Skocz do zawartości

520i gaz - nie za duzo ?


Bachytek

Rekomendowane odpowiedzi

ekonomizer nie ma nic do gazu chwilowym spalaniem przy przyspieszaniu to sie nie denerwuj :mrgreen:

co do instalacji BRC to przemilcze juz wole to z twojego e34 regulacja duzo poprawi KME BINGO M kolega ma w aucie :)

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem ta sama instalacje w 325i i palila 16l/100 km po miescie ale ja mam ciezka noge :mrgreen:

liczycie 12-13 ze kolegi auto powinno palic a mi sie wydaje ze robiac krotkie trasy po miescie, przelaczajac na gaz odrazu po odpaleniu butowaniem do 3 tysi i skrzyni automatycznej to spalanie 16 litrow jest ok :norty:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem ta sama instalacje w 325i i palila 16l/100 km po miescie ale ja mam ciezka noge :mrgreen:

liczycie 12-13 ze kolegi auto powinno palic a mi sie wydaje ze robiac krotkie trasy po miescie, przelaczajac na gaz odrazu po odpaleniu butowaniem do 3 tysi i skrzyni automatycznej to spalanie 16 litrow jest ok :norty:

 

Przelaczam tak tylko na rozgrzanym silniku. No i jednak 16l/100km to nie 18,6l/100km ! jak bedzie 16l to juz bede w miare zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh ja mam BMW e34 89r. 530i. Na gazie tego starszego typu i póki co po mieście jeżdżąc "normalnie" spalała mi około 20l gazu/100km. Teraz zmieniłem felgi i opony na trochę grubsze, tj. 225/50r16 z tyłu i 215/50r16 z przodu i jestem ciekaw ile teraz wyjdzie. Byłbym szczęśliwy gdyby udało mi się kiedyś zejść po mieście na spalanie w granicach 17l/100km gazu (może się uda tylko muszę jeszcze jechać i też wyregulować gaz bo mam przeczucie, że nie jest z nim do końca wszystko ok).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do instalacji BRC to przemilcze juz wole to z twojego e34 regulacja duzo poprawi KME BINGO M kolega ma w aucie :)

 

To lepiej przemilcz bo ja mam BRC i to ja zleciłem założenie tej instalacji a nie kupiłem już auto z gazem... zapłaciłem za to BRC 6 tysięcy (jak jeszcze e34 kosztowały 20.000) jeżdżę tak od 6 lat i nigdy nie miałem z nim najmniejszych problemów... żadnych falujących obrotów czy innych cudów na kiju o jakich czytam tu na forum... Spalanie zawsze to samo i 0 spadku mocy (mam na to wydruki z hamowni) pamiętaj że nawet najdroższa i najlepsza instalacja źle założona będzie źle działała i prawdopodobnie miałeś z taką do czynienia sądząc po twoim komentarzu... Co do pokazywania w chwili ruszania 30 litrów to jest to raczej standard aczkolwiek jeśli się chce to można ekonomiczniej ruszać:) Co do twojej wypowiedzi że wolisz zwykłą instalację od sekwencji BRC powiem tak : 95 % ludzi którzy mówią że nie kupili by sobie Porshe poprostu na nie nigdy nie będzie stać...

Edytowane przez SHADOW520
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego to moze podziel sie informacja jak ci sie udało zejsc do tych 9

 

trasa szczecin międzyzdroje w jedna strone 96.3km. srodek tygodnia, godziny wieczorne, srednia predkosc to cos kolo setki. bez postoju, korku. wyjazd z miasta to okolo 3km, sama trasa to okolo 80% autostrada/ekspresowka z kilkoma przejazdami przez wiochy i ograniczeniami do 70km/h.

zatankowalem gazu za magiczna stawke 50zl weszly 22litry do pustego zbiornika spodziewajac sie, ze bede musial w trasie dotankowac. na szczescie nie musialem. przejechalem na trasie okolo 200km i pozniej po miescie jeszcze 15km zrobilem i gaz sie skonczyl. auto pazdziernik 1991 m20b20 sedan, instalacja starego typu, opony 195/65/R15. w aucie kierowca i pasazer - waga laczna okolo 140kg. co jeszcze cie interesuje?

