy względem koła .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tarcza musi być idealnie wycentrowana. Warsztaty specjalizujące się w danej marce mają wałek ze skrzyni biegów do ustawiania. Mój mechanik zamówił u tokarza tulejkę do wycentrowania.

Odnośnie szarpania to też miałem ten problem. Po wymianie wszystko było w porządku. Po przejechaniu około tysiąca kilometrów przy ruszaniu zaczęło szarpać całym samochodem. Problem nie ustępował i odesłałem cały zestaw dwumasy ze sprzęgłem na reklamację. Stwierdzili wadliwe koło dwumasowe. W tym tygodniu montuję nowy zestaw i mam nadzieję że będzie już ok.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zaczął mi drążek od zmiany biegów mocniej latać na boki i mechanik powiedział że tak ma być a chciałbym to zweryfikować ....

 

Mozesz to zweryfikowac wstawiajac nowe poduszki silnika i skrzyni biegow :)

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.