Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam - mam pytanko dotyczące dyfra w mojej 520 M50 z 1990 roku. Chciałem wymienić olej,ale dowiedziałem się,że olej muszę dobrać do rodzaju dyfra (ze szperą,czy bez niej).Jak mogę sprawdzić jaki mam dyferencjał ? Jakie oleje są polecane ? Do skrzyni biegów (manualna),lejemy taki sam olej ? Bardzo proszę o jakieś informacje na ten temat. Z góry serdeczne dzięki !!!!!!! :handshake:
Opublikowano
ja tez zamiezam wymienic... podobno olej dostępny tylko w bmw... ja nie mam u siebie szpery chyba.. jak podniosłem koło na lewarku to kreciło sie normalnie bez wiekszych oporów..
Opublikowano
czyli jak sie jedno kolo nie kreci podniesione tzn ze jest szpera??
Opublikowano
no i ozywiscie na luzie i bez recznego.. bo jak na biegu to wszyscy bedziemy miec szpere zaraz :D ... ciekawe po numerze jak to wygląda.. w real oem to nie problem znalezc tylko gdzie na dyfrze jest..
Opublikowano

Dzięki za sposób sprawdzenia,czy dyfer jest ze szperą,czy bez. :cool2: Tylko ta cena,tego oleju... :duh:

Może są jeszcze jakieś odpowiednie oleje ? A jak to wygląda z olejem do skrzyni ? :?:

Opublikowano

Ręczne skrzynie przekładniowe:

-zespoły z pomarańczową wywieszką z napisem 'ATF Oil', TQ DEXRON III;

-zespoły z zielona wywieszką z napisem 'Special Oil', SMX-S.

-zespoły z żółtą naklejką z napisem 'MTF-LT-1': BMW Part No. 83 22 9 408 942;

-zespoły z żółtą naklejką z napisem 'MTF-LT-2': BMW Part No. 83 22 0 309 031;

-zespoły bez naklejek: EP 80W / Dynadrive.

 

Automatyczne skrzynie biegów:

-ZF 3HP22, ZF 4HP22, ZF 4HP22EH, 4HP24, A4S270R/310R/310Z (z czarną tabliczką znamionową), ATF TQ DIII / TQ DEXRON III;

-A5S310Z, ZF 5HP 19, ZF 5HP 24, ZF HP30 (z zieloną tabliczką znamionową), Produkt specjalny / Transmax Z;

-wszystkie pozostałe: sprawdzić wywieszkę podającą specjalne wymagania dotyczące napełnienia dla pracy bezobsługowej.

 

Naklejki są umieszczone obok korka wlewowego oleju.

Opublikowano
Stokrotne dzięki ! A jeśli nie będę miał żadnej naklejki,to co wtedy? Czy w serwisie dojdą do tego,jaki olej wlać?
Opublikowano

do dyfra olej przekładniowy 75w90 dostępny w każdym sklepie motoryzacyjnym, ze 20zł za litr

 

do takiego ze szperą 75w140 najtaniej w ASO BMW sprzedają w 1L butelkach, można kupić na allegro, zarówno castrola, jak i inne np motul

Opublikowano

Drążąc temat oleju do dyfra bez szpery...

 

bmw zaleca SAF-XO 75W-90 z właściwościami fizykochemicznymi np.:

-Zapach: charakterystyczny

-Temperatura płynięcia (0C): -57

-Temperatura zapłonu (0C): 224 (tygiel zamknięty) Cleveland

-Gęstość (w 15 0C): 0,858 g/cm3

-Lepkość (40 0C): 101,5 mm2/s

-Lepkość (100 0C): 15,4 mm2/s

 

TAF-X 75W-90

-Zapach: słaby

-Temperatura płynięcia (0C): -45

-Temperatura zapłonu (0C): 200 (tygiel zamknięty)

-Gęstość (w 15 0C): 0,864 g/cm3

-Lepkość (40 0C): 72,8 mm2/s

-Lepkość (100 0C): 14,4 mm2/s

 

Może orientujesz się Przemo tds, czy oba oleje 75w90 można zalewać mimo iż maja inne właściwości???

Opublikowano
hmmm BMW zaleca SAF-XO tego drugiego nie używałem i lepiej zalać ten zalecany prze BMW, tym bardziej że nie ma problemu z dostępnością

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.