tylko mi teraz nie wyliczaj, ze wyszlo mi spalanie np. 10 litrow, po tych kilometrach, bo nie pamietam dokladnie ile ich wtedy przejechalem. liczylem, bo bylem w szoku, ze udalo mi sie obrocic i jestem na 100% pewien, ze spalil 9 litrow.

mam w arsenale jeszcze sedana m30b35 i touringa z 95 roku z silnikiem m50b20 bez gazu i ten drugi w trasie kopci 10-11l stad tez sam bylem w szoku, ze osiagnalem taki wynik na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój i tak Ci ktoś zaraz napisze że to niemożliwe... Poprostu ludzie mają stare zapierdziałe auta z dorżniętymi silnikami do tego jak często widzę przy silniku 2.0 12v koła szerokie na 9 cali... to się im nie dziwię że im pali nie wiadomo ile... i że nie wierzą... i niech żyją dalej w nieświadomości i wszystko w temacie :)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... Naprawdę.... Aż ciężko czasami ich wyprzedzić...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shadow520 ja poprostu znam wiele samochodów z instalacjami BRC wiekszosc zakladana przez CZAKRAM i jakosc montazu jest ponizej krytyki jak tobie dzila to dobrze ale ja bym tej instalacji nie chcial moja 325 poczatkowo miala instalacje oparta o strownik KME BINGO M reduktor BRC AT90e i chodzilo oki potem w garazu zalozylem instalacje na sterowniku Stag 300 reduktory scorpion st sztuk 2 i wtryski matrix hd544 i to byla najlepsza gazownia z jaka jezdzilem obecny wlasciciel tego auta wymienil wtryski na kehiny za moja namowa i tez nie ma problemow :mrgreen:

Jesli zas chodzi o mnie to na codzien jezdze Mazda 626 dieslem a do swojego BMW nie zaloze gazu bo zadna instalacja nie da rady planowanej mocy :norty:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze ja podepne sie pod ten temat ;)

Moja Bawarka jest wyposazona w instalacje gazowa Stag 2-W. Jest to zwykly gaz,nie sekwencja. Autko tez kupione od forumowicza,tyle ze z innego forum BMW,ale to mniej istotne. Wlasciciel zrobil na tej instalce 50 000 i nie bylo zadnych wiekszych klopotow,regularna wymiana filtrow oraz swiece NGK i lata az milo. Ja narazie zrobilem dopiero niecale 2000 kilometrow i tez jest narazie spoko. Wiadomo to zbyt krotki dystans by wydawac jakies wieksze osoady. Co sie zas tyczy spalania podobno gaz jest ustawiony tak optymalnie na spalanie w trasie okolo 11 litrow a w miescie nieco ponad 13 litrow. Z tego co uzytkuje to spalania w trasie nie jestem narazie zweryfikowac bo nie mialem zbytnich wypadow poza miasto,jedynie jak wracalem od wlasciciela(czyli z Gniezna do Zdunskiej Woli ponad 200 km) i spalania faktycznie bylo wlasnie w tych granicach tyle tylko ze predkosc srednia to byla 120/130 km/h. Co sie zas tyczy spalania w miescie to nie schodze ponizej 15 litrow,mysle ze jest to spowodowane tym ze jest to moje pierwsze BMW i nie czarujmy sie, majac 150 koni pod maska glupio by bylo jezdzic caly czas 60 km/h na 5-ym biegu :D

takze u mnie tak to wyglada :)

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy spokojnie; mi ze starym typem instalacji lpg z silnikiem m20b20 spaliła na trasie Lublin- Koszalin- Lublin (w sumie 1200 km) spalanie wyszło 9,76 l/ 100 km na lpg, dlatego wkurza mnie gdy ktoś twierdzi że nie da się zejść poniżej 10 litrów gazu na 100 km. Prawidłowo ustawiona instalacja powinna palić od 15-20% gazu więcej niż benzyny.

W prostym przeliczeniu:

 

BMW 520i 12V (M20B20) & BMW 520i (M20B20) ECE ver. (wersja z podwyższoną kompresją)

manual

- 90km/h: 7,5 (*7,4) / ECE ver. 6,8

 

7,5l (benz) * 1,2= 9l(lpg)

No to gratulacje jak zrobiłeś 1200 km przez nasz kraj ze spalaniem 9,76, musiałbyś jechać te 1200 km bez zatrzymywania na światłach bez korków, wyprzedzania i przez miasto też jechać 90 :D

Dane fabryczne zawsze odbiegają od stanu faktycznego, mam katalog gdzie jest napisane że e32 750 spala średnio 12,8 litra i co też w to mam wierzyć ?? :P

Możesz się wkurzać ile chcesz, ale nikt nie zaprzeczył , że się nie da(napisałem, że mi się wydaje-i według mnie silniki bmw 2,0 do oszczędnych nie należą . Taki wynik można uzyskać na autostradzie jadąc 90-100 tylko kto tak jeździ po autostradzie ?? Tir-y szybciej śmigają. Poprostu dla mnie taki wynik jest niewyobrażalny, bo nie kupuje się mocnego auta żeby jeździć jak ciapa i blokować ruch. Ale każdy ma swój styl jazdy i niech tak zostanie nie ma sensu się o to kłucić. Moje wyniki z autami w gazie powyżej 2,0 -e32 730 najmniejsze spalanie 14l, omega a 2.0 11,8 według kompa... I wynik 9l dla MNIE jest nie do zrobienia, chyba że w e39 z sekwencją, ale nie było tu mowy o e39...

 

Kolego wierz lub nie, ale w nocy jadąc średnio 100-110 km/h tyle mi spaliła. Sam się zdziwiłem, bo w cyklu mieszanym pali 12-13l gazu na 100km. I tle w tym temacie. Dodam tylko, że sonda lambda sprawna w 100%, oponki 195/65 R15 z odopwiednim dla nich ciśnieniem itp. A gaz ustawiam sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, ja mam 225/65 R16, ale zeby przez to 6l wiecej palila ?

 

No tutaj bym się tego nie doszukiwał. Z tego co mi wiadomo to w przypadku m50 gaz II generacji nie jest najlepszym rozwiązaniem. Ale i tak 16 czy 17 l/100km to dużo. Przyczyn może być kilka:

1) zła regulacja gazu,

2) za mały lub też za duży jeśli chodzi o obsługiwaną moc reduktor,

3)uszkodzona lub nie działająca sonda lambda,

4) świece, kable, nieszczelny dolot itp.

Na dobry początek sprawdziłbym na twoim miejscu, ile pali benzyny na 100km; wówczas jeśli pali normalnie, to znak, że przyczyny należy szukać w instalacji gazowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no to czeka cię kolego naprawdę sporo sprawdzania...

od padniętej przepływki, sondy lambda, przez nieszczelności w dolocie i padniętę czujniki temperatury, kończąc na lejących wtryskach

 

co do nieszczelności w dolocie to ja ostatnio miałem w m50 dziurkę w cienkim wężyku odmy i popękany wąż zaworu wolnych biegów, teraz będę profilaktycznie ściągał cały kolektor dolotowy i wymienię wszystkie niesprawnę wężyki przy okazji sprawdzę czujniki temp w głowicy bo tak to dostep nie jest za ciekawy, niby nic a silnik poszarpywał i wreszcie wskaźnik spalania pokazuje jakieś ludzkie wartości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
nie za duzo. ja stawiam, ze jeszcze nie potrafisz jezdzic oszczednie. trening czyni mistrza.

 

 

mi w starszym typie instalacji w zime spala mi okolo 16 litrow, teraz mi ciagnie 13. wszystko to w miescie. w trasie natomiast udalo mi sie zejsc do 9 :shock:

 

przy obecnych cenach przeliczajac to wychodzi mi jakbym spalil +/- 6l benzyny, wiec oszczednosc jest spora.

Ale zrobiłeś oszczędności-nawet na paczkę fajek nie styknie.Ja pomykam tylko na etylince i w zeszłym roku,podczas wakacyjnej trasy Warszawa-Krynica Morska,przy płynnym przyspieszaniu (bez piłowania)do 120 km/h,na Shelowskiej 100 oktankowej,spalił 7,5 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.